Dealer laat t afweten dus graag advies..

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Plaats reactie
Rob058
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2012, 07:16
Type auto: Golf MK6 GTI

Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Rob058 »

Goedenavond,

Vandaag mijn Golf Mk6 weer opgehaald bij de dealer... Er moesten nog wat opleverpunten gedaan worden, waaronder:
- installeren LED achterlichten;
- firmware en kaartupdate;
- functioneel krijgen van alle knoppen aan de linkerkant op het stuur (alleen volume deed het);
- skin rns 510 aanpassen en;
- nog wat andere kleine niet elektonische zaken.

Vanmiddag dus vol goede moed richting de dealer!
Daar aangekomen is er uiteindelijk niks aan mijn auto gebeurt!
LED achterlichten kan een dealer blijkbaar niet meer installeren omdat PON de codes hier niet meer voor vrijgeeft... Vreemd verhaal, maar ik werd wel doorverwezen naar de seat dealer omdat die het nog wel schijnt te krijgen..
Mijn firmware en kaarten kunnen ze niet updaten omdat ik blijkbaar een omgekatte RNS 510 gekocht heb 3 jaar geleden... Hier kom ik later op terug, ga morgen het garagebedrijf bellen waar ik heel veel geld neergelegd heb voor dat ding omdat ik perse een eerlijke wilde hebben!

Dus nu zit ik met een prachtige auto, een op zich mooi systeem... Maar het werkt niet met elkaar!
Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Inclusief het coderen voor de LED achterlichten?
Ik kom zelf uit de omgeving Amsterdam maar vind het zeker geen bezwaar om even te moeten rijden voor wat goede hulp!
Uiteraard hoeft het niet gratis!
Bij voorbaat dank!
Rob
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Gti-Mar »

Rob058 schreef:Goedenavond,

Vandaag mijn Golf Mk6 weer opgehaald bij de dealer... Er moesten nog wat opleverpunten gedaan worden, waaronder:
- installeren LED achterlichten;
- firmware en kaartupdate;
- functioneel krijgen van alle knoppen aan de linkerkant op het stuur (alleen volume deed het);
- skin rns 510 aanpassen en;
- nog wat andere kleine niet elektonische zaken.

Vanmiddag dus vol goede moed richting de dealer!
Daar aangekomen is er uiteindelijk niks aan mijn auto gebeurt!
LED achterlichten kan een dealer blijkbaar niet meer installeren omdat PON de codes hier niet meer voor vrijgeeft... Vreemd verhaal, maar ik werd wel doorverwezen naar de seat dealer omdat die het nog wel schijnt te krijgen..
Mijn firmware en kaarten kunnen ze niet updaten omdat ik blijkbaar een omgekatte RNS 510 gekocht heb 3 jaar geleden... Hier kom ik later op terug, ga morgen het garagebedrijf bellen waar ik heel veel geld neergelegd heb voor dat ding omdat ik perse een eerlijke wilde hebben!

Dus nu zit ik met een prachtige auto, een op zich mooi systeem... Maar het werkt niet met elkaar!
Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Inclusief het coderen voor de LED achterlichten?
Ik kom zelf uit de omgeving Amsterdam maar vind het zeker geen bezwaar om even te moeten rijden voor wat goede hulp!
Uiteraard hoeft het niet gratis!
Bij voorbaat dank!
Rob
Als ik e een tip mag geven(wel gratis :lol: ) stuur even een PB naar Klouxone of Staffpride, denk zeker dat hun je verder kunnen helpen hiermee... 8-)

Succes ermee,en komt echt goed :)
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Glenne »

ik wou net dezelfde namen vermelden :)
naar het schijnt 2 top kerels ;)
Golf VI GTI
Rob058
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2012, 07:16
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Rob058 »

@ Marco en Glenne

Bedankt voor jullie snelle reactie! Ga ze meteen even een pb sturen! Goed om te horen dat er nog hoop is! Was er even klaar mee vanmiddag..

Zo'n gratis tip geeft de burger weer moed! ;)

Groeten Rob
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Verlengsnoer »

Glenne schreef:ik wou net dezelfde namen vermelden :)
naar het schijnt 2 top kerels ;)
+2
Geen woord van gelogen! En de afstand valt ook wel mee! :)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door MkVI Nmgn »

Mijn firmware en kaarten kunnen ze niet updaten omdat ik blijkbaar een omgekatte RNS 510 gekocht heb 3 jaar geleden... Hier kom ik later op terug, ga morgen het garagebedrijf bellen waar ik heel veel geld neergelegd heb voor dat ding omdat ik perse een eerlijke wilde hebben!
Ik heb nog een 100% eerlijk Rns liggen mocht je interesse hebben doe maar een PM
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door staffpride »

Wat een eervolle vermeldingen allemaal :oops: :mrgreen:

Maar heb inmiddels een pb voorbij zien komen, denk dat het wel goed komt ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door KlouxOne »

nou inderdaad :oops:

Wat kansarm van een dealer om zo met wensen van een klant om te gaan. Het klinkt mij wel een beetje bekend in de oren allemaal maar toch. Zo te zien hebben ze er gewoon geen zin in.
Gebruikersavatar
Bootje_Ronald
Berichten: 185
Lid geworden op: 06 okt 2012, 03:09
Type auto: Golf MK6 GTi DSG
Locatie: midden van het land

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Bootje_Ronald »

Zal ik dan ook nog even een duit in het zakje doen?

Antennekabels monteren op een fakra-stekkertje doen ze drie weken over, maar lampen wisselen en coderen is zo gepiept.. :lol:

Mijn RNS heeft daar ook de full monty gehad en dat bevalt perfect! Krijg zelfs POI-updates. Genoeg reclame zo voor de heren van Drechtstadje?
Groet, Ronald
MK6 GTi- Executive Plus / Advance
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Eric H »

Kan alleen maar beamen wat hier al gezegd is, in mijn geval over KlouxOne.

Topgozer !!

Dit soort mensen helpen mijn vertrouwen in de maatschappij weer een beetje te herstellen.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Rob058
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2012, 07:16
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Rob058 »

Aan allen, bedankt voor jullie reacties! Heb inderdaad inmiddels een PB aan Staffpride gestuurd en we gaan even een dag plannen!
Wel bijzonder dat ik niet de eerste ben met zo'n ervaring bij de dealer...
Maar goed, gelukkig zijn er mensen die er meer verstand van hebben! Blijf het een mooi verhaal vinden dat ze het bij de Seat wel kunnen!
Ik hou jullie op de hoogte hoe het geworden is!

Groeten Rob
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door staffpride »

Bootje_Ronald schreef:Zal ik dan ook nog even een duit in het zakje doen?

Antennekabels monteren op een fakra-stekkertje doen ze drie weken over
Komt ie ook met zijn Chinese antennekabels in zijn auto, past geen normale stekker op :lol:
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door staffpride »

Rob058 schreef:Aan allen, bedankt voor jullie reacties! Heb inderdaad inmiddels een PB aan Staffpride gestuurd en we gaan even een dag plannen!
Wel bijzonder dat ik niet de eerste ben met zo'n ervaring bij de dealer...
Maar goed, gelukkig zijn er mensen die er meer verstand van hebben! Blijf het een mooi verhaal vinden dat ze het bij de Seat wel kunnen!
Ik hou jullie op de hoogte hoe het geworden is!

Groeten Rob
Gaat helemaal goedkomen ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Glenne »

Heb je al wat meer nieuws over het bedrijf waar je je RNS aan gekocht hebt?
Wat ga je nu doen mocht het blijken dat je een mogelijks gestolen RNS hebt en dit na pas na 3 jaar te weten komt?
Mocht de keuze aan mij zijn zou ik hem houden (als ie goed werkt), want het kwaad is nu toch al geschied :?
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Bootje_Ronald
Berichten: 185
Lid geworden op: 06 okt 2012, 03:09
Type auto: Golf MK6 GTi DSG
Locatie: midden van het land

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Bootje_Ronald »

Glenne schreef:Heb je al wat meer nieuws over het bedrijf waar je je RNS aan gekocht hebt?
Wat ga je nu doen mocht het blijken dat je een mogelijks gestolen RNS hebt en dit na pas na 3 jaar te weten komt?
Mocht de keuze aan mij zijn zou ik hem houden (als ie goed werkt), want het kwaad is nu toch al geschied :?
Daar zou ik toch iets anders over denken...Hoeveel RNS'en worden er alleen al bij forumleden gejat? Zo lang ze worden verkocht, zal de 'vraag' niet afnemen...Laat de verkopende partij in geval van heling maar zorgen voor een eerlijk apparaat! Ik zou geen gejat exemplaar willen hebben...
Groet, Ronald
MK6 GTi- Executive Plus / Advance
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Glenne »

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het er ook moeilijk mee hebben, maar ik vrees er voor dat dit bedrijf je niet erg serieus zal nemen/uitlachen als je na 3 jaar zegt dat zij een gestolen rns hebben verkocht. Je kan natuurlijk aangifte doen bij de politie, maar dan ben je ook even zoet denk ik. Hopelijk komt alles in orde en krijg je toch een nieuwe rns.

Gr
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Eric H »

Als je aangifte gaat doen heb je grote kans dat je je RNS kwijt bent.
Deze zal namelijk in beslag genomen worden als blijkt dat deze uit diefstal afkomstig is.....
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door MkVI Nmgn »

Als Dealer code probeert op te vragen van een gestolen Rns worden ze gebelt door interpol en mag de auto het pand niet meer verlaten dus er word wel degelijk wat mee gedaan.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Rob058
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2012, 07:16
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Rob058 »

Hey guys,
Nou vanmiddag gebeld met het desbetreffende bedrijf..
Ze waren stomverbaasd en snappen uiteraard niet hoe ze bij de volkswagen hier bij komen..
De eigenaar vertelde mij dat hij een paar jaar terug zelfs aan volkswagen dealers geleverd heeft omdat PON de vraag toen niet aan kon... Dit vertelde hij mij toen ook al dus dat is dan vrij plausibel.. Hij garandeerde mij dat alle zaken die hij verkoopt en levert 100% eerlijk zijn... dat zou iedereen natuurlijk doen... Maar verder is het natuurlijk ook zo dat ik gewoon een factuur met alle gegevens van het apparaat heb gekregen, ook niet echt verstandig als je gestolen waar verkoopt...
Uiteraard kan ie mij geen nieuwe rns aanbieden.. Dat hoeft in principe ook niet zolang de huidige gewoon eerlijk is.. En ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik hem eerder geloof dan de dealer... Want die hebben inmiddels al zoveel steken laten vallen dat ik daar echt helemaal klaar ben! Ze willen alleen verkopen maar echt verstand van zaken hebben ze ook niet echt... Moest ze zulke simpele dingen uitleggen die ik op mn auto wilde hebben.. Bijvoorbeeld de LED achterlichten, wil ik in kersenrood, "dat kan helemaal niet want die bestaan niet!"
Mijn skin op mn rns veranderen... " kan dat echt?? Volgens mij niet hoor! Maar wil het wel even navragen..." Ik bespaar jullie de rest want hou ook weer niet echt van trash talken..
Ik ga nog wel een keer aan de verkoper vragen hoe ie aan de wijsheid van het omkatten komt want ik geloof er op dit moment niet echt veel van... Helemaal als je leest dat interpol er ook achteraan zit als ze het nummer checken.. Dan zou ie dus allang in beslag zijn genomen en ik neem aan dat ik dan ook even uit had moeten komen leggen hoe ik er aan gekomen was..

Wel balen dat het kopen van je droomauto zo'n rare nasleep geeft..
Dus wordt vervolgd denk ik....
Laatst gewijzigd door Rob058 op 10 jan 2013, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Renekesgti »

Niet teveel energie op de dealer verliezen, gewoon Klouxone of Staffpride vragen.
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Glenne »

Renekesgti schreef:Niet teveel energie op de dealer verliezen, gewoon Klouxone of Staffpride vragen.
+1
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Gtikessel
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2012, 15:14
Type auto: Golf mk6 gti dsg

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Gtikessel »

+100 :D
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Ralphd »

Glenne schreef:
Renekesgti schreef:Niet teveel energie op de dealer verliezen, gewoon Klouxone of Staffpride vragen.
+1
+2

Mij ook uitstekend geholpen waar de dealer en schadehersteller daarna over kwamen bij mij als amateurs.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door KlouxOne »

Rob is gister langs geweest en reed na aantal uur met een smile richting huis met een ge-upate en naar behoren werkend RNS510 systeem. Ook zn Led achterlichten zijn gemonteerd en gecodeerd en werken naar behoren.

Erwin en ik hebben weer hard gelachen om de verhalen die de Dealer aan Rob heeft verteld. vind het persoonlijk jammer dat een dealer liegt over dingen. ze kunnen beter open kaart spelen en zeggen dat ze het niet kunnen.

Maar goed, volgens mij is Rob weer helemaal happy met zn eerste Mods. Veel plezier er van! :mrgreen:

Complimenten voor je GTI. Erg mooi exemplaar 8-)
Ik hoop dan ook dat de dealer de laatste aandachtspuntjes van je wagen helemaal in orde maken voor je.
Laatst gewijzigd door KlouxOne op 14 jan 2013, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Dealer laat t afweten dus graag advies..

Bericht door Gti-Mar »

KlouxOne schreef:Rob is gister langs geweest en reed na aantal uur met een smile richting huis met een ge-upate en naar behoren werkend RNS510 systeem. Ook zn Led achterlichten zijn gemonteerd en gecodeerd en werken naar behoren.

Erwin en ik hebben weer hard gelachen om de verhalen die de Dealer aan Rob heeft verteld. vVnd het persoonlijk jammer dat een dealer liegt over dingen. ze kunnen beter open kaart spelen en zeggen dat ze het niet kunnen.

Maar goed, volgens mij is Rob weer helemaal happy met zn eerste Mods. Veel plezier er van! :mrgreen:

Complimenten voor je GTI. Erg mooi exemplaar 8-)
Ik hoop dan ook dat de dealer de laatste aandachtspuntjes van je wagen helemaal in orde maken voor je.
Tja...Dealers,
Ze willen zo graag verkopen en doen dan alles voor je,maar zodra die krabbel is gezet ben je zoooooooooooooooooooo afhankelijk van ze :(

Goed om te lezen dat jullie het weer voor elkaar hebben gebracht,menigeen zal dit zeker beamen wat jullie voor ons al hebben betekend :P
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast