Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door radeondutch »

Hallo mensen,

Voordat ik mezelf van de hoogste brug in nederland gooi...wie kan me wat uitleg geven?

Heb vorig jaar, ongeveer 10 maanden geleden, een GTI 6 bij de dealert gehaald, toen 47k op de teller en nu 68k. De aanschafprijs was dus relatief hoog omdat hij van een VW dealer kwam en geen handelaar noch particuliere verkoop.

Nu rij ik dus dagelijks in deze best wel prijzige auto, en wat hoor ik als ik de radio aan de zachte kant heb? Overal kraakjes!
Maar dan ook overal.... achterklep, nog ergens anders achter, dashboard overal - bij aansteker, bij telefoonadapter, bij dashboardkastje, waar niet?
Zelfs een metalen tik-tak geluid in het dashboard(niet kastje) bij het overrijden van oneffenheid op de snelweg (wegsamenvoeging [brug] bijvoorbeeld).

Hierdoor zal mijn volgende auto beslist geen Golf meer zijn, tenzij ze dit helemaal gefixt hebben bij de Golf 7 wat me stug lijkt.
Sterker nog, als ik niet helemaal in de 7e hemel ben na de tuning zal ik er niet nog jaren in rijden, snelle exit zal het zijn.

Wie ervaart dit nog meer zo? Ben ik de enige die een GTI heeft met brak interieur? Valt dit op te lossen zonder 3k te investeren in arbeid?

alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door bzb »

nergens last van, heb ook nog eens een knalhard onderstel eronder, effe last gehad van het gekraak bij drempels van de unibrace onder de auto maar ook die is nu ineens stil al een tijd, wat is de hoogste brug eigenlijk in nederland? :mrgreen:
welp gti
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 dec 2015, 17:02
Type auto: golf 5 gti

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door welp gti »

Snel tunen dus, dan ben je dit snel vergeten.
Golf mk v gti wide - cts turbo intake - jd stage 1 - gfb dv - rotiform (sold) - milltek R32 style - maintenance by xt motorsport.
Gebruikersavatar
Sebster
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 aug 2015, 08:17
Type auto: Edition 35

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door Sebster »

Heb mijn 35er nu een tijdje. Moet zeggen dat ik die in het dashboard wel herken. Nu staat er echter wel vaak muziek via de stream aan dus heb er niet veel last van. Maar het zit er wel..
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door Raymond »

Herkenbaar, hoe ouder de auto wordt hoe erger.
Soms kan het ook een kleinigheidje zijn, bijvoorbeeld losse spulletjes :twisted: die in een van de vakjes ligt.
Ik had veel last van krakende rubbers, met de ramen iets naar beneden was dit opgelost.
Van alles geprobeerd, kreeg het niet weg, was bijna van plan me auto te verkopen, totdat ik een klein potje met met en bepaald goedje erin van vw, en het is al weer bijna een jaar weg.
Leer er mee leven, maar soms is dat wel lastig, heh je net je auto weer helemaal schoon gemaakt, ga je rijden en het kraakt weer.... :twisted:
Of ga lekker even een rondje om op de snelweg, dat maakt vaak weer veel goed :D
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door radeondutch »

Ben dus gelukkig niet de enige.

Zelf ben ik echt mega gevoelig voor geluidjes, piepjes kraakjes enzovoort. Als je nou een VW fox vooruit aan het tuffen bent op een slechte weg dan kan ik daar 120% begrip voor opbrengen maar met een 6 GTI valt dat slecht. Helemaal sinds ik al sinds 2008 al een GTI wil (toen nog ED30) en dan is het eindelijk zo ver koop je een dealer auto zit ie vol met irritatiepuntjes.

Mocht tuning (4 maart yaay) niet een brede glimlach op mijn gezicht toveren dan ga ik misschien heel voorzichtig even om me heen kijken naar een Megane RS ofzo. Wellicht vloeken in de kerk hier :o
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door bzb »

ja dat cheap ass renault plastic is heerlijk solide :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door radeondutch »

Hahaha weet ik niet. Zou ik de fora even moeten nazoeken of misschien zijn er hier ervaringsdeskundige.
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
Wezl
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 jul 2015, 16:44
Type auto: Golf MK7 R

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door Wezl »

Klinkt allemaal heel herkenbaar heb een soort irritant tikkend geluidje kan ook niet vinden waar het vanaf komt maar zwaar irritant :mrgreen:
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door Edition30 »

Ik rijd al 7 jaar in mijn edje en ik vind het juist altijd rijden als één brok graniet. Ben zelf allergisch voor rammeltjes en geluidjes. Misschien is dat wel de reden dat ik al 23 jaar Audi en VW rijd.

De VI is een voortborduursel van de V, dus zou deze ook geen geluid mogen produceren. Kan mij voorstellen dat dit heel frustrerend is. Heb je al een keer nieuwe rubbers geplaatst en onderdelen van het interieur losgehaald en weer vastgezet met wat extra schuim of tape? Je hebt toch ook garantie (gehad) op de auto.

Hoop voor je dat dit wordt opgelost, want de auto verdient het.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door KnuffelTurk »

Bij mij kraakt ook van alles en nog wat maar ik heb het voor lief genomen :mrgreen:
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door FGT »

Burak, ze hebben het over de auto hoor....... :mrgreen:
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door KnuffelTurk »

FGT schreef:Burak, ze hebben het over de auto hoor....... :mrgreen:
Hahahahahha :lol:
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door radeondutch »

Piepjes en kraakjes lossen ze niet op onder garantie. "Hoort er bij". Ze hebben wel het hitteschild eens aangepast want die trilde door de hele auto heen dat geluid.
Ben idd van plan tril voor tril aan te pakken maar voor iemand die dit niet zeg wilt (Lees: kan) doen, alles losmaken, gaat dat flink wat duiten kosten. Bij de dealer was geluidje van kofferbakklep proberen te fixen al 75 euro minimaal.... no thanks.
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
welp gti
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 dec 2015, 17:02
Type auto: golf 5 gti

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door welp gti »

Bevalt de tuning ?
Golf mk v gti wide - cts turbo intake - jd stage 1 - gfb dv - rotiform (sold) - milltek R32 style - maintenance by xt motorsport.
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door Michel5gti »

bzb schreef:ja dat cheap ass renault plastic is heerlijk solide :mrgreen: :lol:
Heerlijk al dat plastic van de fransen, kraakt bijna niet haha :mrgreen:

Piepjes/kraken en andere geluiden verhelpen gaat simpelweg gewoon tijd in zitten.
iets loshalen, schuim of een rubbertje ertussen plaatsen, dichtbouwen en weer proberen enz......
meestal komen de geluiden nadat er ooit iets los is geweest dan is het er eerst niet en later komen er wel geluiden.
Laatst gewijzigd door Michel5gti op 05 mar 2016, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door bzb »

ik had een nieuwe hyundai die overal kraakte en loste ik op met lapjes fleece stof achter de betreffende paneeltjes zodat het lekker strak zat
Gebruikersavatar
gti240edition
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 feb 2013, 22:19
Type auto: Golf 7R reflex

Re: Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door gti240edition »

Ben ook echt kraak allergisch, Rijdt nu al een tijd Gti vanaf 2012 tot 2015 een golf 5 Gti in het begin wel een kraakje rond de Navi gehad dit snel verholpen daarna niks meer aan de hand. Nu sinds eind 2015 een golf 6 Gti moet het eerste kraakje nog horen. Misschien zijn er toch wel wat dingen los gehaald in je auto en niet helamaal goed terug gemonteerd. Bij de dealer gebeurd ook niet altijd alles top. Snap dat je een bepaald verwachtings patroon heb van een relatief duren auto, bij de dealer gekocht. Heb je ook een completen onderhouds historie erbij? Misschien wordt je daar iets wijzer van. Laat ik nog even voorop stellen dat ik je frustratie volledig begrijp.

Gr Bryan
Sold: Gti 240 edition
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Kraakgeluiden interieur 6 GTI (schiet me neer)

Bericht door NL_MK5 GTI »

Het is en blijft toch gewoon een Golf. Als je totale stilte wilt moet je een recente Bmw 5, of Mercedes E klasse of hoger aanschaffen die zijn muisstil. Een Golf zal altijd wel ergens iets een kraakje of piepje geven. Maar ik snap dat het vervelend is.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast