Mening vermogens test gevraagd !?
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Mening vermogens test gevraagd !?
Beste Forum genoten,
Vanmiddag eens de gti op de vermogenstestbank bij Celtemp Car Services te Hendrik-Ido-Ambacht laten zetten.
Voor de meting afgaand werd al van alles gevraagd; wat heeft de auto allemaal, welke stage, uitlaat, waar de stage uit laten voeren... ?
Tevens, toen de beste man zag dat het een dsg betrof, werd al gezegd dat de meting misschien niet ging lukken omdat het een dsg betrof wat soms problemen kan veroorzaken omdat hij zou overschakelen bij de test, afijn, ik dacht.. er worden zoveel dsg's gemeten overal, dus dat zou ik bijzonder vinden..
Na een 9-tal metingen, in z'n 4e versnelling.. van 1200 touren naar 7000 touren, kwam er een grafiek uit van 195 pk en 320 nm koppel. Tevens zag ik de ene meting uitkomen op 160 pk en een andere meting op 212 pk, maar ze waren zo coulant om de gemiddelde meting te pakken. Het grote verschil in metingen wekte bij mij al vraagtekens op.
Nu het volgende:
Het betreft een polo 6r gti 1.4 tsi (180pk)
Hij heeft een stage 1 chip bij JD engineering ondergaan, een grotere (2,5'') catback uitlaatsysteem, en de meting was met euro98 met 1:4 bio ethanol (tevens ngk bougies).
Nu wil ik graag jullie mening hierover horen, en wellicht de discussie aangaan..
Uiteraard ben ik daar ook al de discussie aangegaan.. en kwamen ze zelfs met de opmerkingen dat de bank bij JD hoger ingesteld staat en dat zij ook 400pk uit mijn auto kunnen krijgen met hun bank.. Tevens de opmerking dat het lage vermogen misschien wel aan de brandstof zou liggen
Hier ben ik natuurlijk op in gegaan, en aangegeven dat, en de rollerbank van JD buiten beschouwing gelaten.. dat een auto met 180pk standaard, met de stage 1, 2,5'' catback en euro 98 met bio ethanol.. hoogstwaarschijnlijk gewoon een feit is dat daar meer dan 15 pk erbij uit zou moet komen...
Greetz
Vanmiddag eens de gti op de vermogenstestbank bij Celtemp Car Services te Hendrik-Ido-Ambacht laten zetten.
Voor de meting afgaand werd al van alles gevraagd; wat heeft de auto allemaal, welke stage, uitlaat, waar de stage uit laten voeren... ?
Tevens, toen de beste man zag dat het een dsg betrof, werd al gezegd dat de meting misschien niet ging lukken omdat het een dsg betrof wat soms problemen kan veroorzaken omdat hij zou overschakelen bij de test, afijn, ik dacht.. er worden zoveel dsg's gemeten overal, dus dat zou ik bijzonder vinden..
Na een 9-tal metingen, in z'n 4e versnelling.. van 1200 touren naar 7000 touren, kwam er een grafiek uit van 195 pk en 320 nm koppel. Tevens zag ik de ene meting uitkomen op 160 pk en een andere meting op 212 pk, maar ze waren zo coulant om de gemiddelde meting te pakken. Het grote verschil in metingen wekte bij mij al vraagtekens op.
Nu het volgende:
Het betreft een polo 6r gti 1.4 tsi (180pk)
Hij heeft een stage 1 chip bij JD engineering ondergaan, een grotere (2,5'') catback uitlaatsysteem, en de meting was met euro98 met 1:4 bio ethanol (tevens ngk bougies).
Nu wil ik graag jullie mening hierover horen, en wellicht de discussie aangaan..
Uiteraard ben ik daar ook al de discussie aangegaan.. en kwamen ze zelfs met de opmerkingen dat de bank bij JD hoger ingesteld staat en dat zij ook 400pk uit mijn auto kunnen krijgen met hun bank.. Tevens de opmerking dat het lage vermogen misschien wel aan de brandstof zou liggen
Hier ben ik natuurlijk op in gegaan, en aangegeven dat, en de rollerbank van JD buiten beschouwing gelaten.. dat een auto met 180pk standaard, met de stage 1, 2,5'' catback en euro 98 met bio ethanol.. hoogstwaarschijnlijk gewoon een feit is dat daar meer dan 15 pk erbij uit zou moet komen...
Greetz
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Verkeerde topic :O!
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Ooh vertel ?RutgerGTI schreef:Verkeerde topic :O!
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
In dit topic zou je je moeten voorstellen... geen vragen m.b.t. tuning...
Serviced by EMServices.
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Tsja was te verwachten. Jezelf een beetje in je vingers gesneden denk ik zo! Maar dat dsg verhaal is wel vaag. En als er veel runs worden gedaan vallen ze vanzelf lager uit, zeker als de koeling niet optimaal is.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Ik zie het inderdaad, ik zat in dat topic toen ik "nieuw onderwerp" klikte.. excuus mijn fout.. kan hij verschoven worden, off ..Maarten schreef:In dit topic zou je je moeten voorstellen... geen vragen m.b.t. tuning...
Ja idd, mezelf in de vingers gesneden mbt verkeerde/slecht bedrijf gekozen bedoel je?ferry schreef:Tsja was te verwachten. Jezelf een beetje in je vingers gesneden denk ik zo! Maar dat dsg verhaal is wel vaag. En als er veel runs worden gedaan vallen ze vanzelf lager uit, zeker als de koeling niet optimaal is.
Ik weet zeker dat 195 namenlijk niet klopt, aangezien ik sneller ben dan de nieuwe polo gti (192pk) en gelijk aan een golf 7 220pk (daar de golf ook weer wat zwaarder is natuurlijk)..
Buiten dat zou dit dus betekenen dat de stage 1 van jd maar 10 pk opgeleverd heeft daar een stage 1 op de polo 6r over het algemeen 30 pk zou moeten opleveren ..
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Verplaatstjustin--92 schreef:Ik zie het inderdaad, ik zat in dat topic toen ik "nieuw onderwerp" klikte.. excuus mijn fout.. kan hij verschoven worden, off ..
-
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
- Type auto: MK6 Edition 35
- Locatie: Veluwe
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Tsja wel vreemd dat ze bij JD, als ze de meting van een originele auto doen altijd aardig in de buurt zitten van het opgegeven vermogen (op de s4 en rs4 v8 modellen na).
En 9 runs vind ik wel veel om te kijken hoeveel pk die heeft.
De polo zou minimaal wel 220pk moeten hebben volgens mij
Bij mij was het afstellen voor stage 2 met 4 runs gedaan waarvan de 1e run was om te kijken wat die deed.
En 9 runs vind ik wel veel om te kijken hoeveel pk die heeft.
De polo zou minimaal wel 220pk moeten hebben volgens mij
Bij mij was het afstellen voor stage 2 met 4 runs gedaan waarvan de 1e run was om te kijken wat die deed.
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Is het vermogen wat je nu op papier hebt staan van de test bij celtemp niet het vermogen wat je op de wielen hebt ?
Zomaar een wilde gok hoor maar het kan zijn dat dat je nu een uitdraai hebt met aandrijfverliezen en dat bijv het vermogen dat ooit bij jd gemeten in dit geval het vermogen was wat de motor leverde (zonder aandrijfverliezen)
Aandrijfverliezen zit gemiddeld een beetje tussen de 20% en 30% dacht ik bij fwd
Zomaar een wilde gok hoor maar het kan zijn dat dat je nu een uitdraai hebt met aandrijfverliezen en dat bijv het vermogen dat ooit bij jd gemeten in dit geval het vermogen was wat de motor leverde (zonder aandrijfverliezen)
Aandrijfverliezen zit gemiddeld een beetje tussen de 20% en 30% dacht ik bij fwd
MK6 GTI DSG 300PK/450NM
Upgrade's : GFB DV+, CTS Air Intake, 3" Uitlaatsysteem
Upgrade's : GFB DV+, CTS Air Intake, 3" Uitlaatsysteem
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
dat zou best kunnen, nu je het zegt, dat zou wel stom zijn zeg..Rasselman schreef:Is het vermogen wat je nu op papier hebt staan van de test bij celtemp niet het vermogen wat je op de wielen hebt ?
Zomaar een wilde gok hoor maar het kan zijn dat dat je nu een uitdraai hebt met aandrijfverliezen en dat bijv het vermogen dat ooit bij jd gemeten in dit geval het vermogen was wat de motor leverde (zonder aandrijfverliezen)
Aandrijfverliezen zit gemiddeld een beetje tussen de 20% en 30% dacht ik bij fwd
Achteraf kan ik me eigenlijk ook alleen maar bedenken dat het een Whp lijn is, aangezien de auto op de rollen/wielen gemeten wordt en verder niet op de boordcomputer aangesloten geweest is, dus hebben ze de ENhp ook nooit kunnen meten, of zie ik het nu verkeerd.. of is de ENhp lijn bij JD gewoon een op de Whp lijn (met een extra percentage) berekende lijn zonder enige meting op de motor?
Overigens had een beetje bedrijf me daar wel meteen op gewezen lijkt me?, aangezien er in de tuning wereld vrijwel altijd over de motor pk's gesproken word..
Hier de grafiek.. zeg het maar, haha.. aan de zijkant staat "DIN motor vermogen" (wat dan op de ENhp zou duiden), maar boven de grafiek staat weer "gemeten aandrijfverliezen toegevoegd" (wat dan weer op de Whp zou moeten duiden).. dus zeg het maar?
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Les 1: Vergelijk nooit de vermogens van verschillende test banken met elkaar. Daarnaast is koeling altijd het probleem waar je tegen aan loopt met testen, zeker met meerdere runs.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Opzich is er niks te vergelijken aangezien er na de jd chip een catback vernieuwing is gekomen en deze run met 98+bio.. dus het was sws geen 1 op 1 run/vergelijking..MK5benGTI schreef:Les 1: Vergelijk nooit de vermogens van verschillende test banken met elkaar. Daarnaast is koeling altijd het probleem waar je tegen aan loopt met testen, zeker met meerdere runs.
Er stonden 2 ventilatoren voor de auto.. ik ging een klein beetje van 215pk uit daar de chip al 210 moest zijn. Lijkt me sterk dat de koeling een verschil van 20 pk opleverd?
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Dus dat! Ik probeerde zijn oude topic al terug te vinden maar ik weer niet waar hij staat. Had hem hiervoor al uitleg gegeven dat dit niet werkt.MK5benGTI schreef:Les 1: Vergelijk nooit de vermogens van verschillende test banken met elkaar. Daarnaast is koeling altijd het probleem waar je tegen aan loopt met testen, zeker met meerdere runs.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Voor de tweede keer, ik vergelijk niks. Ik bekijk het puur vanuit de kern, en daarbij dus de vraag in dit topic. Ik zal 'm nóg een keer uitleggen;ferry schreef:Dus dat! Ik probeerde zijn oude topic al terug te vinden maar ik weer niet waar hij staat. Had hem hiervoor al uitleg gegeven dat dit niet werkt.MK5benGTI schreef:Les 1: Vergelijk nooit de vermogens van verschillende test banken met elkaar. Daarnaast is koeling altijd het probleem waar je tegen aan loopt met testen, zeker met meerdere runs.
Een auto met 180 pk. Stage 1 JD, aftermarket catback en euro 98 met bio ethanol. Waarbij zij op de rol 195 pk vertellen. Leg die maar is uit
Plus:
Als ik me auto bij celtemp laat chippen, stage 1 (opgave; 210pk), en ik ga m bij JD laten rollen.. zou me auto (met stage 1) met een JD uitdraai, zoals jij het beschrijft, dus 230 pk hebben.. ik denk dat JD dan jalours is op hun software
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Mooie discussie wel, even volgen
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Ik heb inmiddels al meerdere testbanken gehad maar zijn allemaal anders. Koeling is alles. Het is beter vergelijken als je twee autos op dezelfde bank zet met dezelfde condities
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Haha, klopt.. alleen is er nog niet echt een antwoord.. tenzij iemand kan laten zien dat het verschil in banken (met verschillende koeling en bestuurders) een verschil van wel 20 pk kan opleverengolf5gt schreef:Mooie discussie wel, even volgen
Het antwoord met dat het wellicht de Whp grafiek is, ben ik ook nog niet helemaal achter.
Mijn wantrouwen in de uitslag werd alleen al gewekt door het feit dat de ene run 160pk, de ander 211, en weer een ander 190 pk uit kwam.. of is dat het verschil tussen 20gr koeling en 22 graden koeling
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: Mening vermogens test gevraagd !?
Beetje vaag verhaal over de dsg. Maar goed, mijn vorige auto was een 1.4tsi golf v gt sport met 170pk. Deze deed op de bank bij jd al iets van in de 180 pk. Deze is door jd gechipt naar 220 pk en en 320nm toen der tijd. Na een paar jaar ermee rond te hebben gereden heb ik hem bij Vag techniek in neunen eens laten rollen om te zien of het vermogen er nog was. En daar kwam toen exact het zelfde vermogen uit.
Vag techniek heeft dan volgens mij ook de dezelfde bank als jd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vag techniek heeft dan volgens mij ook de dezelfde bank als jd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 7 gasten