Luchtinlaat; Bomen+bos

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
MrJ
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 jun 2013, 18:03
Type auto: Golf V Gti

Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door MrJ »

Hey all,

Ik zit eal een tijdje te puzzelen of ik iets, en zo ja wat, aan de luchtinlaat wil gaan doen. Heb al een ander inlegfilter (Pipercross) maar ben er nog niet uit af ik meer wilt.

Zal een carbonpipe (http://www.jdengineering.nl/wp-content/ ... 24x680.jpg) echt zijn 300 waard zijn? En een divertervalve ter vervanging van degene die er standaard in zit, maar naw al een scheur in een afdekringetje heeft zoals de meeste, is dat wel de moeite waard?

Ik ben opzoek naar een stukje performance en wat geluid, maar ook weer niet te 'Sjonnie'.

Dus waar hebben jullie allemaal voor gekozen en vinden jullie achteraf gezien jullie keuzes al t geld waard? :)
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door bzb »

dv zoizo doen, als je hem laat uitkloppen plus chip op maat scheelt het 3-5 pk op een k&n inlegflter, carbonio maakt die pk's dan meer. maar hett ziet er wel mooier uit ofzo :mrgreen:
Gebruikersavatar
Limited
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jul 2011, 17:58
Type auto: Limited Edition 240

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door Limited »

Ik heb een Forge Dv (externe, blaast dus naar buiten) en een twin forge, geeft echt een kick om even snel het gas in te trappen en over te schakelen! Je hoort hem flink aanzuigen en PETTSSSSS=Me happy :lol:
"Proud owner of A Golf V GTI Limited 240"
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door Stefz0r »

Of de tussenweg, standaard divertervalve (wel de verbeterde versie) met de forge twintake, je hoort hem best goed afblazen, maar het is niet te in mijn ogen. Filmpjes staan wel in mijn voorsteltopic.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
MrJ
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 jun 2013, 18:03
Type auto: Golf V Gti

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door MrJ »

Stefz0r schreef:Of de tussenweg, standaard divertervalve (wel de verbeterde versie) met de forge twintake, je hoort hem best goed afblazen, maar het is niet te in mijn ogen. Filmpjes staan wel in mijn voorsteltopic.
Heb zojuist de rev D besteld ja. Nu even rondkijken voor eventueel een air intake.

Hoe bevalt de jouwe? Nog steeds happy?
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door Stefz0r »

Ja, heel happy mee. Super dik geluid blijft het. Maar het is wel aanwezig... er zijn ook intakes waar het minder is. Ik vind het perfect zo in ieder geval! Toevallig net nog even een stukje gereden, blijft genieten :)
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
MrJ
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 jun 2013, 18:03
Type auto: Golf V Gti

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door MrJ »

Ik zit zelf naar deze te kijken, maar vind 250+ wel erg veel geld ten opzichte van de standaard inlaat.

Afbeelding

Of zie ik dat verkeerd?
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door Crokko »

Kwaliteit kost nou eenmaal wat meer.
Of je het er voor over hebt, kan alleen jijzelf bepalen.
Afbeelding
MrJ
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 jun 2013, 18:03
Type auto: Golf V Gti

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door MrJ »

Wat is het precieze verschil met de standaard luchtinlaat dan?
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door Stefz0r »

Een stuk groter/breder denk ik, dus zal wel meer lucht pakken. Vorm van de box zelf zal ook vast wat bijdragen, maar bij de golf 5 gti blijf je natuurlijk vast zitten aan het filter dat in de motorafdekkingsplaat zit. Dat is niet optimaal....
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
MrJ
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 jun 2013, 18:03
Type auto: Golf V Gti

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door MrJ »

Stefz0r schreef:Een stuk groter/breder denk ik, dus zal wel meer lucht pakken. Vorm van de box zelf zal ook vast wat bijdragen, maar bij de golf 5 gti blijf je natuurlijk vast zitten aan het filter dat in de motorafdekkingsplaat zit. Dat is niet optimaal....
Daar heb ik al een Pipercross inlegfilter voor binnen. :)
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
Gebruikersavatar
Limited
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jul 2011, 17:58
Type auto: Limited Edition 240

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door Limited »

Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar misschien als je het lief vraagt mag je wel met iemand mee rijden die iets gewijzigd heeft aan het lucht-systeem om het zomaar te noemen.
Zodat je het verschil kan horen...
"Proud owner of A Golf V GTI Limited 240"
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door Crokko »

Ik heb zelf ook een pipercross inlegfilter. Prima.

Maar als je dik gaat tunen dan moet je zorgen dat je auto lucht kan krijgen als hij het nodig heeft.

De verschillen zitten oa in de hoeveelheid schone lucht die aan te zuigen is en de gebruikte materialen.
Carbon bijv. is ook niet goedkoop.
Afbeelding
PaChaKoHa
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:42
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door PaChaKoHa »

MrJ schreef:Wat is het precieze verschil met de standaard luchtinlaat dan?
Het precieze verschil is dat de onderkant van de standaard intake het grootste gedeelte van de lucht het motorcompartiment in kan blazen, is aan de onderzijde open dus......

De Carbonio is volledig gesloten en gaat alle lucht richting filter.......

Heb bij het chippen bij JD direct de Carbonio laten plaatsen en nadat ik erachter kwam dat mijn filterhuis (motorafdekkap) gescheurd was, heb ik de Forge Twintake laten plaatsen met de D versie DV en meteen de chip op maat genomen........ Beetje dubbel werk maar ja......

Het geluid van het opspoelen en afblazen is supervet, vooral niet overdreven als je normaal rijdt, dan hoor je hem in het begin best goed, maar dat went..... Hahahaha.

Ik zou nou niet anders meer willen, is de €500,- zeker waard....

Groeten Patrick......
MrJ
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 jun 2013, 18:03
Type auto: Golf V Gti

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door MrJ »

Er sinds vandaag een Pipercross filter en Rev D Diverter Valve in.

Verder kijk ik rond voor een Carbonio achtige oplossing, geen openfilter. Dan isde luchtinlaat wmb af. :)
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
MrJ
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 jun 2013, 18:03
Type auto: Golf V Gti

Re: Luchtinlaat; Bomen+bos

Bericht door MrJ »

Update; Carbonio dit weekend erin gezet.

Helaas daarna een raar fluitend geluid tijdens t rijden. De oude luchtinlaat teruggezet maar t geluid bleef. Bleek uiteindelijk een scheurtje in de zgn 'carter ventilatie klep' te wezen. Misschien tijdens t plaatsen gebeurt?

Gelukkig gefixed nu en de luchtinlaat is af. Nu verder kijken voor de uitlaat. :)

Afbeelding
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten