Klevende remmen

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF in alle uitvoeringen, behalve de uitvoeringen die een eigen subforum hebben zoals de GTI.
Denk aan de cabrio, de GTD, etc.....
Plaats reactie
The happy smurf
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
Type auto: Golf MK5
Locatie: Goeree-Overflakkee

Klevende remmen

Bericht door The happy smurf »

Als ik 's morgens weg rij van de parkeerplaats heb ik af en toe dat mijn remmen losschieten (waarschijnlijk omdat ze vanwege het vocht vastkleven).
De reden dat ik mijn auto op de handrem zet is omdat de parkeerplaatsen bij ons een beetje schuin aflopen (achterkant is circa 7,5 tot 10 cm hoger dan de voorkant van de parkeerplek).

Mijn vraag is of het losschieten van mijn remmen ergens slecht voor kan zijn, of dat het sowieso beter is om de auto gewoon in zijn versnelling te zetten (ook al staat de auto we een beetje schuin).

Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Klevende remmen

Bericht door wehoo »

Het lijkt er eerder op dat de werking van de handrem niet (goed) gangbaar is. De handrem stelt zichzelf.
De blokken kleven niet aan de schijf.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
The happy smurf
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
Type auto: Golf MK5
Locatie: Goeree-Overflakkee

Re: Klevende remmen

Bericht door The happy smurf »

Maar no-way dat ik wegkom als mijn handrem er nog op zit.
En als ik mijn handrem erop zet of eraf haal, geeft dit geen enkel probleem.
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
andreversteeg
Berichten: 300
Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:02
Type auto: golf 6 2009
Locatie: Dromenland

Re: Klevende remmen

Bericht door andreversteeg »

zou je je auto niet in zijn versnelling kunnen laten op de helling. Of is dat te steil.

andres lost dat je probleem op.
Live your life if its your last day
The happy smurf
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
Type auto: Golf MK5
Locatie: Goeree-Overflakkee

Re: Klevende remmen

Bericht door The happy smurf »

Was dus zo dat mijn remklauwen vast zitten / zaten, kost me een nieuw setje remklauwen a €135,-- ex. btw p/s.
Zuigers van de remklauwen zouden gereviseerd kunnen worden, maar is arbeidsintensief en grote kans dat ze over 1-2 jaar weer vast zitten.

Er zaten nog steeds de originele remklauwen op dus remklauwen waren ook al 11 jaar oud en het schijnt een bekend probleem te zijn bij een golf 5.

Weet niet wat jullie mening hierover is?
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
-SANDER-
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 sep 2012, 20:29
Type auto: MK5 GTI Oranje
Locatie: Alblasserdam

Re: Klevende remmen

Bericht door -SANDER- »

Ik heb er afgelopen jaar ook 1 kapot gehad bleef ook hangen. Is inderdaad een kwaal ook bij de audi a3 bijvoorbeeld en meerdere auto's. Heb ze toen ook gelijk beide vervangen.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Klevende remmen

Bericht door MK5benGTI »

Zo moeilijk is het reviseren van een remklauw niet hoor. Heb de mijne ook gedaan. Voor meer info vraag je mij maar.
The happy smurf
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
Type auto: Golf MK5
Locatie: Goeree-Overflakkee

Re: Klevende remmen

Bericht door The happy smurf »

De nieuwe zitten er al op :/
Probeer hier heel veel bij te leren over de techniek en onderhoudskundig etc. maar in de praktijk ben ik niet heel handig denk ik met zulke dingen :shock:
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Klevende remmen

Bericht door MK5benGTI »

Gewoon stomweg doen en logisch blijven nadenken. Kom je een heel eind.
Sehzade
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 jan 2016, 20:07
Type auto: Golf MKV

Re: Klevende remmen

Bericht door Sehzade »

@Mk5BenGTI
Nu ben ik wel benieuwd naar t reviseren van de klauw?
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Klevende remmen

Bericht door MK5benGTI »

Achterremklauwen:
1) De zuiger er voorzichtig uitdrukken met wat luchtdruk. Zet je luchtpistool op de nippel waar je remolieleiding ingaat en bouw voorzichtig de druk in je remklauw op. Doe dit wel rustig anders schiet ineens de zuiger uit je remklauw.

2) Mail bogijn.nl even wat voor revisie setje je als beste kunt gebruiken. Je moet een setje nemen met een nieuwe zuiger en nieuwe rubberen ringetjes. Daarnaast even wat zuigervet erbij bestellen.

3) Oude rubbers van de zuiger en zuigerhuis halen en vervolgens alle nieuwe onderdelen terug plaatsen. Zorg ervoor dat je alles lekker in het zuigervet zet!

4) De zuiger kun je met de hand in de klauw draaien. Je moet een klein beetje druk uitoefenen en veel draaien en dan pakt de schroefdraad in de klauw deze zuiger wel mee. De zuiger moet je helemaal terug draaien naar de nulpositie.

5) Aan de bovenkant van de zuiger zitten twee uitsparingen. Als je een haakse punttang pakt en je zet de remklauw in een bankschroef, dan draai je zo de zuiger naar zijn nulpositie. Natuurlijk gaat dit sneller met een zuigertrek setje (wat de naam ook mag zijn), echter had ik er niet voor over om daar 75 euries voor neer te leggen.

Daarna de hap weer terug monteren.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten