past het?
Re: past het?
Passen zal het vast wel met veel slijp- en aanpaswerk.. Denk dat je zowat alles custom mort maken(motorsteunen, assen, koeling enz)
Dan zit je daarna nog met de aandrijving: ombouwen naar RWD
Dan nog de electra, en daarna de keuring..
Allern als je heel veel zelf kan, het blok heel goedkoop kunt krijgen, en niet bang bent om verl tijd en moeite erin te stoppen(en geld), kun je het proberen..
Of er al iemand is die zoiets al eens gebouwd heeft, ik ken ze niet(en ik dacht toch aardig wat mensen en projecten te kennen.)
Dan zit je daarna nog met de aandrijving: ombouwen naar RWD
Dan nog de electra, en daarna de keuring..
Allern als je heel veel zelf kan, het blok heel goedkoop kunt krijgen, en niet bang bent om verl tijd en moeite erin te stoppen(en geld), kun je het proberen..
Of er al iemand is die zoiets al eens gebouwd heeft, ik ken ze niet(en ik dacht toch aardig wat mensen en projecten te kennen.)
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: past het?
Het is niet alleen de motor, maar ook die gigantische versnellingsbak, die in lengte ligt en niet in breedte.. Volgens mij kan je dan beter een los frame bouwen met de motor+bak erin, en daaroverheen een Mk1 casco maken
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- Gerrit van den Berg
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:31
- Type auto: Golf MK1 en MK6 GTI
Re: past het?
Vanwaar de keuze voor deze motor?
Alles kan, maar een lengterichting motor in een Golf MK1 pasmaken, moet je aardig weten waar je aan begint.
Kort gezegd moet je een compleet nieuwe auto opbouwen. Het is dus heel wat meer dan een motorswap zoals hierboven ook al aangegeven.
En inderdaad, alles valt pas te maken, zelfs een V8 in een Lupo:
Groet, Gerrit
Alles kan, maar een lengterichting motor in een Golf MK1 pasmaken, moet je aardig weten waar je aan begint.
Kort gezegd moet je een compleet nieuwe auto opbouwen. Het is dus heel wat meer dan een motorswap zoals hierboven ook al aangegeven.
En inderdaad, alles valt pas te maken, zelfs een V8 in een Lupo:
Groet, Gerrit
Golf 1 1.8 16v KR Webers - 1981
Ibiza FR 1.9 TDI 165pk - 2005
Golf 6 GTI - 2011
http://www.facebook.com/gb-carpolish
Ibiza FR 1.9 TDI 165pk - 2005
Golf 6 GTI - 2011
http://www.facebook.com/gb-carpolish
Re: past het?
Ik zelf heb nog nooit een 3.0 tfsi in een golf 1 gezien.
Dus lijkt me wel uniek en super snel.
Standaard is de motor een pktje of 300???
En dat in zo'n lichte auto.
Groeten
Dus lijkt me wel uniek en super snel.
Standaard is de motor een pktje of 300???
En dat in zo'n lichte auto.
Groeten
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: past het?
Maar aan 300pk in een mk1 heb je niet zoveel als de balans niet in orde is. Dat lijkt me op zich al een uitdaging.
Ga er daarbij vanuit dat je het merendeel van je geïnvesteerde geld kwijt bent.
Ga er daarbij vanuit dat je het merendeel van je geïnvesteerde geld kwijt bent.
Groet RobvR
Re: past het?
Ik zou er geen originele mk1 GTI voor opofferen
Pak dan een CL met 1,5 liter motor ofzo.
RobvR heeft het terecht over de balans , maar wat dacht je v/d stevigheid?
De carrosserie is daar niet op gebouwd.
Grt yal
Pak dan een CL met 1,5 liter motor ofzo.
RobvR heeft het terecht over de balans , maar wat dacht je v/d stevigheid?
De carrosserie is daar niet op gebouwd.
Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten