Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door pyara_pappoe »

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil een golf 5 GTI gaan kopen uit 2007 met een ketting en 120.000 km. Hebben jullie tips waar ik op moet letten, de golf staat bij Honda Debois in Utrecht, iemand ervaringen met deze dealer. Het is een DSG bak. Ik wil voorkomen dat ik na aankoop dure reparaties of vervanging moet doen m.b.t. de ketting.

Iemand tips, de kenteken van de auto is :

15-GPP-6 kan iemand nagaan of de auto geen schade heeft gehad en of deze goede ondehoud heeft gehad ....

Dank voor jullie terugkoppeling.

Ik heb mijn huidige golf ingeruild ...:)
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door ferry »

Distributie riem. Nokkenasketting
Goed op letten of bij een koude start dat de nokkenasketting niet ratelt. Geluid is wel terug te vinden op youtube.
Riem zou al een keer vervangen moeten zijn ongeacht de kilometerstand. Boekje staat van niet maar is wel zo fijn. Scheelt aanzienlijk in de kosten. Dsg bak moet je geen rare geluiden bij horen. Het is wel een bak die even tijd nodig heeft met snel vooruit en achteruit schakelen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door wehoo »

VW-dealer onderhouden, serviceplan volledig ingevuld? Historie op te vragen bij VW-dealer.
Waarom heeft deze een nieuw kenteken gekregen?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door pyara_pappoe »

is import auto. Is in 2008 jaar later na productiedatum uit duitsland geimporteerd.
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door pyara_pappoe »

kan iemand niet de volledige historie opvragen voor mij ?

Wanneer is de ketting van deze auto dan vervangen ? Iemand een idee?
En hoe weet je dat ?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door wehoo »

Historie is ook bij de Duitse VW-dealer op te vragen, mits VW dealer onderhouden.

De V heeft geen distributieketting, maar een riem. Onderhoudsinterval van de distributieriem is: 180.000 km of om de 5 jaar, hetgeen zich het eerst voor doet.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Don81
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2015, 12:02
Type auto: Golf mk5 Gti
Locatie: Proud of the south

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door Don81 »

wehoo schreef:Historie is ook bij de Duitse VW-dealer op te vragen, mits VW dealer onderhouden.

De V heeft geen distributieketting, maar een riem. Onderhoudsinterval van de distributieriem is: 180.000 km of om de 5 jaar, hetgeen zich het eerst voor doet.

Sorry was het niet 6 jaar?
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door pyara_pappoe »

deze heeft echt een ketting golf v gti zeiden ze ???? hoe kan dat dan ?
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door MK5benGTI »

pyara_pappoe schreef:deze heeft echt een ketting golf v gti zeiden ze ???? hoe kan dat dan ?
Wat ferry zegt. De motor heeft een distributieriem en daarnaast een nokkenasketting die kan ratelen.. Deze nokkenasketting is heel wat anders dan een distributieriem. Daar moet je opletten. Distributieriem moet dus om de 180k km of 5 jaar worden vervangen.

Nokkenasketting:
Afbeelding
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door pyara_pappoe »

dank !
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door pyara_pappoe »

Ik heb toch weer een vraag. Zonet de dealer gesproken en die zegt dat de auto bij een VW dealer is voor check en dat de golf v gti deze dan toch echt een ketting heeft als distributieriem. Dus een distributieketting, en dat deze niet vervangen hoeft te worden, heeft de dealer aangegeven.

Het is een golf v gti dsg met 120.000 kom op de teller uit 2007. Nu heb ik een aantal hulpvragen :

1. Wejoo : Kun je mij uit het dealersysteem de screenshot geven waarin staat dat de distributieriem na 5 jaar of 180.000 kom vervangen moet worden ? Met name die 5 jaar is belangrijk kun je me dat toesturen per prive bericht of hier gewoon op het forum is ook oke.

2. Het dealersysteem of ETKA waarin staat dat er geen ketting inzit maar distributieriem.

Ik ga de auto morgen aan het einde van de dag ophalen, en als blijkt dat er een riem inzit, ga ik toch vragen als deze niet is vervangen deze te laten vervangen.


Als jullie mij hiermee kunnen en willen helpen ben ik dankbaar.

Gr,

Pyara
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door ferry »

Waarom is je twijfel zo erg en ga je toch de auto ophalen?

Je kan toch naar de vw dealer gaan naar de onderdelen balie en zeggen heyy laat eens even zien hoe dat in elkaar steekt. Klinkt mij meer alsof ze er gewoon onderuit willen komen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door wehoo »

Serviceplan: rechterpagina, onder het rood omcirkelde, 180.000 km voor 2.0 TFSI motoren.

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door jwbakkenes »

Ik heb mijn GTI uit 2008 ook ooit bij Debois gekocht zie:

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=7&t=3815
Ik durf daar nooit geen auto meer te kopen, maar dat is persoonlijk. Vanaf pagina 4 wordt e.e.a. wel duidelijk.

Begrijp ik goed dat je hem al gekocht hebt omdat je aangeeft dat je je Golf daar ingeruild hebt?

De (honda) dealer moet de distributie vervangen in jouw geval omdat die ouder is als 5 jaar, gewoon die dealer een onderhoudsboekje voorhouden en eisen dat het bij een VW dealer gebeurt, scheelt je veel kopzorgen.

Succes in ieder geval,
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door Michel5gti »

Alle mk5 gti modellen hebben een riem en GEEN ketting.. alleen tussen de nokkenassen zit een kleine ketting waar geen vervangingstermijn voor staat. (Die hoor je vanzelf een keer bij koude start)
vreemt dat ze zeggen dat de distributie wel een ketting is
vraag of kijk naar een motorcode dan is het zo te achterhalen.
vervangingstermijn van de distributieriem van 5 jaar heb ik vaker een discussie over gehad :roll: maar er staat nergens dat hij elke 5 jaar vervangen moet worden. Wel elke 180.000km (vind ik lang)
maar goed, het is goedkoper om de riem om de 5 jaar te vervangen dan dat de riem knapt :lol:
bij twijfel altijd vervangen
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door wehoo »

Michel5gti schreef:....vervangingstermijn van de distributieriem van 5 jaar heb ik vaker een discussie over gehad :roll: maar er staat nergens dat hij elke 5 jaar vervangen moet worden........
VW dealers moeten hiervan op de hoogte zijn.

KUNDENBETREUUNG:
Zahnriemenwechsel:
Zahnriemen ist ein Verschleißteil und ist in bestimmten Wechselintervallen, abhängig von den individuellen Einsatzbedingungen wie Betriebsdauer, Laufleistung auszutauschen. Werkstatt soll Überprüfen , Angaben im Serviceplan sind lediglich Emfehlungen und es ist uns (VW) vorbehalten dies jederzeit zu ändern. Zitat: Bei Angaben in Ihrem Serviceplan handelt es sich lediglich um eine Empfehlung des Herstellers. Angegeben werden damit nicht absolute Mindestwerte zur Haltbarkeit des Zahnriemes.
Beim Zahnriemen ist nach derzeitigen Kenntnisstand werkseitig alle 180Tkm / 5Jahre ein wechselintervall vorgesehen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door pyara_pappoe »

hoi wehoo vanwaar heb je deze tekst....
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door wehoo »

VW Wolfsburg Kundenbetreuung. (klantenservice)

Volkswagen AG
38436 Wolfsburg
Tel +49 (0) 1805 865579 *
Fax +49 (0) 1805 329865*
Mail to: kundenbetreuung@volkswagen.de
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door Michel5gti »

wehoo schreef:
Michel5gti schreef:....vervangingstermijn van de distributieriem van 5 jaar heb ik vaker een discussie over gehad :roll: maar er staat nergens dat hij elke 5 jaar vervangen moet worden........
VW dealers moeten hiervan op de hoogte zijn.

KUNDENBETREUUNG:
Zahnriemenwechsel:
Zahnriemen ist ein Verschleißteil und ist in bestimmten Wechselintervallen, abhängig von den individuellen Einsatzbedingungen wie Betriebsdauer, Laufleistung auszutauschen. Werkstatt soll Überprüfen , Angaben im Serviceplan sind lediglich Emfehlungen und es ist uns (VW) vorbehalten dies jederzeit zu ändern. Zitat: Bei Angaben in Ihrem Serviceplan handelt es sich lediglich um eine Empfehlung des Herstellers. Angegeben werden damit nicht absolute Mindestwerte zur Haltbarkeit des Zahnriemes.
Beim Zahnriemen ist nach derzeitigen Kenntnisstand werkseitig alle 180Tkm / 5Jahre ein wechselintervall vorgesehen.
helemaal met je eens. alleen vreemd dat niet alle dealers op 1 lijn zitten...
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door NL_MK5 GTI »

Het is heel simpel aan ze te laten zien, je kunt een kunststof kapje van de kap waar de distributie riem achter zit met een 2€ muntstuk los maken ter hoogte van het nokkenas tandwiel waar de riem overheen loopt dan zie je duidelijk dat er een riem zit. En die moet om de 5 jaar vervangen worden! En alle handelaren zeggen van niet omdat het geld kost.

En ook de waterpomp en spanrol meenemen, zal me niks verbazen als ze er gewoon een nieuwe riem overheen zetten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door wehoo »

Afbeelding

Afbeelding

Distributieriem (getande riem) en spanrollen zijn leverbaar in een set.
Waterpomp wordt preventief vervangen vanwege de arbeidsloonkosten en het niet te verwachten is dat de waterpomp 360.000 km meegaat.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door ferry »

Duidelijker als dit kan het niet worden denk ik. Hij zou de auto al opgehaald moeten hebben. Ik ben benieuwd.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door NL_MK5 GTI »

Lijkt me ook. Wat is dat Etka toch handig.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 5 gti met ketting waar op letten.

Bericht door ferry »

Dus was het dan allemaal een mis verstand?!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast