Golf 4 V5 150pk Turbo of compressor

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
jellejelle
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:03

Golf 4 V5 150pk Turbo of compressor

Bericht door jellejelle »

Hallo,

Een vriend van me wilt meer vermogen hebben in zijn Golf 4 v5 150pk.

Zijn hier complete kits voor? Turbo of compressor maakt niet zoveel uit.

Heb al een beetje op google gezocht maar kan er niet heel veel over vinden..
Wellicht dat iemand hier wat meer weet.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Golf 4 V5 150pk Turbo of compressor

Bericht door Spuugemmer »

ombouwen naar 20vt. pk per euro de beste optie.
Golf MK1 GTI
turbo_mk4
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jul 2013, 16:49
Type auto: Golf MK4 GTI

Re: Golf 4 V5 150pk Turbo of compressor

Bericht door turbo_mk4 »

dan heb je zowiezo meer potentie voor toekomstige upgrades, maar als je verder niks anders dan een swap gaat uitvoeren lijkt het me niet veel verschil met wat hij al heeft als je alleen naar pk's zou kijken?
jellejelle
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:03

Re: Golf 4 V5 150pk Turbo of compressor

Bericht door jellejelle »

Bedankt voor de input mannen. Alleen dat wilt hij niet.
Hij had de auto juist gekocht omdat hij de v5 roffel zo mooi vind.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf 4 V5 150pk Turbo of compressor

Bericht door bzb »

Maar dat zit ook in de 20vt juist :)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golf 4 V5 150pk Turbo of compressor

Bericht door Edition30 »

bzb schreef:Maar dat zit ook in de 20vt juist :)
Een V5 roffel in een 20 kleps 1.8 4 cilinder?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Golf 4 V5 150pk Turbo of compressor

Bericht door Race Eend »

Compressor ombouw zou ik doen, beter af te stellen op een auto die geen turbodruk sensor input in de motorcomputer heeft.

Een compressor is veel meer lineair (altijd dezelfde hoeveelheid lucht bij een bepaald toerental), daardoor is hij veiliger af te stellen op een atmosferisch ingerichte motor computer (met alleen lambda/luchtmassameter/gasklep hoek als signaal).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten