Soepeler door chip?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: Soepeler door chip?

Bericht door g-loudertje »

Crokko schreef:Ben heel benieuwd naar je reactie als alles gedaan is!

Berijd je voor op een grijns van oor tot oor, van Lochem tot je thuis bent. :lol:
Heb een goede 200 km terug om er van te genieten! Hou jullie op de hoogte :)
Laatst gewijzigd door g-loudertje op 28 jul 2013, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Roobol
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jul 2013, 12:45
Type auto: Golf V GTI

Re: Soepeler door chip?

Bericht door Roobol »

g-loudertje schreef:
Crokko schreef:Ben heel benieuwd naar je reactie als alles gedaan is!

Berijd je voor op een grijns van oor tot oor, van Lochem tot je thuis bent. :lol:
Heb een goede 200 km terug om er van te gelieten! Hou jullie op de hoogte :)
Ik ben inderdaad ook erg nieuwsgierig naar je ervaringen!
Golf V GTI '08 Black Magic
Voske
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2013, 08:03
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: ergens in Flevoland

Re: Soepeler door chip?

Bericht door Voske »

en hoe is het afgelopen?

mis hier je verslagje van hoe het gegaan is...

Wil zelf ook mijn gti op maat laten chippen bij JD.
en ook de kat aan laten passen.

Maar is een air-intake (Carbonio) echt gelijk al nodig of kan ik deze er later ook nog op zetten?

hoor het graag even!
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: Soepeler door chip?

Bericht door g-loudertje »

Hier het gene wat uit mijn voorsteltopic komt :)

Vandaag was het eindelijk zo ver. De afspraak om de gti te chippen bij de grootmeesters van JD.

Vanmorgen rond een uur of half 12 vertrokken vanuit Sommelsdijk. De reis heeft toch een goede 2 uur mogen duren naar Lochem. Daar iets over half 2 aangekomen te zijn werden mijn broer en ik netjes door Mark ontvangen. Er werd ons een kopje koffie aangeboden. In de tussentijd van ons bakkie reed Mark een test rondje met de gti of alles naar behoren werkte.

Bij terugkomst vertelde hij me dat de gti al getuned was. Dit was echter op een niet professionele manier gedaan. Hij adviseerde mij om de dsg ook gelijk mee te pakken ivm het hoge koppel wat die al had. Dit is ook gebeurd.

Vervolgens ging de auto de brug op om de catmod uit te voeren. Zal niet prettig geweest zijn aangezien ik al 2 uur had gereden.
Nadat de gemodificeerde downpijp weer gemonteerd werd kwam de eerste run. 245 pk en 380 nm.

Na wat aanpassingen kwam die op 266 pk en 400 nm. Door de zaken goed te analyseren kwam Mark er achter dat de waste gate niet strak genoeg staat dus een kleine lek heeft. Dit kon helaas niet gelijk verholpen worden ivm de warmte van het spruitstuk en de manier waarop de turbo gemonteerd zit.

De laatste run is uitgevoerd met een aantal liters ethanol bijgemengd in de brandstof. Nu kwam deze uit op 273,8 pk en 412,6! Dit gaan er nog meer worden zodra de waste gate is afgesteld.

Al met al een hele leuke ervaring om bij de tuners van JD Engineering mee te kijken en wat het resultaat is geworden! Thnx Mark en Martijn :D


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Zou zelf wel gelijk de carbonio doen. Wordt gelijk 'mee' afgesteld.
feddomw
Berichten: 115
Lid geworden op: 06 dec 2013, 20:19
Type auto: 2005 mk5 GTI

Re: Soepeler door chip?

Bericht door feddomw »

Mooie velgen/wielen vind ik dat.
Gebruikersavatar
SantanoS
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:47
Type auto: Polo GTI

Re: Soepeler door chip?

Bericht door SantanoS »

Wel veel winst zeg!

Ik zit ook een beetje te kijken voor het laten chippen, zag al chiptuningexperience.nl voorbij komen op internet.

Maar wat ik me af vraag of alleen chippen nou slecht is voor je motor? Weten jullie dat?
Ook vraag ik me af dat wanneer je auto gechipped is of dit moet worden door gegeven aan de rdw en verzekering?
jellejelle
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:03

Re: Soepeler door chip?

Bericht door jellejelle »

Zeker een mooie auto + een leuk verslagje erbij!

Veel plezier ermee!
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Soepeler door chip?

Bericht door bzb »

SantanoS schreef:Wel veel winst zeg!

Ik zit ook een beetje te kijken voor het laten chippen, zag al chiptuningexperience.nl voorbij komen op internet.

Maar wat ik me af vraag of alleen chippen nou slecht is voor je motor? Weten jullie dat?
Ook vraag ik me af dat wanneer je auto gechipped is of dit moet worden door gegeven aan de rdw en verzekering?

je hoeft niks door te geven, maar uit bovenstaand verhaal valt wederom op t merken hoeveel mazzel je heb dat JD vag auto's doet, ze doen teminste goed voor en na onderzoek, weten echt alles ervan af, bij chipboeren tref je dat niet. zelf vorige week ervaring gekregen bij digi-tune, nou daar zal geen van mijn auto's ooit komen, en zipp en weet ik veel wat ook niet, liever de expert
Gebruikersavatar
SantanoS
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2014, 08:47
Type auto: Polo GTI

Re: Soepeler door chip?

Bericht door SantanoS »

bzb schreef:
SantanoS schreef:Wel veel winst zeg!

Ik zit ook een beetje te kijken voor het laten chippen, zag al chiptuningexperience.nl voorbij komen op internet.

Maar wat ik me af vraag of alleen chippen nou slecht is voor je motor? Weten jullie dat?
Ook vraag ik me af dat wanneer je auto gechipped is of dit moet worden door gegeven aan de rdw en verzekering?

je hoeft niks door te geven, maar uit bovenstaand verhaal valt wederom op t merken hoeveel mazzel je heb dat JD vag auto's doet, ze doen teminste goed voor en na onderzoek, weten echt alles ervan af, bij chipboeren tref je dat niet. zelf vorige week ervaring gekregen bij digi-tune, nou daar zal geen van mijn auto's ooit komen, en zipp en weet ik veel wat ook niet, liever de expert
Bedankt voor je reactie!

Is het dan slecht voor de motor? of aandrijving etc? ivm dat er meer pk`s op komen..
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Soepeler door chip?

Bericht door bzb »

logischer wijs is er iets meer slijtage bij meer belasting, maar met goed onderhoud kom je ver. denk dat slijtage meer aan het rijgedrag ligt dan aan motorvermogen.
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: Soepeler door chip?

Bericht door g-loudertje »

Het overbelasten doe je met je rechtervoet. Ik merk sinds de gti door jd onder handen is genomen een stuk rustiger loopt en veel prettiger rijdt. Pakt mooier op vanaf onderin de toeren en een heel stuk sneller. Ik heb alleen maar lof over JD. Ja, ze zijn wellicht duurder en verder weg maar het is het dubbel en dwars waard!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten