overname golf 5 gti familielid

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
JordyLW
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 apr 2015, 23:32
Type auto: almost golf mk5 gti

overname golf 5 gti familielid

Bericht door JordyLW »

He allemaal

Ik ben sterk aan t overwegen om de golf 5 gti usa model van mn broer over te nemen. Hij js nog erg mooi, t is een witte uit 2007 met 88.000 km op de teller.
Ik heb net een ritje gemaakt en 2 dingen vallen me op
1: Als ik rem dan voel ik vanuit voor op me stuur wat getril..kan dit de remschijf zijn?
2: ik vind dat de gti helemaal niet hard kan remmen, had hier veel meer van verwacht, de remblokjes zit nog een cm op dit lijkt me genoeg. Zomerbandrn zitten er nog niet op, dit kan meetellen
Maar ik vind de bmw 318i e90 bijvoorbeeld veeeeeel harder/ beter remmen. Kan dit ook te maken hebben met de remschijven van de gti? Als ik een beetje hard rem grijpt t systeem al in en hoor/ voel ik kgrrrkrr

Alvast bedankt

Grtz Daan
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door Edition30 »

Hoi Daan,

Is toch een hele mooie kans om een GTI over te nemen met (voor een auto uit 2007) weinig km's. Je kent de eigenaar, de auto en hij zal niet de hoofdprijs vragen, hij is per slot van rekening je broer ;)

Grote kans dat je remschijven aan het trillen zijn. Dat je aangeeft dat er iets mis is met het remvermogen geeft ook al aan dat er wel eens het e.e.a. aan de remmen mag worden gedaan. De GTI remt opzich wel goed (als je met meer pk's gaat rijden wil je meer remvermogen). Dus als je de boel gaat vervangen kan je betere remschijven nemen en andere remblokken. Wil je meteen voorsorteren op meer remvermogen dan kan je opteren voor de remklauwen van de R32, R20 of ietsdergelijks. Het is plug and play. Je hebt hier wel andere remschijven en blokken voor nodig (remslangen en de platen, maar dat zijn ook niet de kosten) maar die had je toch al nodig.

Succes met de aankoop.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
JordyLW
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 apr 2015, 23:32
Type auto: almost golf mk5 gti

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door JordyLW »

Hoi Rens

Top van je reactie!
Ja dat is een hele mooi kans.. you only live once heheh

Dat lijkt me inderdaad een erg goed plan om de remmen te vervangen. T klinkt helemaal goed om er dan een r32 set op te zetten, zeker als dit een flinke upgrqde geeft voor een kleine meerprijs.

Ik ben even snel gaan kijken via google, maar heeft iemand een ong. Prijs wat t gaat kosten en evt een website waar ik dit allemaal zou kunnen bestellen? Me buurman is automonteur geweest. Hij zou mij iig kunnen helpen met het monteren wat kosten scheelt.

Ook nog even een vraagje mbt de distibutieriem en de waterpomp.
Mn broer heeft deze in de 4 jaar tijd iig nog niet vervangen.
Is dat nodig? Hoop t niet anders gaan de kosten flink oplopen haha


Bedankt!

Daan
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door ferry »

Om de 180.000 kilometer vervangen staat in het boekje. Echter zal je hem om de 5 jaar ook wisselen wil je zekerheid hebben.

Een set remmen kopen. Daar zal je voor op internet moeten speuren. Kosten kunnen voor een volledig set wel aardig oplopen. Zeker kompleet zal het richting de 1000 euro gaan.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Fakkel
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 jul 2014, 12:53
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Limboland

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door Fakkel »

Trillingen met remmen werden bij mijne veroorzaakt door een remklauw die bleef hangen... Was vrij simpel opgelost door deze weer gangbaar te maken

Verder is een upgrade natuurlijk nooit verkeerd
Gebruikersavatar
Barto
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:19
Type auto: Golf mk5 GTI

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door Barto »

Ha Daan,

Misschien zijn je remmen gewoon goed. Je schrijft nl dat je trillingen in je stuur voelt wanneer je remt. Dat zou ook kunnen betekenen dat de draagarmrubbers een beetje versleten zijn. Misschien heb je de mogelijkheid om de auto op een brug te zetten en er naar te (laten) kijken. Als je draagarmrubbers versleten zijn, merk je dat mogelijk ook bij lage snelheden, inparkeren en het passeren van putdeksels e.d.

Dat de Golf iets minder (/ anders) remt dan je BMW, herken ik . Ik ben ook van een aantal BMW's naar de Golf gegaan. Je moet harder remmen en langer. De remmen pakken ook anders aan. Het is een kwestie van wennen.

Ik bedoel dus dat de trillingen in je stuur en de manier waarop de Golf remt, twee aparte zaken zou kunnen zijn. Mocht je de draagarmrubbers laten vervangen, dan ben je ongeveer 2x (links en rechts) 60 euro kwijt. Dat is dus veel goedkoper dan even de remmen totaal te vervangen.

Om de remkracht te vergroten kun je ook alleen de rempads vervangen. Je remt daarna echt veel beter en ook het vervangen van rempads is veel goedkoper dan het vervangen van de hele remmen. Destijds heb ik de standaard rempads van mijn BMW (zowel 3-serie als daarna de 1-serie) vervangen door rempads van het merk Tarox.

Ben benieuwd wat je doet. Succes ermee,

greets Barto
JordyLW
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 apr 2015, 23:32
Type auto: almost golf mk5 gti

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door JordyLW »

Yooo!

Daar ben ik weer, met goed nieuws!
Ik mag mezelf een trotse eigenaar noemen van een golf 5 gti.
Voor overname heeft de auto een kleine beurt gehad en zijn de zomerbanden erop gegooid, remvloeistof bijgevuld en de auto remt
Een stuk beter. Wel voel ik nog getril in t stuur als ik rem, maar dit ga ik oplossen zodra de remblokjes wat meer versleten zijn.

Ik wil de gti 5 waarschijnlijk gaan chippen en heb al goede verhalen gelezen over jd engineering, dit is wellicht het adres waar ik t ga laten uitvoeren. Is het nodig om bij 50/60 pk meer en 60/100 nm meer te denken aan t vervangen van je vliegwiel/tandwiel of koppeling of iets dergelijks. Zodra dit t geval is gaan de kosten behoorlijk oplopen lijkt me en is dit een reden om t evt niet te doen.. Hoe denken jullie mede gti/R eigenaren hierover of wat zijn jullie ervaringen?

Grtzzz Daan
JordyLW
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 apr 2015, 23:32
Type auto: almost golf mk5 gti

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door JordyLW »

He allemaal.

Ik wil mijn gti ook gaan chippen!
Nu heb ik aan aantal recenties gelezen over jd engineering dat ze erg goed zijn maar daar betaal je dan ook voor (logisch want het belangrijkste is dat t goed gebeurd )
Maar nu ben ik op tuning service terecht gekomen (zitten in Huizen) waar ik m stage 2 kan laten chippen voor 300 euro
waarbij je 62 pk meer krijgt en +- 120 Nm meer. Hoe denken jullie hierover.. is dit te veel van t goede zonder iets te vervangen? Los van het remsysteem want die moet ik sowieso nog gaan aanpakken.

Grtz Daan
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door NL_MK5 GTI »

Spaar even door en laat het door een goede tuner gebeuren. Die hem ook kan meten op een testbank bijvoorbeeld Dvx Vagtechniek of Jd
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door Edition30 »

Gefeliciteerd met je aanwinst Jordy!

Goed plan om je auto te laten chippen, ga in ieder geval naar een goede tuner (zoals ook hierboven aangegeven). Bij normaal gebruik hoef je niet te vrezen voor je koppeling / vliegwiel, tenzij je het telkens het onderste uit de kan halen en/of lekker met slippende koppeling stoplicht sprintjes gaat doen.

Overweeg ook eens om je intake en downpipe aan te laten passen. Je hebt hier qua prijs verschillende opties voor. Daarna kan je een stage 2 nemen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
JordyLW
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 apr 2015, 23:32
Type auto: almost golf mk5 gti

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door JordyLW »

Bedankt voor jullie reactie!

Ik ga zeer waarschijnlijk een afspraak maken bij JD,door alle gelezen recensies weet ik dan vrij zeker dat het goed gedaan word.
Alleen wanneer ik m daar op stage 2 laten chippen komt er een compleet nieuwe uitlaatsysteem onder wat me iets te duur word, maar misschien hebben ze een alternatief daarvoor. Ik zal nog een keer bellen en dan even overwegen wat de beste optie is.

Ga je die 50 pks extra en 80 nm extra echt voelen + de benzine 98 bp die ik er vanaf nu in ga gooien hehe.
De gti rijd aardig snel, maar mis wat pit, ik hoop dat stage 1 hiervoor gaat zorgen dan.

Grtz Daan
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door ferry »

Dat zal heus wel extra (pit) geven.

Gewoon ff jd bellen dan weet je inderdaad alle opties. Je kan ook je cat leeg laten maken en een ander lucht filter. En dan kan je ook stage 2 softwaren erin laten zetten. Wat ik heb gedaan is gewoon zeggen ik heb zoveel geld er voor over wat kunnen jullie ervoor doen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door Edition30 »

Een GTI heeft 2 katalysatoren van 400 cells. De eerste kan je laten verwijderen. Een ander optie is om een andere downpipe te kiezen met een 200 cells. Pas na deze aanpassing laten chippen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
24TUNED
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 apr 2015, 22:15
Contacteer:

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door 24TUNED »

Mocht je interesse hebben in een downpipe met 200 cels racekatalysator, laat me wat weten. Heb nog enkele op voorraad liggen van het Duitse merk Bull-X
24TUNED.com | Importeur en distributeur voor Nederland van het Duitse Bull-X uitlaatsystemen -- HF-Series intercoolers, Cold Air Intakes, Carbon luchtaanzuigingen en Turbo-optimalisatie onderdelen -- Performance Fluid Systems -- Silicone Factory Hoses
Afbeelding
JordyLW
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 apr 2015, 23:32
Type auto: almost golf mk5 gti

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door JordyLW »

Contact gehad met JD

Heb het 1 en ander uitgelegd en hoeveel € ik er ong. aan wil besteden
Netjes beantwoord, nu even kijken wanneer een afspraak ga maken!

Zou in ieder geval chill zijn als ik nog gebruik kan maken van de 10% actie die hier op t forum word vermeld...
Is dit nog mogelijk?!:D

Grtz
JordyLW
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 apr 2015, 23:32
Type auto: almost golf mk5 gti

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door JordyLW »

Heb een afspraak staan voor volgende week!!
Stage 2 op maat kat mod en evt k&n filter.
Is t de moeite waard om ook nog voor k&n filter gaan.
Hou graag redelijk origineel geluid en denk dat t met een k&n filter
Toch wat anders gaat klinken.

Nu ben ik ook al het en der op inet wezen kijken
Voor een remsysteem upgrade, waar ik niet al te veel budget voor heb. Iemand enig idee op welke website te kijken en waar op te letten?

Grtzz
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door ferry »

Leuk dat je een afspraak hebt gemaakt voor een jd kuurtje.

Voor rem upgrade heb je echt veel opties. Wil je alleen schijven en blokken upgrade of ook de klauwen en/of leidingen.
Denk dat je dat eerst voor jezelf moet uit maken. Dat maakt de zoektocht misschien heel wat makkelijker.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: overname golf 5 gti familielid

Bericht door MkVI Nmgn »

Dit is eventueel ook een goede optie voor je remmen.
http://link.marktplaats.nl/m926319022
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten