RNS 510

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: RNS 510

Bericht door schaef »

Wat houd het sound systeem in? Is dit alleen met vagcom te doen?
En kan bij de V ook de rechter spiegel naar stoeprand gericht worden.

Hier heb ik ook wel oren naar.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: RNS 510

Bericht door schaef »

Woont er iemand in de buurt van Amsterdam die erg handig is met Vagcom?
Gr
Menno
Jayke
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 mei 2012, 12:28
Type auto: golf mk5 gti
Locatie: s'Hertogenbosch

Re: RNS 510

Bericht door Jayke »

Soundsysteem houd zover ik persoonlijk weet in , dat je achter ook boxen heb zitten, en een originele volkswagen versterker onder de chaffeurs stoel
en iedereen weet wel wat een versterker doet met je boxen neem ik aan, zorgt voor een beter geluid en het niet vervormen van de bass,

over de kwaliteit van de boxen durf ik niks te zeggen neem zelf aan dat het gwn originele zijn die ook bij de gti's zitten zonder de versterker ,
misschien dat er andere zijn die het aan kunnen vullen voor je, dit is wat ik weet zo even uit mijn hoofd

De spiegel moet je kijken in je boordcomputer of er een functie mirror down staat als dat het geval is ( DENK ) ik dat dat geen probleem zal zijn.

grtjss
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RNS 510

Bericht door KlouxOne »

schaef schreef:Wat houd het sound systeem in? Is dit alleen met vagcom te doen?
En kan bij de V ook de rechter spiegel naar stoeprand gericht worden.

Hier heb ik ook wel oren naar.
Sound System houd in dat je een versterker onder de stoel van de bestuurders kant hebt zitten. Deze versterkt de speakers. Dit is niet een optie die je zo aan kan zetten. dat kan wel natuurlijk maar als je geen versterker hebt heb je er weinig aan.

het spiegel stoeprand verhaal kan alleen als je dat optioneel al in de auto hebt zitten. Jayke wist nog niet hoe hij het moest gebruiken/instellen. dat heb ik hem even verteld. Ik zit zelf in Dordrecht. voor vag-com tweeks mag je altijd langs komen
Jayke
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 mei 2012, 12:28
Type auto: golf mk5 gti
Locatie: s'Hertogenbosch

Re: RNS 510

Bericht door Jayke »

KlouxOne schreef:
schaef schreef:Wat houd het sound systeem in? Is dit alleen met vagcom te doen?
En kan bij de V ook de rechter spiegel naar stoeprand gericht worden.

Hier heb ik ook wel oren naar.
Sound System houd in dat je een versterker onder de stoel van de bestuurders kant hebt zitten. Deze versterkt de speakers. Dit is niet een optie die je zo aan kan zetten. dat kan wel natuurlijk maar als je geen versterker hebt heb je er weinig aan.

het spiegel stoeprand verhaal kan alleen als je dat optioneel al in de auto hebt zitten. Jayke wist nog niet hoe hij het moest gebruiken/instellen. dat heb ik hem even verteld. Ik zit zelf in Dordrecht. voor vag-com tweeks mag je altijd langs komen
Da bedoel ik :P
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS 510

Bericht door wehoo »

Jayke schreef:Soundsysteem houd zover ik persoonlijk weet in , dat je achter ook boxen heb zitten, en een originele volkswagen versterker onder de chaffeurs stoel
en iedereen weet wel wat een versterker doet met je boxen neem ik aan, zorgt voor een beter geluid en het niet vervormen van de bass,

over de kwaliteit van de boxen durf ik niks te zeggen neem zelf aan dat het gwn originele zijn die ook bij de gti's zitten zonder de versterker ,
misschien dat er andere zijn die het aan kunnen vullen voor je, dit is wat ik weet zo even uit mijn hoofd

De spiegel moet je kijken in je boordcomputer of er een functie mirror down staat als dat het geval is ( DENK ) ik dat dat geen probleem zal zijn.

grtjss
VW-systemen:

Das Soundsystem „Volkswagen Sound“ besteht aus einem DSP-gesteuerten 8-Kanal-Verstärker mit 300 Watt Leistung und zehn Lautsprechern. Fahrzeugspezifische Klangfilter in jedem Audiokanal und ein kräftiger Bassbetrieb an zwei bis vier Ohm-Endstufen bieten beste Klangperformance. Kräftige Tiefton-Lautsprecher und Gewebekalotten-Hochtöner schaffen eine resonanzarme Klangatmosphäre.
Dynaudio:
Das anspruchsvolle Dynaudio Soundsystem besteht aus hochwertigen Lautsprechern mit DSP-Technologie (Digital Signal Processor) und einem digitalen Mehrkanal-Verstärker. Die Lautsprecher und ihre Einbauposition sind exakt auf den Fahrzeuginnenraum abgestimmt. Das Resultat ist ein reiches Klangfarbspektrum, wie man es bisher nur aus dem High-End-Bereich kennt.
Erreicht wird dieses Klangerlebnis u. a. durch veredelte Gewebehochtöner und hochwertige Tieftöner. Sie sorgen für eine natürliche Auflösung höchster und tiefster Frequenzen sowie eine homogene Schallverteilung im gesamten Innenraum. Und auch die Membranen sind von besonderer Qualität: dank MSP (Magnesium Silikat Polymer), das besonders leicht, formstabil und nahezu resonanzfrei ist. Ein starker Antrieb wird durch spezielle Doppelmagneten gewährleistet, die höchste Dynamik und Belastbarkeit ermöglichen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
VdG

Re: RNS 510

Bericht door VdG »

Misschien leuk om te lezen, een blogpost hierover: Navigation and Audio Menu gone from MFA after upgrade of RNS-510
http://blog.videgro.net/2012/11/navigat ... f-rns-510/
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: RNS 510

Bericht door Girlzdad »

Even een vraagje over de navigatie.
Laatst had ik de route ingegeven en de TMC staat aan.
De snelweg opgedraaid en een stuk verder.....file :evil:
Ik sta dus in de file en op dat moment zegt de RNS " de route word omgeleid" of iets dergelijks.
Een beetje laat Kl*&e apparaat dacht ik toen.

Is het een instellings probleem of moet ik het van te voren zelf zien op het scherm ( rij auto's )
Ik kijk niet constant op het scherm en dacht dat de RNS het zelf op tijd zou aangeven.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RNS 510

Bericht door KlouxOne »

Girlzdad schreef:Even een vraagje over de navigatie.
Laatst had ik de route ingegeven en de TMC staat aan.
De snelweg opgedraaid en een stuk verder.....file :evil:
Ik sta dus in de file en op dat moment zegt de RNS " de route word omgeleid" of iets dergelijks.
Een beetje laat Kl*&e apparaat dacht ik toen.

Is het een instellings probleem of moet ik het van te voren zelf zien op het scherm ( rij auto's )
Ik kijk niet constant op het scherm en dacht dat de RNS het zelf op tijd zou aangeven.
Als je geen bestemming hebt ingevuld zal de RNS je nooit meteen omleiden. het apparaat kan natuurlijk niet voorspellen hoe je gaat rijden! mijn apparaat doet precies het zelfde. Als ik wel een een bestemming heb ingevuld zal hij altijd vragen om je om te leiden als de unit een file detecteert uiteraard. Dit doet hij ook niet altijd en is afhankelijk van de TMC zenders waar hij de Info vandaan haalt. Dit doet de RNS automatisch
ErikGTI

Re: RNS 510

Bericht door ErikGTI »

Ook bij mij doet hij het vaak niet "op tijd" en zit ik als een rat in de val... :roll:
Eigenlijk hezelfde als de ouderwetse radio-file melding...ik hoor altijd een soort waarschuwing van de nieuwslezer IN WELKE FILE ik sta...... :evil:
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: RNS 510

Bericht door Girlzdad »

KlouxOne schreef:
Girlzdad schreef:Even een vraagje over de navigatie.
Laatst had ik de route ingegeven en de TMC staat aan.
De snelweg opgedraaid en een stuk verder.....file :evil:
Ik sta dus in de file en op dat moment zegt de RNS " de route word omgeleid" of iets dergelijks.
Een beetje laat Kl*&e apparaat dacht ik toen.

Is het een instellings probleem of moet ik het van te voren zelf zien op het scherm ( rij auto's )
Ik kijk niet constant op het scherm en dacht dat de RNS het zelf op tijd zou aangeven.
Als je geen bestemming hebt ingevuld zal de RNS je nooit meteen omleiden. het apparaat kan natuurlijk niet voorspellen hoe je gaat rijden! mijn apparaat doet precies het zelfde. Als ik wel een een bestemming heb ingevuld zal hij altijd vragen om je om te leiden als de unit een file detecteert uiteraard. Dit doet hij ook niet altijd en is afhankelijk van de TMC zenders waar hij de Info vandaan haalt. Dit doet de RNS automatisch
Bestemming had ik ingevoerd ;) .
Volgende keer zal ik opletten of er een file staat.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten