Afscheid van de GTI

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Albert260
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:00

Afscheid van de GTI

Bericht door Albert260 »

Beste luitjes,

Jullie hebben mij lange tijd niet meer actief gezien op enig forum. Reden was het plotselinge overlijden van onze oudste zoon door een eenzijdig ongeval in mei vorig jaar.
Het heeft ons gezinsleven toen (en nu nog wel) volledig op zijn kop gezet en de relevantie van aardse zaken volstrekt verschoven. Ben dus ook nauwelijks meer op dit forum geweest.

Maar, ik kom nu even afscheid nemen want.... De GTI is al die tijd wel trouw aan mijn zijde gebleven. Tot deze weken....
Ik heb een nieuwe baan en daarbij hoort een leaseauto. De vorige kon ik nog rijden zonder bijtelling (voor de seniors op dit forum; de befaamde Ford Hondehok = Fusion) Maar de nieuwe leaseconstructie heeft standaard een bijdrage van mij aan de baas. Om die terug te krijgen moet je de leasewagen dus privé rijden. Dan pas kun je namelijk de bijdrage van de baas aftrekken van de bijtelling. Anders betaal je zonder het privévoordeel. Rare constructie. Mijn baas is daarbij maatschappelijk enorm bewust en dus mocht ik slechts kiezen uit een A of B-label. :cry: :cry: :cry: Ik ga dus ook privé deze leasebak rijden in 2012.

Het wordt (na enig denkwerk) een Audi A3 1.6 TDI met alle toeters en bellen maar met 105 :o :o hele paardekrachten, Ambition Advance voor de kenners. Snik (160 pk inleveren... dat wordt dus achter aansluiten)!! Als tijdelijke auto rijd ik sinds vorige week de Lexus CT 200h (hagelnieuw en Luxury Line dus vol met extra's waaronder een heuse computermuis voor de navigatie). Het is echter CVT (jarretelaandrijving) en dus blijft het een vreemde ervaring. Veel herrie van de motor (136 pk gecombineerd benzine en elektro) en langzaam versnellen.... (en, om met Top Gear te spreken; het blijft ook nog eens een Lexus).

De GTI heeft pas 26.000 km gelopen, verkeert nog (en dat kan je van mij verwachten) in nieuwstaat. Blijft dus nog even in de familie want mijn echtgenote gaat 'm rijden.
Als ik mijn huwelijk goed houd mag ik 'm af en toe een keertje hebben Hahaha.

Groetjes allemaal en veel plezier (jullie mogen nondeju wèl blijven doorscheuren).
Albert260
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door NICO! »

Beste Albert,

Er zijn geen woorden die ik kan bedenken die enige vorm van troost zouden kunnen bieden. Hoewel het langer geleden is, alsnog gecondoleerd met dit grote verlies.

Je zal op dit forum altijd welkom zijn en blijven, ook zonder VW. Trouwens de GTI blijft op dezelfde oprit staan en dat valt bij mij onder "eigendom". Dus kom af en toe nog eens langs!
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door RobvR »

Dag Albert,

Het is voor de meeste van ons niet voor te stellen wat jou en je gezin vorig jaar mei is overkomen. Ik kan je alleen maar condoleren met dit verlies en je heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat jullie het leven weer wat kunnen oppakken en zo te lezen lukt dat zo nu en dan ook.

Laat je niet door je a3 weerhouden om eens een meeting mee te pikken en even wat sfeer op te snuiven.

Nogmaals sterkte!
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 mei 2011, 22:56

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door Herman »

Alsnog heel veel sterkte. Wat een verschrikkelijk bericht.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door Edition30 »

Beste Albert,

De eerste regels lezende van jou topic ging er een schok door mij. Een kind verliezen .................... dan schieten woorden te kort. Gecondoleerd en heel, heel veel sterkte.



PS
En met 105 of 260 (in het licht bezien van hierboven uiteraard geheel loze waarden) ben je natuurlijk altijd welkom op het forum of op meetings. Misschien mag je een keer met de GTI naar een meeting.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door Jeffreyvdt »

Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door Dirk »

goh albert, woorden schieten tekort. :cry: Heel veel sterkte in deze moeilijke periode! Ik hoop dat jullie snel weer je leven op kunnen pakken en er maar weer het beste van maken! :oops:

En wat betreft de gti: eeuwig zonde, ook al blijft hij wel onder hetzelfde afdakje. Rare constructie idd van de lease... Hopen dat ie snel wen(d/t?)
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door RobR6vs »

Hoi Albert,

Je was een van de "motoren" op het Autoweek Forum en van de diverse dealer bijeenkomsten. We hebben nog de slijtplekken van onze beige leren bekleding in de GTI V met elkaar bediscussieerd. Als ik nu lees wat jullie is overkomen gaan dit soort aardse zaken feitelijk nergens over. Waar maken we ons dan druk over. Vreselijk wat je gezin is overkomen. Ik hoop dat jullie met elkaar de draad langzaam weer kunnen oppakken en ik wens jullie daarbij heel veel sterkte ook al is het inmiddels naar ik begrijp enige tijd geleden gebeurd.

Een hartelijke groet,

Rob
Ralf GTI ed30
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:44
Type auto: MK7 GTI JD 1 266pk
Locatie: In Randstad
Contacteer:

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door Ralf GTI ed30 »

Hallo Albert,
ik lees net wat jullie is overkomen. Verschrikkelijk. Niet te bevatten. Wat een drama.
Heel veel sterkte toegewenst.

Je mag natuurlijk niet bij de pakken neer gaan zitten. Maar er is wel heel veel voor nodig om dan nog 'gewoon' naar dingen te kijken en door te gaan met je leven. En zeker als het om auto's gaat waar wij ons soms zo 'druk' over maken.

Heel veel sterkte.

RalfGTI (die rooie uit 2005 die ik sinds febr 11 niet meer heb, nu een V ed 30)
Groet, Ralf

Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1

Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door Spuugemmer »

Albert wat een verschrikkelijk bericht. Dat is het eigenlijk ook zit te bedenken wat ik moet zeggen maar ik heb werkelijk waar geen idee... Sterkte heel veel sterkte...

Mocht de GTI van de oprit verdwijnen dan kan je altijd hier je oude oppikken om mee naar een meeting oid te gaan dan ga ik wel met de MK1. Je bent immers toch een beetje een van de "the Godfathers" van de mk5/6 GTI meetings in Nederland.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door MartijnGTI »

Wat een klap voor jullie Albert, hier zijn gewoonweg geen worden voor. Heel veel sterkte!

De GTI blijft wel in jullie bezit, dus er een ritje in maken gaat er vast nog wel eens van komen.
RobScania
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2011, 19:20

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door RobScania »

Veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijden.
Albert260
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:00

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door Albert260 »

Beste allemaal,

Heel veel dank voor jullie berichten. Heb ze zojuist allemaal gelzen en het deed me wel wat......
Wat ik toen overigens niet kon bevroeden is dat de allerlaatste foto die ik van mijn zoon maakte (ongeschoren en zeker niet op z'n paasbest) bij de meeting in Poeldijk was.
Geen mooie foto maar toevalligerwijze wel de allerlaatste. Hij vermaakte zich die dag kostelijk met de herdershond. Het sleutelwerk was minder aan hem besteed.
De terugreis heeft hij het stuur van de GTI bediend. Onder waakzaam oog van mij natuurlijk.

Afbeelding
Staande bij mijn eerste GTI toen al een heus racemonster van Xtreme (heb er nog even in mogen rijden maar durfde 'm met Chris erbij niet los te trekken) :oops:

Ik neem zeker geen afscheid van jullie, de meetings en (zo lang als de "rooie" er nog is) kom ik met de GTI naar jullie meetings!
Daarna ook nog hoor maar met Stoffel de Audi..... :lol: ga dit forum dus ook weer intensiever volgen.
Geen twijfel over mogelijk!! Nogmaals bedankt voor jullie reacties hier en RUUD en JPeG ook voor hun persoonlijke reactie.
Het bevestigt voor mij dat dit clubje meer is dan een aantal individuen en dat dat behouden moet blijven!

Grz,
Albert.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door golfruud »

Hele mooie woorden Albert, hopen dat 2012 wel een mooi jaar voor jullie gaat worden en heel heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Gebruikersavatar
HansR32
Berichten: 510
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:51
Type auto: Golf mk5 R32
Locatie: Friesland

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door HansR32 »

Ook van mijn kant sterkte gewenst. En zoals ruud ook schrijft;
Komt er hopelijk in 2012 weer een klein beetje licht in je leven.
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door ExXx »

Wat een verhaal.. verschrikkelijk

Heel veel sterkte gewenst!
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door Renekesgti »

Beste Albert,

Veel sterkte binnen de familie met de verwerking van dit grote verlies.
Dit alles laat je weer stilstaan bij hoe kwetsbaar je bent als mens.

Hopelijk tot op de volgende meeting.

René
Albert260
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:00

Re: Afscheid van de GTI

Bericht door Albert260 »

Dankjewel allemaal!
Ik laat me beslist weer zien bij een volgende meeting (en met de rooie rakker!. Die gaat voorlopig nog niet in de verkoop)
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten