oliedruk en temp meter

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door GTI-mkVII »

had gehoopt dat Chris hier misschien zou reageren :-)
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door Spuugemmer »

Jooooow Chris is present. Ik wil heel graag op alles en overal op reageren maar op de een of andere manier kan ik gewoon niet alles lezen. Aangezien ik vrij veel werk en als ik thuis kom en dan achter de mac zou kruipen word ik echt in elkaar gebeukt en daar heb ik dan weer ff niet zoveel interesse in. Dus als jullie nou iets op het forum hebben of gewoon iets van he daar moet Chris op reageren....FF PB of mail naar chris@xtreme-tuning.nl

Maar hebben jullie de houder gezien welke ik heb gemonteerd in mijn auto??
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door Chris5gti »

Is het ook mogelijk om de olie temperatuur op de kleine mfa zichtbaar te maken of moet je dan dat grote schermpje hebben ? Want vind olie temp wel belangrijk eigenlijk maar kan het niet aflezen of heb het nog niet gevonden ..
SabGTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2011, 15:25
Type auto: Golf MK5 R32

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door SabGTI »

Als je dat van osir doet dan kan je zeker niet bij je asbak?
ben aan het bedenken waar ik de metertjes kan doen ik denk dat ik het doe net als bij Chris
Zit op oog hoogte is denk het makkelijkst
Golf 5 GTI bj. 2005 ABT
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door Edition30 »

Chris5gti schreef:Is het ook mogelijk om de olie temperatuur op de kleine mfa zichtbaar te maken of moet je dan dat grote schermpje hebben ? Want vind olie temp wel belangrijk eigenlijk maar kan het niet aflezen of heb het nog niet gevonden ..
Yep, het aflezen van de olietemp kan alleen met een Kufatec module en die werkt alleen op het grote boardcomputerscherm.

Heb deze zelf ook niet, dus ben ik ook op zoek naar een plek voor de meterhouder. Op het dashboard is mooi (3 meters) en goed afleesbaar, maar je haalt wel de luchtverversing door elkaar, want de airco (cc) zorgt via deze uitstroomopening voor een (bijna) onmerkbare luchtstroom. Een Osir vind ik ook mooi, maar eigenlijk wil ik wel drie meters hebben. Dus een Osir en één meter in een ventilatierooster aan de voorzijde.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door Spuugemmer »

Bij het kitje wat ik heb. Zit een plaatje waarmee je de luchtstroom idd kan afdekken/omleiden naar de centerconsole. Mocht je dit niet monteren zou je eventueel een rooster achter de meters kunnen maken....
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door Edition30 »

Chris@XT Motorsport schreef:Bij het kitje wat ik heb. Zit een plaatje waarmee je de luchtstroom idd kan afdekken/omleiden naar de centerconsole. Mocht je dit niet monteren zou je eventueel een rooster achter de meters kunnen maken....

:D Oké, dus de uitstroom opening zou je toch kunnen handhaven. Chris wat kost zo`n set dan met een luchtrooster en 3 meters (oliedruk, olietemp. en turbodruk) en ingebouwd? Moet toch wel een man (m/v) of 10 voor te vinden zijn.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
FredH
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:23

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door FredH »

Edition30 schreef: Chris wat kost zo`n set dan met een luchtrooster en 3 meters (oliedruk, olietemp. en turbodruk) en ingebouwd? Moet toch wel een man (m/v) of 10 voor te vinden zijn.
Dat laatste moet ik nog maar zien Rens: setje meters in huis op dash zal inclusief montage ook de nodige knaken gaan kosten gok ik ..... gezien de teleurstellende afloop van de Milltek-actie kan dat dus best van invloed zijn, ook al zullen veel mensen het vast graag willen hebben. ;)
Groeten !
Fred

Volvo S80 2.9 T6 Executive twin turbo, zwart metallic, zwart leder/alcantara, 18", alle opties.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door Edition30 »

FredH schreef:
Edition30 schreef: Chris wat kost zo`n set dan met een luchtrooster en 3 meters (oliedruk, olietemp. en turbodruk) en ingebouwd? Moet toch wel een man (m/v) of 10 voor te vinden zijn.
Dat laatste moet ik nog maar zien Rens: setje meters in huis op dash zal inclusief montage ook de nodige knaken gaan kosten gok ik ..... gezien de teleurstellende afloop van de Milltek-actie kan dat dus best van invloed zijn, ook al zullen veel mensen het vast graag willen hebben. ;)
Ja dat is zo, maar ik heb hoop (ook voor mij zelf); 1) een heleboel hebben, omdat ze geen Stage II hebben gekocht een flinke som geld in den broek zitten die eruit wil en 2) Chris maakt een "special offer we can`t refuse" 8-) .
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
FredH
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:23

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door FredH »

.....dan hoop ik gewoon met je mee ! :D
Groeten !
Fred

Volvo S80 2.9 T6 Executive twin turbo, zwart metallic, zwart leder/alcantara, 18", alle opties.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door wehoo »

Edition30 schreef:
Chris5gti schreef:Is het ook mogelijk om de olie temperatuur op de kleine mfa zichtbaar te maken of moet je dan dat grote schermpje hebben ? Want vind olie temp wel belangrijk eigenlijk maar kan het niet aflezen of heb het nog niet gevonden ..
Yep, het aflezen van de olietemp kan alleen met een Kufatec module en die werkt alleen op het grote boardcomputerscherm.

Heb deze zelf ook niet, dus ben ik ook op zoek naar een plek voor de meterhouder. Op het dashboard is mooi (3 meters) en goed afleesbaar, maar je haalt wel de luchtverversing door elkaar, want de airco (cc) zorgt via deze uitstroomopening voor een (bijna) onmerkbare luchtstroom. Een Osir vind ik ook mooi, maar eigenlijk wil ik wel drie meters hebben. Dus een Osir en één meter in een ventilatierooster aan de voorzijde.
Ook de airco sensor zit aan het einde van dit rooster. Net onder de voorruit waar de warmte zich opbouwt.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door KlouxOne »

Zo juist een turbo en olie temp gauge besteld, zoals ze hir onder staan. ga deze in een Osir meter houder monteren.

vind deze metertjes erg cool. nu is allen de vraag. hoe sluit ik de sensor voor de olie temp aan? in een GTI V zit toch al ergens een sensor? misschien dat ik die kan vervangen?

ik gok dat Wehoo dit wel weet? :) ben benieuwd wie er nog meer intressen in deze metertjes heeft.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2HKzlgOa ... r_embedded[/youtube]
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door KlouxOne »

THX! Nu is alleen de vraag waar ik dat verloop kan aanschaffen. ik neem aan dat deze bout in je turbo zit geschroeft? daar lijkt het wel op. standaard olie temp meter van de GTI is dus niet bruikbaar volgens wehoo's bron.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door KlouxOne »

Hier nog een een meter houder gevonden die goedkoper is dan die van Osir.

http://www.urotuning.com/shop/consolepo ... -3334.html
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door wehoo »

Loopt bij mij via de canbus naar de E-MFA, waar o.a. olietemp. zichtbaar is.
Ik kom op andere fora wel het volgende tegen:

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... stallation

Hier heeft iemand met een mkvi de ProSport Performance Gauges gebruikt. Op de site van Prosport performance worden deze adapters nog niet aangeboden voor de MKV en MKVI. Misschien zijn ze wel leverbaar, email geeft uitkomst.

Link: http://prosportgauges.com/oil-filter-adaptor-plate.aspx

Afbeelding

Meer foto's: http://www.streetfire.net/photo/adapterjpg_1927030.htm
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door KlouxOne »

zon adapater had ik ook al gevonden. maar dan vraag ik me af of de motorafdek kap nog wel past. dit omdat je olie filter natuurlijk omhoog komt. anders is dit wel een hele mooie oplossing. beter dan de Banjoport vind ik persoonlijk. en je moet nog maar afwachten of je sensor erin past uitraad. ik zal die zaak is mailen.
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: oliedruk en temp meter

Bericht door Eric H »

Even een huge kick !

Ik wil op de een of andere manier ook meer inzicht in de temperatuur van de olie.
Is er iemand die al een olietemp meter heeft ingebouwd in een GolfV Gti met een kleine MFA.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 3 gasten