Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door nockienl »

Hi all,

Morgen wil ik voor het eerst mijn gti gaan uittesten in Duitsland, toevallig ben ik sochtends in Zevenaar/vlakbij Arhnem. Omdat ik uit het West-Brabant kom is het voor mij normaal gesproken even rijden. Maar omdat ik morgenmiddag in Zevenaar wil zijn wil ik gelijk de grens even over gaan. Kan iemand mij vertellen waar ik dan het beste naartoe kan gaan. Als ik op de kaart kijk ligt zevenaar aan de E35/3. Is hier de snelheid onbeperkt of is er een andere weg waar ik naartoe kan.

Alvast bedankt

Gr
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door bzb »

gewoon de a12 volgen tot de grens, pas na de grens kan je los uiterraard, eventueel aral 102 tanken bij afslag bochelt
Gebruikersavatar
Mikjeee
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 dec 2014, 11:08
Type auto: Golf Mk5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door Mikjeee »

Bij zevenaar de A12 tot de grens doorrijden, tanken in Duitsland idd, scheelt toch iets van 15 cent per liter geloof ik..
Of ultimate 102 erin gooien gelijk. Je kunt ook in Elten de snelweg af, ongeveer een km na de grensovergang, daar zit het tankstation ook heel dichtbij.

Zodra je over de grens bent kun je gelijk het gas open gooien als je wilt :D
Passat Variant B6 2.0 R-line
Golf Mk2 2.9 VR6
ex Golf Mk3 GTI 8v
ex Mk1 cabrio 1.8
ex Golf mk5 GTI DSG
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door ferry »

Ik zou ook nog wel even je bandenspanning goed zetten en kijken of je banden een hoog snelheids limiet hebben. Anders rijd je dadelijk lang hard en dan spetteren ze eronder vandaan. Wil je ook niet! En niet te overmoedig worden.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door nockienl »

Thanks guys,

Bedankt voor de tips met betrekking tot bandenspanning, benzine en natuurlijk de route:)

Goed weekend,

Gr
Gebruikersavatar
jim90
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 feb 2014, 21:23
Type auto: golf 6 gti

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door jim90 »

Zodra je de grens over gaat, zie je een advieslimiet met 130 kmpu. Maar daar houden we ons natuurlijk niet aan :lol:

Ik vergeet nooit meer mijn eerste keer in me gti, 252 kmpu gereden.

have fun! :D

ps. let wel even op, soms komt er een afslag en staan er ineens borden 120 km max, 10 meter verder 100 max, 10 meter verder 80 km max.
Daarna kan het gas er weer op.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door NL_MK5 GTI »

Kijk goed uit. Het is een slecht stuk asfalt wat daar ligt. Ik reed 220 en vond het niet verantwoord om harder te gaan.
jellejelle
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:03

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door jellejelle »

Als je die kant op gaat kun je het beste hard gaan rijden tussen het stuk Emmerich - Rees/Bocholt daar is het asfalt wat beter en vaak ook minder druk. De meeste nederlanders gaan er bij Emmerich meestal af en dan ben je die langzame mensen ook kwijt
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door BASK04 »

ferry schreef:Ik zou ook nog wel even je bandenspanning goed zetten en kijken of je banden een hoog snelheids limiet hebben. Anders rijd je dadelijk lang hard en dan spetteren ze eronder vandaan. Wil je ook niet! En niet te overmoedig worden.

die spetteren niet uit elkaar hoor.
jij maakt het wel heel spannend.
banden met een limiet van bv 240
daar gebeurd bij 300 helemaal nix mee
zelfs bij een uur lang nog niet.
Pas nog bij discovery laten zien.
Zit een veiligheidsmarge op van 300%
je maakt mensen alleen maar bang met zulke uitspraken
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door ferry »

BASK04 schreef:
ferry schreef:Ik zou ook nog wel even je bandenspanning goed zetten en kijken of je banden een hoog snelheids limiet hebben. Anders rijd je dadelijk lang hard en dan spetteren ze eronder vandaan. Wil je ook niet! En niet te overmoedig worden.

die spetteren niet uit elkaar hoor.
jij maakt het wel heel spannend.
banden met een limiet van bv 240
daar gebeurd bij 300 helemaal nix mee
zelfs bij een uur lang nog niet.
Pas nog bij discovery laten zien.
Zit een veiligheidsmarge op van 300%
je maakt mensen alleen maar bang met zulke uitspraken
Als jij dat vind dan rijd jij gewoon lekker door met bandjes die niet voldoen aan de snelheid die jij gaat rijden! Advies kan je ter harte nemen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door wehoo »

Waarschijnlijk heeft Discovery laten zien dat de combinatie Load-Index en Speed-Index van invloed zijn op het gedrag van de band. De werkelijke invloed van deze factoren, hebben ze zo te horen niet laten zien.
Het draagvermogen van een V-band (240km) neemt bij deze snelheid af naar 91%. Deze afname neemt snel toe naarmate de snelheid hoger wordt. Rij je vaker, maar vooral langdurig op deze of hogere snelheid, kun je beter een W-band (270km) of een Y-band (300km) nemen.

(niet om iemand bang te maken, dat moet je zelf weten; je weet nu de feiten en je brengt er ook anderen mee in gevaar).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door Edition30 »

Ook niet om bang te maken, maar wel goed om te weten is dat je in Duitsland op een aantal stukken geen max. snelheid hebt, maar dat dit wel op eigen risico is. Veroorzaak je (door eigen schuld) een flinke aanrijding dan kan alle (letsel)schade op jouw worden verhaald en dan is het maar de vraag of jouw verzekering dit dekt. Dit geldt bijvoorbeeld voor roekeloos rijden (en daar valt ook dus al heel hard rijden onder), verkeerde banden (geen winterbanden in winterse omstandigheden, of verkeerde banden b.v. Snelheidindex, op het moment dat een band kapot is) en b.v. de technische staat van de auto.

Gewoon lekker hard rijden daar, maar wees voorzichtig. Hard rijden op een rijbaan met twee rijstroken is heel goed opletten, want als er twee wagens achter elkaar rijden, houd er dan rekening mee dat de achterste weleens plotseling kan gaan inhalen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door nockienl »

Kleine update

Ik ben nog in leven :lol:

Was inderdaad niet zon beste weg, redelijk druk ook. Wel enkele keren de 250 aangetikt.

Zeker voor herhaling vatbaar


CHeers
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door bzb »

als je vandaag bent geweest vind ik dat nog best knap :mrgreen: , vandaag naar dusseldorf geweest, wat een drama met die ollanders met skibox, bijna hele terugweg file
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Duitsland E35/3 onbeperkt arnhem/zevenaar

Bericht door SjoerdB »

Twee weken geleden ook even Duitsland in geweest. Ik ga bij de A74 de grens over. Vanaf daar is het even inhouden, waarna je een aantal kilometers onbeperkt krijgt om vervolgens 10km lang wegwerkzaamheden te hebben. Op het einde van de wegwerkzaamheden heb je een Aral. Dus kleine tip; Gooi 'm daar lekker vol met 102 en dan is het planken geblazen (kilometer of 30).

Ik kwam uit op 290km/u op de teller, dit zal zo'n 265-270km/u zijn, gok ik. Is leuk om een keer te weten, maar een onverantwoorde snelheid in een dergelijke auto. Aan de andere kant, gewoon er voor zorgen dat je niet boven de 200km/u gaat rijden wanneer je in de verte twee auto's achter elkaar ziet rijden. Het risico dat iemand je snelheid niet goed inschat (en dat is gewoon bij zulke snelheden) en er dus niet goed op anticipeert kan je je leven kosten met zulke snelheden.

Ik wil hier niemand bang maken, maar pas gewoon goed op, je zult niet de eerste zijn die vol tegen de vangrail aanvliegt! ;)
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten