Motorstoring P0011 Golf V GTI BWA (N205?)
- Berggeit
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 24 feb 2013, 15:21
- Type auto: Golf V GTI
- Locatie: Omg. Nijmegen
Motorstoring P0011 Golf V GTI BWA (N205?)
Goedenavond,
Net op mijn weg naar huis zag ik opeens dat het motorstoringslampje brandde (niks van gemerkt). Ik ben vervolgens langs iemand opgereden om hem uit te lezen en daar kwam het volgende uit:
P0011
- Nokkenafstandwielregeling, rij 1; Specificatie niet gerealiseerd (te vervroegd)
- Permanent
Hierna de storing maar gelijk gewist en omdat ik verder niks merkte of hoorde aan de auto maar naar huis gereden (10 km). Thuis aangekomen is de storing nog niet teruggekomen op het display.
Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een idee wat dit kan zijn?
Ik heb al wat op internet gezocht maar word hier niet echt wijzer van, enkel kom ik bij een N205 sensor/regelaar uit? Zal dit het euvel zijn of misschien de kettingspanner?
Betreft een Golf 5 GTI uit 2008 met een BWA motor, 135000 km.
Alvast erg bedankt in ieder geval.
Mvg, Tom
Net op mijn weg naar huis zag ik opeens dat het motorstoringslampje brandde (niks van gemerkt). Ik ben vervolgens langs iemand opgereden om hem uit te lezen en daar kwam het volgende uit:
P0011
- Nokkenafstandwielregeling, rij 1; Specificatie niet gerealiseerd (te vervroegd)
- Permanent
Hierna de storing maar gelijk gewist en omdat ik verder niks merkte of hoorde aan de auto maar naar huis gereden (10 km). Thuis aangekomen is de storing nog niet teruggekomen op het display.
Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een idee wat dit kan zijn?
Ik heb al wat op internet gezocht maar word hier niet echt wijzer van, enkel kom ik bij een N205 sensor/regelaar uit? Zal dit het euvel zijn of misschien de kettingspanner?
Betreft een Golf 5 GTI uit 2008 met een BWA motor, 135000 km.
Alvast erg bedankt in ieder geval.
Mvg, Tom
Laatst gewijzigd door Berggeit op 22 apr 2017, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Motorstoring P0011 Golf V GTI BWA (N205?)
Als het bij de eerste koude start weer opnieuw terugkomt: kettingspanner van de nokkenas versleten(of oliekanaal verstopt waardoor geen drukopbouw).
Vervanging kost je 495 euro bij XT-motorsport(is een K@T-werk om de bout van de nokkenas los te krijgen..)
Vervanging kost je 495 euro bij XT-motorsport(is een K@T-werk om de bout van de nokkenas los te krijgen..)
- Berggeit
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 24 feb 2013, 15:21
- Type auto: Golf V GTI
- Locatie: Omg. Nijmegen
Re: Motorstoring P0011 Golf V GTI BWA (N205?)
Bedankt voor je reactie.
Zojuist de auto koud gestart en hoorde er eerst niks aan. Alleen toen ik gas gaf begon hij lawaai te maken, onderin de toeren, en als je het gas loslaat maakt hij onderin de toeren weer hetzelfde geluid. Stationair niks aan de hand.
Wanneer de auto warm is dan is het geluid ook weg.
Kan ik hieruit opmaken dat de kettingspanner dus versleten is? Of kan dit ook nog iets met de solenoid (N205) te maken hebben?
Verder heb ik op de site van XT-motorsport gekeken maar een deel van de site licht eruit dus ik kan helaas niet alles zien
Komt dit probleem altijd zo extreem opzetten of komt dit normaal geleidelijk opzetten? Gister nog nergens last van...
Zojuist de auto koud gestart en hoorde er eerst niks aan. Alleen toen ik gas gaf begon hij lawaai te maken, onderin de toeren, en als je het gas loslaat maakt hij onderin de toeren weer hetzelfde geluid. Stationair niks aan de hand.
Wanneer de auto warm is dan is het geluid ook weg.
Kan ik hieruit opmaken dat de kettingspanner dus versleten is? Of kan dit ook nog iets met de solenoid (N205) te maken hebben?
Verder heb ik op de site van XT-motorsport gekeken maar een deel van de site licht eruit dus ik kan helaas niet alles zien
Komt dit probleem altijd zo extreem opzetten of komt dit normaal geleidelijk opzetten? Gister nog nergens last van...
Re: Motorstoring P0011 Golf V GTI BWA (N205?)
Laat het toch even na kijken! Beter te vroeg dan te laat!!!
[ P0011 ] Nokkenaspositie, inlaat/links/voor, cilinder rij 1 - timing te veel vervroegd/systeemprestatie ; Waarschijnlijk oorzaak Kleptiming, mechanische storing motor, actuator nokkenaspositie.
Dit is je foutcode, laat je auto na kijken door een monteur. En het liefst zo snel mogelijk.
[ P0011 ] Nokkenaspositie, inlaat/links/voor, cilinder rij 1 - timing te veel vervroegd/systeemprestatie ; Waarschijnlijk oorzaak Kleptiming, mechanische storing motor, actuator nokkenaspositie.
Dit is je foutcode, laat je auto na kijken door een monteur. En het liefst zo snel mogelijk.
Account niet in gebruik!
Re: Motorstoring P0011 Golf V GTI BWA (N205?)
off-topic:
Respect! 1,3mio km achter de kiezen???
Respect! 1,3mio km achter de kiezen???
- Berggeit
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 24 feb 2013, 15:21
- Type auto: Golf V GTI
- Locatie: Omg. Nijmegen
Re: Motorstoring P0011 Golf V GTI BWA (N205?)
Haha, das wat teveel van het goede
Even een update:
Vorige week zondag moest ik de auto verplaatsen en viel me op dat ik niks raars meer hoorde. En ook alle dagen daarna tot aan vandaag toe loopt hij zowel warm als koud gewoon weer normaal.
Vreemd is het zeker en ik verwacht ook niet dat het opgelost is. Maar naar een defect zoeken wat momenteel niet opspeelt is ook erg lastig.
Ik denk dat ik maar voorzichtig afwacht....
Even een update:
Vorige week zondag moest ik de auto verplaatsen en viel me op dat ik niks raars meer hoorde. En ook alle dagen daarna tot aan vandaag toe loopt hij zowel warm als koud gewoon weer normaal.
Vreemd is het zeker en ik verwacht ook niet dat het opgelost is. Maar naar een defect zoeken wat momenteel niet opspeelt is ook erg lastig.
Ik denk dat ik maar voorzichtig afwacht....
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Motorstoring P0011 Golf V GTI BWA (N205?)
Is een fout die duid op je nokkenasverstelling. Dat kan de regelklep zijn (N205), maar ook de versteller zelf. Of vervuiling in de oliekanalen. Het is niet zozeer een storing betreft de timing van de ketting, maar een storing dat de verstelling van de nokkenas niet is wat het moet zijn.
Je kan de olie flushen en de N205 vervangen (kosten 100 euro) als 'preventieve' werkzaamheid, maar als het de versteller zelf is zal de storing waarschijnlijk terug komen. Mocht het de versteller zijn, kun je kiezen om de versteller los te vervangen (onderdeel kost 530 euro), of een reparatieset te monteren welke bestaat uit de versteller, regelklep (n205) en het nokkenashuis. Los kosten deze delen 1100 euro, als reparatieset betaal je 600 euro. Dan uiteraard de montage nog. Bij XT Motorsport kost zo'n complete reparatie geloof ik 1100 euro als ik me niet vergis.. Geen goedkope reparatie, maar in mijn ogen ben je dom als je alleen de versteller vervangt om zo 60 euro te besparen
Je kan de olie flushen en de N205 vervangen (kosten 100 euro) als 'preventieve' werkzaamheid, maar als het de versteller zelf is zal de storing waarschijnlijk terug komen. Mocht het de versteller zijn, kun je kiezen om de versteller los te vervangen (onderdeel kost 530 euro), of een reparatieset te monteren welke bestaat uit de versteller, regelklep (n205) en het nokkenashuis. Los kosten deze delen 1100 euro, als reparatieset betaal je 600 euro. Dan uiteraard de montage nog. Bij XT Motorsport kost zo'n complete reparatie geloof ik 1100 euro als ik me niet vergis.. Geen goedkope reparatie, maar in mijn ogen ben je dom als je alleen de versteller vervangt om zo 60 euro te besparen
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- Berggeit
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 24 feb 2013, 15:21
- Type auto: Golf V GTI
- Locatie: Omg. Nijmegen
Re: Motorstoring P0011 Golf V GTI BWA (N205?)
Bedankt voor je uitleg en toelichting Niels.
Dan ga ik eerst de motor maar eens flushen, in de hoop dat het hiermee opgelost is. En zo niet is het natuurlijk nooit verkeerd om dit een keer te doen.
Ik ga ermee aan de gang, iedereen bedankt zover!
Dan ga ik eerst de motor maar eens flushen, in de hoop dat het hiermee opgelost is. En zo niet is het natuurlijk nooit verkeerd om dit een keer te doen.
Ik ga ermee aan de gang, iedereen bedankt zover!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten