Kantelschuifdak Golf GTI 7 t.o.v. GTI 6

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
fasca
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 nov 2013, 00:58
Type auto: Golf 6 GTI

Kantelschuifdak Golf GTI 7 t.o.v. GTI 6

Bericht door fasca »

Ik bestel mijn auto's, voorheen Honda Civic VTI, toen 3 x Seat Leon Topsport/FR en nu Golf GTI 6 altijd met schuif/kanteldak. In bestelling nu een Golf 7 GTI performance weer met o.a een schuif/kanteldak. Ik heb het bij een dealer bekeken. Mooi groot dak, maar hij gaat naar buiten open net zoals destijds in mijn Honda Civic VTI. Ik zag in dit forum diverse foto's van een auto met een schuif/kanteldak. Hoe zijn de ervaringen t.o.v. een dak dat naar binnen opengaat? Meer windgeruis?
1997: Honda Civic VTI, 2000: Seat Leon 20VT, 2003: Seat Leon Topsport, 2006: Seat Leon FR, 2010 Golf GTI 6, eind januari 2014: Golf GTI 7 PP.
fasca
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 nov 2013, 00:58
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Kantelschuifdak Golf GTI 7 t.o.v. GTI 6

Bericht door fasca »

Niemand ervaring met een schuifkanteldak ?
1997: Honda Civic VTI, 2000: Seat Leon 20VT, 2003: Seat Leon Topsport, 2006: Seat Leon FR, 2010 Golf GTI 6, eind januari 2014: Golf GTI 7 PP.
Pedro
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 mei 2011, 22:09

Re: Kantelschuifdak Golf GTI 7 t.o.v. GTI 6

Bericht door Pedro »

Ik heb het weliswaar op de nieuwe A3 maar kan je melden dat je niet meer last hebt van windgeruis. Er klapt een soort lipje omhoog aan de voorkant die evt ruis wegneemt.
angleblue63
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2013, 07:21
Type auto: Honda civic 2010 E.G

Re: Kantelschuifdak Golf GTI 7 t.o.v. GTI 6

Bericht door angleblue63 »

Heb er gister ook mee gereden, ik vergelijk het dan met de 5 GTI ED30. Maar wat stuurt een 7 lekker, en wat een grip met dat sper! Niks te vergelijken! Gelukkig kan ik er binnenkort ook van genieten(althans soort van :roll: ;) )
"AngeL BluE"
Gebruikersavatar
ChriskeGTI
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 jan 2014, 09:47
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Hulsberg

Re: Kantelschuifdak Golf GTI 7 t.o.v. GTI 6

Bericht door ChriskeGTI »

Aan de kant van de voorruit gaat inderdaad een spoiler omhoog die het windgeruis naar binnen toe tegenhoudt/vermindert.

Ik heb geen verschil gemerkt tussen een open dak wat naar buiten of naar binnen open schuift.
Gebruikersavatar
black gti
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 apr 2013, 19:07
Type auto: mk7 gti 230 + T5 GP
Locatie: noord brabant

Re: Kantelschuifdak Golf GTI 7 t.o.v. GTI 6

Bericht door black gti »

heb zelf ook het panoramadak maar geen last van windgeruis alleen het lipje wat ongeveer een 7 cm omhoog
gaat zit een stofje tussen en daarop komt wel heel veel ongedierte te zitten
denk zelf dat je daar jaarlijks een nieuw stofje op moet zetten omdat ie dan helemaal
dicht zit van de vliegen en muggen enz en dan gaat de wind er volgens mij er niet meer doorheen
daar is niet goed overnagedacht bij vw
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten