1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28 apr 2014, 17:21
- Type auto: Passat 1.8 Turbo 20V
1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Beste mensen,
Ik hoop dat alles met jullie goed gaat vandaag, met mij namelijk wel!
Ik ben een trotse bezitter van een Volkswagen Passat, 1.8 Turbo 20V. (Ik weet het een Passat, maar dacht even toch hier komen bij de GTI-liefhebbers met toch veel ervaringen hier).
Mijn Passat 1.8T 20V is van 2003 met 129.xxx op de teller, alles is nog origineel.
Deze wil ik nu gaan chippen bij JD Engineering, omdat ik toch altijd positieve dingen hoor. (Al is de prijs aan de hoge kant hehe).
Maar goed, mijn vraag nu is, welke chip raden jullie mij aan? Een standaard of een chip op maat chip?
Ik wil en ga de auto verder standaard houden, en alles is nog standaard. 100% alles, ook de luchtfilter etc, etc.
2e vraag is, kan ik na de chip nog gebruik maken van EUR 95? Ik hoef niet helemaal 200PK te hebben 185/190PK is ook prima. Kan ik dit ook tijdens de chip aangeven? Dat ik niet perse de maximale PK hoef te behalen? Zodat de auto toch in een veilige gebied zit?
Hartelijk dank alvast iedereen.
Excuses voor al deze vragen!
Ik hoop dat alles met jullie goed gaat vandaag, met mij namelijk wel!
Ik ben een trotse bezitter van een Volkswagen Passat, 1.8 Turbo 20V. (Ik weet het een Passat, maar dacht even toch hier komen bij de GTI-liefhebbers met toch veel ervaringen hier).
Mijn Passat 1.8T 20V is van 2003 met 129.xxx op de teller, alles is nog origineel.
Deze wil ik nu gaan chippen bij JD Engineering, omdat ik toch altijd positieve dingen hoor. (Al is de prijs aan de hoge kant hehe).
Maar goed, mijn vraag nu is, welke chip raden jullie mij aan? Een standaard of een chip op maat chip?
Ik wil en ga de auto verder standaard houden, en alles is nog standaard. 100% alles, ook de luchtfilter etc, etc.
2e vraag is, kan ik na de chip nog gebruik maken van EUR 95? Ik hoef niet helemaal 200PK te hebben 185/190PK is ook prima. Kan ik dit ook tijdens de chip aangeven? Dat ik niet perse de maximale PK hoef te behalen? Zodat de auto toch in een veilige gebied zit?
Hartelijk dank alvast iedereen.
Excuses voor al deze vragen!
Re: 1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Als eerste: welkom! Stel je even voor in het voorsteltopic
Antwoord op je vraag:
Als je genoegen neemt met een beetje extra zou ik voor stage 1 gaan. Zelf heb ik na lang overwegen toch voor een maat chip gekozen icm. een uitgeklopte katalysator en een ander inlegfilter. De meerprijs hiervan is te overzien, al is het verschil vrij groot.
Antwoord op je vraag:
Als je genoegen neemt met een beetje extra zou ik voor stage 1 gaan. Zelf heb ik na lang overwegen toch voor een maat chip gekozen icm. een uitgeklopte katalysator en een ander inlegfilter. De meerprijs hiervan is te overzien, al is het verschil vrij groot.
Re: 1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Welkom. Veel plezier op het forum.
Als ik je verhaal zo lees heb ik eigenlijk zelf een vraag.
Wat is de reden dat je de Passat wil chiptunen?
Als ik je verhaal zo lees heb ik eigenlijk zelf een vraag.
Wat is de reden dat je de Passat wil chiptunen?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28 apr 2014, 17:21
- Type auto: Passat 1.8 Turbo 20V
Re: 1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Bedankt, zal ik doen!Golf88 schreef:Als eerste: welkom! Stel je even voor in het voorsteltopic
Antwoord op je vraag:
Als je genoegen neemt met een beetje extra zou ik voor stage 1 gaan. Zelf heb ik na lang overwegen toch voor een maat chip gekozen icm. een uitgeklopte katalysator en een ander inlegfilter. De meerprijs hiervan is te overzien, al is het verschil vrij groot.
Ga er over nadenken..
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28 apr 2014, 17:21
- Type auto: Passat 1.8 Turbo 20V
Re: 1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Hee, bedankt!Crokko schreef:Welkom. Veel plezier op het forum.
Als ik je verhaal zo lees heb ik eigenlijk zelf een vraag.
Wat is de reden dat je de Passat wil chiptunen?
Eigenlijk voor af en toe beetje sportief rijden, en verder voor een beetje zuinigheid op snelweg als ik 120/130 Km/h rijdt.
Re: 1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Duidelijk.
Uiteraard vanuit mijn eigen kader gedacht zou ik:
1.
Lekker standaard laten en 95 tanken. Met 150pk kun je prima sportief rijden, ook chill snelweg 120/130 lijkt mij geen probleem.
Of
2.
Luchtfilter vervangen voor een sportievere, zodat je motor meer adem kan halen.
98 tanken.
Chip op maat laten uitvoeren door niemand minder dan JD.
Optie 2 is onder het motto, als je iets doet, moet je het goed doen.(jouw wensen aansluitend uiteraard)
Minimale hardware aanpassing en er is geen spraken van het uiterste uit de motor halen.
Gewoon een lekkere soepele setup.
Uiteraard vanuit mijn eigen kader gedacht zou ik:
1.
Lekker standaard laten en 95 tanken. Met 150pk kun je prima sportief rijden, ook chill snelweg 120/130 lijkt mij geen probleem.
Of
2.
Luchtfilter vervangen voor een sportievere, zodat je motor meer adem kan halen.
98 tanken.
Chip op maat laten uitvoeren door niemand minder dan JD.
Optie 2 is onder het motto, als je iets doet, moet je het goed doen.(jouw wensen aansluitend uiteraard)
Minimale hardware aanpassing en er is geen spraken van het uiterste uit de motor halen.
Gewoon een lekkere soepele setup.
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: 1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Dag 20VT,
Heb zelf ook een Passat 1.8T gehad. Deze is bij 90.000 gechipt en heb er daarna bijna 100.000 meegereden. De chip was een gewone stage 1 chip van JD en voor een Passat gewoon voldoende. Je kan de auto laten chippen op 95, maar volgens mij is dit niet optimaal. Overigens werd de auto zuiniger, 1:9,7 tegen 1:9.6. De auto had 210 pk en 340 Nm en reed gewoon heel lekker.
Heb zelf ook een Passat 1.8T gehad. Deze is bij 90.000 gechipt en heb er daarna bijna 100.000 meegereden. De chip was een gewone stage 1 chip van JD en voor een Passat gewoon voldoende. Je kan de auto laten chippen op 95, maar volgens mij is dit niet optimaal. Overigens werd de auto zuiniger, 1:9,7 tegen 1:9.6. De auto had 210 pk en 340 Nm en reed gewoon heel lekker.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28 apr 2014, 17:21
- Type auto: Passat 1.8 Turbo 20V
Re: 1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Hmm, bedankt voor je reactie!Crokko schreef:Duidelijk.
Uiteraard vanuit mijn eigen kader gedacht zou ik:
1.
Lekker standaard laten en 95 tanken. Met 150pk kun je prima sportief rijden, ook chill snelweg 120/130 lijkt mij geen probleem.
Of
2.
Luchtfilter vervangen voor een sportievere, zodat je motor meer adem kan halen.
98 tanken.
Chip op maat laten uitvoeren door niemand minder dan JD.
Optie 2 is onder het motto, als je iets doet, moet je het goed doen.(jouw wensen aansluitend uiteraard)
Minimale hardware aanpassing en er is geen spraken van het uiterste uit de motor halen.
Gewoon een lekkere soepele setup.
Maar is een sportievere luchtfilter juist niet slecht voor mijn LMM? *Luchtmassa meter.
Ik denk dat ik een chipje ga nemen bij JD.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28 apr 2014, 17:21
- Type auto: Passat 1.8 Turbo 20V
Re: 1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Bedankt, en dat allemaal met de 1ste koppeling allemaal?Edition30 schreef:Dag 20VT,
Heb zelf ook een Passat 1.8T gehad. Deze is bij 90.000 gechipt en heb er daarna bijna 100.000 meegereden. De chip was een gewone stage 1 chip van JD en voor een Passat gewoon voldoende. Je kan de auto laten chippen op 95, maar volgens mij is dit niet optimaal. Overigens werd de auto zuiniger, 1:9,7 tegen 1:9.6. De auto had 210 pk en 340 Nm en reed gewoon heel lekker.
Merk dat de mijne soms stroefjes gaat naar zijn 2e alleen.
Dank voor je reactie.
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: 1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Ja hoor, heb bijna 200.000 km gereden met de eerste koppeling. En deze was toen ook niet aan vervanging toe.1.8Turbo20VT schreef:Bedankt, en dat allemaal met de 1ste koppeling allemaal?Edition30 schreef:Dag 20VT,
Heb zelf ook een Passat 1.8T gehad. Deze is bij 90.000 gechipt en heb er daarna bijna 100.000 meegereden. De chip was een gewone stage 1 chip van JD en voor een Passat gewoon voldoende. Je kan de auto laten chippen op 95, maar volgens mij is dit niet optimaal. Overigens werd de auto zuiniger, 1:9,7 tegen 1:9.6. De auto had 210 pk en 340 Nm en reed gewoon heel lekker.
Merk dat de mijne soms stroefjes gaat naar zijn 2e alleen.
Dank voor je reactie.
Wat ook nog een optie is, is het laten wegschrijven van de LMM. Deze is bij mijn Passat een paar keer vervangen en daar heb je dan geen last meer van. Overleg eens met Mark (van JD), hij kan je als geen ander adviseren hierin.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28 apr 2014, 17:21
- Type auto: Passat 1.8 Turbo 20V
Re: 1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Netjes, hoe hard kon je in zijn 2 halen, voor en na de chip?Edition30 schreef:Ja hoor, heb bijna 200.000 km gereden met de eerste koppeling. En deze was toen ook niet aan vervanging toe.1.8Turbo20VT schreef:Bedankt, en dat allemaal met de 1ste koppeling allemaal?Edition30 schreef:Dag 20VT,
Heb zelf ook een Passat 1.8T gehad. Deze is bij 90.000 gechipt en heb er daarna bijna 100.000 meegereden. De chip was een gewone stage 1 chip van JD en voor een Passat gewoon voldoende. Je kan de auto laten chippen op 95, maar volgens mij is dit niet optimaal. Overigens werd de auto zuiniger, 1:9,7 tegen 1:9.6. De auto had 210 pk en 340 Nm en reed gewoon heel lekker.
Merk dat de mijne soms stroefjes gaat naar zijn 2e alleen.
Dank voor je reactie.
Wat ook nog een optie is, is het laten wegschrijven van de LMM. Deze is bij mijn Passat een paar keer vervangen en daar heb je dan geen last meer van. Overleg eens met Mark (van JD), hij kan je als geen ander adviseren hierin.
Bij mij haalt hij in zijn 2e versnelling net de 100 km/h aan..
Is dat normaal, voor een nog niet gechipte Passat?
Re: 1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Het verzet wordt niet gewijzigd.
Je krijgt meer vermogen, dus de motor bereikt sneller het maximale toerental.
Je krijgt meer vermogen, dus de motor bereikt sneller het maximale toerental.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28 apr 2014, 17:21
- Type auto: Passat 1.8 Turbo 20V
Re: 1.8 Turbo 20VT Chippen, (JD Engineering)
Bedankt, weer wat geleerd vandaag!Crokko schreef:Het verzet wordt niet gewijzigd.
Je krijgt meer vermogen, dus de motor bereikt sneller het maximale toerental.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten