golf 6 gtd Tuning

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
wesleygtd
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2015, 18:02
Type auto: golf gtd

golf 6 gtd Tuning

Bericht door wesleygtd »

Hallo allemaal. sinds vorige week heb een golf 6 gtd DSG 2012 80.k op de teller aangeschaft voor de zakelijke ritjes..
elke dag een 150 kom.. hiervoor deed ik deze met een polo 1.2 diesel... maar daar werd ik dood ongelukkig in :(
de golf gtd geeft me comfort, sportief, en is zuinig (1 op 15 gemiddeld maar dan wel met sportief rijgedrag)
over sportief rijgedrag gesproken vind ik dat hij wel lang naar moet denke als je volle gas geeft en dat hij te ver doorschiet in toeren
waarna hij bijna geen power meer heeft tot dat hij over schakelt naar de volgende versnelling... nu hoop ik dat te verhelpen met een chip en dan ook gelijk de bak ik wil het laten doen bij JD
iemand ervaring?? mvg wesley
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: golf 6 gtd Tuning

Bericht door ferry »

Gewoon doen. En daar je wensen aangeven.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: golf 6 gtd Tuning

Bericht door Race Eend »

wesleygtd schreef:
over sportief rijgedrag gesproken vind ik dat hij wel lang naar moet denke als je volle gas geeft en dat hij te ver doorschiet in toeren
waarna hij bijna geen power meer heeft tot dat hij over schakelt naar de volgende versnelling... nu hoop ik dat te verhelpen met een chip en dan ook gelijk de bak ik wil het laten doen bij JD
iemand ervaring?? mvg wesley
Echt motor en DSG tuning nemen bij een GTD, rijdt zoveel fijner, we laten hem dan bij 4300rpm schakelen, ipv bij 4800rpm.

Maar ook het 60 in de 6 rijden is na de tuning/dsg tuning verholpen, dat maakt dat de auto zo loom aanvoelt.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: golf 6 gtd Tuning

Bericht door bluetiger »

Race Eend schreef:
wesleygtd schreef:
over sportief rijgedrag gesproken vind ik dat hij wel lang naar moet denke als je volle gas geeft en dat hij te ver doorschiet in toeren
waarna hij bijna geen power meer heeft tot dat hij over schakelt naar de volgende versnelling... nu hoop ik dat te verhelpen met een chip en dan ook gelijk de bak ik wil het laten doen bij JD
iemand ervaring?? mvg wesley
Echt motor en DSG tuning nemen bij een GTD, rijdt zoveel fijner, we laten hem dan bij 4300rpm schakelen, ipv bij 4800rpm.

Maar ook het 60 in de 6 rijden is na de tuning/dsg tuning verholpen, dat maakt dat de auto zo loom aanvoelt.
geldt dit ook voor de nieuwe leon 5f diesel (2.0 tdi 184pk) ?
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
wesleygtd
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2015, 18:02
Type auto: golf gtd

Re: golf 6 gtd Tuning

Bericht door wesleygtd »

Race Eend schreef:
wesleygtd schreef:
over sportief rijgedrag gesproken vind ik dat hij wel lang naar moet denke als je volle gas geeft en dat hij te ver doorschiet in toeren
waarna hij bijna geen power meer heeft tot dat hij over schakelt naar de volgende versnelling... nu hoop ik dat te verhelpen met een chip en dan ook gelijk de bak ik wil het laten doen bij JD
iemand ervaring?? mvg wesley
Echt motor en DSG tuning nemen bij een GTD, rijdt zoveel fijner, we laten hem dan bij 4300rpm schakelen, ipv bij 4800rpm.

Maar ook het 60 in de 6 rijden is na de tuning/dsg tuning verholpen, dat maakt dat de auto zo loom aanvoelt.[/quote



Het puntje wat je aanhaalt van 60 rijden in zijn 6e versnelling heb je volkomen gelijk in. Heel
Goed van je. Was ik even vergeten. Binnenkort maak ik een afspraak. Bedankt voor het het advies
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: golf 6 gtd Tuning

Bericht door Race Eend »

bluetiger schreef: geldt dit ook voor de nieuwe leon 5f diesel (2.0 tdi 184pk) ?
Die gaat wel netjes over bij 4250 tot 4500rpm, maar ook die loopt erg laag op toeren.

De bak verhoudingen van de MQB DSG 6 bakken zijn anders, dus je rijdt niet 60 in de 6, maar je draait wel 70 in de 6 met 1200rpm oid.
Ook bij de 5F is dsg tuning een stuk mooier dan het originele.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: golf 6 gtd Tuning

Bericht door jochemstr »

Ik heb zelf een 6 GTD en ongeveer 15.000 km geleden laten chippen door Tuningparts en uiteraard met JD software. Destijds had ik door zakelijke afspraken geen tijd meer om hem nog op de rollerbank te laten meten, maar rond de 210 pk zal er wel uit komen.
Als ik jou was zou ik er geen seconde meer over twijfelen en zo snel mogelijk laten doen bij JD of als je in de regio Den Haag woont laten doen bij Tuningparts met software van JD, scheelt weer een stuk rijden.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten