Ruitenwisser hapert

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Riddick1
Berichten: 85
Lid geworden op: 12 nov 2014, 20:50
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Noord-Fryslan

Ruitenwisser hapert

Bericht door Riddick1 »

Sinds gisteren haperen mijn voorste ruitenwissers. Wanneer ik ze aan zet gaan ze maar 20 cm omhoog en daarna schokken ze een beetje en doen niets meer. Ik krijg ze nog wel naar beneden. Is dit een bekend probleem ?
Gebruikersavatar
Brassertje
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jul 2014, 18:59
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zeeland

Re: Ruitenwisser hapert

Bericht door Brassertje »

Ruitenwisser mechanische kapot. Gebeurd wel eens dat er water op komt doordat paravan niet goed gemonteerd is en loopt het water op je raam mechanisme en dan gaat die vast zitten. Zou hem.niet terug duwen oid soms breek je je wisser arm ook af.

Succes.
Riddick1
Berichten: 85
Lid geworden op: 12 nov 2014, 20:50
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Noord-Fryslan

Re: Ruitenwisser hapert

Bericht door Riddick1 »

Gisteren de ruitenwisser en de mechaniek gedemonteerd en deze zat idd zo vast als een huis. Ik dacht vraag bij de dealer even wat een nieuw mechaniek kost, 135,00 euro :shock:
Vandaag bij BM onderdelenshop in Surhuisterveen een mooie tweedehands gehaald voor 35,00 euro :D
Deze gemonteerd en hij wist weer als vanouds. Weer helemaal tevreden.
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:22
Type auto: Golf V GTI
Locatie: zaanstad

Re: Ruitenwisser hapert

Bericht door martin »

Riddick1 schreef:Gisteren de ruitenwisser en de mechaniek gedemonteerd en deze zat idd zo vast als een huis. Ik dacht vraag bij de dealer even wat een nieuw mechaniek kost, 135,00 euro :shock:
Vandaag bij BM onderdelenshop in Surhuisterveen een mooie tweedehands gehaald voor 35,00 euro :D
Deze gemonteerd en hij wist weer als vanouds. Weer helemaal tevreden.
Mijn ruitenwisser doet opeens helemaal niks meer,hoor wel het motortje. Wil ook dat mechaniek bestellen bij bm onderdelen.

Is dit nog redelijk eenvoudig zelf te doen, dan gaat het vooral om de positie van dat mechaniek tov motortje wat je moet los halen. Heb al het eea op you tube gezien.
Gr. Martin.
Riddick1
Berichten: 85
Lid geworden op: 12 nov 2014, 20:50
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Noord-Fryslan

Re: Ruitenwisser hapert

Bericht door Riddick1 »

martin schreef:
Riddick1 schreef:Gisteren de ruitenwisser en de mechaniek gedemonteerd en deze zat idd zo vast als een huis. Ik dacht vraag bij de dealer even wat een nieuw mechaniek kost, 135,00 euro :shock:
Vandaag bij BM onderdelenshop in Surhuisterveen een mooie tweedehands gehaald voor 35,00 euro :D
Deze gemonteerd en hij wist weer als vanouds. Weer helemaal tevreden.
Mijn ruitenwisser doet opeens helemaal niks meer,hoor wel het motortje. Wil ook dat mechaniek bestellen bij bm onderdelen.

Is dit nog redelijk eenvoudig zelf te doen, dan gaat het vooral om de positie van dat mechaniek tov motortje wat je moet los halen. Heb al het eea op you tube gezien.
Valt wel mee qua werk en je moet gewoon zien hoe het mechaniek op de wisser zat en dat zo ook bij de nieuwe doen, heb ik ook gedaan. En goed vastdraaien want anders moet je 2 keer :lol:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten