Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er is/was een document met de rijbare maten hier op het forum, moet je even naar zoeken. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat verlaging en ET42 bij mij kapotte achterschermen heeft opgeleverd. Dus ET35 zou ik niet doen. Als je gaat voor de perfect stance is de standaard ET waarde te ver naar binnen, maar 35 te ver naar buiten..
Massari schreef:ET35 met 8,5J dat kun je wel vergeten... aan de voorzijde is dat geen porem. Zou het tussen de ET52 en ET45 houden met een 8.5J velg...
et 52 kun je ook vergeten want die loopt met 8,5x19 aan tegen de veerpoot .. et 45 past zeker weten met et48 word het al heel krap ik heb iets minder dan een vinger plaats aan de binnekant met et45
een 8,5j velg gaat prima voor en achter.
wel et 40 aanhouden, en als je wilt gaan verlagen zeker geen 225 35 19 banden nemen maar 215 35 19.
heb nu 19 inch onder mijn golf liggen 8,5j et 40 met 215 35 19 en werkt prima. ook verlaagd met een schroefset.
de wielen liggen gelijk met de wielkast en heb geen problemen, wel moet je ff de bout in de wielkast weghalen en het plastic naar binnen klappen. dan gaat het prima en staat super strak.
Als je kan kiezen zou ik voor et45 gaan en voren idd 215 of alle 4 . Dan kun je tenminste lager gaan . zonder in de bochten problemen met aanlopen te hebben ..
Elroy schreef:een 8,5j velg gaat prima voor en achter.
wel et 40 aanhouden, en als je wilt gaan verlagen zeker geen 225 35 19 banden nemen maar 215 35 19.
heb nu 19 inch onder mijn golf liggen 8,5j et 40 met 215 35 19 en werkt prima. ook verlaagd met een schroefset.
de wielen liggen gelijk met de wielkast en heb geen problemen, wel moet je ff de bout in de wielkast weghalen en het plastic naar binnen klappen. dan gaat het prima en staat super strak.
greetz
ET40 met een 8.5J en een schroefset? Heb je foto's van de wagen?
Heb nu zelf ET43, ook 8.5J en zaterdag gaat de auto omlaag. Zelf moet ik die bout nog in de wielkasten verwijderen (is dit een lastige klus, komt er nog meer bij kijken?). Maar hoe bedoel je met het plastic naar binnen klappen? Gaat dit zomaar, of moet je daar trucjes voor uithalen? Hoe laag staat jouw wagen?
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
iroc-dennis schreef:van het tabelletje word ik niet heel veel wijzer.
ik zie ze nu ook op ebay.de te koop staan.
daar zijn ze wel met je goede ET waarde te krijgen.( ET45 )
maar nu zie ik ook verschillende J waardes.
ze hebben in hun assortiment:
8,0J ET45 19inch
8,5J ET45 19inch
nu wil ik eens weten hoe een 225/35/19 band daarop staat? iets getrokken? helemaal niet getrokken,meer een velg bescherm randje eraan?
een 215/35/19 lijkt me niet echt een optie he!!
bedankt alvast
Wat ik dan zou doen.. 8x19 ET45 voor. 8,5x19 ET45 achter. Met een 225/35/19 rondom. Of 8,5x19 ET45 met een 215/35/19. Voordeel van deze band is dat je lager kunt gaan zonder dat het sneller aanloopt. "Nadeel" is dat de velgrand idd wat bloot ligt. Ziet er wel een stuk mooier uit. En gewoon even oppassen met stoeprandjes.
Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Elroy schreef:een 8,5j velg gaat prima voor en achter.
wel et 40 aanhouden, en als je wilt gaan verlagen zeker geen 225 35 19 banden nemen maar 215 35 19.
heb nu 19 inch onder mijn golf liggen 8,5j et 40 met 215 35 19 en werkt prima. ook verlaagd met een schroefset.
de wielen liggen gelijk met de wielkast en heb geen problemen, wel moet je ff de bout in de wielkast weghalen en het plastic naar binnen klappen. dan gaat het prima en staat super strak.
greetz
ET40 met een 8.5J en een schroefset? Heb je foto's van de wagen?
Heb nu zelf ET43, ook 8.5J en zaterdag gaat de auto omlaag. Zelf moet ik die bout nog in de wielkasten verwijderen (is dit een lastige klus, komt er nog meer bij kijken?). Maar hoe bedoel je met het plastic naar binnen klappen? Gaat dit zomaar, of moet je daar trucjes voor uithalen? Hoe laag staat jouw wagen?
ik zal vrijdag avond foto's plaatsen eerder kan niet. die bout is niet lastig te verwijderen gewoon eruit draaien, dan ff met een tang het plastic beetpakken en naar binnen duwen is niet moeilijk en wijst zichzelf wel. mijn wagen staat qua bodemhoogte niet zo laag maar dat gaat ook niet met 19 inch velgen. wel zijn de wielkasten goed gevuld mijn band staat gelijk met de wielkast. ik kan net mijn vingers tussen de banden en en wielkast steken. ( en ik heb dunnen vingers) wel met 215 35 19 banden want die zijn getrokken anders gaat het niet.
deze stond nog op mijn tel, zoals ik al zei vrijdag kan ik betere foto's plaatsen.
dit is 19 inch et 40 8,5j met 215/35 19 banden en verlaagd met een schroefset.
ET40 op 8.5J (met 215 en zeker met 225 brede banden) ziet er aan de voorkant toch net wat 'te' breed uit.
Ook al doe je de zogenaamde 'fender-mod' (schroefje weghalen en evt plasticdeeltje daar naar binnen klappen), dan zal hij bij een flinke verlaging toch gaan happen denk ik zo.
Zoals Massari zegt is op 8.5J ET48 aan de voorzijde het mooiste. Aan de achterzijde is dan meen ik ET43 weer het mooiste.
Met 'mooiste' doel ik dus op de verhouding tussen wielkasten precies gevuld/vrijwel gelijk met wielkast qua breedte, maar niet aanlopen bij verlaging.
hier wat betere foto's. wielen staan met et 40 gelijk met de kasten achter zelfs nog iets in de kast.
zoals je kunt zien is ie goed verlaagd, hij kan nog iets lager zelfs. ik heb alles gedaan maar hij raakt de kasten niet. ook niet met drempels, drempels die in een bocht liggen, slecht wegdek etc.
@Elroy: Dat staat inderdaad érg fraai! Netjes gelijk met de wielkasten.
Wist niet dat ET40 met 8.5j (215/35/19) mogelijk was zonder happen/aanlopen!?
Dit omdat Massari met ET43 aan de voorzijde al net aanloopt. Aan de achterzijde gaat het wel keurig.
Alhoewel...-> Massari heeft weer 225 brede banden en zie dat jij 215 hebt.
Dus ET40 met 215 gaat wel en ET43 met 225 gaat net niet zeg maar...
De 'gulden' middenweg is ET48 met 225 brede banden (voor degenen die dus geen smallere banden willen dan standaard op de GTI's). Met die maatvoering kan je veilig verlagen zonder aanlopen/fender mod/etc.
mijn vraag is wel een klein beetje offtopic, maar ik vond het hier wel in passen.
ik ga nieuwe velgen bestellen in 18x8,5J en die zijn leverbaar in et45 en et35.
ik weet dat et45 vooraan goed is, maar komt de velg nog binnen/gelijk met de wielkas achteraan als ik daar et35 gebruik? of beter ook et45 nemen en een spacertje van +-6mm gebruiken?
de wagen wordt misschien nog verlaagd met eibach veren (-3cm).