(Probleem) rode erlichting lichtschakelaar/binnenverlichting

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Zinory
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mar 2013, 11:54
Type auto: Golf MK5
Locatie: Nijmegen

(Probleem) rode erlichting lichtschakelaar/binnenverlichting

Bericht door Zinory »

Hallo,

Ik kwam er laatst achter dat mijn binnenverlichting niet meer aan stond als ik met de lampen aan rijd (vooral het rode led wat op de versnellingspook schijnt viel me op dat dat weg was).
Nu ben ik verder gaan kijken en kwam ik er achter dat na een paar tellen de rode verlichting van de lichtschakelaar, binnenverlichtingsunit en de esp knop uit valt.

ik heb er een youtube filmpje bij gemaakt:
http://youtu.be/uN0k62E5rIw

Iemand bekend met dit probleem?
Zinory
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mar 2013, 11:54
Type auto: Golf MK5
Locatie: Nijmegen

Re: (Probleem) rode erlichting lichtschakelaar/binnenverlich

Bericht door Zinory »

Opgelost!

en voor mensen die dit probleem ook hebben, het lag eraan dat een lampje van het interieur (bij mij was dit de asbakverlichting) kapot was, en dus de stroom van de groep af haalde waarmee deze waren verbonden.
het was even zoeken aangezien je bij bijvoorbeeld een kapotte koplamp een melding op je dashboard krijgt, maar bij een defect interieurlampje krijg je die melding dus niet.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: (Probleem) rode erlichting lichtschakelaar/binnenverlich

Bericht door wehoo »

Dan zal er vermoedelijk een kortsluiting in deze groep zijn geweest. Een kapot lampje zorgt er niet voor dat de andere verlichting niet brandt. Deze verlichting is niet in serie geschakeld.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten