Longlife service interval

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Longlife service interval

Bericht door JonasV »

Ik had een paar weken terug een afspraak voor een beurt willen maken aangezien ik gewent ben elk jaar een grote beurt uit te laten voeren.
Auto gekocht eind oktober 2010 met een laatste grote onderhoudsbeurt in april 2010 en daarna is hij redelijk snel in de showroom komen te staan.
Ondertussen is het juli 2011 en is 14000 extra op de teller gekomen sinds de laatste beurt. De telefoniste bij VDU vertelde me ook dat ik gewoon lekker door kan rijden tot er een melding is bij de max 2 jaar of 30.000 km.
Wel netjes, kunnen ze geld verdienen aan me, raden ze het af ;)
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Longlife service interval

Bericht door superdave »

Ik heb nog getwijfeld om alle onderhoud via de dealer te laten lopen, maar ik heb toch besloten weer alles zelf te doen (zoals ik dat altijd gedaan hebt).
Overigens heb ik begrepen van een groothandel dat er maar 1 maatschappij olie mag maken voor VW (met de VW codes), deze maatschappij zou dit dan weer verkopen aan de CASTROL's, MPM's van deze wereld.
Weet iemand daar meer van?
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Longlife service interval

Bericht door wehoo »

superdave schreef:Ik heb nog getwijfeld om alle onderhoud via de dealer te laten lopen, maar ik heb toch besloten weer alles zelf te doen (zoals ik dat altijd gedaan hebt).
Overigens heb ik begrepen van een groothandel dat er maar 1 maatschappij olie mag maken voor VW (met de VW codes), deze maatschappij zou dit dan weer verkopen aan de CASTROL's, MPM's van deze wereld.
Weet iemand daar meer van?
Hetgeen die groothandel zegt, lijkt toch niet helemaal waar te zijn. VW heeft de volgende oliën van de verschillende maatschappijen die volgens de VW-norm de olie volgens specificatie 50700 (= een kwaliteitsnorm door VW in het leven geroepen) vrijgegeven:

http://dl.dropbox.com/u/10129707/golfgt ... 507.00.pdf
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: Longlife service interval

Bericht door 240 »

Heb ook een afspraak bij de dealer gemaakt voor de service interval. Kosten? >600,-- :shock:
Mocht zelf geen olie meenemen, want dat telde niet voor de mobiliteitsgarantie.. Wat is dat nou voor onzin??
Auto moet een long life service beurt à 349,-- en daarnaast de dsg bak olie, bougies, remolie en interieurfilter vervangen.

Ik ga toch maar eens ons "mannetje" bellen... of is zijn dit normale prijzen?? Voor mijn gevoel kan het voor de helft goedkoper.
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Longlife service interval

Bericht door superdave »

Wat is normaal... ik betaalde bij de groothandel voor een oliefilter (MANN HU719/6X) €15.09, en voor 5 liter olie (MPM 5W30 LL III 507.00) voor €60.00.
1 liter los was €13.15
Excl BTW en korting :D
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Longlife service interval

Bericht door RonnyR20 »

@240

Paar maanden terug moest ik ook voor een beurt naar de dealer, en kreeg toen een rekening van 609,- eurie :shock:
Robert-gti v
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:27

Re: Longlife service interval

Bericht door Robert-gti v »

@240

Bij mijn VW dealer longlife service ( 90.000 km ) incl. remvloeistof service. kosten 535 euro
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: Longlife service interval

Bericht door 240 »

Thx allemaal. Heb begrepen dat die dsg bak olie vervangen ook niet al te goedkoop is. Tja en dat kan ik beter door de dealer laten doen.
WestR32
Berichten: 130
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:40
Type auto: Golf IV R32 Turbo
Locatie: omg. Tilburg

Re: Longlife service interval

Bericht door WestR32 »

Hier wil ik best even op inhaken heren. Bij mijn R32 zat ik eerst ook op de longlife olie. Ik ben echt over gestapt op reguliere olie en een normaal service interval van zo'n 12.000 tot 14.000km. De reden hiervoor is dat ik bij meerdere R32's gezien heb wat longlife olie met de inwendige motor doet. Hierbij denk ik dat we er ook wel zachtjes van uit kunnen gaan dat het bij een GTI niet anders zal zijn. De olie zelf is niet slecht hoor, zeker niet.. maar een interval van 25 tot 30 duizend is absurd.

Met de kop eraf zat er echt een hele vieze bruine smurrie/aanslag in de motor, afkomstig van de olie. Daarna is geswitched naar reguliere olie met een regulier interval, kop er weer af en wat denk je? Brandschoon. Nogmaals, de olie is niet slecht maar aub, doe het voor het behoud van jullie motoren.. ververs het gewoon elke circa 15.000km of indien nodig eerder. Kan dus met normale olie, kan met longlife, maar als je het interval toch op 15.000 zet is het eigenlijk nutteloos om er duurdere ''longlife'' olie in te gooien.
Frank
heden
2003 VW Golf R32 HGP460
2012 VW High up! Bluemotion

verkocht
2003 VW Golf R32
2000 VW Lupo 1.4 16v
Ralf GTI ed30
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:44
Type auto: MK7 GTI JD 1 266pk
Locatie: In Randstad
Contacteer:

Re: Longlife service interval

Bericht door Ralf GTI ed30 »

@WestR32 Mag ik je vragen waar je deze ervaring vandaan hebt? Werkzaam bij dealer/garage? Ik zou graag wat meer willen weten hierover omdat ik ook dub tussen wel/geen longlife. In mijn vorige GTI haalde ik met longlife olie ca 19/20.000k in ca 9 a 10 maanden. Ik reed daarin veelal in randstad maar ook wel snelle duitsland/eifelritten en vakantie naar italie totaal ca 25000k p.jr.
Ik heb nu een ed30 uit '07 met 70.000 op teller. Zit nu (na enige motorrevisie) 0W40-olie in maar dealer adviseert naar variabele interval(longlife) olie te switchen om serviceinterval ed weer te reguleren. Is dat nou verstandig of gewoon vaste intervallen van 15.000 met evt. andere olie erin?
Groet, Ralf

Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1

Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
WestR32
Berichten: 130
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:40
Type auto: Golf IV R32 Turbo
Locatie: omg. Tilburg

Re: Longlife service interval

Bericht door WestR32 »

Werk zelf niet bij een garage/dealer. Helaas kan ik de foto's niet meer vinden op mijn pc van dat blok wat open is gehaald met die aanslag erin. Persoonlijk zou ik gewoon normale olie doen en een normaal interval. Troep komt hoe dan ook vrij door smering van de olie, en lijkt me logisch dat je dat er zo kort mogelijk in wil hebben. Bij Longlife komt dezelfde troep vrij als bij andere, maar je laat het er langer inzitten door de ''reinigende'' werking van de olie (die troep lost echt niet plotseling op hoor :) ). Als je googled kom je wel genoeg tegen dat bijvoorbeeld je nokkenassen etc sneller slijten door de longlife olie.

Op onderstaand linkje kom je nog wat info tegen waarbij vooral voor turboblokken word geadviseerd normale olie te gebruiken.
http://www.audiforum.nl/forum/algemene- ... lecht.html
Frank
heden
2003 VW Golf R32 HGP460
2012 VW High up! Bluemotion

verkocht
2003 VW Golf R32
2000 VW Lupo 1.4 16v
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten