stinger ventura in mijn GTI gevonden

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
bastii
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:27
Type auto: Golf 3 GTI 2.0 8V

stinger ventura in mijn GTI gevonden

Bericht door bastii »

beste forum leden,

toen ik vanmiddag mijn dashboard aan de onderkant van mijn stuur los haalde om de speaker bedrading netjes weg te werken viel hier een stinger Ventura uit.
ik had al gezien dat er een soort van houdertje voor was gemaakt in het dashboard maar ik dacht dat het apparaat er uitgehaald was...
NIET DUS!
de draadjes om het ding aan te sluiten waren er ook! dus ik heb dat natuurlijk even aangesloten en de stinger gaat aan en begint te piepen.

ik kan alleen geen radarachtig apparaat onder mijn motorkap vinden dus die zit denk ik onder het stuur...
werkt de stinger dan wel?
weet iemand hoe ik dat kan controleren?
of heeft zo een oude stinger eigenlijk helemaal geen zin meer anno 2014?

iemand met ervaring?

groet
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: stinger ventura in mijn GTI gevonden

Bericht door kevin78 »

Langs een flitskast rijden !!!
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: stinger ventura in mijn GTI gevonden

Bericht door yal »

Om de multinova radar te detecteren zou de oude Stinger Ventura prima moeten werken.
De sensor zal direct achter de voorbumper geplaatst moeten zijn , indien er metaal voor de sensor zit werkt deze niet.

Indien de sensor niet is aangesloten of er is een storing in de Stinger zal deze om de seconde een piepje geven.
Als het goed is gaan er 3 groene lampjes branden in het display en 1 oranje voor de High functie.

Succes ,

grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: stinger ventura in mijn GTI gevonden

Bericht door eddiea »

Bij demontage van mijn voorbumper kwamen we ook resten tegen van een Stinger. Net onder de nummerplaat zat de sparing in de gril voor de sensor. Het was me al die tijd nog niet opgevallen dus het was goed verstopt. In mijn dashboard waren we ook al een schakelaar en bedrading tegengekomen waar we de herkomst niet van wisten. Zal ook wel hiermee te maken hebben gehad.
bastii
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:27
Type auto: Golf 3 GTI 2.0 8V

Re: stinger ventura in mijn GTI gevonden

Bericht door bastii »

yal schreef:Om de multinova radar te detecteren zou de oude Stinger Ventura prima moeten werken.
De sensor zal direct achter de voorbumper geplaatst moeten zijn , indien er metaal voor de sensor zit werkt deze niet.

Indien de sensor niet is aangesloten of er is een storing in de Stinger zal deze om de seconde een piepje geven.
Als het goed is gaan er 3 groene lampjes branden in het display en 1 oranje voor de High functie.

Succes ,

grt yal
als ik de stinger aan sluit dan krijg ik inderdaad om de seconden een piepje te horen
dus dan zit er iets niet goed?
wel gaan alle lampjes netjes branden en kan ik de hertzen instellen enzo.

net even gekeken of de ontvanger er wel in zit maar die zit netjes in de bumper verwerkt
maar die stinger heeft 2 aansluitingen en een ervan heb ik (met 5 draadjes geloof ik)
de grootste aansluiting kan ik dus aansluiten maar naast die aansluiting zit nog een kleine aansluiting met 3 pinnetjes (achter het speakertje) die draadjes heb ik nog niet gevonden
wel zat er nog een ledje ergens achter het dashboard deze gaat niet branden, ik weet niet waar die van is.
bastii
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:27
Type auto: Golf 3 GTI 2.0 8V

Re: stinger ventura in mijn GTI gevonden

Bericht door bastii »

beste forum leden,

bedankt voor het mee denken maar met dat ik het hele stinger verhaal opgegeven heb is ook het probleem tevoorschijn gekomen....
ik dacht namelijk als ik de stinger toch niet gebruik dan schroef ik deze los.
en toen ik het conectortje uit de ontvanger haalde werd het probleem zichtbaar.
er horen 3 pinnetjes in de ontvanger te zitten. hier waren er nog 2 van over die bij de eerste aanraking meteen afbraken. helemaal bouw geoxideerd en dus vergaan.

dus nu is het of een ander achterkantje zoeken of gewoon geen stinger.
(alhoewel misschien de DSI dan maar )
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: stinger ventura in mijn GTI gevonden

Bericht door PatrickR »

Mocht je nog een Stinger Card zoeken, ik heb er nog 1 die ik niet meer gebruik, is eventueel voor een zacht prijsje over te nemen :)
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
JeffFR
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:05
Type auto: LeonFR 1.8TSI
Locatie: Rotterdam

Re: stinger ventura in mijn GTI gevonden

Bericht door JeffFR »

Minder!! Ben ook al tijdje opzoek naar een stinger, +2000 gaat me net iets te ver xD
Seat Leon mk3 1.8TSI FR 230PK 313NM
20juni ga ik met vrienden de Modball Europe rijden!!
Like onze pagina op facebook https://www.facebook.com/dutchmodballteamNL, dit zouden wij als team zeker waarderen!!
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast