Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK / DSG.
Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK / DSG.
Beste medenleden, mijn oog is gevallen op een andere auto. Het gaat om een golf GTI met een blok uit een R20, getuned door ABT. Dit allen is ingebouwd door een specialist,(specialist op gebied van V5, VR6, R32, R20). Het blok heeft 30-32k op de teller staan.
Ik heb alleen heel erg veel pech gehad met mijn huidige auto, bijna alles was kapot (had op dat moment weinig verstand van auto's en had een vriend "met verstand" ervan meegebracht).
2900,- euro betaald voor de V5, totale kosten nu net iets meer dan 6500,- (ja alles was kapot haha)
Mijn vraag is nu waar ik op moet letten bij deze auto, en wat een eventuele "nee" zou kunnen zijn mbt de aankoop? Ik kan mij voorstellen dat een kapotte DSG bak wat duurder zal zijn dan een kettingrevisie bij een V5.
Vraagprijs is 14000 ex. inruil, bedankt voor de antwoorden!
Ik heb alleen heel erg veel pech gehad met mijn huidige auto, bijna alles was kapot (had op dat moment weinig verstand van auto's en had een vriend "met verstand" ervan meegebracht).
2900,- euro betaald voor de V5, totale kosten nu net iets meer dan 6500,- (ja alles was kapot haha)
Mijn vraag is nu waar ik op moet letten bij deze auto, en wat een eventuele "nee" zou kunnen zijn mbt de aankoop? Ik kan mij voorstellen dat een kapotte DSG bak wat duurder zal zijn dan een kettingrevisie bij een V5.
Vraagprijs is 14000 ex. inruil, bedankt voor de antwoorden!
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Ik heb er ook weinig verstand van. Echter zou dat mij voor mij al een reden zijn om voor dat bedrag een nette Mk5 ED30 GTI te nemen. Of eventueel een 6. Heb zelf een 6, omdat ik die het mooist vind, moderner oogt en een mooier interieur heeft. Als je die extra pk's nodig denkt te hebben is een bezoekje aan JD of DVX genoeg.
Je kan denk ik beter voor iets origineels gaan, met duidelijke historie, logische km stand en met een garantie van een half jaar tot een jaar. Kost misschien iets meer, maar dan heb je wel zekerheid.
Succes met het maken van een keuze.
Je kan denk ik beter voor iets origineels gaan, met duidelijke historie, logische km stand en met een garantie van een half jaar tot een jaar. Kost misschien iets meer, maar dan heb je wel zekerheid.
Succes met het maken van een keuze.
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG
www.tymenhart.com
www.tymenhart.com
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Helemaal mee eens! De auto is in juni 2013 in Nederland gekomen en heeft nu al 1,5 jaar tijd 3(!) eigenaren gehad.Timmy schreef:Je kan denk ik beter voor iets origineels gaan, met duidelijke historie, logische km stand en met een garantie van een half jaar tot een jaar. Kost misschien iets meer, maar dan heb je wel zekerheid
Ook geef je aan toen weinig verstand te hebben gehad van auto's, is dat nu heel erg veranderd? Ik zou het niet aandurven.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |
Gr. Dave
Gr. Dave
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Ja ik ga (als ik voor de auto ga) er wel garantie bijvragen. Ik weet de historie van de auto zelf nog niet namelijk.Timmy schreef:Ik heb er ook weinig verstand van. Echter zou dat mij voor mij al een reden zijn om voor dat bedrag een nette Mk5 ED30 GTI te nemen. Of eventueel een 6. Heb zelf een 6, omdat ik die het mooist vind, moderner oogt en een mooier interieur heeft. Als je die extra pk's nodig denkt te hebben is een bezoekje aan JD of DVX genoeg.
Je kan denk ik beter voor iets origineels gaan, met duidelijke historie, logische km stand en met een garantie van een half jaar tot een jaar. Kost misschien iets meer, maar dan heb je wel zekerheid.
Succes met het maken van een keuze.
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Ja de specialist koopt autos met motorschade en verbouwd/repareert deze dan. Op de achtergrond staat een Rs3 blok met karterschade bvb. Het kan dus zijn dat hij ingevoerd is orgineel, gekocht, kapot gereden, en toen door specialist gekocht en vermaakt. Ik ga dit nog even navragen.TheDGM schreef:Helemaal mee eens! De auto is in juni 2013 in Nederland gekomen en heeft nu al 1,5 jaar tijd 3(!) eigenaren gehad.Timmy schreef:Je kan denk ik beter voor iets origineels gaan, met duidelijke historie, logische km stand en met een garantie van een half jaar tot een jaar. Kost misschien iets meer, maar dan heb je wel zekerheid
Ook geef je aan toen weinig verstand te hebben gehad van auto's, is dat nu heel erg veranderd? Ik zou het niet aandurven.
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Ik zou voor dat geld liever voor een nette orginele gti gaan!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Ik wist het wel, ik zou mooi doorlopen wanneer ik zo'n auto zie staan. Ik heb mijn GTI V net verkocht, een nette GTI V met bijna 180.000 op de teller. Keurig onderhouden en geen problemen mee gehad, (80.000 mee gereden in 3.5 jaar) ik had in de verkoop ook genoeg animo. Wat ik van de koper hoorde, ''gelukkig is hij origineel''.
Ik koop zelf ook het liefst auto's zo origineel mogelijk, kortom, mooi verder zoeken naar een originele GTI misschien een edition, er staat genoeg leuks te koop. (maar pas op er is ook veel rotzooi te koop).
Ik koop zelf ook het liefst auto's zo origineel mogelijk, kortom, mooi verder zoeken naar een originele GTI misschien een edition, er staat genoeg leuks te koop. (maar pas op er is ook veel rotzooi te koop).
- SjoerdB
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
- Type auto: Golf 5 GTI ED30
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Ik was ook huiverig toen ik mijn GTI kocht, ook vanwege de import. Aan de andere kant, hij heeft in Duitsland één eigenaar gehad (aantoonbaar) en in Nederland ook één (jongen heeft hem zelf geïmporteerd). Omdat de auto perfect in orde was heb ik hem dan ook gekocht. Tot nu toe zeer tevreden, het hoeft dus niet altijd een afgetrapte ragbak te zijn. Wat bij mij ook meespeelde was dat de auto motorisch origineel is, zegt toch wel iets over de vorige eigenaar.
Hieronder even de informatie betreffende de eigenaren. Is geïmporteerd door een handelaar (lijkt me) in 2013. Vervolgens verkocht aan de eerste echte (Nederlandse) eigenaar. Ik zou er goed over nadenken, een GTI koop je niet even om nog geen jaar in te rijden, lijkt me. Succes met je keuze, ik zou even doorzoeken naar een nette exemplaar!
Hieronder even de informatie betreffende de eigenaren. Is geïmporteerd door een handelaar (lijkt me) in 2013. Vervolgens verkocht aan de eerste echte (Nederlandse) eigenaar. Ik zou er goed over nadenken, een GTI koop je niet even om nog geen jaar in te rijden, lijkt me. Succes met je keuze, ik zou even doorzoeken naar een nette exemplaar!
Aantal Eigenaren tot nu toe:4
Datum eerste toelating NL:21 juni 2013
APK verloopdatum:30 jul 2015
Import auto:Ja
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 22 mei 2014
Dagen Eigenaar: 250
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 3
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 05 juli 2013
Dagen Eigenaar: 321
Eigenaar tot: 22 mei 2014
Eigenaar 2
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 21 juni 2013
Dagen Eigenaar: 14
Eigenaar tot: 05 juli 2013
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Eigenaar/eigenaren onbekend
Eigenaar van: 03 januari 2008
Dagen Eigenaar: 1996
Eigenaar tot: 21 juni 2013
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Hieronder even de informatie betreffende de eigenaren. Is geïmporteerd door een handelaar (lijkt me) in 2013. Vervolgens verkocht aan de eerste echte (Nederlandse) eigenaar. Ik zou er goed over nadenken, een GTI koop je niet even om nog geen jaar in te rijden, lijkt me. Succes met je keuze, ik zou even doorzoeken naar een nette exemplaar!
Jawel hoor, in mijn geval tenminste. Ik ben nu student en een harde werker naast mijn studie. Echter zit ik nu op het MBO (2 vingers in je neus studie ) en ga ik erna naar het HBO. Het HBO is wel echt mijn niveau en zal ik me meer op school moeten focussen, dus minder tijd om te werken. De GTI is voor mij een dure auto, maar ik vind het het 100% waard. Als ik op het HBO zit en ergens rond die tijd ook ga samenwonen met mijn vriendin, zal ik die kosten niet meer kunnen betalen. Dus ik heb deze auto wel voor een anderhalf jaar gekocht, verlies van de verkoop en de tuning, is niks aan te doen. Maar dat wist ik van te voren en vind het niet erg.
Jawel hoor, in mijn geval tenminste. Ik ben nu student en een harde werker naast mijn studie. Echter zit ik nu op het MBO (2 vingers in je neus studie ) en ga ik erna naar het HBO. Het HBO is wel echt mijn niveau en zal ik me meer op school moeten focussen, dus minder tijd om te werken. De GTI is voor mij een dure auto, maar ik vind het het 100% waard. Als ik op het HBO zit en ergens rond die tijd ook ga samenwonen met mijn vriendin, zal ik die kosten niet meer kunnen betalen. Dus ik heb deze auto wel voor een anderhalf jaar gekocht, verlies van de verkoop en de tuning, is niks aan te doen. Maar dat wist ik van te voren en vind het niet erg.
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG
www.tymenhart.com
www.tymenhart.com
- SjoerdB
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
- Type auto: Golf 5 GTI ED30
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk.
Persoonlijk zou ik dan lekker een jaartje een oud barrel rijden, lekker doorsparen en na je studie een leuke auto kopen. Zeker met een beginnend HBO-salaris is dat prima te combineren met een (goedkoop) appartement of klein huis. Zeker als je partner daarbij ook werkt. Maar hé, ieder zo zijn keus toch!
Persoonlijk zou ik dan lekker een jaartje een oud barrel rijden, lekker doorsparen en na je studie een leuke auto kopen. Zeker met een beginnend HBO-salaris is dat prima te combineren met een (goedkoop) appartement of klein huis. Zeker als je partner daarbij ook werkt. Maar hé, ieder zo zijn keus toch!
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Oud barrel wordt het sowieso niet. Denk dat hierna een klein modern autotje komt, een Up! ofzo Gewoon een auto met minder maand lasten dan de GTI. Ook sowieso een auto die niet uitnodigt om dingen zoals velgen te veranderen oidSjoerdB schreef:Uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk.
Persoonlijk zou ik dan lekker een jaartje een oud barrel rijden, lekker doorsparen en na je studie een leuke auto kopen. Zeker met een beginnend HBO-salaris is dat prima te combineren met een (goedkoop) appartement of klein huis. Zeker als je partner daarbij ook werkt. Maar hé, ieder zo zijn keus toch!
Zodra ik een goede baan gevonden heb, gebruik het spaargeld wel, om weer iets leuks te nemen, waarschijnlijk een 335i coupé van de vorige generatie. M pakket erop en goede opties! Vind de vorige generatie M3 ook erg dik, droomwagen materiaal!
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG
www.tymenhart.com
www.tymenhart.com
- maRRRtinus
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
- Type auto: Audi TTS comp 500
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
slimme jongenTimmy schreef:Oud barrel wordt het sowieso niet. Denk dat hierna een klein modern autotje komt, een Up! ofzo Gewoon een auto met minder maand lasten dan de GTI. Ook sowieso een auto die niet uitnodigt om dingen zoals velgen te veranderen oidSjoerdB schreef:Uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk.
Persoonlijk zou ik dan lekker een jaartje een oud barrel rijden, lekker doorsparen en na je studie een leuke auto kopen. Zeker met een beginnend HBO-salaris is dat prima te combineren met een (goedkoop) appartement of klein huis. Zeker als je partner daarbij ook werkt. Maar hé, ieder zo zijn keus toch!
Zodra ik een goede baan gevonden heb, gebruik het spaargeld wel, om weer iets leuks te nemen, waarschijnlijk een 335i coupé van de vorige generatie. M pakket erop en goede opties! Vind de vorige generatie M3 ook erg dik, droomwagen materiaal!
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Kan altijd slimmer
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG
www.tymenhart.com
www.tymenhart.com
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Alleen maar beter een R20 motor erin , dit is een versterkte & doorontwikkelde golf V motor.
Sowieso is de R20 / ED30 / ED35 motor een betere motor dan de Golf VI GTI motor.
Sowieso is de R20 / ED30 / ED35 motor een betere motor dan de Golf VI GTI motor.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Waarop is dit gebaseerd? (het kettingprobleem bij de ketting latende en niet de rest/gehele motor als oorzaak zien).yal schreef:Sowieso is de R20 / ED30 / ED35 motor een betere motor dan de Golf VI GTI motor.
(veel gebruikte materialen, niet nader te noemen, zijn in beide motoren hetzelfde)
Gr. Wehoo.
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
De ketting en de zeef zijn zeker een probleem , helaas zelf ervaren en dat buiten beschouwing laten is niet realistisch......wehoo schreef:Waarop is dit gebaseerd? (het kettingprobleem bij de ketting latende en niet de rest/gehele motor als oorzaak zien).yal schreef:Sowieso is de R20 / ED30 / ED35 motor een betere motor dan de Golf VI GTI motor.
(veel gebruikte materialen, niet nader te noemen, zijn in beide motoren hetzelfde)
Daardoor loopt immers het volledige blok op een hoop als het fout gaat!
De R20/CDL motor heeft standaard een K04 turbo en kan meer vermogen leveren dan het nieuwere type motor.
De betrouwbaarheid v/d CDL motor is inmiddels bewezen (bijv. Cupra cup rijders gebruiken ook deze motor).
Nu heb ik de 3de generatie EA888 motor in mijn GTI en ik heb mijn twijfels over de duurzaamheid , alles moet zo licht mogelijk i.v.m. brandstof verbruik. Dunnere cilinderwanden , plastic carter , aluminium schroeven en geen uitlaatspruitstuk meer. En start/stop op een GTI
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Het grootste verschil tussen de EA113- en EA888- motor is de cilinderkop met nokkenassen en de nokkenastiming.
Daarnaast heeft de EA888-motor versterkte zuigers, zuigerveren, andere oliepomp, andere luchtmassameter, een verbeterde hoge druk brandstofpomp (Hitachi Generation III) en een verbeterde vacuümpomp (Ixetic).
De EA113-motor (alleen in de BYD-uitvoering) heeft, alleen als de K04 standaard wordt geleverd, een versterkt carter en een cilinderkop voor hoge temperatuur legering.
(Het kettingprobleem is te wijten aan de ketting, niet aan de overige componenten van het motorblok.) En is inmiddels al geruime tijd verholpen.
Daarnaast heeft de EA888-motor versterkte zuigers, zuigerveren, andere oliepomp, andere luchtmassameter, een verbeterde hoge druk brandstofpomp (Hitachi Generation III) en een verbeterde vacuümpomp (Ixetic).
De EA113-motor (alleen in de BYD-uitvoering) heeft, alleen als de K04 standaard wordt geleverd, een versterkt carter en een cilinderkop voor hoge temperatuur legering.
(Het kettingprobleem is te wijten aan de ketting, niet aan de overige componenten van het motorblok.) En is inmiddels al geruime tijd verholpen.
Gr. Wehoo.
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Betekend dit ook dat je zonder problemen een R turbo op een GTI 7 kan schroeven? Dat van versterkte zuigers ben ik nog nergens tegen gekomen. Los van het feit natuurlijk dat de vergelijking wellicht over AXX vs BWA vs EA888 gaat? Je vergelijkt nu niet de BYD en de EA888?
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Bedankt! Aangezien ook de autowereld klein is had de specialist ook al te horen gekregen van dit topic, maar na overleg hebben we 3 maanden garantie gekregen, en een gratis apk over 6 maanden en mochten we de auto letterlijk ondersteboven keren (op de brug).SjoerdB schreef:Ik was ook huiverig toen ik mijn GTI kocht, ook vanwege de import. Aan de andere kant, hij heeft in Duitsland één eigenaar gehad (aantoonbaar) en in Nederland ook één (jongen heeft hem zelf geïmporteerd). Omdat de auto perfect in orde was heb ik hem dan ook gekocht. Tot nu toe zeer tevreden, het hoeft dus niet altijd een afgetrapte ragbak te zijn. Wat bij mij ook meespeelde was dat de auto motorisch origineel is, zegt toch wel iets over de vorige eigenaar.
Hieronder even de informatie betreffende de eigenaren. Is geïmporteerd door een handelaar (lijkt me) in 2013. Vervolgens verkocht aan de eerste echte (Nederlandse) eigenaar. Ik zou er goed over nadenken, een GTI koop je niet even om nog geen jaar in te rijden, lijkt me. Succes met je keuze, ik zou even doorzoeken naar een nette exemplaar!
Aantal Eigenaren tot nu toe:4
Datum eerste toelating NL:21 juni 2013
APK verloopdatum:30 jul 2015
Import auto:Ja
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 22 mei 2014
Dagen Eigenaar: 250
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 3
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 05 juli 2013
Dagen Eigenaar: 321
Eigenaar tot: 22 mei 2014
Eigenaar 2
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 21 juni 2013
Dagen Eigenaar: 14
Eigenaar tot: 05 juli 2013
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Eigenaar/eigenaren onbekend
Eigenaar van: 03 januari 2008
Dagen Eigenaar: 1996
Eigenaar tot: 21 juni 2013
Hij wist van onze zepert af van de vorige auto en hij vertelde ons dat we hem op dit gebied gewoon moesten vertrouwen dat de auto in orde was, aangezien zijn expertise en kennis en wat voor werkzaamheden hij doet is het niet de eerste de beste, dus ik denk dat zijn woord eerlijk is.
We hebben even testgereden en de auto is strak en best wel rap al hebben we hem ivm met het weer nog niet echt goed kunnen testen. Het is natuurlijk een hoop geld, maar voor deze auto mits hij geen rare dingen doet de aankomende 2-3 jaar een nette koop.
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Zou iemand enig idee hebben wat voor PK's deze auto heeft? De specialist vertelde ons dat hij 450nm koppel heeft icm 330pk en bij 280km/h in duitsland had hij nog pit over.
Ik weet ook niet wat ABT er aan heeft gedaan, ik ben best wel benieuwd wat de testbank gaat zeggen binnekort, (eerst nog een kleine beurt voor dit, olie etc)
Ik weet ook niet wat ABT er aan heeft gedaan, ik ben best wel benieuwd wat de testbank gaat zeggen binnekort, (eerst nog een kleine beurt voor dit, olie etc)
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
als je specialist dat zo goed weet heeft hij dat vast van een uitdraai. vraag of die beschikbaar is. niemand anders kan zien hoeveel hij zou hebben, ik hoop voor je dat abt er niks aan gedaan heeft is nou niet bepaald hoopvol op de 2.0 tfsi's
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Wel apart lijkt net of de (specialist) even heeft proef gereden in duitsland. En ook al eerder aan gehaald op dit forum dat 280 km het max haalbaar is met de dsg bak. Het is wel iets meer pk en koppel als mijn auto maar van de 25 keer dat ik het geprobeerd heb in duitsland heb ik maar 1 keer de 280 op me teller gezien en dan zat me auto nog aan het streepje eronder zeg maar. Echt pit over hebben lijkt mij sterk!Razenl schreef:Zou iemand enig idee hebben wat voor PK's deze auto heeft? De specialist vertelde ons dat hij 450nm koppel heeft icm 330pk en bij 280km/h in duitsland had hij nog pit over.
Ik weet ook niet wat ABT er aan heeft gedaan, ik ben best wel benieuwd wat de testbank gaat zeggen binnekort, (eerst nog een kleine beurt voor dit, olie etc)
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Helaas is er geen terugroep actie geweest op de kettingen , oudere exemplaren kunnen derhalve nog rondrijden met een slechte ketting. Je hoort nog steeds dat oude kettingen kapot gaan of dat de zeef v/d spanner eraf valt.wehoo schreef:Het grootste verschil tussen de EA113- en EA888- motor is de cilinderkop met nokkenassen en de nokkenastiming.
Daarnaast heeft de EA888-motor versterkte zuigers, zuigerveren, andere oliepomp, andere luchtmassameter, een verbeterde hoge druk brandstofpomp (Hitachi Generation III) en een verbeterde vacuümpomp (Ixetic).
De EA113-motor (alleen in de BYD-uitvoering) heeft, alleen als de K04 standaard wordt geleverd, een versterkt carter en een cilinderkop voor hoge temperatuur legering.
(Het kettingprobleem is te wijten aan de ketting, niet aan de overige componenten van het motorblok.) En is inmiddels al geruime tijd verholpen.
Afijn back on topic!
@Razenl , gefeliciteerd met je aankoop. Ik ken de auto en motor loopt perfect!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Het is EA113 vs EA888.Renekesgti schreef:Betekend dit ook dat je zonder problemen een R turbo op een GTI 7 kan schroeven? Dat van versterkte zuigers ben ik nog nergens tegen gekomen. Los van het feit natuurlijk dat de vergelijking wellicht over AXX vs BWA vs EA888 gaat? Je vergelijkt nu niet de BYD en de EA888?
EA113 is de basismotor voor o.a. de AXX-, BWA- en BYD-configuraties.
EA888 is de basismotor voor o.a. de Golf VI en Golf VII.
Versterkte zuigers, zuigerveren, nokkenas en andere nokkenastiming zijn een verbetering bij de EA888- motoren t.o.v. de EA113 basismotor.
In de BYD-uitvoering (EA113 motor), wordt een versterkt carter en een cilinderkop voor hogere temperaturen toegepast, als in de configuratie een K04 standaard wordt geleverd.(ED35,R)
Gr. Wehoo.
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
De BYD is ook geleverd in de Ed30.
Deze motoren hebben zuigers en drijfstangen die versterkt zijn en een andere nokkenas.
Deze motoren hebben zuigers en drijfstangen die versterkt zijn en een andere nokkenas.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten