Getande Riem Vervangen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Oliver240
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 dec 2014, 22:16
Type auto: Golf MK7 Clubsport

Getande Riem Vervangen

Bericht door Oliver240 »

Hoi Allemaal,

Sinds een half jaar de trotse eigenaar van een MKV Edition 240.
Ik heb net een grote beurt gehad bij de VW dealer en de remschijven + blokken zijn ook gedaan.
Nu vertelde ze mij dat de getande riem ook aan de beurt was. Ik heb de monteur nog even aangesproken en gevraagd wat de stand van zaken is.
Hij riep dat als het zijn auto was hij het echt wel zou gaan doen. Dan weet ik wel genoeg. Dat moet dus zsm gebeuren.
Nu vroeg ik mij af welk merk jullie zouden kopen als je een gehele nieuwe kit zou bestellen inc waterpomp. Ik twijfel nog even of ik het de dealer laat doen of een bevriende VW monteur op een zaterdag. Ik ben een groot voorstander van altijd originele onderdelen. Welke merken voldoen volgens jullie aan de hoge eisen die (wij allen ;-) aan onze GTI's stellen? De dealer vraagt er trouwens ergens rond de 800,- voor. Het zou zeker een hele dag duren.
Ben ik naïef te geloven dat dit wel klopt? Ik vind het niet erg 100,- meer te besteden bij een dealer met goed personeel maar als jullie zeggen dat dat bedrag (all inc) belachelijk is ga ik nog wel even nadenken.

Hoor graag wat jullie bevindingen zijn. Sorry voor het lange verhaal haha!
Volvo V70 R 2003
VW Golf 5 GTI Edition 240 2008
VW Golf 7 GTI Clubsport 2016
VW Golf 5 R32 2007
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Getande Riem Vervangen

Bericht door ferry »

Ik vind het bedrag niet hoog voor deze ingreep.(blijft wel een hoop geld). Ik heb dacht ik ook zoiets betaald.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Getande Riem Vervangen

Bericht door Verlengsnoer »

Ik heb het een aantal jaar geleden naar volle tevredenheid laten uitvoeren bij vagtechniek: http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... th=112_148

Ik kan mij ook herinneren dat je voor een "versterkte" waterpomp kunt gaan.
Oliver240
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 dec 2014, 22:16
Type auto: Golf MK7 Clubsport

Re: Getande Riem Vervangen

Bericht door Oliver240 »

Dank voor jullie reacties!
Volvo V70 R 2003
VW Golf 5 GTI Edition 240 2008
VW Golf 7 GTI Clubsport 2016
VW Golf 5 R32 2007
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 996
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Getande Riem Vervangen

Bericht door Maarten »

Bij mij vroeg de dealer voor de riem en waterpomp te vervangen bijna 900,- euro... Maar dan kreeg ik wel een vervangende auto voor een dag... Uiteindelijk heb ik het bij een universele garage gedaan, die goed aangeschreven staat en waar m'n neef werkt. Was nog geen 600,- euro kwijt.
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Getande Riem Vervangen

Bericht door NielsED30 »

Er zijn waterpompen met metalen schoepen. Is wel verstandig aangezien de plastic schoepen van een originele waterpomp wel eens kapot gaan.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Fi...
Berichten: 83
Lid geworden op: 12 feb 2013, 23:43
Type auto: Golf VI R

Re: Getande Riem Vervangen

Bericht door Fi... »

Verlengsnoer schreef:Ik heb het een aantal jaar geleden naar volle tevredenheid laten uitvoeren bij vagtechniek: http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... th=112_148

Ik kan mij ook herinneren dat je voor een "versterkte" waterpomp kunt gaan.
Heeft iemand een typenummer hiervan, ik vroeg het namelijk bij de dealer en ze konden geen waterpomp met metalen schoepen vinden in hun systeem. Of geldt dit enkel voor de MKV en niet voor de R20?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten