Dag later werd ik terug gebeld met de mededeling dat de ratel normaal is en binnen de tolerantie valt, dat is het op spanning brengen van de ketting
![Gechoqueerd :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Gechoqueerd :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Heb toen uitgelegd dat ik een Gti heb gekocht en geen Gtd en dat de ratel er voorheen niet in zat en gevraagd of ze naar de ketting en nokkenas verstelling wilden gaan kijken want de auto zit nu nog in z'n garantie.
Dag later werd ik terug gebeld.............Achter de nokkenasverstelling blijkt een veer met kogel te zitten die een en ander op druk houd.
Dat kogeltje is de cilinderkop in geschoten en niet meer terug te vinden een nieuw kogeltje kan er ook niet in want die zou dan ook meteen de cilinderkop weer inschieten omdat het huis waar hij in zit te groot geworden is door het rammelen van het vorige kogeltje. Denk dus dat het kogeltje ergens in een olie kanaal aan het feest vieren is
![Rollende ogen :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rollende ogen :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Resultaat is dus een nieuwe cilinderkop volledig onder GARANTIE binnen de TOLERANTIE
![Lachend :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Lachend :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Lachend :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ga hem morgen ophalen en zal dan het hele verhaal wel horen.
@wehoo: heb je mischien een mooi plaatje van een cilinderkop en het kogeltje ???