(GTI VI) Tanken Aral 102
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
@Wilcoos: Ik lees nu wel dat je met bio-ethanol de klopvastheid kan verhogen. Want een hoger octaangetal betekent ook een verhoogde klopvastheid. Daarmee kan het ontstekingstijdstip worden vervroegd en heb je geen voortijdige detonatie. Dit is in een notendop de reden van de vermogenswinst. Het motormanagement past zich behoorlijk snel aan bij een GTI V en VI, maar mijn ervaring heeft geleerd dat je na de derde keer tanken het meeste effect bereikt. Een leuke bijkomstigheid is dat je met een normale rijstijl zeker 7 - 10% minder brandstofverbruik hebt. Maar daar was het mij over het algemeen niet om te doen
Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen!
Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:55
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Ik tank Bp ultimate en voeg dan 7,5 liter E-85 bij
Is hier te tanken en merk geen verschil met aral 102
Wat ik ook heb gebruikt
Dus Als je dit in de buurt kan tanken doen
Is hier te tanken en merk geen verschil met aral 102
Wat ik ook heb gebruikt
Dus Als je dit in de buurt kan tanken doen
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
@ Rising-Blue2
Tank je dan 40 liter BP Ultimate en daarna 7,5 Liter E-85 (dat kun je toch tanken bij Tamoil)
Kan dit verder geen kwaad ??
Groetjes
Tank je dan 40 liter BP Ultimate en daarna 7,5 Liter E-85 (dat kun je toch tanken bij Tamoil)
Kan dit verder geen kwaad ??
Groetjes
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:55
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Ronny
Ik tank hem bijna vol en rij dan een klein stukje
Dan tank ik thuis e-85 erbij
Kun je tanken bij tamoil inderdaad
Nee kan zeker geen kwaad,is juist goed
Dit kun je navragen bij JD
Nooit zelf het wiel proberen uit te vinden als andere dit al gedaan hebben hè
Kan die M3 je zeker niet meer bijhouden!!!
Groetjes
Ik tank hem bijna vol en rij dan een klein stukje
Dan tank ik thuis e-85 erbij
Kun je tanken bij tamoil inderdaad
Nee kan zeker geen kwaad,is juist goed
Dit kun je navragen bij JD
Nooit zelf het wiel proberen uit te vinden als andere dit al gedaan hebben hè
Kan die M3 je zeker niet meer bijhouden!!!
Groetjes
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Hey Ferry
Oke mooi, ga ik dat uitproberen.
We moeten binnenkort maar eens een keertje afspreken
Greetzz
Oke mooi, ga ik dat uitproberen.
We moeten binnenkort maar eens een keertje afspreken
Greetzz
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Mengverhouding van 15%, heeft Chris ook al een keer aangegeven. Heb ik een keer op de bank bij JD gedaan, zie uitdraaien. Direct resultaat, minimaal 10pk meer.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:55
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Ja is goed..RonnyR20 schreef:Hey Ferry
Oke mooi, ga ik dat uitproberen.
We moeten binnenkort maar eens een keertje afspreken
Greetzz
Zit je weleens de kant van den Bosch op?
Je bent laatst gespot in omgeving van de hornbach
Te Nieuwegein..kan dit kloppen?
Greetz
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
ja dit kan heel goed kloppen had je me gespot?
Nou niet heel vaak eerlijk gezeg, maar gewoon maar een keertje doen, kan ik dat geluid is bewonderen
Nou niet heel vaak eerlijk gezeg, maar gewoon maar een keertje doen, kan ik dat geluid is bewonderen
Laatst gewijzigd door RonnyR20 op 07 jun 2011, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
@ Wilcoos & Rising-Blue2
Dus als ik het goed begrijpt.
Tank inhoud Golf= 55 liter,
Dus 40 liter BP Ultimate en 15 liter E85 is de beste combi ???
Dus als ik het goed begrijpt.
Tank inhoud Golf= 55 liter,
Dus 40 liter BP Ultimate en 15 liter E85 is de beste combi ???
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:55
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Nee ik heb je niet gespot...Pb maar eens om de golf te horen!!RonnyR20 schreef:@ Wilcoos & Rising-Blue2
Dus als ik het goed begrijpt.
Tank inhoud Golf= 55 liter,
Dus 40 liter BP Ultimate en 15 liter E85 is de beste combi ???
Nee op een volle tank doe je 47 liter BP
En 8 liter E-85
Greetz
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Ferry
Van de week stuur ik je even een PB.
Hoe weet jij dan dat ik daar was ??
Van de week stuur ik je even een PB.
Hoe weet jij dan dat ik daar was ??
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:55
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Mijn broertje had een blauwe R20 zien rijden met dezelfde wielen als jou
En hij was erg schoon met een fraaie glans
Als ik dan je foto's bekijk dan kan dat er maar 1 zijn
Ik zie de Pb wel verschijnen
En hij was erg schoon met een fraaie glans
Als ik dan je foto's bekijk dan kan dat er maar 1 zijn
Ik zie de Pb wel verschijnen
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Mochten jullie e85 zoeken in Poeldijk staan doorgaans een aantal 10 liter jerrycans klaar om gebruikt te worden door de vermogenshongerige gti rijders.
Golf MK1 GTI
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Misschien een stomme vraag maar als je nou 7 liter e85 bij aral 102 voeg... geeft dat nog meer power?
Gr. RobvR
Gr. RobvR
Laatst gewijzigd door RobvR op 07 jun 2011, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet RobvR
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
E85 is 106 of 108 zelfs. Dus theoretisch gezien nog beter denk, maar of het merkbaar is???
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Ik tank zelf (bijna) alleen Aral Ultimate 102. Hierbij komt de GTi goed tot zijn recht. Verbetering van acceleratie en de topsnelheid ligt ook iets hoger. Bij rustig rijden (soms gebeurt dat ook) is hij ook nog zuiniger.
Voor Iphone gebruikers en waarschijnlijk ook voor de Androids is er een Aral app.
(ik heb het voordeel dat ik op 6 km van de Duitse grens zit).
Gr. Wehoo.
Voor Iphone gebruikers en waarschijnlijk ook voor de Androids is er een Aral app.
(ik heb het voordeel dat ik op 6 km van de Duitse grens zit).
Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.
- MartijnGTI
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Oh dat is best goedkoop vergeleken met de, bijvoorbeeld BP Ultimate. Scheelt toch bijna 15 cent per liter (gerekend met prijzen van hier in de regio).
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
En met deze app. heb je ook nog steeds de actuele prijzen:
Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Het Limburgsche leven heeft zo z'n voordelen..MartijnGTI schreef:Oh dat is best goedkoop vergeleken met de, bijvoorbeeld BP Ultimate. Scheelt toch bijna 15 cent per liter (gerekend met prijzen van hier in de regio).
Groet RobvR
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Vandaag de R volgegooid met ca. 47 liter BP Ultimate en 8liter E85
Na 30 rustige kilometers ben ik het maar eens gaan uit proberen, en ben zeer positief over het resultaat
Na 30 rustige kilometers ben ik het maar eens gaan uit proberen, en ben zeer positief over het resultaat
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Dan tanken we bij dezelfde pomp (superspul)wehoo schreef:En met deze app. heb je ook nog steeds de actuele prijzen:
Gr. Wehoo.
Groet RobvR
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Jongens, jongens waarom toch niet gewoon een eenvoudig Water (Methanol) Injectie setje monteren.
Alleen al met water een octaangehalte van ca. 120.
Koeler inlaattemperatuur en schonere motor.
Meng maximaal 50% Methanol bij en je hebt wat extra boost en een nog betere koeling.
Die setjes koop je hier in Nederland al onder de €200,-
Dan hoef je ook niet iedere tankbeurt het halve land door te crossen om een station met hogere octaan brandstof te zoeken.
Alleen al met water een octaangehalte van ca. 120.
Koeler inlaattemperatuur en schonere motor.
Meng maximaal 50% Methanol bij en je hebt wat extra boost en een nog betere koeling.
Die setjes koop je hier in Nederland al onder de €200,-
Dan hoef je ook niet iedere tankbeurt het halve land door te crossen om een station met hogere octaan brandstof te zoeken.
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Nou laat zien die setjes....shoppy schreef:Jongens, jongens waarom toch niet gewoon een eenvoudig Water (Methanol) Injectie setje monteren.
Alleen al met water een octaangehalte van ca. 120.
Koeler inlaattemperatuur en schonere motor.
Meng maximaal 50% Methanol bij en je hebt wat extra boost en een nog betere koeling.
Die setjes koop je hier in Nederland al onder de €200,-
Dan hoef je ook niet iedere tankbeurt het halve land door te crossen om een station met hogere octaan brandstof te zoeken.
(ik hoef maar 6 km te rijden voor Aral 102 Ultimate).
Gr. Wehoo.
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
ghehe, 6km? Prompt ben jij weer de uitzondering op de regelwehoo schreef:Nou laat zien die setjes....shoppy schreef:Jongens, jongens waarom toch niet gewoon een eenvoudig Water (Methanol) Injectie setje monteren.
Alleen al met water een octaangehalte van ca. 120.
Koeler inlaattemperatuur en schonere motor.
Meng maximaal 50% Methanol bij en je hebt wat extra boost en een nog betere koeling.
Die setjes koop je hier in Nederland al onder de €200,-
Dan hoef je ook niet iedere tankbeurt het halve land door te crossen om een station met hogere octaan brandstof te zoeken.
(ik hoef maar 6 km te rijden voor Aral 102 Ultimate).
even googlen op water methanol injectie en je vindt ze.
Re: (GTI VI) Tanken Aral 102
Er komen steeds meer Nederlandse aanbieders (zijn wel allemaal Amerikaanse spullen hoor) omdat er gewoon wat meer aandacht voor komt.
Nu er door het downsizen van motoren steeds meer kleinere turbomotoren op de markt komen wordt het 'vanzelf' een hotter item.
Uit een turbo motor is nu eenmaal makkelijker wat extra vermogen te toveren en daardoor komt ook WMI wat dichterbij.
Persoonlijk denk ik dat iedere turbo-diesel het zou moeten krijgen.
De meeste td's komen vanuit de lease de weg op met zo'n 150 - 180.000 km op de teller en een werkende EGR klep.
Al deze motoren zijn sterk vervuild van binnen en slijten hierdoor sneller en gaan steeds meer verbruiken.
Het is inmiddels bewezen dat WMI hier uitkomst brengt.
Zelfs met alleen water wordt er al een soort 'steamcleaning' gedaan op de zuigers en de kleppen wat alleen nog maar wordt versterkt door er Methanol aan toe te voegen.
En een vermogenswinst van 15-20% is voor iedere niet getunede turbo-diesel haalbaar.
Vermogenswinsten op getunede td's is moeilijk in te schatten omdat je niet weet wat de tuning precies heeft gedaan.
(dit was een dubbelpost van mijn vorige bericht dus maar even wat tekst in geprakt)
Nu er door het downsizen van motoren steeds meer kleinere turbomotoren op de markt komen wordt het 'vanzelf' een hotter item.
Uit een turbo motor is nu eenmaal makkelijker wat extra vermogen te toveren en daardoor komt ook WMI wat dichterbij.
Persoonlijk denk ik dat iedere turbo-diesel het zou moeten krijgen.
De meeste td's komen vanuit de lease de weg op met zo'n 150 - 180.000 km op de teller en een werkende EGR klep.
Al deze motoren zijn sterk vervuild van binnen en slijten hierdoor sneller en gaan steeds meer verbruiken.
Het is inmiddels bewezen dat WMI hier uitkomst brengt.
Zelfs met alleen water wordt er al een soort 'steamcleaning' gedaan op de zuigers en de kleppen wat alleen nog maar wordt versterkt door er Methanol aan toe te voegen.
En een vermogenswinst van 15-20% is voor iedere niet getunede turbo-diesel haalbaar.
Vermogenswinsten op getunede td's is moeilijk in te schatten omdat je niet weet wat de tuning precies heeft gedaan.
(dit was een dubbelpost van mijn vorige bericht dus maar even wat tekst in geprakt)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten