Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
peterGTI6
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2014, 17:50
Type auto: Golf Mk6 GTI

Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door peterGTI6 »

Na 4 jaar volop genieten van mijn Golf 6 GTI bedacht een onbekende dat het tijd was dat ik afscheid moest nemen van mijn auto. In de vroege uren van woensdag 27 augustus is ie bij mijn huis auto gestolen. Wilde vanmorgen om 05.15 uur naar mijn werk rijden maar dat is lastig als je wel een sleutel indrukt maar geen reactie terugkrijgt vanuit het lege parkeervak. Dit is zeer stilletjes gebeurd en met goed materiaal. Het was een Carbon Steel Grey kleurige 5-drs Golf met 18 inch Detroits, xenon, getint glas, led achterlichten, afneembare trekhaak. Kenteken is 29-LKK-5, maar die zullen er wel af zijn inmiddels.

Ik ben nieuw op dit forum maar lees het forum eigenlijk al 4 jaar met plezier. Door het forum werd ik aangestoken met het GTI virus en heb toen een nieuwe GTI gekocht. Lang voor gespaard en dan komt er zo'n natnek die meent dat het tijd is dat je wat anders moet gaan kopen. Hopelijk rijden die gasten zich stuk op hoge snelheid en zie ik nog 1 keer een foto van de auto maar dan met de resten van de inzittenden met daarover een zeiltje. Echter, ik weet door mijn werk dat de terugvind kans erg klein is. Ondanks mijn koude douche van vanmorgen blijf ik dit forum met plezier volgen. Een volgende GTI komt er niet meer want ze worden het laatste halfjaar te vaak weggenomen.
Laatst gewijzigd door peterGTI6 op 27 aug 2014, 22:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Cabon Steel Grey Malden

Bericht door bluetiger »

Wat een tuig! Sterkte met de afhandeling
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Cabon Steel Grey Malden

Bericht door Gengar »

Ik hoop dat ze je GTI terug vinden. Welke omgeving is jouw GTI gestolen?
peterGTI6
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2014, 17:50
Type auto: Golf Mk6 GTI

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Cabon Steel Grey Malden

Bericht door peterGTI6 »

Hij is weggehaald in Malden. Ligt naast Nijmegen. Ze kunnen vanuit Malden zo via de A73 en A77 Duitsland in. Of als het bontkraagjes zijn zal die wel richting Tiel, Veenendaal of Utrecht zijn. Werktechnische info zal ik het maar noemen.

Jammer dat het rijden van je GTI gewoon een soort hindernis lijkt te worden. Na ontdekking direct alles in werking gesteld en direct de signalering laten plaatsen. Helaas tot nu toe nog geen info over de auto. Misschien staat ie overdag koud gesteld en gaan ze hopelijk vannacht rijden. Misschien dat er vannacht een Volvo met streepdesign hem een een zetje kan geven. Ben alleen al blij dat ze niet in huis zijn geweest om de sleutel te halen. Scheelt mij weer wat gips om de handjes zou ik zo maar zeggen.

30 dagen wachten en langzamerhand maar weer een rondkijken. Het is geen lease auto maar een auto zoals zoveel hebben die gekocht is met eigen verdiend geld. Hard voor gewerkt.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Cabon Steel Grey Malden

Bericht door bluetiger »

Had ik ook eerst, maar het bloed kroop toch en nu weer gti. Wel met veel extra beveiliging.
Trouwens paar keer gezellig gegeten bij LaStalla daar.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Victor GTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 aug 2014, 11:14
Type auto: Golf Mk5 GTI
Locatie: Haarlem

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door Victor GTI »

Man, wat balen! Kl********* zijn het.

Hoe hebben ze je alarm omzeild? Of heb je het niet gehoord?

Sterkte met de afhandeling en ik hoop dat je verzekering ruim dekt.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door bzb »

super kut! hopelijk dekt de verzekering zo goed als in mijn ervaring dat je een jaar nieuwer terug kan kopen, maar blijft balen je eigen auto te verliezen waar je toch vele jaren plezier van had
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door Meik »

pff het is weer zover, succes met de afhandeling
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door marcel48 »

Peter,

Sterkte ermee, ik beschik niet over een garage, dus ik ben blij als ik mijn gti 's-morgens op mijn oprit zie staan.
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door Warhoofd »

klootzakken zijn het! Succes met de afhandeling :cry:
312 pk & 460 NM by JD Engineering
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door yal »

Wat een ellende , succes met de afwikkeling!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door KnuffelTurk »

Echt klote! Succes met afhandeling!!

Heb nog wel een boodschap voor de gene die bang is dat zijn wagen wordt gestolen :

Schaf extra maatregelen aan ipv alleen een alarm (De standaard alarm is zo te omzeilen).
Gebruik een schakelaar of koop een bearlock geloof me je slaapt een stuk lekkerder.
Het is triest dat het moet maar het is niet anders we heben nu eenmaal een prachtige wagen.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door Nick87 »

KnuffelTurk schreef:Echt klote! Succes met afhandeling!!

Heb nog wel een boodschap voor de gene die bang is dat zijn wagen wordt gestolen :

Schaf extra maatregelen aan ipv alleen een alarm (De standaard alarm is zo te omzeilen).
Gebruik een schakelaar of koop een bearlock geloof me je slaapt een stuk lekkerder.
Het is triest dat het moet maar het is niet anders we heben nu eenmaal een prachtige wagen.
Damn, that hurts. weer eentje, succes met de rompslomp

Ik neem na jaar 2 ook wel een bearlock denk ik (daarvoor geen issue qua verzekering), gelukkig hebben ze het zwak punt van de 7 blijkbaar nog niet gevonden. Maar een kwestie van tijd wss.
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door Barbaric »

Ik weet hoe het voelt! Succes met de afhandeling.

Bij mij zit er nu een bearlock op, slaap 10x beter al kijk ik nog steeds regelmatig gelijk uit het raam om te kijken of ie er nog staat als ik wakker wordt.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb deze auto tientallen leren zien rijden omgeving Nijmegen voordat deze gestolen werd.
Sterkte met je afhandeling en helaas zal ik deze wagen niet meer zien rijden :(
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door Tondeo »

Tjonge jonge niks kunnen ze meer laten staan.
Veel succes met de afhandeling.

Gr. Toon
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
peterGTI6
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2014, 17:50
Type auto: Golf Mk6 GTI

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door peterGTI6 »

Ik kan iedereen die nog geen Bearlock heeft ingebouwd een tip geven: Heel snel gaan inbouwen!!. Het meest zure is dat ik net voor de vakantie een offerte heb laten maken voor de inbouw van een Bearlock. Ik ben vervolgens op vakantie gegaan en zou deze of volgende week bellen voor een afspraak. Alarmsystemen hebben geen zin. Ook volgsystemen helpen weinig. Een enkele wordt wel teruggevonden. De betere jongens hebben een jammer bij waarmee ze het signaal storen. Er is een apparaat in de handel waarmee ze het voertuig binnen 30 seconden kunnen starten nadat ze zijn binnengekomen. Gaat op de OBD stekker en het apparaat "leest" het voertuig en start hem dan. Zo'n ding kost rond de 10.000 euro in het circuit. Op Youtube staat er een demo van. Voordat je vanuit je diepe slaap met een stuk hout buiten bent zie je waarschijnlijk nog net je eigen achterlichten wegrijden.

Iedereen wel bedankt voor het medeleven.

Ik ben overigens niet de enige benadeelde die nacht, er is in een plaatsje verder ook een Volkswagen transporter weggehaald. Ook die zijn heel gewild bij het gilde.

Ik had zelf ook diverse beveiligingsmaatregelen genomen maar het gilde kent die ook inmiddels. Wees dus op dit forum zeer voorzichtig met vermeldingen want ook zij lezen mee. Doe je voordeel met mijn tip want hij komt uit betrouwbare bron.

Na het ongeloof van gisteren heb ik vandaag wel de boosheid omdat je nu wel zeker weet dat ie niet meer terug komt. Heb wel een mooie zwarte 7 GTI PP gezien maar de vrouw ziet er voorlopig geen brood in. dat wordt de komend tijd wat vaker bloemen meenemen en uit eten nemen en af en toe een folder van de GTI laten slingeren in huis haha.
Laatst gewijzigd door peterGTI6 op 29 aug 2014, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door marcel48 »

Hallo luitjes,

Hoewel ik nu als ik goed tel mijn zesde nieuwe golf gti rijd ( sinds 1977 ) heb ik tot op heden nog geen last gehad van het gilde.
Wel werd er in de buurt van Praag op de parkeerplaats van een hotel in 2005 mijn seat leon tdi gestolen, de auto werd met dief erin binnen 2 uur gevonden.

Ik ben niet technisch onderlegd, derhalve weet ik niet wat bearlock is of doet en wat de kosten van inbouw zijn. Vreemd dat mijn garage mij daar ook niet op gewezen heeft, daar mijn nieuwe gti perf. rond 47.000 euro heeft gekost.
Natuurlijk ben ik wel 3 jaar all-risk tegen nieuwwaarde verzekerd, maar ik ben toch altijd blij als ik de auto 's-morgens op de oprit mijn gti zien staan.

Groet,

Marcel
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door Barbaric »

Een vraag aan @peterGTI:
Had je foto's hier op het forum staan waar ze misschien de locatie gegevens uit hebben kunnen halen?

Dit ivm met "het meelezen van het gilde" hier op het forum.
peterGTI6
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2014, 17:50
Type auto: Golf Mk6 GTI

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door peterGTI6 »

Ik had geen foto's op het forum staan. Juist om de kans op herleiding te verminderen. Maar ze hoeven alleen maar een keer achter je mee te rijden om te zien waar je woont. Ook struinen ze 's nachts door de plaatsen op zoek naar. Ik ben een paar jaar geleden op de GTI dag in Den Bosch geweest en daar stond mijn auto tussen veel andere mooie gti's. Dat zijn de enige foto's die ik ervan heb. Maar daar waren ook de kentekens "geschoond" op de foto's. Er is nu nog wel enig speurwerk gaande, hopelijk gaat dat wat info opleveren om te zien in welke richting mijn gti is gereden tijdens de diefstal. Misschien dat Volkswagen een pakket moet gaan samenstellen zodat je, als je auto wordt gestolen, je op afstand de auto kunt uitschakelen en dat er automatisch het alarmnummer wordt gebeld waarbij dan de gps coördinaten worden gezonden. Of een kleine lading springstof onder de bestuurdersstoel zodat ie lichtelijke blaren heeft en lastig kan lopen. No leuker zou zijn als de binnenkant eruit gaat zien als na het openen van een geldkoffer, je weet wel, die mooie smurfenkleur die 3 dagen blijft zitten.
peterGTI6
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2014, 17:50
Type auto: Golf Mk6 GTI

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door peterGTI6 »

Marcel, een Bearlock is een mechanisch slot welke in de versnellingsbak wordt aangebracht. Een stuurstick, zo'n lange gele lat door het stuurwiel is binnen enkele seconden eraf. Ze zagen het stuur door en schuiven hem eraf. Een versnellingsbakslot is zeer vertragend voor het tuig. In de optielijst voor de golf 7 staat hij zelfs als optie genoemd. Ook in de pakketten die VW wil gaan aanbieden zit ie in, naar gelang het pakket wat je kiest. Ik was gisteren bij de Seat dealer en die had nog nooit van dit slot gehoord maar vonden het toch een goed idee om de klanten op deze mogelijkheid te gaan wijzen. Seat Leon Cupra willen ze ook wel meenemen hoor. Rond de 600 euro ben je kwijt incl inbouw. Geen geld als je tegenover de ellende zet die je in mijn geval nu hebt. Wat de volgende auto ook wordt, er gaat een Bearlock in.

Hoewel ik nog steeds baal dat ze me hun poten niet van mijn auto konden afblijven ben ik alweer voorzichtig aan het kijken wat de opvolger wordt. Probeer wel stilletjes de optie op een GTI open te houden. Maar neem ik 's nachts wel 2 wielen, het stuur, de brandstofpomp, de koplampen, de stoelen ect mee naar binnen haha.
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door marcel48 »

Peter GTI 6

Ik heb nu gti golf7 perf. met dsg.
Kan het op deze auto k gemonteerd worden?


Groet,

Marcel
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door Warhoofd »

@ marcel48; ja dat kan ;)
312 pk & 460 NM by JD Engineering
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door Nick87 »

marcel48 schreef:Peter GTI 6

Ik heb nu gti golf7 perf. met dsg.
Kan het op deze auto k gemonteerd worden?


Groet,

Marcel
Je moet maar eens informeren bij staffpride, heb ik ook gedaan maar ga het voorlopig laten (eerste 2 jaar toch voor nieuwwaarde verzekerd bij diefstal).

Ik heb een dsg en hij vertelde toen dat er 2 verschillende DSG varianten zijn voor de 7 (er is toch ergens een verschil, niet dat ik er iets van ken) en dat moest hij weten. Dus ofwel klik je wat plastiek los en kijk je zelf of je rijdt langs hen of je dealer om te kijken welke variant het is bij jou.

Is inderdaad rond de 600 euro
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Gestolen: Golf 6 GTI Carbon Steel Grey 29-LKK-5 Malden

Bericht door Barbaric »

@Nick87 zo dacht ik ook "hij is toch aanschafwaarde verzekerd" maar nadat hij na 2 maanden weg was zat ik zoiezo 30dagen zonder vervoer, en niet een soortgelijke auto terug kunnen vinden.

Nu denk ik, had ik het toen maar gedaan ondanks de verzekering.
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast