[Golf MKV GTI] RNS 510

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Bertus_GTI
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 aug 2015, 20:03
Type auto: MKV GTI

[Golf MKV GTI] RNS 510

Bericht door Bertus_GTI »

Goedemorgen mannen,

Gisteren de Golf opgehaald en nu probeer in uit te vinden wel versie RNS510 ik heb. Aleen het oproepen van het hidden menu lukt niet. Ik krijg alleen de opties FM AM DAB.
Heb ik het goed dat dit met Vag vrijgezet kan worden? Zelf te doen?

Tevens kun je toch een menu tussen de tellers op roepen. Of is dit alleen bij het MFA met groot(lees hoog) display in multi color. Ik heb de rode kleine met de picto's erboven.

Is er buiten de VW module nog een goed alternatief voor Bluetooth?

Ik zie overigens dat automotive Parts Apeldoorn veel VW verkoopt voor bluetooth. Iemand ervaring met deze winkel?

Thanks mannen.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: [Golf MKV GTI] RNS 510

Bericht door ferry »

Dat is alleen met mfa+ dus het grote display.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: [Golf MKV GTI] RNS 510

Bericht door wehoo »

Kufatec Fiscon Basic Plus. Met E-MFA, helaas is deze functie niet in het MFA (kleine display).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Bertus_GTI
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 aug 2015, 20:03
Type auto: MKV GTI

Re: [Golf MKV GTI] RNS 510

Bericht door Bertus_GTI »

Hoe zit dat nu met het menu. Ik kom er dus nog niet achter welke versie ik heb. Moet ik hem er dan even uithalen? Daar naast is hij aftermarket geplaatst. Heb helaas het boekje niet bij de auto. Zat een 310 in aangezien ik daar wel een boekje van heb.. Dus de code..hoe het er ook uit ziet... Is een raadsel. Loop ik risico bij een accu loskoppeling é.d.?

En hoe los ik het op. Ik lees zoveel verschillende berichten.. ik weet het de niet.

Vagcom? Iemand in de buurt van Almelo?
tolunay
Berichten: 226
Lid geworden op: 22 aug 2015, 16:17
Type auto: MK6 GTI

Re: [Golf MKV GTI] RNS 510

Bericht door tolunay »

Beste manier om er achter te komen welke versie je hebt is inderdaad even eruit halen, kan je ook gelijk zien er mee "gespeeld"is. Of alle seals er nog opzitten, ze doen blijkbaar aanpassingen aan de eeprom voor de code oid, hierna kun je dus niet meer een update uitvoeren!

Met een vagcom kan je ook uitlezen welke versie je hebt, modules > 56 >advanced ID Dan zie je ook gelijk de datum en software versie Hardware versie.
Onder adaptatie kan je ook de hidden menu aanzetten.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: [Golf MKV GTI] RNS 510

Bericht door wehoo »

Dit zegt niets over het werkelijke apparaat. De waarden zijn softwarematig aan te passen. Hetgeen ook veelvuldig gebeurt. (oude hardware met nieuwere software). Aan de hardware is eventueel te zien wat de "echte" versie is.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast