Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door sitechris »

Ik heb motor in sport- en normale stand gehad. Ik kan me niet herinneren dat het geluid toenam. Ik ben het overigens wel met Schippers eens dat het geluid echt tegenvalt. Mijn advies: schroef direct een Milltek of Akrapovich eronder als je hem aanschaft. En het demonteren van de Sound generator heeft ook mijn zegen, alhoewel ik niet weet hoe hij zonder klinkt.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door bluetiger »

sitechris schreef:Ik heb motor in sport- en normale stand gehad. Ik kan me niet herinneren dat het geluid toenam. Ik ben het overigens wel met Schippers eens dat het geluid echt tegenvalt. Mijn advies: schroef direct een Milltek of Akrapovich eronder als je hem aanschaft. En het demonteren van de Sound generator heeft ook mijn zegen, alhoewel ik niet weet hoe hij zonder klinkt.
Heeft de 7 wel een sound generator? Volgens JP perf. zat die er niet meer op.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Nick87 »

sitechris schreef:Ik heb motor in sport- en normale stand gehad. Ik kan me niet herinneren dat het geluid toenam. Ik ben het overigens wel met Schippers eens dat het geluid echt tegenvalt. Mijn advies: schroef direct een Milltek of Akrapovich eronder als je hem aanschaft. En het demonteren van de Sound generator heeft ook mijn zegen, alhoewel ik niet weet hoe hij zonder klinkt.
Als ik hem met de DSG in Sportstand zet dan gaat hij gewoon hoger in toeren maar vergelijkbaar geluid
Als je de DSP in Sportmodus zet reageert hij nog sneller en meer geluid, daarstraks nog eens uitgetest en vind het echt wel een verschil. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het toch anders.
kathargo
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 aug 2013, 23:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door kathargo »

Het ligt niet aan jou, als je via driving profiles de sport stand kiest dan is de dsg en het geluid feller dan wanneer je bv in de comfort stand de pook naar achter trekt en de bak ook in S gaat.
Verder een zeer leuke review die niet uit gaat van "beter" of "slechter" dan, maar duidelijk laat zien waar de verschillen liggen en bij welk type bestuurder een auto past.
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Nick87 »

kathargo schreef:Het ligt niet aan jou, als je via driving profiles de sport stand kiest dan is de dsg en het geluid feller dan wanneer je bv in de comfort stand de pook naar achter trekt en de bak ook in S gaat.
Verder een zeer leuke review die niet uit gaat van "beter" of "slechter" dan, maar duidelijk laat zien waar de verschillen liggen en bij welk type bestuurder een auto past.
GTD – introduction of optional Sport and Sound pack – £255 including VAT. This sound generator enhances the aural sensation for the driver (and passengers). In ‘Sport’ mode (using the Driver Profile Selector) there is an additional acoustic emphasis to the sound of the engine inside the car, with no additional noise externally

Lees dit op het UK GTI forum bij nieuwe opties...
Heeft de GTI dat ook die "sound actuator" als je hem met DSP in Sport zet? Wel redelijk fake als het zo is.
Gebruikersavatar
artware
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:22
Type auto: Golf MK7 GTI DSG
Locatie: in Zuid-Holland

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door artware »

Ja, ook de Golf VII GTI heeft zo'n 'sound aktuator'. De VI GTI had hem trouwens ook al..

Afbeelding
Gebruikersavatar
artware
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:22
Type auto: Golf MK7 GTI DSG
Locatie: in Zuid-Holland

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door artware »

Overigens schijnt de aktuator in de VII via VCDS uit te schakelen te zijn. Op een Duits forum las ik van iemand die dat had laten doen..
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door rabies »

Volledig RVS eronder hangen zonder dempers, heb je dat ook niet meer nodig :)
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Nick87 »

Ok fake dus...Daar komt dat extra lawaai vandaan in sport stand.
Redelijk stom maar ok.
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Meik »

Duidelijke review!

Ik hoop er zelf binnenkort ook eens in te rijden.
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door jacovn »

Leuke review, Ik mag er volgende week even in rijden, ik ben benieuwd.

Die sound aktuator heb ik ook uit mijn Polo GTi laten halen, nep geluid, nu veel rustigere auto, zeker in de S stand van de DSG.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door sitechris »

Zou ik ook eruit halen.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Nick87 »

jacovn schreef:Leuke review, Ik mag er volgende week even in rijden, ik ben benieuwd.

Die sound aktuator heb ik ook uit mijn Polo GTi laten halen, nep geluid, nu veel rustigere auto, zeker in de S stand van de DSG.
Ik merk dat als je de DSG in sport stand zet dat de sound actuator in de GTI7 niet aanslaat.
Enkel als je hem met DSP in sport zet lijkt hij geactiveerd te worden.
CarbonMK6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2013, 10:03
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door CarbonMK6 »

Leuk stukje en sluit mij er deels bij aan. Ik vond de 7 persoonlijk wel ietwat tegenvallen, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik nu van een Golf VI GTI kom. Ik vind de VII GTI op een of andere manier minder stoer ogen en vond de verschillen verder minimaal.

Minpunten:
Minder stoer, hij is voor mijn gevoel weer wat dichter naar de V gegroeid (die had ook een lieve neus).
Interieur lijkt wel heel erg veel op de huidige, al is de ergonomie wel beter. Waar blijft de luxe lange middenconsole VW?
Sci-Fi stuurwiel (die vind ik minder mooi geworden).
Diefstalgevoeligheid Discover Media, omdat deze niet standaard wordt geleverd op de Golfjes.
Specifieke opties zoals Xenon en mistlampen die niet standaard zijn op de GTI (beláchelijk).

Pluspunten:
Stuurgedrag directer en voor mijn gevoel veel lichter (1.5 slag)
Fantastische wegligging (Performance Pack)!

Ik blijf een zwak houden voor GTI's, maar ik vond het niet waard om zoveel bij te betalen voor een kleine upgrade. Het verschil tussen de V en VI was m.i. groter. Ik ben daarom voor een A3 SB PLS gegaan. Ik heb nu het gevoel echt in een andere auto te gaan rijden. Wellicht is de VIII GTI in de toekomst weer een mooie optie.
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door jacovn »

Fijne auto om in te rijden. De sper is zoals hierboven al beschreven een waardevolle toevoeging.
Wat betreft DCC, dat is ook mooi, al was de comfort stand met de 19" velgen nog minder comfort dan ik gehoopt had, maar duidelijk anders dan sport en mijn Polo.

Inderdaad maakt de auto meer lawaai in het sport programma, dan dat je de DSG in S zet in de comfort of normaal preset.

Gelukkig hier gelezen dat de demo auto geen pdc had, zodat ik op tijd stopte op het pon parkeer terrein.

Ik heb de auto vanmiddag besteld, zal de config in het andere topic plaatsen.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door yal »

@CarbonMK6 ,
mk6 GTI aantal stuur omwentelingen 3x en mk7 GTI slechts 2x.

Verder ben ik met je eens dat de neus v/d mk6 mooier is dan v/d mk7 evenals het stuurwiel.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
zakaria
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2016, 18:45
Type auto: Golf 7 tdi

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door zakaria »

Weet iemand welke onderdelen ik nodig zou moeten hebben om me golf 7 te voorzien van super sound system. 'De v8 geluid na bootsen in de uitlaat van me 2.0 tdi'

En weet iemand welke site ik goedkopen onderdelen kan kopen?

Alvast bedankt
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten