Iemand ervaringen met het online verkopen van een auto?

Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
Gesloten
Peter_wave
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2016, 16:43
Type auto: Polo 6R

Iemand ervaringen met het online verkopen van een auto?

Bericht door Peter_wave »

Hallo liefhebbers,

Mijn moeder wil haar oude golf gaan verkopen omdat ze toe is aan een nieuwe. Nu is ze op het idee gekomen om dit te doen via een online platform: meteenautoverkopen. Ik vertelde haar dus dat de dagwaarde hier vele malen lager ligt dan bij de normale handelaar maar ze heeft een kenteken check gedaaan en dat viel volgens haar dus wel mee allemaal.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met deze organisatie (of een soortgelijke) en mij meer willen vertellen over de manier van werken?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Iemand ervaringen met het online verkopen van een auto?

Bericht door MK5GTI »

Zelf (gelukkig) nooit met zulke bedrijven te maken gehad, wel genoeg verhalen gehoord van mensen die dit wel hadden.

Via internet een redelijk bod, je komt langs met de auto, en ze gaan elk klein minpuntje opzoeken en benoemen, om vervolgens met een veel lager bod te komen.

Beter is gewoon via een forum verkopen, hier zitten vaak wel serieuze mensen op. Via marktplaats wat verkopen valt tegenwoordig helaas ook niet mee, zit vol met gelukzoekers..
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Gebruikersavatar
andreversteeg
Berichten: 300
Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:02
Type auto: golf 6 2009
Locatie: Dromenland

Re: Iemand ervaringen met het online verkopen van een auto?

Bericht door andreversteeg »

Ik heb er ook ervaring mee met mijn oude auto.

Eerst bieden ze je de hemel en als je daar bent valt het reuze tegen en is er zogenaamd niet veel geboden op oude auto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Live your life if its your last day
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Iemand ervaringen met het online verkopen van een auto?

Bericht door ChielED35 »

Geen ervaring mee, maar kort geleden wel in verdiept en zoals hieronder ook bevestigd...eerst goed aanbod doen en dan vervolgens lager uitkomen. Mijn idee is nog steeds dat je via autoscout/ marktplaats kans hebt dat je het meest krijgt, maar dat gewoon inruilen lekker makkelijk is.

Ik denk dat je zelf het best kunt beoordelen of de verschillende manieren nou echt verschil uitmaakt voor een oude Golf. Bied hem anders eens aan op de verscheiden fora/ VAG hoek op FB, misschien ziet een liefhebber er wel brood in.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gesloten

Terug naar “ARCHIEF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 0 gasten