Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar een mkv GTI.
Momenteel rijdt ik een A4 Avant, echt een superauto maar eigenlijk te groot geworden en niet echt meer nodig. Dus vandaar liever een GTI ervoor in de plaats
Aangezien ik zeer weinig rijdt ben ik op zoek naar een GTI met veel kilometers, voornaamste reden is de aanschafprijs die vaak toch wel een stuk lager ligt.
Om een indruk te geven, er wordt ongeveer 7000km maximaal per jaar gereden, vaak een stuk minder. Dus ik zat te kijken naar GTI's die 2 ton of meer op de klok hebben staan.
Nu mijn vragen, zit er nog verschil in bouwjaren bij de mkv GTI's? Bijvoorbeeld betere/slechtere motoren? Moet ik met extra factoren rekening houden bij zo'n km stand? Andere speciale dingen waar ik op moet letten bij een mkv?
Of is jullie advies misschien wel om er eentje te zoeken die een stuk minder heeft gelopen?
Bij voorbaat dank
Aankoopadvies MKV GTI hoge kilometerstand
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Aankoopadvies MKV GTI hoge kilometerstand
Ik heb gelukkig nog niet veel ervaring met onderhoud en veel kilometers. Toen ik opzoek was naar een GTI heb ik hier ook een draadje van geopend. Misschien dat er nog iets bij staat voor jou. http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =12&t=7198
Veel succes met je zoektocht!
Veel succes met je zoektocht!
Re: Aankoopadvies MKV GTI hoge kilometerstand
Ik heb mijn MKV GTI waar nu 180k op staat, en loopt nog super. Paar kleine onderhouds, slijtage dingetjes gehad, maar dat is natuurlijk logisch.
Nog steeds super tevreden met de auto en rijdt nog erg prettig!
Gr Ralph
Nog steeds super tevreden met de auto en rijdt nog erg prettig!
Gr Ralph
Re: Aankoopadvies MKV GTI hoge kilometerstand
Ik had een V70 (R uit 2003) en wilde ook wat kleiner (en vooral veel zuiniger) gaan rijden.
Nu 3 weken verder ben ik echt heel erg blij met de GTI. Er zijn hier heel veel mensen die veel meer verstand hebben van de MKV GTI maar ik kan je wel alvast wat basis adviezen geven;
- Met de km standen die jij noemt zou ik checken hoeveel eigenaren de auto's hebben gehad (zou voor zo min mogelijk gaan)
- Kijk naar auto's na 2006 (denk ik zelf maar daar weten hier anderen vast meer over)
- Denk goed na of je handgeschakeld of semi handgeschakeld wilt (DSG)
- Ik zou zo origineel mogelijk kopen. Je kan altijd zelf gaan aanpassen...
- Onderhoud moet gewoon helemaal kloppen anders weg lopen hoe mooi hij ook lijkt
- Koop met garantie (bij voorkeur 6 mnd bovag garantie)
- Ga er in een aantal rijden. Dan ga je verschillen voelen en dan naar je gevoel luisteren…
Gr. en succes!
Nu 3 weken verder ben ik echt heel erg blij met de GTI. Er zijn hier heel veel mensen die veel meer verstand hebben van de MKV GTI maar ik kan je wel alvast wat basis adviezen geven;
- Met de km standen die jij noemt zou ik checken hoeveel eigenaren de auto's hebben gehad (zou voor zo min mogelijk gaan)
- Kijk naar auto's na 2006 (denk ik zelf maar daar weten hier anderen vast meer over)
- Denk goed na of je handgeschakeld of semi handgeschakeld wilt (DSG)
- Ik zou zo origineel mogelijk kopen. Je kan altijd zelf gaan aanpassen...
- Onderhoud moet gewoon helemaal kloppen anders weg lopen hoe mooi hij ook lijkt
- Koop met garantie (bij voorkeur 6 mnd bovag garantie)
- Ga er in een aantal rijden. Dan ga je verschillen voelen en dan naar je gevoel luisteren…
Gr. en succes!
Volvo V70 R 2003
VW Golf 5 GTI Edition 240 2008
VW Golf 7 GTI Clubsport 2016
VW Golf 5 R32 2007
VW Golf 5 GTI Edition 240 2008
VW Golf 7 GTI Clubsport 2016
VW Golf 5 R32 2007
Re: Aankoopadvies MKV GTI hoge kilometerstand
Heb al eerder een mk5 gereden (ongeveer 1 jaar) dit was een 1.6FSI, dus weet ongeveer wel hoe een mk5 hoort te zijn
Zoals ik al zei, mijn voornaamste reden is de aanschafprijs, maar als er veel onderhoud aan zit te komen dan liever eentje die in aanschaf wat meer kost dan kosten achteraf.
Probleem is alleen dat ik mijn huidige auto eerst moet verkopen en dat doe ik liever particulier want bij inruil krijg je uiteraard stukken minder voor je auto.
Zoals ik al zei, mijn voornaamste reden is de aanschafprijs, maar als er veel onderhoud aan zit te komen dan liever eentje die in aanschaf wat meer kost dan kosten achteraf.
Probleem is alleen dat ik mijn huidige auto eerst moet verkopen en dat doe ik liever particulier want bij inruil krijg je uiteraard stukken minder voor je auto.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten