Edition 35 vs Edition 30

Alle gerelateerde Foto's Video's en andere Media items
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hoebb
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 sep 2011, 11:58

Edition 35 vs Edition 30

Bericht door hoebb »

Ik was hem al eens tegengekomen máár vandaag ging hij op de HD 8-)





Hoeveel PK schatten jullie de 30? beiden sowieso DSG..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door Race Eend »

Lastig te zeggen, je loopt er wel redelijk hard overheen, om echt sneller te zijn, moet je een bult meer vermogen hebben. Zou zomaar een vrijwel standaard wagen kunnen zijn.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door Timvgti »

Kijkend naar het kenteken van de Ed30 is het in ieder geval wél een echte Ed30 uit 05-2008. Huidige eigenaar heeft hem pas 1 maand.
De auto is zeer recent verkocht bij VW van der Velden in Zoetermeer. Vraagprijs was 25.945,- euro met 35000km (nette prijs denk ik zo)
Volgens VW van der velden is/was hij bij verkoop standaard, dus 230pk

" Nieuwstaat vw golf 2.0tfsi Edition 30. Deze unieke oplage heeft de geknepen audi S3 motor. Dit wil zeggen dat JD tuning in staat is de software naar 310PK te updaten. * Deze ed 30 is full options en nog in de originele VAG staat met af fabriek: *Xenon *Half leder kuipstoel met print en stoelverwarming *Elektrisch schuifkantel dak *Parkeersensoren *18 inch origineel black *Alarm *Het nieuwste RNS510 systeem met harde schijf! *Automatische verlichting, regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel *Climate control *Multifunctioneel leder sportstuur met F1 flippers *50 stuks in Nederland geleverd! *Geen import!"
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door GolfL »

Dus begrijp hieruit standaard ED30?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door Edition30 »

Als dit niet was afgesproken zegt het filmpje helemaal niks.

Deed de Ed30 zijn best?
Waarschijnlijk een standaard Ed30!
Aanloop snelheid maak je niet zo maar goed (is ook opm RaceEend)
Welke versnelling?

Ik denk dat de setup van een Ed35 niet afwijkt van een Ed30. Dus dat ze beiden zo`n +250 pk hebben in standaard trim.

Overigens wel dapper om je zo op te laten jagen door een VI GTI ............. politie :cry:

Wel leuk onderwerp trouwens.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
hoebb
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 sep 2011, 11:58

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door hoebb »

Valt om van het lachen :lol: , even mijn vertaling in rood..
Edition30 schreef:Als dit niet was afgesproken zegt het filmpje helemaal niks. TSS ik accepteer het niet..

Deed de Ed30 zijn best? Als de ED30 wilt stijgt ie op en verdwijnt ie in de horizon
Waarschijnlijk een standaard Ed30! Als ie wilt wordt ie getuned en is hij sneller als een Veyron..
Aanloop snelheid maak je niet zo maar goed (is ook opm RaceEend) CORRECT, maar waarom gaat het 2 seconden gelijk op?
Welke versnelling? Geluid en beeld van de bovenstaande video geeft aan: 1x schakelen, 220+ en S6. Nee, dat is geen V10 A6, maar Stand, versnelling 6.

Ik denk dat de setup van een Ed35 niet afwijkt van een Ed30. Dus dat ze beiden zo`n +250 pk hebben in standaard trim. CORRECT

Overigens wel dapper om je zo op te laten jagen door een VI GTI ............. politie :cry: Zinloze zin, je gaat ervoor of je vereenzaamd in een grot zonder passie en adrenaline

Wel leuk onderwerp trouwens. Absoluut!
Oke feiten zijn:
ED30 = stock + DSG
Voor dit filmpje hadden we natuurlijk al 1 miljoen sprintjes gedaan..
ED30 was al eerder op het gas wat je niet ziet in de film, daarom is het 2 seconden gelijk qua versnelling in het begin van de vid.
Hij is geen boring rijder; hij geniet :geek:
Ik liet heeel even gasje los, wie een extreem (DSG) gehoor heeft hoort de vertraging ;-)

ervaring hieruit?
ED30 heeft minimaal 250pk stock maar dat weten we allemaal al 5 jaar :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door Spuugemmer »

Vermogens uit dit soort filmpjes halen is zo verschrikkelijk moeilijk.

Maatje van mij rijdt met een mk2 met vr6 erin. laat ie het postiefste geval 200 pk hebben. bij rdw gewogen net geen 1000 kilo.
stoplicht sprintje:
Door trage dsg reactie heeft hij al een ruime auto lengte of 2 te pakken. Daarna mag ik gaan inlopen. zowel met 375 pk setup als 400+ van nu blijft hij tot ik naar 4 schakelen ervoor/naast. Daarna lijkt het of die stil staat.

Ej rijdt met een standaard gti 5. laatst ook een blokje om. hij iets eerder op het gas en ik had eigenlijk een versnelling of 2 terug gemoeten. Hij loopt zonder problemen bij me weg. had zo maar 600 meter nodig om het gat dicht te rijden.

Daar integen rijdend en maximaal gefocused op wat komen gaat. 911 turbo geen probleem die kwam er niet langs. Dus het is wel van een aantal factoren afhankelijk. Des al niet te min...... Gasgeven met dat hok anders had je ook wel met een niet gti kunnen gaan rijden.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
hoebb
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 sep 2011, 11:58

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door hoebb »

het is moeilijk voor de onervaren rijders...daarentegen voor de anderen minder tot niet...
Spuugemmer schreef:Vermogens uit dit soort filmpjes halen is zo verschrikkelijk moeilijk.

Maatje van mij rijdt met een mk2 met vr6 erin. laat ie het postiefste geval 200 pk hebben. bij rdw gewogen net geen 1000 kilo.
stoplicht sprintje:
Door trage dsg reactie heeft hij al een ruime auto lengte of 2 te pakken. Daarna mag ik gaan inlopen. zowel met 375 pk setup als 400+ van nu blijft hij tot ik naar 4 schakelen ervoor/naast. Daarna lijkt het of die stil staat.

Ej rijdt met een standaard gti 5. laatst ook een blokje om. hij iets eerder op het gas en ik had eigenlijk een versnelling of 2 terug gemoeten. Hij loopt zonder problemen bij me weg. had zo maar 600 meter nodig om het gat dicht te rijden.

Daar integen rijdend en maximaal gefocused op wat komen gaat. 911 turbo geen probleem die kwam er niet langs. Dus het is wel van een aantal factoren afhankelijk. Des al niet te min...... Gasgeven met dat hok anders had je ook wel met een niet gti kunnen gaan rijden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door sitechris »

@hoebb: ik zou voortaan wel even kenteken van die ed30 blurren. Ik zou het persoonlijk niet zo prettig vinden als mijn kenteken zichtbaar is terwijl ik met dik 200 over de rijksweg aan het knallen ben.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door RobvR »

sitechris schreef:@hoebb: ik zou voortaan wel even kenteken van die ed30 blurren. Ik zou het persoonlijk niet zo prettig vinden als mijn kenteken zichtbaar is terwijl ik met dik 200 over de rijksweg aan het knallen ben.
Kennelijk is mn laptop al verouderd ... Ik kan echt niks van het kenteken maken :mrgreen:
Groet RobvR
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door wehoo »

RobvR schreef: Kennelijk is mn laptop al verouderd ... Ik kan echt niks van het kenteken maken :mrgreen:
Kwestie van techniek. ;) :idea:

Here he is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(GTI's staan geregistreerd als ''stationwagen".)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door Edition30 »

De Ed30`s staan ook als station vermeld bij de RDW. Dit is (was) een fout van VW omdat zij een "vinkje" verkeerd hadden staan bij het aanmelden vanhet type. Dit kan veranderd worden, maar VW vindt dit blijkbaar niet nodig.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door wehoo »

Edition30 schreef:De Ed30`s staan ook als station vermeld bij de RDW. Dit is (was) een fout van VW omdat zij een "vinkje" verkeerd hadden staan bij het aanmelden vanhet type. Dit kan veranderd worden, maar VW vindt dit blijkbaar niet nodig.
De ED30 en ED35 en alle andere GTI- "Sondermodelle" worden bij Volkswagen onder de naam GTI (Golf) geschaard.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door Spuugemmer »

hoebb schreef:het is moeilijk voor de onervaren rijders...daarentegen voor de anderen minder tot niet...
Spuugemmer schreef:Vermogens uit dit soort filmpjes halen is zo verschrikkelijk moeilijk.

Maatje van mij rijdt met een mk2 met vr6 erin. laat ie het postiefste geval 200 pk hebben. bij rdw gewogen net geen 1000 kilo.
stoplicht sprintje:
Door trage dsg reactie heeft hij al een ruime auto lengte of 2 te pakken. Daarna mag ik gaan inlopen. zowel met 375 pk setup als 400+ van nu blijft hij tot ik naar 4 schakelen ervoor/naast. Daarna lijkt het of die stil staat.

Ej rijdt met een standaard gti 5. laatst ook een blokje om. hij iets eerder op het gas en ik had eigenlijk een versnelling of 2 terug gemoeten. Hij loopt zonder problemen bij me weg. had zo maar 600 meter nodig om het gat dicht te rijden.

Daar integen rijdend en maximaal gefocused op wat komen gaat. 911 turbo geen probleem die kwam er niet langs. Dus het is wel van een aantal factoren afhankelijk. Des al niet te min...... Gasgeven met dat hok anders had je ook wel met een niet gti kunnen gaan rijden.
Laat ik er maar even vanuit gaan dat ik deze opmerking niet goed lees of dat deze niet duidelijk overkomt of dat je mijn punt totaal niet begrijpt. Want anders is het een totaal belachelijke opmerking.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door Edition30 »

Chris,

Ik kan hoebb zijn commentaar ook niet volgen, dus je bent niet de enige.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door Spuugemmer »

oke top dan ben ik niet de enige!!
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door Timvgti »

+1
Gebruikersavatar
hoebb
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 sep 2011, 11:58

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door hoebb »

Spuugemmer schreef:oke top dan ben ik niet de enige!!
Dat het eigenlijk niet moeilijk is om vermogen (verschil) in te schatten uit deze film als je een ervaren 'vermogens' bestuurder bent. Zie race eend, had t gelijk goed :lol:
sitechris schreef:@hoebb: ik zou voortaan wel even kenteken van die ed30 blurren. Ik zou het persoonlijk niet zo prettig vinden als mijn kenteken zichtbaar is terwijl ik met dik 200 over de rijksweg aan het knallen ben.
Bestuurder was (al) op de hoogte.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door sitechris »

Netjes! Btw...leuk filmpje (again) trouwens!
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door Dirk »

eigenlijk zou ik graag hetzelfde soort filmpje willen zien, alleen nu vanaf naast elkaar bij dezelfde snelheid, zelfde versnelling en dan gas geven :)
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door Spuugemmer »

hoebb schreef:
Spuugemmer schreef:oke top dan ben ik niet de enige!!
Dat het eigenlijk niet moeilijk is om vermogen (verschil) in te schatten uit deze film als je een ervaren 'vermogens' bestuurder bent. Zie race eend, had t gelijk goed :lol:
sitechris schreef:@hoebb: ik zou voortaan wel even kenteken van die ed30 blurren. Ik zou het persoonlijk niet zo prettig vinden als mijn kenteken zichtbaar is terwijl ik met dik 200 over de rijksweg aan het knallen ben.
Bestuurder was (al) op de hoogte.

Dan begreep ik het initieel dus wel goed en is de opmerking echt belachelijk!
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
hoebb
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 sep 2011, 11:58

Re: Edition 35 vs Edition 30

Bericht door hoebb »

Spuugemmer schreef:
hoebb schreef:
Spuugemmer schreef:oke top dan ben ik niet de enige!!
Dat het eigenlijk niet moeilijk is om vermogen (verschil) in te schatten uit deze film als je een ervaren 'vermogens' bestuurder bent. Zie race eend, had t gelijk goed :lol:
sitechris schreef:@hoebb: ik zou voortaan wel even kenteken van die ed30 blurren. Ik zou het persoonlijk niet zo prettig vinden als mijn kenteken zichtbaar is terwijl ik met dik 200 over de rijksweg aan het knallen ben.
Bestuurder was (al) op de hoogte.
Dan begreep ik het initieel dus wel goed en is de opmerking echt belachelijk!
"echt belachelijk is voor mij dat oude vrouwtjes beroofd worden. Niet het feit dat ik uitleg dat een ervaren persoon het makkelijk kan inschatten en een niet/minder ervaren rijder niet. Don't take it to deep and personal..." :geek:

Hoebb shaked hands. Tekst is koud en emotieloos let's not forget the reason why we are all here, mee eens? ;)
Dirk schreef:eigenlijk zou ik graag hetzelfde soort filmpje willen zien, alleen nu vanaf naast elkaar bij dezelfde snelheid, zelfde versnelling en dan gas geven :)
Dan zie je gewoon n langzaam uitlopende mk6. Niet zo bijzonder hoor :D
sitechris schreef:Netjes! Btw...leuk filmpje (again) trouwens!
Vids rulen, blijven je leven lang bij je ;-)! A memory is never expandable but on tape it is even better.. THnxX ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto / Video / Media Album”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten