wheelhop of esp?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: wheelhop of esp?

Bericht door bzb »

wheel hop bij de 7 op beeld :)

http://youtu.be/PZPHBfMb2kc?t=2m57s
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: wheelhop of esp?

Bericht door Spuugemmer »

Niemand is op het idee gekomen om even te liften tijdens wheel hop? Je zit immers toch al heel dicht tegen grip krijgen aan. Door kort te liften krijgen je banden kans volledig grip te krijgen en niet tussen wel en geen grip te blijven hangen.
Het slaan van de voor trein wat je voelt is in de basis niet zo heel erg het is niet goed maar niet erg. Echter de klappen die de versnellingsbak moet opvangen zijn wel enorm. Enerzijds een motor die vol gas wil op toeren aan de andere kant een wiel wat steeds van omwentel snelheid veranderd. Gelukkig is de tijd van de gti's met 2y-bakken voorbij anders zouden de diffs en 2de versnellingen bij de dealers op voorraad moeten liggen.
Golf MK1 GTI
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: wheelhop of esp?

Bericht door bzb »

tuurlijk lift ik maar met een dsg is dan gelijk t moment weg, vaak is de lol er dan zoizo af :mrgreen: dus dan is bij mij het moment ook weg.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: wheelhop of esp?

Bericht door Crokko »

bzb schreef:tuurlijk lift ik maar met een dsg is dan gelijk t moment weg, vaak is de lol er dan zoizo af :mrgreen: dus dan is bij mij het moment ook weg.
Nou dat valt toch wel? :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: wheelhop of esp?

Bericht door Spuugemmer »

Ja waarom is bij een dsg dan gelijk het moment weg? Als je nou met een dogbox rijdt en je mist een versnelling en mag van 6 weer terug naar de versnelling waar je was dan snap ik het.....
Golf MK1 GTI
pietergti
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 feb 2014, 12:00
Type auto: golf 5 gti

Re: wheelhop of esp?

Bericht door pietergti »

Wat is dan de beste oplossing voor dit ? Heb er ook enorm last van en heb het gevoel dat ik alles naar de haaien help als ik eens hevig wil optrekken!
JeffFR
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:05
Type auto: LeonFR 1.8TSI
Locatie: Rotterdam

Re: wheelhop of esp?

Bericht door JeffFR »

Ik zit inderdaad met het zelfde probleem!! En vind het vet irritant!!! Kan niet aan me banden liggen, zijn zo goed als nieuw.
Seat Leon mk3 1.8TSI FR 230PK 313NM
20juni ga ik met vrienden de Modball Europe rijden!!
Like onze pagina op facebook https://www.facebook.com/dutchmodballteamNL, dit zouden wij als team zeker waarderen!!
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: wheelhop of esp?

Bericht door bluetiger »

Gedoseerd gas geven...
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: wheelhop of esp?

Bericht door bzb »

achterkant stijver maken, op wat voor en manier dan ook, betere banden (met me nieuwe michi's geprobeert vandaag, 2.7 bar, wereld van verschil met conti's, ik zou zoizo nooit 19" nemen maar wie ben ik?), met deze kou eigenlijk geen wheelhop met esp aan, dat was voorheen echt beroerd (2 keer een 5,75 seconden naar de 100 of was dat een ander topic :mrgreen: )
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: wheelhop of esp?

Bericht door RonnyR20 »

Gewoon lekker 4-motion mannen gas erop en gaan :mrgreen:


Maar even zonder gekkigheid wat verwachten jullie anders, veel vermogen en voorwiel aandrijving.......
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: wheelhop of esp?

Bericht door bzb »

prachtige rookwolken en ellenlange zwarte strepen, geen wheel hop :mrgreen:
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: wheelhop of esp?

Bericht door R32Amsterdam »

RonnyR20 schreef:Gewoon lekker 4-motion mannen gas erop en gaan :mrgreen:


Maar even zonder gekkigheid wat verwachten jullie anders, veel vermogen en voorwiel aandrijving.......
+1

Wj kunnen altijd rijden met ESP uit :P of niet RonnyR20
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: wheelhop of esp?

Bericht door RonnyR20 »

R32Amsterdam schreef:
RonnyR20 schreef:Gewoon lekker 4-motion mannen gas erop en gaan :mrgreen:


Maar even zonder gekkigheid wat verwachten jullie anders, veel vermogen en voorwiel aandrijving.......
+1

Wj kunnen altijd rijden met ESP uit :P of niet RonnyR20
Zeker! Braaaaaaappp :D
JeffFR
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:05
Type auto: LeonFR 1.8TSI
Locatie: Rotterdam

Re: wheelhop of esp?

Bericht door JeffFR »

Ik kan niet meer dat ESC sport xD uit gaat niet..
Seat Leon mk3 1.8TSI FR 230PK 313NM
20juni ga ik met vrienden de Modball Europe rijden!!
Like onze pagina op facebook https://www.facebook.com/dutchmodballteamNL, dit zouden wij als team zeker waarderen!!
pietergti
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 feb 2014, 12:00
Type auto: golf 5 gti

Re: wheelhop of esp?

Bericht door pietergti »

Mijn wheelhop is tedelijk tot helemaal weg ! Heb hem laten afstellen en in de eerste 2 versnellingen is het koppel begrenst denk ik , kan gewoon gas geven en hij begint niet meteen te springen ! Super !
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: wheelhop of esp?

Bericht door R32Amsterdam »

pietergti schreef:Mijn wheelhop is tedelijk tot helemaal weg ! Heb hem laten afstellen en in de eerste 2 versnellingen is het koppel begrenst denk ik , kan gewoon gas geven en hij begint niet meteen te springen ! Super !
Mooie afstelling!
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Rdb
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jan 2015, 15:16
Type auto: Golf 6 GTI

Re: wheelhop of esp?

Bericht door Rdb »

bzb schreef:achterkant stijver maken, op wat voor en manier dan ook, betere banden (met me nieuwe michi's geprobeert vandaag, 2.7 bar, wereld van verschil met conti's, ik zou zoizo nooit 19" nemen maar wie ben ik?), met deze kou eigenlijk geen wheelhop met esp aan, dat was voorheen echt beroerd (2 keer een 5,75 seconden naar de 100 of was dat een ander topic :mrgreen: )
Welke banden heb je er nu precies onder?? ik ga deze week ook nieuwe banden kopen ik wilde voor de conti sport contact 5 gaan, maar ik las in een paar reacties dat deze niet echt helpen bij wheelhop michi's wellicht beter?
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: wheelhop of esp?

Bericht door Golf88 »

Rdb schreef:
bzb schreef:achterkant stijver maken, op wat voor en manier dan ook, betere banden (met me nieuwe michi's geprobeert vandaag, 2.7 bar, wereld van verschil met conti's, ik zou zoizo nooit 19" nemen maar wie ben ik?), met deze kou eigenlijk geen wheelhop met esp aan, dat was voorheen echt beroerd (2 keer een 5,75 seconden naar de 100 of was dat een ander topic :mrgreen: )
Welke banden heb je er nu precies onder?? ik ga deze week ook nieuwe banden kopen ik wilde voor de conti sport contact 5 gaan, maar ik las in een paar reacties dat deze niet echt helpen bij wheelhop michi's wellicht beter?
Tot nu toe lijken de Michelin Super Sport beter uit de bus te komen dan de Conti's. Momenteel rijd ik zelf ook nog op conti's maar ga hierna ook voor de Michelins.
Rdb
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jan 2015, 15:16
Type auto: Golf 6 GTI

Re: wheelhop of esp?

Bericht door Rdb »

Golf88 schreef:
Rdb schreef:
bzb schreef:achterkant stijver maken, op wat voor en manier dan ook, betere banden (met me nieuwe michi's geprobeert vandaag, 2.7 bar, wereld van verschil met conti's, ik zou zoizo nooit 19" nemen maar wie ben ik?), met deze kou eigenlijk geen wheelhop met esp aan, dat was voorheen echt beroerd (2 keer een 5,75 seconden naar de 100 of was dat een ander topic :mrgreen: )
Welke banden heb je er nu precies onder?? ik ga deze week ook nieuwe banden kopen ik wilde voor de conti sport contact 5 gaan, maar ik las in een paar reacties dat deze niet echt helpen bij wheelhop michi's wellicht beter?
Tot nu toe lijken de Michelin Super Sport beter uit de bus te komen dan de Conti's. Momenteel rijd ik zelf ook nog op conti's maar ga hierna ook voor de Michelins.
Ik heb ook last van wheelhop ik twijfel nu tussen de:
Michelin sport super
Michelin pilot sport 3
of de contis contact sport 5
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten