Prijs banden monteren en balanceren

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door RobvR »

Kort geleden heb ik bij een bekend bedrijf mijn velgen opgehaald. Vooraf gevraagd of hij de banden die ik al in bezit had erop wilde leggen. Dus monteren op de nieuwe velgen, balanceren met ventiel. Ik moest hiervoor 166 euro voor betalen, ook omdat ik de banden daar niet had gekocht (wel de vlegen trouwens) anders was het 20 euro ex per band geweest. Ik ben eerlijk gezegd andere prijzen gewend, maar dit is een bedrijf in het westland. In mijn eigen woonplaats betaal ik 35 euro totaal en toen moesten de oude banden er ook nog af. Ik weet dat dit een vriendenprijs is maar dit verschil lijkt mij echt te grof. Ik heb erover gemaild maar dat had weinig zin. Verschillen de prijzen zoveel of is dit gewoon erg veel!
Laatst gewijzigd door RobvR op 06 okt 2011, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Prijs banden monteren en uitlijnen

Bericht door Dirk »

nogmaals Rob, dit zijn prijzen die ik nergens nog ben tegen gekomen. Je hebt min of meer 4 setjes banden laten leggen ofzo! Wellicht dat ze het uitbesteden en daarom duurder is, maar dan nog vind ik het een super schofterige prijs als ik eerlijk mag zijn :evil:
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Prijs banden monteren en uitlijnen

Bericht door KlouxOne »

Ik betaal voor belanceren en monteren 15 euro per velg. De prijzen die jij noemt zijn wel erg extreem :|
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Prijs banden monteren en uitlijnen

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik doe het meestal zelf maar we hebben nu een nieuw apparaat op het werk waar ik de ballen niet van snap

Afbeelding

En dan Dit balanceer apparaat waar er bij mij ook een grote vraag teken boven mijn hoofd komt

Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Prijs banden monteren en uitlijnen

Bericht door wehoo »

@tonnie024.
Maar Tonnie toch, dit is toch heel makkelijk te leren. :lol: :lol: ;)





Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Prijs banden monteren en uitlijnen

Bericht door MkVI Nmgn »

Die van ons is wel een stuk moderner maar werkt waarschijnlijk het zelfde,
Maar dat banden apparaat levens gevaarlijk :P
Durf er gewoon niet aan te beginnen want er zit een kunststof klem op die de band eraf pakt en vast houd
Heb al een paar keer gezien dat die afbreekt
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Prijs banden monteren en uitlijnen

Bericht door wehoo »

@tonnie024.
Als de foto die je plaatste het juiste apparaat is dat jullie hebben, dan komen de filmpjes overeen.
Hunter GSP9700. :idea:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Prijs banden monteren en uitlijnen

Bericht door MkVI Nmgn »

Afbeelding

Dit is de gene die we exact hebben
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Prijs banden monteren en uitlijnen

Bericht door GolfL »

Inklemmen, aanzetten, wegrennen.

Simpel :D
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door RobvR »

Dirk schreef:nogmaals Rob, dit zijn prijzen die ik nergens nog ben tegen gekomen. Je hebt min of meer 4 setjes banden laten leggen ofzo! Wellicht dat ze het uitbesteden en daarom duurder is, maar dan nog vind ik het een super schofterige prijs als ik eerlijk mag zijn :evil:
Besteden ze niet uit. Ik stond erbij en keek erna. Binnen 30 minuten klaar is Kees!
Laatst gewijzigd door RobvR op 06 okt 2011, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Prijs banden monteren en uitlijnen

Bericht door MkVI Nmgn »

Daar was ik totaal niet mee akkoord gegaan,
Wat een geld voor een half uur werk,
Dat noem je nog eens Hollywood prijzen,
Terwijl je er ook nog een mooie set wielen gekocht heb, waar ze als een leuke marge op pakken
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
FredH
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:23

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door FredH »

Ik las dat het gaat om een bedrijf in het Westland, waar ik zelf woon en ook het onderhoud aan mijn auto laat uitvoeren.
Onder het motto "een gewaarschuwd mens telt voor 2" heb ik daarom via PB Rob meer informatie gevraagd over het bedrijf in kwestie.

Het blijkt te gaan om een gerenommerd bedrijf met een hele goede reputatie, waarvan ik dit absoluut niet verwacht had.
Vind het jammer om dan over zo'n adres een verhaal als dit te lezen, maar ben wel blij dat Rob bereid was me deze informatie te geven.

Naar ik hoop gaat het om "een uitglijder" en kan het in overleg tussen Rob en het bedrijf op de een of andere manier worden gecorrigeerd.
Groeten !
Fred

Volvo S80 2.9 T6 Executive twin turbo, zwart metallic, zwart leder/alcantara, 18", alle opties.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik had het gister ook al te horen gekregen van Rob,
Had het zelf ook totaal niet verwacht.
Een dealer is zelfs goedkoper als dat en dan is geen grapje of wat dan ook misschien hebben ze een foutje gemaakt
lijkt mij tenminste als je wielen koopt en je laat er banden opleggen waarom zo een asociale hoge prijs ?
Voor een half uurtje werk :|
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door RobvR »

tonnie024 schreef:Ik had het gister ook al te horen gekregen van Rob,
Had het zelf ook totaal niet verwacht.
Een dealer is zelfs goedkoper als dat en dan is geen grapje :|
Ik heb de chefmonteur van de VW-dealer diezelfde dag nog geraadpleegd. Hij vond het zelfs schandalig. Het gaat mij niet eens om die 166,- maar ik wil graag zaken begrijpen en in dit geval kom ik daar niet uit!
Groet RobvR
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door RobvR »

Stand van zaken:
In hun laatste mail van 27 september stond dat ik maar moest bellen, dan zou het uitgelegd worden. Op dezelfde dag heb ik via de mail hierop gereageerd.
Nu na bijna 4 weken geen reactie op mijn mail gehad. Vandaag opnieuw een nette mail gestuurd met het verzoek om het op een goede manier af te handelen. Voor de meeste van jullie wordt het verhaal misschien wat saai, maar lees dit wel want een gewaarschuwd mens telt voor twee. Zeker bij een bedrijf met een goede naam op dit forum.

Ik wacht wel weer af en zal jullie informeren. Dit doe ik ook omdat ik via verschillende pd's de info heb gekregen dat mijn geval niet op zichzelf staat.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door Edition30 »

RobvR schreef:Stand van zaken:
In hun laatste mail van 27 september stond dat ik maar moest bellen, dan zou het uitgelegd worden. Op dezelfde dag heb ik via de mail hierop gereageerd.
Nu na bijna 4 weken geen reactie op mijn mail gehad. Vandaag opnieuw een nette mail gestuurd met het verzoek om het op een goede manier af te handelen. Voor de meeste van jullie wordt het verhaal misschien wat saai, maar lees dit wel want een gewaarschuwd mens telt voor twee. Zeker bij een bedrijf met een goede naam op dit forum.

Ik wacht wel weer af en zal jullie informeren. Dit doe ik ook omdat ik via verschillende pd's de info heb gekregen dat mijn geval niet op zichzelf staat.
Rob, waarom geef je geen openheid van zaken, dus geef gewoon aan welk bedrijf dat was. Mogelijk dat je dit niet netjes vind, maar ze gaan ook niet netjes met jou om. Eerst een schandalige prijs rekenen en daarna niet eens tekst en uitleg geven (zal ook niet meevallen in hun geval natuurlijk).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door RobvR »

Rens, ik geef ze nog een paar dagen om op mn laatste mail te reageren. Mocht er geen reactie komen of een reactie waar ik niets mee kan, dan zal ik dat zeker doen. Je bent ook zeker niet de enige die dit wil weten. Degene die mij hierover ge'pb't hebben, kennen het bedrijf inmiddels wel.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door RobvR »

Tot nu toe geen enkele reactie gehad. Ik heb een aantal hele nette mails gestuurd maar kennelijk vindt en verwacht hij dat de bui wel over zal waaien. Ik denk dat hij daar ook wel gelijk in heeft. Maar voor degene die geen 166,- euro willen betalen voor 4 banden monteren en balanceren dan raad ik jullie niet aan om dit bij XT-motorsport in Poeldijk te doen.

Ik heb geen enkele twijfel over de technische kennis die daar zit, maar als je voor een half uurtje werk dit bedrag durft te vragen dan doe je iets niet goed.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door Edition30 »

RobvR schreef:Tot nu toe geen enkele reactie gehad. Ik heb een aantal hele nette mails gestuurd maar kennelijk vindt en verwacht hij dat de bui wel over zal waaien. Ik denk dat hij daar ook wel gelijk in heeft. Maar voor degene die geen 166,- euro willen betalen voor 4 banden monteren en balanceren dan raad ik jullie niet aan om dit bij XT-motorsport in Poeldijk te doen.

Ik heb geen enkele twijfel over de technische kennis die daar zit, maar als je voor een half uurtje werk dit bedrag durft te vragen dan doe je iets niet goed.
Was wel erg verrast dat het om XT gaat. Juist een firma die heel open communiceert en een goede service verleend. Kan er niet bij dat juist zij € 160,00 rekenen voor banden plaatsen en balanceren (op de velgen die bij XT waren gekocht) en daarna niet meer reageren op mailtjes van Rob om dit op te lossen.

Hoor en wederhoor, dus ben wel benieuwd naar een reactie van Chris.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door Mackdennis »

Nou die prijzen verbazen mij niks.. Voor sommige dingen geheel terecht.
Maar voor banden balanceren en monteren, of een kleine beurt/dsg beurt.. Vind ik ze ook stevig aan de prijs.
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door kevin78 »

Al een reactie gehad....
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door Roman77 »

Ik wou daar ook wat gaan kopen maar ga er nu nog even over denken.
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door RobvR »

kevin78 schreef:Al een reactie gehad....
Nee, vanuit Poeldijk is het stil...
Groet RobvR
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door GolfL »

Heb zowiezo al een tijd niks meer gehoord van Chris op het forum?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door Edition30 »

Ik zie ook geen reclame meer van XT op het forum?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gesloten

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 0 gasten