Ringrit 2011-->Nürburgring FOTO'S vanaf pag 13

Hier kan je de aankondigingen vinden evenementen en meetings georganiseerd door of namens het Golf GTI Forum.
Tevens kan je hier de verslagen vinden van die bijeenkomsten.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door NICO! »

Goed idee, wil iedereen die mee gaat mij zijn gsm-nummer sturen. Graag met voor en achternaam en kenteken van de auto. Is misschien wel zo veilig, mocht er iets gebeuren.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door VroemTFSI »

En om jullie een idee te geven hoe het vorig jaar was:http://www.youtube.com/watch?v=37z3zPPvtZ4

Dit was trouwens de rit die Ivar voor V.d. Velden had georganiseerd. Als vanouds geweldig. Het duurde idd wel lang om er te komen. Die vent die voorop reed ging een paar keer de mist in. Ik weet echt niet meer wie het was :oops:

Filmpje gemaakt door MT@. Die 99KNX9 was de demo .:R van Pon. Sloom ding trouwens...

En Superdave, zoek maar een paar van die andere snelle jongens op. Je kan ze hebben, ha ha! Je hebt ook een pb.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

Het filmpje dat je plaatst is van juni 2010. Toen hebben enkelen de tocht gereden met een 'geselecteerd' gezelschap.
De tocht (en waarschijnlijk dezelfde) die we met het AWGTi forum hebben gereden (breed toegankelijk) vond plaats op 25 april 2010.
Toch niet weer verdwaald in juni 2010? Dan is er iets met je satnav of liep je in dezelfde val bij de "Baustellen"? 8-)

April 2010 was de tocht dat PK-GTI (bijna) van de weg werd gereden door een overijverige motorrijder.

Bijeenkomst voor (verder) vertrek bij McDonalds in Venlo:
Afbeelding

Verdwaald en zoekende:
Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door superdave »

@Vroem Ik heb er zin in... ik zal hem eens goed op z'n staart trappen. Ik hoop dat jij ook nog mee gaat!

@wehoo Zijn er nog meer foto's en filmpjes?
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

@superdave.
Enkele foto's uit de verzameling van de AWGTi-forum Ringrit 2010 (april 2010) staan hier: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/N ... il%202011/

Een andere VW "club" kwam langs:
Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door MartijnGTI »

Heb geen TomTom, zal eens kijken of er één kan regelen voor die tijd, lijkt me wel handig om de route erin te hebben staan voor het geval je de groep kwijtraakt.
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door JonasV »

En anders gewoon terug naar de A61 en er bij afslag Nurburgring er weer af ;)
Mijn ervaring is dat de Nurburgring ook op de binnendoor wegen al snel goed aangegeven staat
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

MartijnGTI schreef:Heb geen TomTom, zal eens kijken of er één kan regelen voor die tijd, lijkt me wel handig om de route erin te hebben staan voor het geval je de groep kwijtraakt.
:idea: Heb je een andere satnav, kan ik kijken of ik de route kan converteren naar dat bestandssysteem?
(uitgezonderd een RNS510 of aanverwanten van VW, dat gaat namelijk niet, omdat er geen waypoints ingegeven kunnen worden).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door theo »

waypoints, zijn dat tussendoelen? (die kan je toch wel ingeven in een 510??)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

theo schreef:waypoints, zijn dat tussendoelen? (die kan je toch wel ingeven in een 510??)
Ja klopt, maar je kan maar één (1) tussendoel ingeven. Voor een toerrit (in TomTom is dat een reisplan) is dat te weinig en niet te doen.
Je kunt ook meerdere waypoints in de RNS510 opslaan tijdens het rijden. Dan rij je in de optie "wegritregistratie" (of zoiets, ben de exacte naam kwijt). Deze waypoints (maximaal 500 en dat is aanzienlijk) worden opgeslagen en kunnen achteraf als routebegeleiding worden gebruikt. Maar..... dan wordt alleen een kompasnavigatie naar die waypoints gehanteerd en dat is zonder kaartbegeleiding. Je navigeert dan alleen in een bepaalde richting naar de aangegeven coördinaten (waypoints).
Vergelijk het maar met een woestijnrit. In "real" life totaal onzinnig.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door superdave »

Ik heb voor de RNS510 gewoon wat destations op naam gemaakt via http://vwlabs.com. Geen idee of het werkt, maar het proberen waard.
Dit filetje dien je uit te pakken en op SD kaart te zetten.
http://84.105.170.198/upload/gtitourrns510.zip
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

@superdave.
Ik probeer e.e.a. te testen met vwlabs.com en heb je file inmiddels gedownload. Hoe kom je aan de foto's, die je upload naar vwlabs? Haal je die aan de hand van de route (gpx file) uit Google Earth?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door superdave »

Ik heb gewoon uit jullie route punten op gezocht en opgeslagen. Ik heb niets gedaan met foto's.
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

@superdave.
Ben het nu aan het testen op mijn RNS510. Zoals het eruit ziet heb je een geweldige uitvinding gedaan.
Ik heb een aantal foto's (excuus voor de Iphone kwaliteit met reflecties van het zonnetje dat nu in het zonnige zuiden schijnt) geplaatst.
Het eerste deel van de foto's gaat over het invoegen van jouw waypoints. Let wel op dat je het hele mapje "destination" naar een SD kaart kopieert, anders wordt niets herkend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het ingeven van de waypoints (de punten die jij had gemaakt en op het SD kaartje staan) heb ik de route opgeslagen onder de naam "superdave'. :lol:
Het was daarna een hele kunst om die route weer terug te vinden. Hij staat namelijk niet onder opgeslagen routes, te vinden via navigatie. Ik kwam hem tegen op mijn RNS510 nadat ik in de ritmodus zat.
(zie foto's)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In tegenstelling tot eerdere berichten is het wel mogelijk om een reisplan in de RNS510 te zetten. Het zit daar onder de naam "ritmodus".

@superdave.
Kun je me even kort uitleggen hoe je de waypoints uit Google Earth hebt gehaald en in vwlabs hebt gekregen?
Even wat monnikenwerk om alle waypoints van die route in vwlabs te krijgen en die daarna in de RNS510 te programmeren, maar dan zit het er wel in opgeslagen. :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door superdave »

Ziet er goed uit wehoo, mijn GTI is uitgeleend aan vrouwlief voor een paar dagen, dus ik kon het niet testen.
Ik heb steeds het adres gezocht (straat+plaats) en deze gezocht met VWLABS als het dan overeenkwam met jouw route dan sloeg ik hem op. Het heeft zo'n 2uur in beslag genomen om dat uit te zoeken hoe wat waar :)
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door NICO! »

Dus moet ik al die handelingen ook verrichten of komt er een kant en klare versie om te downloaden?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

superdave schreef:Ziet er goed uit wehoo, mijn GTI is uitgeleend aan vrouwlief voor een paar dagen, dus ik kon het niet testen.
Ik heb steeds het adres gezocht (straat+plaats) en deze gezocht met VWLABS als het dan overeenkwam met jouw route dan sloeg ik hem op. Het heeft zo'n 2uur in beslag genomen om dat uit te zoeken hoe wat waar :)
Vanmiddag een testje gedaan met een gedeelte van jouw omgezette gegevens. Werkt inderdaad goed qua tussenstops. Meerdere tussenstops zijn dus mogelijk. Ook wordt in de RNS510 een vlaggetje bij een tussenstop (waypoint) gezet.
In jouw route (waarschijnlijk oud deel 1 of misschien wel de originele van Ivar) neemt de satnav de afslag Bergheim (18), even deze gegevens nu uit mijn hoofd. In ieder geval de 1e afslag van de oude route. Daarna navigeert hij naar een klein plaatsje in de omgeving daar.
Conclusie: het maken van de waypoints (fotoplaats/coördinaten) komt zeer precies. Zit je er een beetje naast wordt naar een ander punt genavigeerd. Ook moet de waypoint zeer secuur bezocht/gereden worden. Zo moest ik de parkeerplaats van het VVV stadion helemaal tot het einde oprijden, voordat dit punt werd 'bezocht'. Doe je dat niet, blijft hij je naar dat punt sturen.
Handig om te weten, zeker in een onbekend gebied.

Ik zal eens gaan uitzoeken hoe je die punten van route 1 (nieuwe korte route) en route 2 in vwlabs.com kunt zetten. Als daar dan een goede route uitrolt kunnen we die gebruiken. Meer coördinaten ingeven om een goede route te krijgen is wel noodzakelijk. Daarna moeten al die coördinaten ingegeven worden in je RNS510. Dat moet je dan doen vanuit je SD kaart. Je kunt de kaart wel inlezen, maar de tussenstops moet je zelf in de goede volgorde ingeven. Daarna kun je het geheel opslaan in het geheugen van je RNS510.
Het is niet mogelijk om een bestaande route te exporteren en weer ergens anders te importeren.
Maar we zoeken verder.

Maar nu even geen GTi. Op de terugweg verlies van motorvermogen en ging het motermanagementlampje aan.
GTi staat nu bij de VW dealer. Hopenlijk morgen weer in orde.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Ivar
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 apr 2011, 13:05

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Ivar »

Goed bezig mannen!

Eet tentjes deed ik altijd gewoon op de gok, pakte de 2e keer wel goed uit, maar dat was gewoon mazzel.

Verder is het echt lastig om de stoet compleet te houden als die groter is dan een auto of 7 a 8. Wellicht een idee om met de groep dan in 2en te splitsen, zodat groep 1 auto 1 volgt en groep 2 auto 2. Ook heb je altijd snellere en minder snelle rijders en dat kan ook nog wel is lastig zijn als de kopman stevig door rijdt :oops:

Maar ziet het er echt professioneel uit! Echt top!

Groetjes Ivar
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

NICO! schreef:Dus moet ik al die handelingen ook verrichten of komt er een kant en klare versie om te downloaden?
Ben bezig met Google Earth, Google Maps en VWlabs om e.e.a. in elkaar te laten overlopen/converteren.
Misschien wordt het helemaal niets... maar tot nu toe ziet het er hoopvol uit.
Kan de waypoints van Google Earth, route 1 en 2 en 3 in Google Maps plaatsen en daar als route opslaan.
Volgende stap is van Google Maps naar VWlabs. E.e.a. werkt met coördinaten, die goed moeten kloppen. Anders rij je je zeker vast in een of ander dorpje naast de route.

Wordt vervolgd......
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

Ringrit is omgezet naar RNS510 bestandssysteem met VWlabs. (VWlabs.com)
Echter nog niet getest; GTi staat nog bij de dealer. :twisted:
En voor de RNS510 is er geen "kant en klare" invoeg-file. De posities moeten daarom handmatig in volgorde in je RNS510, ritmodus worden ingevoerd. Tja en het is nogal wat: deel 1 --> 40 waypoints, deel 2 ---> 89 waypoints, deel 3 --> heel weinig.
Let op dat je de waypoints in de goede volgorde plaatst, bij deel 1 en 2 zijn ze genummerd. Na invoering in de RNS510 zijn ze daar op te slaan; je doet het dus maar één keer en ze staan er zolang in als je wilt. :lol:

"How to" --> van Google Earth naar Google Maps naar VWlabs.

Sla elk waypoint apart op volgens onderstaande wijze. Dit formaat is weer in te lezen in Google Maps.

Afbeelding

In Google Maps kun je een nieuwe kaart maken en hier waypoints importeren. De opgeslagen waypoints uit Google Earth zijn hier te importeren.

Afbeelding

Klik op elke waypoint in Google Maps --> routebeschrijving. Hierdoor zie je links de coördinaten van dat waypoint. Kopieer de coördinaten (blauw). Let op! alleen de coördinaten.

Afbeelding

Plak de coördinaten in VWlabs. ---> zoeken ---> de adresgegevens worden zichtbaar ---> sla deze op onder een item. Je kunt zelf kiezen welk item, maar plaats alle bijelkaarhorende waypoints bij hetzelfde item. (voorbeeld: sport)

Afbeelding

Kies vervolgens het item (links). In dit overzicht 'sport' en je krijgt een overzicht van toegevoegde punten. De grijze waypoints zijn nog niet gesynchroniseerd. Ik heb de waypoints allemaal een alias/nickname gegeven. Namelijk genummerd met een 0 als voorloop. Dit heeft als voordeel dat alle waypoints later op je SD kaart in de goede volgorde worden weggeschreven. Doe je dit niet worden ze alfabetisch weggeschreven, hetgeen grote problemen oplevert bij het invoeren in je RNS510. Als laatste klik op sync, waypoint wordt groen en staat in de lijst.

Afbeelding

Check alle waypoints van je gekozen item (alles moet groen zijn). Voorbeeld: 'sport'. Kies eerst je SDkaart locatie en klik op SYNC. Je gegevens worden in volgorde weggeschreven op je SD kaart.

Afbeelding

Als het synchroniseren goed is gelukt, zie je onderstaande inhoud op je SD kaart. Let op dat deze gegevens in het mapje 'destination' zitten. Anders wordt het niet herkend in je RNS510. Dit voorbeeld is ringrit 2011, deel 2, 89 waypoints.
Blijft nu alleen nog over om al deze waypoints in de juiste volgorde (genummerd van 001 tot 089) in je RNS510 te zetten. Nummer 089 als eindpunt en de anderen als tussenstop. (in ritmodus) Daarna alles opslaan onder een naam en de route is klaar.

Afbeelding

Succes met dit proberen. De files met de waypoints zijn toegevoegd bij het Ringrit 2011 overzicht. Eerste post in dit topic. En zijn te downloaden (opslaan als). Dit bespaart je het omzetten, waar je trouwens door het doen als snel handigheid in krijgt.

Wat je niet bespaard blijft (als je dit wilt gebruiken in je RNS510 of andere VW satnav) is het invoeren/programmeren/in volgorde zetten van deze waypoints in je VW satnav. Maar als dit gedaan is krijg je wel een reisplan met vlaggetjes etc... gelijk aan TomTom. En je kunt hem tot in alle eeuwigheid blijven gebruiken --> opslaan in je RNS510.

Garantie krijg je echter niet ---> ik heb het (nog) niet getest in mijn RNS510 ---> maar zo gauw de GTi terug is van de dealer gaat dit wel gebeuren. :lol: :lol: :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door RobvR »

Ivar schreef: Verder is het echt lastig om de stoet compleet te houden als die groter is dan een auto of 7 a 8. Wellicht een idee om met de groep dan in 2en te splitsen, zodat groep 1 auto 1 volgt en groep 2 auto 2. Ook heb je altijd snellere en minder snelle rijders en dat kan ook nog wel is lastig zijn als de kopman stevig door rijdt :oops:
Lijkt me een goed idee Ivar. Misschien handig om groep 1 de doorrijders cq de gti's die ook op de ring gaan rijden en groep 2 de doorrijders die de ringkijkers zijn. Groep 1 DE RingRIJDERS. Groep 2 de RingKIJKERS en dan bij beide groepen minimaal 2 auto's die de route goed in hun RNS510 hebben staan.
Weet zelf nog niet of ik mee kan maar als het lukt zit ik bij groep 2. :D
Groet RobvR
Gebruikersavatar
geurt2007
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jun 2011, 17:44
Type auto: Golf 6R

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door geurt2007 »

Wehoo,

JimmyGti en Ik willen er graag ook weer bij.
Dus nog 2 personen met evt. de vrouwen.

Mvg. Geurt
Golf 6R Stage 3 387,4 pk / 504 Nm
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

@geurt2007 en JimmyGTi.
Jullie staan (weer) op de lijst. Iedereen is welkom: des te meer des te beter des te gezelliger des te fijner des te indrukwekkender.

Ik had zelf het idee om onderweg interessante, mooie (Photoshoot) stopplaatsen (meeting voor evt. achterblijvers c.q. voorrijders) te zoeken. Maar kan helaas vandaag niet de deur uit met GTi (en RNS510). (staat nog steeds in de werkplaats). En met mijn tijdelijke Golf Plus, waar je staand naar binnen kunt schuiven en plaats kunt nemen op de bestuurdersstoel (en dan staat die al in de laagste stand), ga ik niet naar de Ring. Zeker niet als het hele Duitse forum-gedoe daar met hun GTi's aanwezig is. (balen op en top.) En daardoor dit gemist: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 5299#p5299
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

Ringrit 2011 ---> RNS510.
Voordat iemand zich al de moeite gaat nemen om de ringritdelen in zijn RNS510 te zetten even het volgende.
Het is trouwens niet zoveel moeite, je krijgt er handigheid in en dan gaat het snel.
Maar de RNS510 heeft toch zijn beperkingen.
Namelijk:
- er kunnen per ritdeel maar 10 waypoints worden opgeslagen,
- er kunnen maar 10 ritten worden opgeslagen in het geheugen,
- conclusie: er kunnen maar 100 waypoints verdeeld over 10 ritten worden opgeslagen in het geheugen.

Ik zal kijken of ik voldoende tijd heb om de routes (delen) aan te passen met minder waypoints voor de RNS510.
Mocht dit lukken zal ik dit in het openingstopic posten.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

Ringrit 2011 ---> RNS510.

De files voor de RNS510 zijn aangepast. D.w.z. een aantal waypoints zijn uit de originele route gehaald zodat er minder waypoints overblijven.
Deel 1 = 17 waypoints, deel 2 = 37 waypoints, deel 3 = ongewijzigd.
Alle drie delen passen zonder problemen in het geheugen van de RNS510 (in te stellen als 'ritmodus'.)

Programmeren van alle drie delen in de RNS510 duurde ongevuur 30 minuten. Je krijgt er handigheid in. :lol:

De delen staan nu in de openingspost van dit topic. 8-) :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Golf GTI Forum Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten