Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mijn naam is Jordy van de Ven en ik ben de trotse eigenaar van een Volkswagen Golf Mk5 GTI Limited Edition 240. Zoals de naam al zegt, is dit model Golf al af fabriek 240pk, maar dat is naar mijn zin toch niet genoeg. Ik denk erover na om een Stage 2 tune met downpipe, verwijderde v-max en een remap te doen maar ik ben bang dat vanwege de “Limited Edition” badge hij minder waard is na het tunen. De betrouwbaarheid wordt er meestal ook niet beter op. Dus wat denken jullie? Zou ik hem standaard moeten houden ivm de verkoopwaarde en betrouwbaarheid, of zou ik er toch voor moeten gaan? Voor de duidelijkheid, hij heeft nog maar 60.000km gelopen dus hij kan nog wel wat hebben. Alvast bedankt
Voor de meeste mensen zal het gewoon een Golf 5 GTI zijn, en de meesten zullen dus bijvoorbeeld een Golf 7 GTI kiezen boven een Golf 5 GTI mocht de prijs bij elkaar in de buurt zitten. Ik denk dat het clubje mensen die de meerwaarde ziet van een limited Edition heel klein is. Dus ik zeg doen die tuning, je zal er geen spijt van krijgen. De betrouwbaarheid/slijtage ligt volledig aan je eigen rijstijl.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Ja waarschijnlijk heb je wel gelijk. En met mijn rijstijl zit het wel goed, ik zorg goed voor mijn auto’s . Ik zal er nog wat over nadenken en als ik het besluit te doen zal ik het laten weten, voor iedereen die geïnteresseerd is
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws voor je Jordy. Om te beginnen met het slechte nieuws, je auto is gewoon een normale GTI die door PON voorzien is van een hele tamme chip van Abt. Dit om gewoon aan het einde van reeks nog een aantal V’s te kunnen verkopen. Dan het goede nieuws, lekker laten chippen en voorzien van een andere downpipe en intake, had je ook kunnen doen bij een VW Edition hoor, rijdt gewoon zo veel lekkerder.
En die betrouwbaarheid zit wel goed als je tenminste een goede tuner kiest en normaal omgaat met je auto. Zelf rijd ik al 8 jaar gechipt rond met 340 pk.
Edition30 schreef:
En die betrouwbaarheid zit wel goed als je tenminste een goede tuner kiest en normaal omgaat met je auto. Zelf rijd ik al 8 jaar gechipt rond met 340 pk.
Alleen gechipt geen dsg aanpassingen?
En daar ook nooit problemen mee gehad?
Want dé dsg is mijn angst om het niet tippen namelijk.
Ik heb ook nog 1.5jaar garantie op de auto en is ook wel een kleine reden.
Heb wel een golf 7 performance dan.
Golf GTI Performance bj2016
Volkswagen Up Move bj2016
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015
Edition30 schreef:
En die betrouwbaarheid zit wel goed als je tenminste een goede tuner kiest en normaal omgaat met je auto. Zelf rijd ik al 8 jaar gechipt rond met 340 pk.
Alleen gechipt geen dsg aanpassingen?
En daar ook nooit problemen mee gehad?
Want dé dsg is mijn angst om het niet tippen namelijk.
Ik heb ook nog 1.5jaar garantie op de auto en is ook wel een kleine reden.
Heb wel een golf 7 performance dan.
Praat eens met een goede tuner (JD bijvoorbeeld). Ik rijd een handbak met de eerste koppeling, vind een DSG niks, dat lijkt op een PlayStation, maar een DSG is aan te passen. Garantie kunnen ze moeilijk over doen als de auto is aangepast, ook al heeft dit niks met een mogelijke garantie claim te maken. Een goede chip is niet schadelijk, een slechte berijder kan dat zeker wel zijn voor een auto (ook als de auto standaard is).
surfroy01 schreef: ↑27 jan 2020, 11:08
Heb een MK7 PP DSG gechipt naar 311pk (DSG is mee getuned), geen problemen whatsoever..
Ok, ben er zelf nogal huiverig voor namelijk.
Heb de auto ook wel te koop staan maar totaal geen haast mee.
En lijkt me het ook wel wat om er wat extra paardjes eruit te halen.
Golf GTI Performance bj2016
Volkswagen Up Move bj2016
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015
Oke bedankt voor jullie reacties. Ga hem dan toch maar tunen . Als ik dan voor een downpipe, andere intake en een remap ga, zou ik dan ook voor een andere koppeling moeten kiezen? weet niet of de standaard koppeling daarop gebouwd is? Mijn Golf is trouwens een 6-traps handbak, geen DSG dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Ik zou trouwens ook nog een set ATS Racelight velgen willen kopen, maar leverancier zegt dat die niet passen onder mijn auto. Dat lijkt me sterk maar goed, weet niet of jullie nog een mooie set kennen?
JordyvdVen schreef: ↑06 feb 2020, 13:52
Oke bedankt voor jullie reacties. Ga hem dan toch maar tunen . Als ik dan voor een downpipe, andere intake en een remap ga, zou ik dan ook voor een andere koppeling moeten kiezen? weet niet of de standaard koppeling daarop gebouwd is? Mijn Golf is trouwens een 6-traps handbak, geen DSG dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Goed plan!. Koppeling is geen probleem, maar misschien is deze wel mishandeld door de vorige eigenaar, dan zou er een nieuwe oem koppeling in moeten (maar dat merk je vanzelf).