Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Hallo,
Mijn golf IV 1.8T uit 2000 loopt de laatste tijd niet zo mooi stationair.
Bij koude motor is er nix aan de hand. Maar na een tijdje rijden als de motor warm is, dan begint het.
Als ik dan stop, gaat het toerental ongeveer 3x op en neer tussen de +/-1000 en 800 toeren en daarna weer normaal, stabiel 900toeren.
Heel soms slaat hij ook af, wanneer ik heel snel stop... maar dat gebeurd gelukkig niet zo vaak.
Dit probleem is ontstaan nadat ik de distributieriem heb laten vervangen en een kleine beurt.
Op zich is er zo goed mee te rijden maar het is toch iets wat niet hoort en is ook wel irritant.
Weet iemand hier misschien wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Groet,
JW
Mijn golf IV 1.8T uit 2000 loopt de laatste tijd niet zo mooi stationair.
Bij koude motor is er nix aan de hand. Maar na een tijdje rijden als de motor warm is, dan begint het.
Als ik dan stop, gaat het toerental ongeveer 3x op en neer tussen de +/-1000 en 800 toeren en daarna weer normaal, stabiel 900toeren.
Heel soms slaat hij ook af, wanneer ik heel snel stop... maar dat gebeurd gelukkig niet zo vaak.
Dit probleem is ontstaan nadat ik de distributieriem heb laten vervangen en een kleine beurt.
Op zich is er zo goed mee te rijden maar het is toch iets wat niet hoort en is ook wel irritant.
Weet iemand hier misschien wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Groet,
JW
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Zal hem even uit laten lezen, zal waarschijnlijk een of andere sensor kapot zijn
Re: Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Ja of luchtfilter mischien, Genoeg koelvloistof erin?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Wat is de motorcode?
AGU's hebben nog wel eens defecte gaskleppen...
AGU's hebben nog wel eens defecte gaskleppen...
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Hoi Race Eend,
Wat zijn de symptomen van een defecte gasklep? Kun je ook de werking ook testen of meten met VCDS?
Groet Vincent
Wat zijn de symptomen van een defecte gasklep? Kun je ook de werking ook testen of meten met VCDS?
Groet Vincent
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Heb ook een nog golf IV AGU, had hetzelfde probleem. Bij mij was het de temp sensor die defect was.
Is een sensor van een paar euro en heel makkelijk zelf te wisselen is.
Maar om het zeker te weten zal je toch echt even de foutcodes uit moeten lezen.
Gasklep kan idd ook, die is bij mij ook al eens vervangen
Is een sensor van een paar euro en heel makkelijk zelf te wisselen is.
Maar om het zeker te weten zal je toch echt even de foutcodes uit moeten lezen.
Gasklep kan idd ook, die is bij mij ook al eens vervangen
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Symptomen zijn:Vincent schreef:Hoi Race Eend,
Wat zijn de symptomen van een defecte gasklep? Kun je ook de werking ook testen of meten met VCDS?
Groet Vincent
- Schommelen stationair, (mogelijk: soms bijna uitvallen).
Je kunt hem opnieuw aanleren met vag-com nadat je de gasklep hebt schoongemaakt met engine - basic settings (04) en dan MWB 60 of 98 (afhankelijk van het bouwjaar).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Mijn Golf IV is ook een AGU en heeft dezelfde symptonen. Echter, het probleem doet zich niet altijd voor. Soms rijdt de auto wel goed en heeft deze vol vermogen maar soms ook niet. Het lijkt ook alsof het temperatuur afhankelijk is.
Is de temperatuursensor op de een of andere manier te bekijken met VCDS?
Thanks voor je antwoord trouwens Race Eend.
Is de temperatuursensor op de een of andere manier te bekijken met VCDS?
Thanks voor je antwoord trouwens Race Eend.
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Ja is uit te lezen met vcds, hij zal er dan een foutcode op geven.
Re: Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Weet je ook waar ik precies moet wezen in VCDS? Betreft het de motortemperatuursensor of is er nog een temperatuursensor (buitenlucht?)
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Het betreft de motortemp sensor, die zit als je de kap opent rechts van je blok in een slang (aan de accukant dus)
Het is een 4 polige stekker aansluiting. Is een sensor met dubbele functie in feite.
sensornummer is 059 919 501
Als je 01-engine uitleest zal hij daar de fout weer moeten geven als het die sensor is.
Als je een autoscan doet leest hij alle modules uit dan weet je gelijk alle eventuele fouten
Deze foutkode kreeg ik op die sensor
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00522.html
Het is een 4 polige stekker aansluiting. Is een sensor met dubbele functie in feite.
sensornummer is 059 919 501
Als je 01-engine uitleest zal hij daar de fout weer moeten geven als het die sensor is.
Als je een autoscan doet leest hij alle modules uit dan weet je gelijk alle eventuele fouten
Deze foutkode kreeg ik op die sensor
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00522.html
Re: Golf IV loopt onregelmatig stationair.
Ik heb dat ook gehad.
Heb alles goed nagekeken en bleek dat mijn carterdamp slangen allemaal kapot waren.
Dus het lucht dichte systeem kreeg dus wel lucht van buiten af.
waardoor de motor tegen gaat regelen dus hoger gaat lopen..
slangen vervangen en nergens last meer van.
Heb alles goed nagekeken en bleek dat mijn carterdamp slangen allemaal kapot waren.
Dus het lucht dichte systeem kreeg dus wel lucht van buiten af.
waardoor de motor tegen gaat regelen dus hoger gaat lopen..
slangen vervangen en nergens last meer van.
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast