chippen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
jordy vw
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 apr 2013, 00:08
Type auto: mk5

chippen

Bericht door jordy vw »

ik heb gehoord dat hier in tongeren kort bij dus een bedrijf is hottuning dat ook chippen op maat doet met testbank attest er bij en garantie geef op je motor rond 30 a 40 pk meer en voor maar iets meer als 200 euro kan dat zo goedkoop hoor dat er daar veel gaan en hebt van nog nergens klachten gehoor maar is dat niet wat goedkoop ? voor waar te zijn ik wil mij motor niet aan flarden rijden ? iem mis ervaring met dit bedrijf grt
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: chippen

Bericht door NL_MK5 GTI »

Mijn advies,

Ga lekker naar Lochem en naar jd engineering en laat hem daar chippen weet je zeker dat het goed zit.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: chippen

Bericht door bzb »

ik zou hem nog niet voor niks willen, jd anders nie :mrgreen:
jordy vw
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 apr 2013, 00:08
Type auto: mk5

Re: chippen

Bericht door jordy vw »

weet iemand iets van asd chiptuning want jd is tamelijk ver en iets ke duurder maaar en hoor veel goeds van mensen maar is hem bekend hier ? mvg
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: chippen

Bericht door Edition30 »

Voor de goede orde, ik weet niets te melden over de door jou genoemde chipper.

Wat ik wel weet is dat het chippen (remappen) van een benzine turbo motor "iets" meer is dan een beetje meer brandstof inspuiten en de turbodruk verhogen. Veel parameters moeten worden aangepast en dat vergt veel kennis en ervaring. Dit kost natuurlijk geld, want je betaalt voor de kennis en ervaring. Ik heb een paar keer gezien dat een motor niet deed wat hij moest doen met de nieuwe software. Bij JD b.v. gaan ze dan zoeken waar dit doorkomt, dat geeft een safe gevoel, iets wat ik heel belangrijk vind. Ik noem JD, omdat ik deze ken, maar als ik jou was zou ik in ieder geval een chipper kiezen die ervaring heeft met VW (VAG) en niet een chipper die alles doet. Het is niet echt een antwoord op je vraag, maar reisafstand en kosten zouden voor mij absoluut ondergeschikt zijn. Je wilt toch dat je auto er beter door gaat rijden en dat het ook nog heel blijft toch. En het ritje van Lochem naar huis kan niet lang genoeg zijn. ;)
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: chippen

Bericht door bcgti »

Kan je mijn voorbeeld geven.Ik was in de onderstelling dat mijn auto niet gechipt was en had zelf al wel een andere uitlaat en intake/luchtfilter geplaats voor ik bij jd de auto liet chippen en dacht dat de auto standaard was.Tijdens het testen op de bank kwam Mark van jd erachter dat de auto al abt gechipt was,de tuner van vw zelf en de auto deed iets van 236 pk en 330nm ofzo.Zie mijn onderschrift wat het nu is en hij is niet alleen sneller maar rijd in zijn algemeenheid beter.Je hebt nu eigenlijk nog steeds geen antwoord op je vraag maar ik wilde toen ook hetzelfde als jij,meer power maar ook vertrouwen dat het goed blijft gaan en kwam zo bij jd omdat daar alleen maar goede verhalen vandaan komen en de goedkope tuners ken ik persoonlijk niemand die daar mee rondrijd.Wil niet zeggen dat het per definitie slecht is maar dat wekt bij mij geen vertrouwen.
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
jordy vw
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 apr 2013, 00:08
Type auto: mk5

Re: chippen

Bericht door jordy vw »

Edition30 schreef:Voor de goede orde, ik weet niets te melden over de door jou genoemde chipper.

Wat ik wel weet is dat het chippen (remappen) van een benzine turbo motor "iets" meer is dan een beetje meer brandstof inspuiten en de turbodruk verhogen. Veel parameters moeten worden aangepast en dat vergt veel kennis en ervaring. Dit kost natuurlijk geld, want je betaalt voor de kennis en ervaring. Ik heb een paar keer gezien dat een motor niet deed wat hij moest doen met de nieuwe software. Bij JD b.v. gaan ze dan zoeken waar dit doorkomt, dat geeft een safe gevoel, iets wat ik heel belangrijk vind. Ik noem JD, omdat ik deze ken, maar als ik jou was zou ik in ieder geval een chipper kiezen die ervaring heeft met VW (VAG) en niet een chipper die alles doet. Het is niet echt een antwoord op je vraag, maar reisafstand en kosten zouden voor mij absoluut ondergeschikt zijn. Je wilt toch dat je auto er beter door gaat rijden en dat het ook nog heel blijft toch. En het ritje van Lochem naar huis kan niet lang genoeg zijn. ;)
ok bedankt toch voor de informatie zal er is naar kijken en anders nog even w8 en sparen :) doet jd soms promoties en kortingen mvg
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: chippen

Bericht door Schippersss »

Koreaan
Berichten: 269
Lid geworden op: 16 jan 2012, 19:37
Locatie: Friesland

Re: chippen

Bericht door Koreaan »

Kijk even onder de post plaats hier je rollenbank uitdraai.
Volgens mij zijn 99 van de 100 gti's bij JD gechipt!
Ik ben in ieder geval meer dan tevreden
Gebruikersavatar
Nailz
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)

Re: chippen

Bericht door Nailz »

Ik ga binnenkort bij DVX Performance.
De man voor GTI's in België!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: chippen

Bericht door Crokko »

Succes.

Misschien wil je je ervaring met dit bedrijf posten?

Ben wel benieuwd :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nailz
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)

Re: chippen

Bericht door Nailz »

Joeri, Pieter en Tirex van het forum zijn er allemaal al geweest.
Als je interesse hebt, kan je hen al eens pm'en ;) .
Afbeelding
bert heylen
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jul 2012, 15:15
Type auto: VW Golf 6 GTI
Locatie: geel

Re: chippen

Bericht door bert heylen »

ik heb voor donderdag daar een afspraak opstaan, ben is benieuwd 8-)
vw golf 6 gti 397.6pk 475nm by DVX Performance
vw corrado vr6 trackcar
DD_GTI
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2013, 14:03
Type auto: MK5 GTI

Re: chippen

Bericht door DD_GTI »

Ik heb de mijne bij APEC gedaan, ook zeer aan te raden!
Gebruikersavatar
wolfy
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2013, 12:18
Type auto: golf VI GTI
Locatie: belgie

Re: chippen

Bericht door wolfy »

dvx is gewoon de beste in belgie als het op tuning van GTI's gaat
de mijne is ook gedaan staat op 355pk en meer dan tevreden dan
01/2009 - 03/2012 scirocco 5,2l/100 (sold)
03/2012 - heden golf 6 gti 11l/100
Afbeelding
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: chippen

Bericht door Renekesgti »

wolfy schreef:dvx is gewoon de beste in belgie als het op tuning van GTI's gaat
de mijne is ook gedaan staat op 355pk en meer dan tevreden dan
Ik had het idee dat jij er werkte met je banner :)
Gebruikersavatar
wolfy
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2013, 12:18
Type auto: golf VI GTI
Locatie: belgie

Re: chippen

Bericht door wolfy »

Renekesgti schreef:
wolfy schreef:dvx is gewoon de beste in belgie als het op tuning van GTI's gaat
de mijne is ook gedaan staat op 355pk en meer dan tevreden dan
Ik had het idee dat jij er werkte met je banner :)
Nee ik zelf werk er niet
01/2009 - 03/2012 scirocco 5,2l/100 (sold)
03/2012 - heden golf 6 gti 11l/100
Afbeelding
VwBoraJD
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 sep 2013, 11:35
Type auto: Bora
Locatie: Enschede

Re: chippen

Bericht door VwBoraJD »

Ik lees alleen maar goede berichten over JD engineering. Is er ooit 'iets' fout gegaan daar? ;-)
1.8T, automaat, Beige Leder/Alcantara, Schuifkanteldak, ECC, Highline, PDC, Cruise Controle
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: chippen

Bericht door Frits@Vrolijk »

Denk het niet het blijft stil
Mvg Frits
PaChaKoHa
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:42
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: chippen

Bericht door PaChaKoHa »

VwBoraJD schreef:Ik lees alleen maar goede berichten over JD engineering. Is er ooit 'iets' fout gegaan daar? ;-)
Ik denk dat je "fout gegaan" iets anders moet stellen.
De mannen van JD laten namelijk geen enkel defect gaan.
Ze maken als eerst een proefrit met de auto met de VCDS aangesloten en kijken of er waarden en gedag in de auto zitten die iets verraadt waardoor de re-map niet door kan gaan, zoals bij mij het geval.
Mijn tankontluchterklep was defect en deze is ter plekke vervangen.

Als er storingen in de auto zitten na de re-map, dan worden deze geanalyseerd en opgelost voordat de auto klaar is.

Al na verloop van tijd zaken kapot gaan, door bijvoorbeeld slijtage, dan is dat niet iets wat je bij JD kan neerleggen in mijn ogen.
Dat zou hetzelfde zijn als tegen GoodYear zeggen dat zijn banden kaal worden door zijn schuld.....

Maar goed, dit is hoe ik de zaken zie.

En als antwoord op de vraag: ik heb nog niet gehoord dat er 'iets'is misgegaan bij JD.

Groet,

P.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: chippen

Bericht door VroemTFSI »

Natuurlijk gaat er bij JD wel eens wat fout. Maar dat wordt tijdens de proefrit die zij na het chippen maken al snel vastgesteld. Bij mij kwam het koppel er te bruut in na het chippen. Vooral schadelijk in de lagere versnellingen. De software werd aangepast en mij auto staat inmiddels op 180.000 gechipte kilometers. Hij is trouwens niet meer in mij bezit.

Bij een ander forumlid met een Edition 30 met DSG ging het mis bij het schakelen. Hier heeft JD heel veel tijd en energie in gestoken om het goed te krijgen. En dat is ook hier weer prima gelukt.

Ik wil maar aangeven dat ze je niet in de kou laten staan en er zelf ook van willen leren.

Verder wil ik nog even kwijt dat chippen niet een wedstrijd is wie de grootste vermogenswinst kan boeken. De driveability is ook heel belangrijk, zeker als je hem iedere dag wil gebruiken.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Lorenzogti
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 sep 2013, 12:40
Type auto: F150 HD 6.2

Re: chippen

Bericht door Lorenzogti »

Dat was ik :-) met de ed30

Overigens heeft Pedro Hartog van Hartog tuning mijn eerste GTI gedaan.
MY 05 GTI AXX en die kreeg een erg fijne afstelling, mooie opbouw en
Deze lag op 249 pk en 384 NM. Software op maat destijds

Ik wacht nu tot JD de 7 performance pack OBD kan tunen. De auto is snel
en soepel, maar wel met het gevoel dat het allemaal heel neutraal is.
Ik mis de echte kick van mijn gechipte Ed30. Die had na de JD kuur weer
Een lekker scherp randje ipv gelikt en soepel snel.

Misschien willen ze wel een 7 gti testen als eerste proef, software naderhand
Voor de moeite laten zitten ;) ....
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: chippen

Bericht door eddiea »

Lorenzogti schreef:Dat was ik :-) met de ed30

Overigens heeft Pedro Hartog van Hartog tuning mijn eerste GTI gedaan.
MY 05 GTI AXX en die kreeg een erg fijne afstelling, mooie opbouw en
Deze lag op 249 pk en 384 NM. Software op maat destijds

Ik wacht nu tot JD de 7 performance pack OBD kan tunen. De auto is snel
en soepel, maar wel met het gevoel dat het allemaal heel neutraal is.
Ik mis de echte kick van mijn gechipte Ed30. Die had na de JD kuur weer
Een lekker scherp randje ipv gelikt en soepel snel.

Misschien willen ze wel een 7 gti testen als eerste proef, software naderhand
Voor de moeite laten zitten ;) ....
:D http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 573#p81573
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: chippen

Bericht door Race Eend »

VroemTFSI schreef:Natuurlijk gaat er bij JD wel eens wat fout. Maar dat wordt tijdens de proefrit die zij na het chippen maken al snel vastgesteld. Bij mij kwam het koppel er te bruut in na het chippen. Vooral schadelijk in de lagere versnellingen. De software werd aangepast en mij auto staat inmiddels op 180.000 gechipte kilometers. Hij is trouwens niet meer in mij bezit.

Bij een ander forumlid met een Edition 30 met DSG ging het mis bij het schakelen. Hier heeft JD heel veel tijd en energie in gestoken om het goed te krijgen. En dat is ook hier weer prima gelukt.

Ik wil maar aangeven dat ze je niet in de kou laten staan en er zelf ook van willen leren.

Verder wil ik nog even kwijt dat chippen niet een wedstrijd is wie de grootste vermogenswinst kan boeken. De driveability is ook heel belangrijk, zeker als je hem iedere dag wil gebruiken.
Bij JD gaat er uiteraard ook wel eens iets 'fout', we proberen dat uiteraard wel zo minimaal mogelijk te houden, door al het werk goed te controleren. Echter we zijn ook mensen dus zien wel eens wat over het hoofd (al is dat vaak wel een mechanisch gebrek).

Boven genoemde dingen vind ik overigens niet echt 'fout'. De turbo van de bovengenoemde GTI had gewoon een wat 'strakke' veer afstelling van de wastegate, als je dan je gebruikelijke wastegate settings in de ecu plaatst, dan piekte hij net even op 2300 mbar, ipv de gewenste 2200mbar, in dat geval zorgde dat direct voor een rammel in het vliegwiel, dit werd direct in de testrit opgemerkt en gecorrigeerd. Als je wat meer op de limiet gaat draaien, en dat doe je simpelweg bij tuning, dan loop je ook wat sneller tegen dit soort dingen aan, origineel zal hij ook al doorgepiekt hebben, maar dan zit er nog zoveel marge in het systeem, dat je het niet merkt.
Daarom is het zeer belangrijk dat elke auto secuur wordt nagekeken voor je als tuner de sleutels weer aan je klant overhandigd, en dus ook bij je stage 1 tuning, maatwerk levert waar nodig.


Wbt de GTI ED30 van Lorenzo. Die schakelde inderdaad niet mooi over in de S stand na de tuning.
We zochten het in eerste instantie in de DSG bak, mogelijk te veel vermogen hoog in toeren etc (al hadden we vele andere ED30 en S3 dsg modellen getuned zonder problemen).
Echter achteraf gezien bleek dit cilinderoverslag te zijn, als de dsg in de S stand staat gaat hij net 200rpm verder door hoog in toeren en ontstond er cilinder overslag. (in D was het gewoon goed)

Met de huidige kennis (we zijn inmiddels al weer ruim 3 jaar verder), weten we dat dit niet aan bobines of bougies lag, maar waarschijnlijk aan te slappe klepveren. Dan druk je met de verhoogde turbodruk de inlaatklep open. Iets wat wel vaker bij sommige ED30/Cupra motoren voorkomt (met een grotere turbo is het dan helemaal dramatisch, voor de 6000rpm is het dan al helemaal mis).

Niet iets wat je softwarematig op kunt lossen overigens, tenminste niet zonder drastisch minder vermogen te draaien (sterkere klepveren lost het probleem geheel op).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: chippen

Bericht door VroemTFSI »

@race eend en Lorenzo: Mooie aanvulling op het verhaal. Ik wou niet meteen de namen erbij noemen. En ik wou vooral aangeven dat JD net even verder kijkt dan andere chippers. Het moet ook heel blijven.
En voor Lorenzo: race eend had al aangeboden dat hij graag over een GTI VII wil beschikken om een aantal dingen op uit te proberen. Ze hebben aan jou in ieder geval iemand die weet waar hij over praat. Kunnen jullie vast wel uitkomen :D
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten