Ipod aansluiting MFD2

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbiepower
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jan 2012, 16:35
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Utrecht

Ipod aansluiting MFD2

Bericht door Robbiepower »

Hallo allemaal,

Voor mijn Golf V GTI uit 2005 ben ik op zoek naar een manier om mijn iPod/iPhone aan te sluiten op mijn radio en zo de muziek via de speakers af te spelen. De auto is origineel af fabriek voorzien van een MFD2 systeem met een cd-wisselaar in de middenconsole. Is er een manier om de wisselaar te laten vervallen en daar een systeem te plaatsen om mijn iPhone op aan te sluiten?

Alvast bedankt!
Golf 5 GTI
JD Stage 1 250 pk
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: Ipod aansluiting MFD2

Bericht door Roman77 »

Robbiepower schreef:Hallo allemaal,

Voor mijn Golf V GTI uit 2005 ben ik op zoek naar een manier om mijn iPod/iPhone aan te sluiten op mijn radio en zo de muziek via de speakers af te spelen. De auto is origineel af fabriek voorzien van een MFD2 systeem met een cd-wisselaar in de middenconsole. Is er een manier om de wisselaar te laten vervallen en daar een systeem te plaatsen om mijn iPhone op aan te sluiten?

Alvast bedankt!
Ik weet dat het kan, op de aux ingang, ben ooit wezen kijken voor een Golf 5 met dit systeem en die jongen had het zo aangesloten.
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Ipod aansluiting MFD2

Bericht door JonasV »

Zoek anders eens naar Solisto op Google. Daar heb ik een unit van die In je dashboardkastje kan. Kan USB, iPhone en nog een ik meen een 3,5mm plug aansluitIng
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Ipod aansluiting MFD2

Bericht door GolfL »

Dension gateway 100 met een CD retention kit erbij. : http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=939

;)

Laat ik er nou net 1 te koop hebben. Helaas is hij toevallig gister gereserveerd!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Robbiepower
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jan 2012, 16:35
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Utrecht

Re: Ipod aansluiting MFD2

Bericht door Robbiepower »

JonasV schreef:Zoek anders eens naar Solisto op Google. Daar heb ik een unit van die In je dashboardkastje kan. Kan USB, iPhone en nog een ik meen een 3,5mm plug aansluitIng
Via google ben ik op de site van Solisto uitgekomen. Het apparaat ziet er goed uit. Ik denk dat ik voor de Classic ga omdat ik mijn muziek toch via mijn iPhone of USB-stick afspeel.

Hoe zijn verder de ervaringen mbt geluidskwaliteit en bedieningsgemak? Geeft hij ook de titel aan op de display?
Golf 5 GTI
JD Stage 1 250 pk
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Ipod aansluiting MFD2

Bericht door FGT »

GolfL schreef:Dension gateway 100 met een CD retention kit erbij. : http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=939

;)

Laat ik er nou net 1 te koop hebben. Helaas is hij toevallig gister gereserveerd!
Nou, wat mij betreft verkocht hoor :mrgreen:
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Ipod aansluiting MFD2

Bericht door JonasV »

Robbiepower schreef:
JonasV schreef:Zoek anders eens naar Solisto op Google. Daar heb ik een unit van die In je dashboardkastje kan. Kan USB, iPhone en nog een ik meen een 3,5mm plug aansluitIng
Via google ben ik op de site van Solisto uitgekomen. Het apparaat ziet er goed uit. Ik denk dat ik voor de Classic ga omdat ik mijn muziek toch via mijn iPhone of USB-stick afspeel.

Hoe zijn verder de ervaringen mbt geluidskwaliteit en bedieningsgemak? Geeft hij ook de titel aan op de display?
Geluidskwaliteit is goed, geen verlies voor zover ik hoor. Helaas snapt de MFD2 die ID tags van mp3's nog niet.
Het enige wat je moet doen is mapjes aan maken die je cd1 t/m 6 noemt en daar kun je dan 99 nummer sin kwijt. Deze noemt hij dan helaas als track 1, 2 etc...
Ik heb gewoon een cd album per map en dan weet je ongeveer wel wat je hebt.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten