Chemisch reinigen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Schippersss »

Dorps schreef:Ik ga aankomende vrijdag bij tuningparts dit toevallig laten doen. Zal jullie wel mijn ervaring en constatering vertellen na vrijdag ;)
Zou leuk zijn soort foto verslag om een indruk te krijgen hoe hun werken. ;)
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Dorps »

Haha ik ben A-technisch onderlegd dus ik zal veel foto's nemen en uploaden en zal er wel een verhaaltje erbij proberen te creëren [WINKING FACE]
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Gebruikersavatar
ronald81
Berichten: 131
Lid geworden op: 13 mar 2014, 21:15
Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
Locatie: Flevoland

Chemisch reinigen

Bericht door ronald81 »

Ben benieuwd naar je verslag en ervaring van morgen. Er zijn nogal wat verschillende soorten die gebruikt kunnen worden als ik op de website van deze "cleaners" kijk dus benieuwd welke er gebruikt worden bij je;

http://www.bgprod.com/catalog/gasoline- ... -product-1

@Verlengsnoer: die manier van reinigen lijkt me wel de allermooiste oplossing, enig idee wat zoiets ongeveer moet gaan kosten?
Groeten Ronald

Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Jeffreyvdt »

Dorps schreef:Ik ga aankomende vrijdag bij tuningparts dit toevallig laten doen. Zal jullie wel mijn ervaring en constatering vertellen na vrijdag ;)
Ik ben er even langs geweest om iets voor mijn auto te bestellen en heb gelijk gevraagd naar dit reinigen en de eigenaar heeft zo de voordelen en nadelen verteld en wil het binnen kort ook maar eens laten doen.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Edition30 »

Jeffreyvdt schreef:
Dorps schreef:Ik ga aankomende vrijdag bij tuningparts dit toevallig laten doen. Zal jullie wel mijn ervaring en constatering vertellen na vrijdag ;)
Ik ben er even langs geweest om iets voor mijn auto te bestellen en heb gelijk gevraagd naar dit reinigen en de eigenaar heeft zo de voordelen en nadelen verteld en wil het binnen kort ook maar eens laten doen.
Jij komt er zeker wel vaker Jeffrey, Tuningparts heeft foto's van je auto op zijn site staan. Hoe bevalt de aanpassing?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Chemisch reinigen

Bericht door kevin78 »

Jeffreyvdt schreef:
Dorps schreef:Ik ga aankomende vrijdag bij tuningparts dit toevallig laten doen. Zal jullie wel mijn ervaring en constatering vertellen na vrijdag ;)
Ik ben er even langs geweest om iets voor mijn auto te bestellen en heb gelijk gevraagd naar dit reinigen en de eigenaar heeft zo de voordelen en nadelen verteld en wil het binnen kort ook maar eens laten doen.
Misschien dat je die voordelen en nadelen wil delen met ons !
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Jeffreyvdt »

Edition30 schreef:
Jeffreyvdt schreef:
Dorps schreef:Ik ga aankomende vrijdag bij tuningparts dit toevallig laten doen. Zal jullie wel mijn ervaring en constatering vertellen na vrijdag ;)
Ik ben er even langs geweest om iets voor mijn auto te bestellen en heb gelijk gevraagd naar dit reinigen en de eigenaar heeft zo de voordelen en nadelen verteld en wil het binnen kort ook maar eens laten doen.
Jij komt er zeker wel vaker Jeffrey, Tuningparts heeft foto's van je auto op zijn site staan. Hoe bevalt de aanpassing?
Het is een kennis van mij dus daarom kom ik er vaker en vandaar dat mijn wagen bij hem op de site staat.
Over de aanpassing ben ik zeer te vreden en is een aanrader.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Jeffreyvdt »

kevin78 schreef:
Jeffreyvdt schreef:
Dorps schreef:Ik ga aankomende vrijdag bij tuningparts dit toevallig laten doen. Zal jullie wel mijn ervaring en constatering vertellen na vrijdag ;)
Ik ben er even langs geweest om iets voor mijn auto te bestellen en heb gelijk gevraagd naar dit reinigen en de eigenaar heeft zo de voordelen en nadelen verteld en wil het binnen kort ook maar eens laten doen.
Misschien dat je die voordelen en nadelen wil delen met ons !
Volgende week woensdag ga ik weer langs bij hem en zal ik wat meer naar de voor en nadelen vragen en zal het dan hier posten.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Schippersss »

Hun?! In je eerdere post schreef je dat hij het je al had verteld...
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Chemisch reinigen

Bericht door kevin78 »

Vooral benieuwd naar de nadelen....
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Jeffreyvdt »

Schippersss schreef:Hun?! In je eerdere post schreef je dat hij het je al had verteld...
Hij moest weg dus vandaar dat hij even wat snel uitleg gaf over het systeem.
Ik hoop die woensdag wat meer te horen.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Dorps »

:D Hey allen,

Sorry dat ik mijn bevindingen nog niet heb gedeeld met jullie.

Maar ik was er vrijdag 5-09-2014 geweest en goeie zaak en je wordt er goed behandeld.
Ik zal later wat foto's toevoegen want zit nu op me werk en daar worden helaas wat website's geblokkeerd zoals photobucket (dus die houden jullie van mij te goed.)

ik kwam daar dus aan en ben even buiten wat staan praten met de eigenaar van tuningparts en die vertelde dat je wel een hoop troep eruit ziet komen maar dat dit toch erg kan verschillen van het type auto/blok en hoe de auto gebruikt is. Na edwin gesproken te hebben ging de monteur aan de slag met mijn bolide en ik vond dat ze proffesioneel handelde (ik kan het niet vergelijken natuurlijk met andere tuners omdat ik dit pas voor het eerst doe).

Wat er gebeurd:
Ze zetten de auto op de brug en liften de bolide op zodat ze makkelijk onder de auto kunnen zijn. Wat ze hier doen is de bodemplaat losschroeven en de intercooler slang wordt losgemaakt, dan laten ze de auto zakken en halen ze nog een stuk slang weg via de bovenkant.

Dan hangen ze een soort apparaat van BG boven je motorblok en hier wordt een chemisch goedje van BG ingegoten (2blikken ter groote van een colablikje) en ook van BG gooien ze een chemisch goedje in je tank (ter groote van 1 blikje cola. Hierna pakken ze een slang die ze aansluiten op het apparaat van BG (heb ik een foto van maar geen idee hoe het heet) waardoor ze het op hoge druk kunnen inspuiten. Dan starten ze de motor en gaan ze druk afstellen voor het inspuiten, schrik niet je auto zal een paar keer afslaan en ff in het begin wat hikken dit schijnt heel normaal te zijn want de 1ne auto pakt het makkelijker dan de andere en op een gegeven moment na een paar keer het toerental wat hoger te houden kan die naar stationair toe. Na een kwartier dan geven ze wat gas met je auto en dan komen er aardig wat rookpluimen uit en dan zal er ook wat zwarte troep uit de uitlaat druppelen. Ik zelf vond het weinig, ging er heen met de gedachte van dat er echt een tsunami aan troep uit kwam maar dit bleek juist het integendeel te zijn er kwam niet heel veel uit, maar hieruit kon ik concluderen na wat vragen te stellen dat de vorige eigenaar gewoon zuinig is geweest op het blok. Dit geheel duurt zo een 20 min a 30 min dat de auto staat te draaien en de troep eruit blaast.

Hierna is het weer de slangen monteren en de brug omhoog om de bodemplaat te monteren en de intercooler slang te monteren. Nadat alles weer op ze plek zit gaan ze met de stekker de auto na of er foutmeldingen zijn gekomen en mocht dit het geval zijn worden deze weer gewist en de melding die je zoiezo krijgt is de druksensor die moest standaard gereset worden.

Ik ben een tevreden klant werd goed en proffesioneel geholpen maar of ik dit voor me auto nog een keer zou doen dat betwijfel ik. Voor het vuil wat eruit kwam vond ik het niet schrikbarend veel en heb ik niet de indruk gehad of mijn auto erna veel beter reageerde of iets. Ik heb dit ook gedaan om een reden omdat me auto 13-09-2014 werd gechipt. Maar ben dik tevreden hoe ze te werk gaan bij tuningparts, mocht je dit ook willen doen en vind je hans sloot te ver weg dan is tuningparts zeker een goed bedrijf waar dit kan.!

zoals ik zei foto's volgen nog (waarschijnlijk vanavond) want ik heb me 1,5 stage ook laten uitvoeren bij JD Engineering in de tussentijd en me is very happy met wat daaruit kwam :D :D :D
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Schippersss »

Bij Hans doen ze nog wel even de bougies demonteren en schoonbranden, deze zaten bij mij aardig onder de aanslag door de ontsteking. Hij liep daarna weer stuk rustiger. Geen idee ofdat een standaard proceduren is.
Laatst gewijzigd door Schippersss op 15 sep 2014, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Crokko »

@Schippersss
Heeft Hans bij mij ook gedaan. Vond dat toch wel prettig.
Tijdens de schoonmaak komen toch aardig wat misfires voor, dat is niet voor niks.

@Dorps
Wat moest je nu afrekenen bij Tuningparts voor de behandeling?
Afbeelding
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Dorps »

@crokko ik was hier 130€ voor kwijt.
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Chemisch reinigen

Bericht door kevin78 »

Is wel echt groot verschil zeg!!
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Chemisch reinigen

Bericht door Dorps »

Zeker en voor mij scheelde het ook nog is 150 km rijden om het uit te laten voeren dus daar heb ik ook de nodige kosten op bespaard omdat ik niet tegelijk een afspraak kon krijgen voor het chippen. Deels mijn schuld omdat ik zelf te laat was.
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: angel66 en 1 gast