Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Voor al je body kits, bumpers, spuitwerk aan je in- en exterieur
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door Chris5gti »

Oh dan heb ik me verkeken , zijn dus xenon look .. ja dan blijft er idd niks anders over .. Enige imitatie xenon waar ik goede ervaringen mee heb (destijds bij de golf 2 ingebouwd want toen was er nog geen xenon in een golf ) is dit :

http://www.kit-xenon.nl/product/xenon-k ... 6000k/9996
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door Timvgti »

@Chris: Bedankt voor je link. Dat ziet er ook uit als een prima setje. Echter kijkende naar de prijs, kan ik misschien net zo goed een Pilot setje nemen...
Burak schreef:Ik betaalde volgens mij rond de €180 en ik moet zeggen dat je bijna niet kon zien dat het aftermarket was. Je krijgt er alles bij ballast, stekkers en ik zou wel canbus 'kabel' erbij nemen dan krijg je geen foutmelding.
Burak: Heb jij dus een Pilot PRO LINE setje? Dus met die slimme ballasten? En zit er dan alsnog een losse canbus weerstand bij? Ik dacht dat dat bij die pro line setjes in het ballast ingebouwd hoort te zitten? (pfff al die extra stekkers).
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door KnuffelTurk »

Timvgti schreef:@Chris: Bedankt voor je link. Dat ziet er ook uit als een prima setje. Echter kijkende naar de prijs, kan ik misschien net zo goed een Pilot setje nemen...
Burak schreef:Ik betaalde volgens mij rond de €180 en ik moet zeggen dat je bijna niet kon zien dat het aftermarket was. Je krijgt er alles bij ballast, stekkers en ik zou wel canbus 'kabel' erbij nemen dan krijg je geen foutmelding.
Burak: Heb jij dus een Pilot PRO LINE setje? Dus met die slimme ballasten? En zit er dan alsnog een losse canbus weerstand bij? Ik dacht dat dat bij die pro line setjes in het ballast ingebouwd hoort te zitten? (pfff al die extra stekkers).
Ik heb het even opgezocht voor je het ziet er zo uit http://www.pilotxenonshop.com/pilot-xenon-h7
Indd er komen wel draden te liggen maar ik had alles netjes weg getyrapt je zag er bijna niks meer van. De ballast box tegen de lamp aangeschroeft ( plakstrips zitten erbij dat kan ook ). En de overige bedrading netjes verstopt.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door KnuffelTurk »

* je hebt ze trouwens ook iets goedkoper hor het ging mij er alleen om je te laten zien hoe het eruit zag met de canbus stekker ertussen.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door Timvgti »

Nou ik heb vandaag de knoop doorgehakt en net als Mister S een set huismerk slim ballasten h7 5000K van xenonlamp.nl besteld!
Had wat email contact met hem gehad en hij verzekerde mij dat zijn sets minstens net zo goed zijn als de pilot sets, ik 3 jaar garantie krijg en deze 100% zeker storingsvrij op mijn Golf 5 zijn.
Ergens wilde ik max 80 euro uitgeven voor een xenon setje, maar heb ondertussen vaker geleerd dat goedkoop toch duurkoop blijkt te zijn en daarom besloten maar wat meer uit te geven (139,-).
Er zullen ongetwijfeld op ebay setjes zijn die stiekem precies hetzelfde zijn (want uiteindelijk zijn er maar een paar xenon hid kits en plakt iedere firma zijn eigen sticker op het ballast), maar ik kan er nooit achter komen welke sets nou van binnen wel opgebouwd zijn uit goede (digitale) componenten en bij welke bezuinigd is. Aan de buitenkant zien ze er allemaal bijna hetzelfde uit, maar dat zijn ze stiekem van binnen dus helemaal niet...
Ik hoop een goed setje hier aan te hebben en verwacht hem morgen binnen.
Dit weekend ga ik de ballasten dan mooi inbouwen en daarna de gehele koplampen in de auto plaatsen.
Ik hou jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door KnuffelTurk »

Ben benieuwd!!
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door Timvgti »

Gisteren de hid kit met mooie beugeltjes onder op de nieuwe xenonlook koplampen gemonteerd en aangesloten.
Vervolgens de gehele bumper even gedemonteerd (gaat erg makkelijk zeg, had veel meer moeite verwacht), het lichtbeeld van de oude halogeen koplampen op de muur afgetekend, nieuwe xenonlampen ingebouwd en gesteld zodat ze qua naden mooi aansluiten.
Vervolgens het geheel qua hoogte en breedte weer afgesteld (stelschroefjes op de koplampen) op het op de muur afgetekende lichtbeeld en klaar!
Wauwwww wat een ander gezicht! Neusje van mijn GTI ziet er nu zo veel mooier uit (zoals ik hem altijd al wilde). Ook maar gelijk weer de zwarte plastidip van mijn VW logo gehaald omdat een chroom logo nu toch wel weer mooier staat bij de nieuwe xenon koplampen.
De xenonlamp.nl set werkt keurig! Niks geen storingen, niks met vagcom in hoeven stellen, ze starten telkens supervlot op en zo ook met coming/leaving home.
Licht (5000K) is ook een bak beter zeg. In de polder was het donkere ritje ook een stuk fijner.

Kortom érg tevreden met mijn nieuwe koplampen.
Behalve:

Erno (van xenonlamp.nl) heeft mij een set H7R xenonlampen toegestuurd, terwijl ik om 'gewone' had gevraagd (H7R moet je als extra optie aangeven bij bestelling).
H7R lampen zijn nml. speciaal voor reflector koplampen, zodat je daar minder schittering bij hebt.Er zit op deze lampen op het glas dan ook een soort zwart stripje die een deel van het licht afdekt.
Nu had ik Erno gemaild en hij zei dat dit ook prima in projector koplampen kan en dat ik het maar moet proberen. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Als ik nu echter naar mijn lichtbeeld kijk, dan zie ik in de lichtbundel van zowel de linker- als de rechter koplamp een soort zwarte streep lopen, dus daar schijnt zeg maar geen licht.
Hoort dit? (Burak en Mister S, hebben jullie dit ook met jullie setup?)
Of zou dit dus komen door die H7R lampen?
Ook zie ik vlak voor de voorbumper (dat zie je dus niet als je achter het stuur zit, maar als je buiten staat en van opzij ernaar kijkt) dat er niet zeg maar één strakke afsnijding/beginpunt is van het licht. Het is daar een beetje een 'rommeltje' van wat vormen en daarna begint de lichtbundel. Hoort dit?
Bij andere rijdende auto's (want daar ga je nu ineens op letten), lijkt het begin van de lichtbundel, dus vlak voor de voorbumper, vaak een strakke lijn...

Zie mijn foto voor de twee strepen die ik bedoel (genomen in de auto, vanuit het midden):
Afbeelding

Dit is een voorbeeld van een h7r lamp, zie het zwarte stripje op het glas:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mister s
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 apr 2012, 22:33
Type auto: Golf mk5 gti dsg
Locatie: noord brabant

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door Mister s »

Hey Tim,

Ziet er toch wel mooi uit hè? Deze koplampen maken de voorkant wel af.

Ik zal eens kijken of ik deze "strepen" ook zie. Heb er eigenlijk nooit zo op gelet. :oops:
Want volgens mij heb ik ook dezelfde r lampen als jij.

Die strakke lijn die je vaker ziet is volgens mij alleen te krijgen bij origineel xenon. Deze lijn valt mij vooral op als ik in een SUV zit. Bij mij is die lijn ook niet super strak.

Binnenkort maak ik ook wel eens een foto van mijn lichtbeeld. Kijken of dit overeen komt.

Gr. Tom
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door Timvgti »

ik hoor/zie het graag van je Tom!
Ondertussen weet ik eigenlijk wel voor 90% zeker dat dit afgedekte stukje op mijn H7r lampen absoluut zorgt voor de twee schaduwstrepen!
Ik heb nml. op internet vele topics gevonden waar mensen hetzelfde probleem al hebben als enkel al de zogenaamde 'ground wire' (de draad die buiten elk glazen xenonbuisje naar het uiterste puntje loopt) op een verkeerde locatie zit in hun projectorstijl lampen. Zelfs dan zie je al soortgelijke schaduwen.
Dus ik weet zeker dat met het (nog veel dikkere streepje) op mijn H7r lampen, dit voor hetzelfde zorgt.
Zoek maar eens op 'ground shadow xenon'.
Ik heb xenonlamp verzorgd mij de juiste lampen te leveren. hij stuurde dat hij er na de carnaval op terug komt.
Ik hou jullie op de hoogte.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mister s
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 apr 2012, 22:33
Type auto: Golf mk5 gti dsg
Locatie: noord brabant

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door Mister s »

Ja Tim ik heb ook last van ground shadow. :cry:

Was me eigenlijk nooit zo opgevallen. Als jij hier een oplossing voor weet hoor ik het graag :)

Heb net ook even een fotootje gemaakt alleen staat deze op mijn telefoon dus die post ik een andere keer. Wel vind ik bij jou het lichtbeeld iets mooier. Bij mij zijn er niet 2 duidelijke strepen te zien maar meer vlekken.
JeffreyED30
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mei 2012, 15:33

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door JeffreyED30 »

Nou Tim, waar blijft dat die foto van de voorkant??? :D Heel veel plezier ermee man, ik ga de Golf eerst verlagen, dan chippen en dan kijk ik wel eens voor die koplampen. Kan best dat dit allemaal binnen 1 maand gebeurt.

Groet Jeffrey
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door Timvgti »

Gisteren even de xenon lampen vervangen voor originele h7 lampen en dan heb ik dus mooi niet die twee strepen/scaduwen.
Ligt dus aan de h7r lampen of aan het feit dat de 'ground return wire' die langs het glas van het xenon lampje loopt in de Depo behuizingen aan de bovenkant zit. In originele o.e.m. behuizingen zit dit draadje juist onderop.
Ik stuur de lampen terug en ruil ze voor gewone xenon h7 lampen, zoals het hoort. Dus geen h7r. Ik laat jullie weten hoe het gaat.
Daarna maak ik foto's want het ziet er echt prachtig uit.

Hier met halogeen gele h7 lampen:
https://www.dropbox.com/s/84kp0q0h3fzk3 ... HDR%29.jpg
Nu zie je juist dat op de plekken waar met die h7r xenon schaduwbanen zijn, daar juist méér ligt schijnt! Verder zie je wateen bak meer licht xenon oplevert.
Hoop dus dat ik met gewone h7 xenon lampen (zonder dat afgeplakte blinderings-stripje op de glazen buisjes) best-of-both-worlds krijg!
Servet
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2013, 20:16
Type auto: Golf 5

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door Servet »

Beste Gti forum gebruikers2 dagen geleden had ook een setje gekocht via martkplaats. Het is van Depo gti look xenon koplampen maar het zijn helemaal loss alleen koplampen. Ik wil graag monteren in mijn auto. Ik heb golf 5 uit 2006 1.9 tdi maar ik weet niet perciess dat fabrieks af aansluiting heeft. Ik heb vandaag gesproken met een monteur en hij zei dat ik volgende onderdelen nodig

2 maal ds2 lampen
2 maal starter originele of oem xenon kit
2 maal kleine ding in de koplampen . Ik ben de naam vergeten.
2 maal adapter kabelMaar mijn vraag. Wat heb ik persciess nogid ik wil graag alles in een keer klaar maken.anders ik ga die koplampen verkopen en originele koplampen kopen

 Mvg servet
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door yal »

@Timvgti , mooi dat je die zwarte strepen kwijt bent! Dat zag er idd. niet fraai uit.
Het lijkt dat je wel veel strooilicht hebt , is dat nu minder nu je andere lampjes gemonteerd hebt?

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Mister s
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 apr 2012, 22:33
Type auto: Golf mk5 gti dsg
Locatie: noord brabant

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door Mister s »

Servet schreef:Beste Gti forum gebruikers2 dagen geleden had ook een setje gekocht via martkplaats. Het is van Depo gti look xenon koplampen maar het zijn helemaal loss alleen koplampen. Ik wil graag monteren in mijn auto. Ik heb golf 5 uit 2006 1.9 tdi maar ik weet niet perciess dat fabrieks af aansluiting heeft. Ik heb vandaag gesproken met een monteur en hij zei dat ik volgende onderdelen nodig

2 maal ds2 lampen
2 maal starter originele of oem xenon kit
2 maal kleine ding in de koplampen . Ik ben de naam vergeten.
2 maal adapter kabelMaar mijn vraag. Wat heb ik persciess nogid ik wil graag alles in een keer klaar maken.anders ik ga die koplampen verkopen en originele koplampen kopen

 Mvg servet
Volgens mij heb je die dingen allemaal niet nodig, ik heb zelf ook van het merk DEPO en hier gaan H7 lampen in dus je kunt er een aftermarket xenonset inzetten bijvoorbeeld Pilot xenon H7 pro line.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door KnuffelTurk »

Mister s schreef:
Servet schreef:Beste Gti forum gebruikers2 dagen geleden had ook een setje gekocht via martkplaats. Het is van Depo gti look xenon koplampen maar het zijn helemaal loss alleen koplampen. Ik wil graag monteren in mijn auto. Ik heb golf 5 uit 2006 1.9 tdi maar ik weet niet perciess dat fabrieks af aansluiting heeft. Ik heb vandaag gesproken met een monteur en hij zei dat ik volgende onderdelen nodig

2 maal ds2 lampen
2 maal starter originele of oem xenon kit
2 maal kleine ding in de koplampen . Ik ben de naam vergeten.
2 maal adapter kabelMaar mijn vraag. Wat heb ik persciess nogid ik wil graag alles in een keer klaar maken.anders ik ga die koplampen verkopen en originele koplampen kopen

 Mvg servet
Volgens mij heb je die dingen allemaal niet nodig, ik heb zelf ook van het merk DEPO en hier gaan H7 lampen in dus je kunt er een aftermarket xenonset inzetten bijvoorbeeld Pilot xenon H7 pro line.
Die adviseer ik je ook aan werkt perfect.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Servet
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2013, 20:16
Type auto: Golf 5

Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?

Bericht door Servet »

Burak kuj je misschien ff mij bellen 06 24 34 92 45 ik kan je nog goed uitleggen of als je buurt van adam woont kan je ook bezoeken.

Wij hebben geprobeerd maar die koplampen kabel aansluiting problem hebben moet ik aparte adapter kabel bestellen En in originele koplampen 10 stekker en koplamp 11 stekker heeft of hebben jullie andere oplossing?

Gr servet
Plaats reactie

Terug naar “Cosmetische modificaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast