RNS 510

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

RNS 510

Bericht door Dorps »

Goedemorgen allemaal,

Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van de Golf GTI V uit 2005. Helaas heb ik daar momenteel een standaard radio in zitten en aangezien ik een impulskoper ben heb ik de RNS 510 bij navaudio gekocht :D
http://www.navaudio.nl/products/Volkswa ... tooth.html

Door wat verder te googlen na aanschaf van de RNS kwam ik informatie tegen dat ik op een bepaalde variant moet letten zodat de accu niet leeg wordt gezogen... Ene versie B? Nu is mijn vraag heb ik een impulsaankopen gedaan die dadelijk gelijk de prullenbak in kan of moet ik nog wat dingetjes doen om de radio goed in de auto te zetten??

Uhm let op ik ben wel een leek ;) dus ben niet heel goed in de canbus en gateway.... Ik heb andere kwaliteiten :lol:

Dank je wel voor alle hulp alvast.

Gr.

Dorps
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: RNS 510

Bericht door eddiea »

Dit is geen rns. Chinese rommel.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: RNS 510

Bericht door KnuffelTurk »

Welkom op het forum. Veel plezier met je nieuwe wagen :D

Je hebt trouwens wel aardig wat betaald voor een imitatie RNS 510.
De echte ziet er een stuk anders uit en heeft maar 1 ingang voor een sd kaart aan de voorgang.

Ik heb geen idee of deze dingen ook de accu kunnen leegtrekken.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: RNS 510

Bericht door Dorps »

Okay enig idee waar ik wel de juiste kan halen?

Want dan gaat deze gewoon weer retour ;) ;) ;)
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: RNS 510

Bericht door KnuffelTurk »

Dorps schreef:Okay enig idee waar ik wel de juiste kan halen?

Want dan gaat deze gewoon weer retour ;) ;) ;)
Via MP of hier op het forum. Ze staan te koop tussen de €400 en €600.

Je hebt verschillende versies ik zou voor een nieuwere type gaan.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: RNS 510

Bericht door Dorps »

Okay en met de nieuwere types heb ik geen last van een lege accu? Want heb al wat dingen gelezen over het leeg trekken van de accu...

Maar ik ga is ff kijken of ik wat kan vinden op het forum in de koopjeshoek :) dank je wel.
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: RNS 510

Bericht door Golf88 »

Als ik me niet vergis moet je voor een 2005 mkv altijd een versie B hebben. Deze heb ik er zelf ook in zitten zonder problemen te hebben met de accu.

Succes ermee!
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: RNS 510

Bericht door SteveO »

Voor een 2005 Golf V GTI zou je een B-versie moeten aanschaffen en dan ook niet verder updaten dan SW1300 want dan loopt de accu wel leeg. Zelf heb ik met een bepaalde fix voor de accu probleem wel mijn B-versie verder geupdate en werkt prima, maar gezien de topicstarter al aangeeft dat hij een leek is, is de beste optie dus gewoon om een B-versie RNS510 te kopen en deze verder ook niet te updaten. ;)
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: RNS 510

Bericht door Dorps »

Ik heb gisteravond de rns erin gebouwd en moet zeggen wat een makkelijke klus is dat... Alleen 1 foutje gemaakt had de accu weer aangesloten en nog niet alle kabels terug aangesloten dus kreeg een foutmelding op me airbag, nu zit de foutmelding er nog steeds :S enige tip om dit op te lossen is uiteraard welkom ;)

Ik heb voor het geval dat een jumpstarter in me auto gezet voor het geval dat de accu leeg gezogen wordt door de rns... Maar alles functioneerde goed en alles doet het ook, op het stuurwiel en de Bluetooth ook dus geen cd's in de auto meer, gewoon lekker op de iPhone en dan via bt afspelen scheelt weer troep maken in de auto. Verder neemt het ook je airco over en kan je dat ook bedienen via het scherm als je de optie hebt op je golf neem ik aan, in mijn geval heb ik dat niet maar of ik dan op het scherm zou moeten drukken of 3cm eronder dat maakt geen verschil ;)

De dvd speler moet ik nog testen, of dit gewoon een directe dvd in de speler stoppen is of via het sd kaartje mogelijk is. Ik ga er vanuit dat het gewoon zo in de speler stoppen is. Het bellen via de Bluetooth doet het ook goed en je krijgt een losse microfoon erbij maar op de rns zit zelf al een microfoon en je bent heel goed verstaanbaar ook bij 160 km per uur als test gedaan. Dus nu is het alleen hopen dat ik geen last krijg van het accu probleem.

Navigatie werkt ook goed heb er zelf geen tmc op genomen want ja in dit kikkerland dan wordt je toch weer omgeleid om in de volgende file te staan..

Maar ben dik tevreden en het doet het naar behoren. Klus 1 geklaard dan wordt de volgende klus chiptunen en een open luchtfilter erop... Moet wel zeggen dat ik ook onwijs verbaasd bent over de zuinigheid van de auto, ik kan heb er 325 km opzitten met me dagteller voor me gti en kan nog 300 km rijden volgens het display in me console met me vorige auto (fiat stilo abarth) moest ik nu toch echt een tankstation gaan opzoeken want dan was me tank bijna leeg en nu is die nog halfvol (optimist :P )

Ik zal morgen wat foto's nemen en ze hier droppen.
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: RNS 510

Bericht door KnuffelTurk »

Je foutmelding moet er worden uitgehaald via de vcds ( obd poort ). En heb je nou toch die nepperd gehouden?
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: RNS 510

Bericht door Dorps »

ik heb de nepperd erin gebouwd en mag het nog altijd retour sturen binnen zoveel dagen dus had zoiets van ik test het gewoon en sta ik binnen 2 dagen met een lege accu dan stuur ik het terug. Alles doet het gewoon ondanks het een nepperd is en het functioneerd goed. Want wat zijn de verschillen dan met de echte?
Ik kan alles ermee bedienen wat er in mijn auto zit dus volgens mij is er niet echt een verschil ja paar knoppen aan de buitenkant verder ziet het er toch redelijk hetzelfde uit.

Okay en dit moet ik gewoon bij de dealer doen of zijn er mensen hier misschien op het forum die dit zouden willen doen tegen een vriendenprijs? weet namelijk dat bij me vorige bak alleen al de stekker eraan hangen 60 euro was...
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: RNS 510

Bericht door KnuffelTurk »

Dorps schreef:ik heb de nepperd erin gebouwd en mag het nog altijd retour sturen binnen zoveel dagen dus had zoiets van ik test het gewoon en sta ik binnen 2 dagen met een lege accu dan stuur ik het terug. Alles doet het gewoon ondanks het een nepperd is en het functioneerd goed. Want wat zijn de verschillen dan met de echte?
Ik kan alles ermee bedienen wat er in mijn auto zit dus volgens mij is er niet echt een verschil ja paar knoppen aan de buitenkant verder ziet het er toch redelijk hetzelfde uit.

Okay en dit moet ik gewoon bij de dealer doen of zijn er mensen hier misschien op het forum die dit zouden willen doen tegen een vriendenprijs? weet namelijk dat bij me vorige bak alleen al de stekker eraan hangen 60 euro was...
Als je het niet erg vind om een half uurtje te rijden dan kan je Staffpride ff een berichtje sturen die kan je zeer zeker verder helpen ermee.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: RNS 510

Bericht door Dorps »

oh nee dat is niet erg dan zal ik staffpride een pmtje sturen of hij iets weet om het op te lossen of dat hij een fix heeft via de odb. thanks voor de tip :)
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: RNS 510

Bericht door Dorps »

Vandaag even een fotootje gemaakt van de navigatie en de radio hoe die erin zit.

Afbeelding
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: RNS 510

Bericht door SteveO »

Welke type 'nep-RNS' is dat en waar evt. te krijgen?
Gebruikersavatar
aron
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 dec 2013, 13:24
Type auto: golf 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: RNS 510

Bericht door aron »

Ondanks dat het een nepperd is ziet het er wel goed uit..
Greetz Aron
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: RNS 510

Bericht door Dorps »

Ik heb het bij navaudio.nl gekocht en dan kan je daar kiezen welke auto je hebt en dan ziende op de site welke er allemaal beschikbaar zijn.

Ik heb ook geen last van me accu dat die leeggezogen wordt, hij start net zo goed als toen ik de oude radio erin had zitten.

Thanks ondanks het een nepperd is vind ik dat die er gewoon mooi in staat ben er tevreden mee. Alles doet het kan muziek via me iPhone afspelen via Bluetooth en nog veel meer.
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: RNS 510

Bericht door SteveO »

Bedankt! Heb zelf een originele RNS510, maar misschien interessant voor me zus haar nieuwe aanwinst (Polo 6R BM).

Het leeglopen van de accu komt dus ook alleen voor bij de echte originele RNS510 van VW zelf. Dit omdat de standby-stand van de RNS510 geregeld wordt door de CAN-gateway. Een neppert gebruik deze functionaliteiten niet en is een geheel op zichzelf georiënteerd systeem, muv een paar CAN-bus signalen zoals snelheidspuls, handrem ja/nee, stuurwielbediening, etc.
Real-One
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
Type auto: BMW F30 335
Locatie: Friesland

Re: RNS 510

Bericht door Real-One »

Hij ziet er goed uit. En reageerd deze ook snel en heb je ook last van lag bij het navigeren?
Persoonlijk vind ik de originele RNS510 niet echt geweldig, misschien is dit dan een goed alternatief.
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: RNS 510

Bericht door Dorps »

Bij het navigeren geen last van lag, soms als je te snel naar verschillende menu's gaat dan wil die even ze tijd nemen maar goed dat moet je dan even voor lief nemen verder werkt alles echt perfect. Ik ben er dik tevreden mee.!

Ik heb de originele nooit in me handen gehad dus kan helaas niet oordelen heb alleen foto's gezien. Maar kan je met de originele Bluetooth bellen en je adresboek in de rns laten downloaden vanuit je telefoon?
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Real-One
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 mei 2014, 19:40
Type auto: BMW F30 335
Locatie: Friesland

Re: RNS 510

Bericht door Real-One »

Dorps schreef:Bij het navigeren geen last van lag, soms als je te snel naar verschillende menu's gaat dan wil die even ze tijd nemen maar goed dat moet je dan even voor lief nemen verder werkt alles echt perfect. Ik ben er dik tevreden mee.!

Ik heb de originele nooit in me handen gehad dus kan helaas niet oordelen heb alleen foto's gezien. Maar kan je met de originele Bluetooth bellen en je adresboek in de rns laten downloaden vanuit je telefoon?
Ok beetje hetzelfde dus als de RNS510, en de nieuwe Discover pro. Beetje jammer van VW dat ze niet even een dikke processor erin zetten. Ja je kan gewoon via bluetooth bellen, bladeren door de telefoonboek, sms versturen en lezen en ook lezen via de instrumentenpanel.
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: RNS 510

Bericht door Dorps »

Ja en je moet de opties erop hebben zitten althans Bluetooth module en bij deze zit het er al in verwerkt dus dat scheelt ;) maar werkt goed net op de navigatie gereden, alle flitspalen worden weergegeven en dan geeft die een onwijs irritant geluid dat je toch wel langzaam gaat rijden maar er zit een mogelijkheid op om dat uit te zetten, maar met me enorme zelfkennis laat ik het aan staan anders krijg ik een hoop boetes binnen :P je hebt ook de mogelijkheid om op dit model tv te kijken maar dan noet je dit er gelijk op nemen want dat kan achteraf niet meer ingebouwd worden de tmc module kan wel achteraf ingebouwd worden :)
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten