Een hik tijdens het optrekken.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hen3
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 apr 2012, 12:25
Type auto: Golf VI GTI 2.0

Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door Hen3 »

Sinds kort in bezit mijn Golf VI GTI 2.0 uit 2010 tot mijn verbazing zit er een hik in tijdens het optrekken en is vaak als ik uit een rotonde weer op moet trekken.De dealer heeft diversen onderdelen vervangen maar het euvel blijft. De dealer heeft een aanvraag gedaan bij Pon voor een onderzoek, vandaag heeft de dealer een mailtje gehad van Pon dat het normaal is dat een GTI en vooral met een schakelbak dit heeft.
Wie heeft misschien het zelfde ervaren , ik geloof er namelijk niet zo in.




Groet Henry.
GTI III/GTI IV/GTI V/R32 V/GTI VI
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door GolfL »

Een hik, bedoel je dan dat je echt een hapering voelt.

Of bedoel je dan dat je een"clunk" achtige geluid hoort.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Hen3
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 apr 2012, 12:25
Type auto: Golf VI GTI 2.0

Re: Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door Hen3 »

GolfL schreef:Een hik, bedoel je dan dat je echt een hapering voelt.

Of bedoel je dan dat je een"clunk" achtige geluid hoort.

Nee het is echt een hapering een fractie van een seconde tussen de 1000 en 2000 toeren.
GTI III/GTI IV/GTI V/R32 V/GTI VI
V_UnitedGrey
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 nov 2011, 17:59
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door V_UnitedGrey »

Kan er niet echt over meepraten heb een V Gti.. en ik heb er geen last van.

Maar je zit wel in verkeerde overzicht, dit is de golf V GTI.. jij hebt een VI :lol:
V_UnitedGrey
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 nov 2011, 17:59
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door V_UnitedGrey »

lijkt mij overigens niet '' normaal '' dat een VI GTI dit doet.. lijkt me ook niet normaal voor elke andere auto ;)
Gebruikersavatar
Hen3
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 apr 2012, 12:25
Type auto: Golf VI GTI 2.0

Re: Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door Hen3 »

V_UnitedGrey schreef:Kan er niet echt over meepraten heb een V Gti.. en ik heb er geen last van.

Maar je zit wel in verkeerde overzicht, dit is de golf V GTI.. jij hebt een VI :lol:


Ja ik zie het sorry :oops: het was mijn eerste bericht ik zal hem snel verplaatsen.
GTI III/GTI IV/GTI V/R32 V/GTI VI
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door VroemTFSI »

@hen: vraag is welke brandstof je tankt. Met euro 95 heb ik het ook wel eens gehad. Probeer anders een paar tanken BP Ultimate 98 en kijk of het dan weg is. En ja, ik weet dat het duurder is, maar bij een gelijke rijstijl levert het echt meer kilometers op per tank. Bij mij 30-40 km extra.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Konjo
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:29
Type auto: Golf GTI MK6

Re: Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door Konjo »

Als ik van die 'Budget' brandstof tank, merk ik ook wel eens dat mijn GTI VI 2010 inhoud bij vol accelereren. Vaak is dit tussen de 2000-3000 toeren. Tank ik Aral 102 of BP98 dan heb ik hier helemaal geen 'last' meer van. Je zou idd een paar tankjes 98 moeten rijden en dan kijken of hij het nog doet.
Gebruikersavatar
Hen3
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 apr 2012, 12:25
Type auto: Golf VI GTI 2.0

Re: Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door Hen3 »

VroemTFSI schreef:@hen: vraag is welke brandstof je tankt. Met euro 95 heb ik het ook wel eens gehad. Probeer anders een paar tanken BP Ultimate 98 en kijk of het dan weg is. En ja, ik weet dat het duurder is, maar bij een gelijke rijstijl levert het echt meer kilometers op per tank. Bij mij 30-40 km extra.

Ik tank euro 98 BP maar het probleem blijft,wat ik zo vreemd vind is dat hij het alleen uit een bocht accelereren heeft en niet als ik rechtuit op trek.
GTI III/GTI IV/GTI V/R32 V/GTI VI
Gebruikersavatar
Hen3
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 apr 2012, 12:25
Type auto: Golf VI GTI 2.0

Re: Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door Hen3 »

Konjo schreef:Als ik van die 'Budget' brandstof tank, merk ik ook wel eens dat mijn GTI VI 2010 inhoud bij vol accelereren. Vaak is dit tussen de 2000-3000 toeren. Tank ik Aral 102 of BP98 dan heb ik hier helemaal geen 'last' meer van. Je zou idd een paar tankjes 98 moeten rijden en dan kijken of hij het nog doet.

Inderdaad toen ik de auto pas had voelde ik dat meteen ,vandaar dat ik nou euro 98 BP tank , maar het is pas mijn tweede tank met 98 misschien duurt het nog even voordat het merkbaar is .
GTI III/GTI IV/GTI V/R32 V/GTI VI
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door Glenne »

ik heb het ook, maar ik dacht dat het een dipje was in de vermogencurve aangezien de mijne gechipt is.
echt zorgen maak ik me er niet in en heb het ook niet altijd (en eens ik onderweg ben rij ik niet meer tussen 1000-2000 toeren hoor :p)
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Hen3
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 apr 2012, 12:25
Type auto: Golf VI GTI 2.0

Re: Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door Hen3 »

Heren eindelijk mijn auto gaat 2 mei terug naar de importeur Pon waar de klacht door technisch team word bekeken, ik ben benieuwd maar ik er alle vertrouwen in dat het gaat lukken.
GTI III/GTI IV/GTI V/R32 V/GTI VI
Gebruikersavatar
Hillebrand
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 jul 2011, 19:34
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Ouddorp

Re: Een hik tijdens het optrekken.

Bericht door Hillebrand »

Ik heb er ook geen last van, hopelijk lossen ze het voor je op! ;)
Yolo.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten