Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
@JonasV.
Op Duitse fora komt het soms (het schijnt dan exemplarisch te zijn) voorbij. Maar van een terugroepactie of andere actie in deze vanuit Volkswagen is nergens sprake.
Helaas. Vaak vervangt men daar (leden Duits forum) de koppelingsset door bijv. Performance koppelingen --> Sachs. De prijzen daarvan, compleet met massavliegwiel zitten rond 1300 euro. Daar zit nog geen inbouw bij.
Het is misschien met je dealer te regelen welke set (niet VW) er nu in gaat.
Sachs Performance Clutch Systems
Op Duitse fora komt het soms (het schijnt dan exemplarisch te zijn) voorbij. Maar van een terugroepactie of andere actie in deze vanuit Volkswagen is nergens sprake.
Helaas. Vaak vervangt men daar (leden Duits forum) de koppelingsset door bijv. Performance koppelingen --> Sachs. De prijzen daarvan, compleet met massavliegwiel zitten rond 1300 euro. Daar zit nog geen inbouw bij.
Het is misschien met je dealer te regelen welke set (niet VW) er nu in gaat.
Sachs Performance Clutch Systems
Gr. Wehoo.
- Dirk
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Raamsdonksveer
- Contacteer:
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
Tering! flink balen maatje! hopen dat ie zo snel mogelijk gemaakt wordt, oogjes dicht en niet meer aan denken!
Audi A4 1.8 TFSI
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
pff ja dit zijn weer de mindere dingen van eenauto hebben... Soms heb je geen geluk en dan kost je het heel veel geld. vind het trouwens erg snel. Zou het bij een gechipte auto sneller komen ??
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
wehoo schreef:@JonasV.
Op Duitse fora komt het soms (het schijnt dan exemplarisch te zijn) voorbij. Maar van een terugroepactie of andere actie in deze vanuit Volkswagen is nergens sprake.
Helaas. Vaak vervangt men daar (leden Duits forum) de koppelingsset door bijv. Performance koppelingen --> Sachs. De prijzen daarvan, compleet met massavliegwiel zitten rond 1300 euro. Daar zit nog geen inbouw bij.
Het is misschien met je dealer te regelen welke set (niet VW) er nu in gaat.
Sachs Performance Clutch Systems
Mee eens!
Maar wel balen dat het nu voor vw uur tarief moet!
Maar helaas niks aan te doen!
Bij mijn schating van 500/750 zat niet het massa vliegwiel!
En zou het om een standaard koppelingset gaan.
Maar ben bang dat dit wel erg krap berekent is.
Maar 2000e pfffffff wat een berg geld zeg!
Dat ben je denk ik bij xt kwijt voor een complete race kopeling + vliegwiel.
Nou ja sterkte in iedergeval!
Mischien dat je voor die zelfde prijs er wel een betere in kan laten zetten??
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
Gezien de fase waarin het proces nu is houden we het maar origineel denk ik, hopen dat het snel gemaakt is en dan inderdaad 'even slikken en weer doorgaan'
Hopelijk hebben we hierna niet meer van dit soort grapjes want dat zou dan onze 2e maandagochtend VAG worden met dure reparaties en daar heb ik geen trek in en dan vliegt hij er direct uit.
@ Wehoo:
De Exemplarische defecten waar je over spreekt hebben dan betrekking op de koppelingset zelf lijkt me? Niet dat de ene auto ze sneller verslijt dan de andere?
Een 'maandagochtend' koppeling set kan natuurlijk voorkomen...
@Kevin78:
Gezien de auto veel meer kan hebben dan dat hij standaard krijgt zou hij daarom niet veel sneller mogen slijten als je het mij vraagt, maar ja het gebruik erbij is natuurlijk wel van belang.
Het kan goed zijn dat in mijn geval de vorige eigenaar wat minder netjes met de koppeling omging of niet kon schakelen.
Hopelijk hebben we hierna niet meer van dit soort grapjes want dat zou dan onze 2e maandagochtend VAG worden met dure reparaties en daar heb ik geen trek in en dan vliegt hij er direct uit.
@ Wehoo:
De Exemplarische defecten waar je over spreekt hebben dan betrekking op de koppelingset zelf lijkt me? Niet dat de ene auto ze sneller verslijt dan de andere?
Een 'maandagochtend' koppeling set kan natuurlijk voorkomen...
@Kevin78:
Gezien de auto veel meer kan hebben dan dat hij standaard krijgt zou hij daarom niet veel sneller mogen slijten als je het mij vraagt, maar ja het gebruik erbij is natuurlijk wel van belang.
Het kan goed zijn dat in mijn geval de vorige eigenaar wat minder netjes met de koppeling omging of niet kon schakelen.
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
@JonasV.
Ja klopt. Vooral omdat er weinig meldingen over zijn. Als het vaak en regelmatig gebeurde zou het zeker een apart topic bij verschillende fora opleveren. Niet dat de ene ze sneller verslijt dan de andere, maar dat het een "slecht" onderdeel is geweest. In Etka zag ik dat er ook bij VW Sachs koppelingen worden gebruikt.
Ja klopt. Vooral omdat er weinig meldingen over zijn. Als het vaak en regelmatig gebeurde zou het zeker een apart topic bij verschillende fora opleveren. Niet dat de ene ze sneller verslijt dan de andere, maar dat het een "slecht" onderdeel is geweest. In Etka zag ik dat er ook bij VW Sachs koppelingen worden gebruikt.
Gr. Wehoo.
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
Ik zal het eens navragen wat ze er inzetten!
Hopelijk weer met veel fatsoenlijke km's verder dan!
Ook al rijd ik er niet veel in doordeweeks mis ik de gti nu al... Verslaafd?
Voordeel is wel dat met een paar jaar als we weer iets anders kopen bij verkoop/inruil niet het gezeur krijgen over koppelingen die vervangen moeten worden ivm kilometers enzo.
Hopelijk weer met veel fatsoenlijke km's verder dan!
Ook al rijd ik er niet veel in doordeweeks mis ik de gti nu al... Verslaafd?
Voordeel is wel dat met een paar jaar als we weer iets anders kopen bij verkoop/inruil niet het gezeur krijgen over koppelingen die vervangen moeten worden ivm kilometers enzo.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:27
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
@JonasV
Ik heb dit helaas ook mee mogen maken.
koppelingsplaat,drukgroepen vliegwiel vernieuwen bij 97.000km auto is van mei 2005.
kontant te bet. eur 2205,71 bij de vw dealer, dank u
Vorige eigenaar van mijn auto ging dus ook minder netjes met de koppeling om.
Succes!
Mvg,
Robert
Ik heb dit helaas ook mee mogen maken.
koppelingsplaat,drukgroepen vliegwiel vernieuwen bij 97.000km auto is van mei 2005.
kontant te bet. eur 2205,71 bij de vw dealer, dank u
Vorige eigenaar van mijn auto ging dus ook minder netjes met de koppeling om.
Succes!
Mvg,
Robert
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
Volgens mij gebruikt vw/vag al sinds jaar en dag sachs
En mij was toen bij het tunen van mij vorige auto.
Verteld dat mocht me koppeling het begeven dat ik er verstandig aan zou doen
Die te vervangen voor een versterkte inderdaad een van sachs.
Standaard koppeling heeft het het bij mij wel gehouden!
Had 200pk en 420nm wel jd opmaat gechipt!!!!
Zodat het koppel er rustig inkwam.
Auto was een stuk sneller maar toch milder voor de koppeling dan dat ie standaard was!
Had minder aan uit gevoel na de chip
Denk dat je koppeling kapot een combinatie is van
Puur pech
Hoog vermogen/koppel
En rijstijl
En mij was toen bij het tunen van mij vorige auto.
Verteld dat mocht me koppeling het begeven dat ik er verstandig aan zou doen
Die te vervangen voor een versterkte inderdaad een van sachs.
Standaard koppeling heeft het het bij mij wel gehouden!
Had 200pk en 420nm wel jd opmaat gechipt!!!!
Zodat het koppel er rustig inkwam.
Auto was een stuk sneller maar toch milder voor de koppeling dan dat ie standaard was!
Had minder aan uit gevoel na de chip
Denk dat je koppeling kapot een combinatie is van
Puur pech
Hoog vermogen/koppel
En rijstijl
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
@ Robert-Gti
Erg zuur om te horen dat je ook de 'lul' bent geweest, wel weer goed om te horen voor mij dat het dus niet aan mij heeft gelegen
@ Mackdennis
In mijn geval is het vermogen nog zo goed als standaard dus zou in mijn ogen daar de koppeling niet harder van mogen slijten, als dat wel zo is dan is er gewoon geen goed materiaal gebruikt.
Verder inderdaad helemaal met je eens dat gebruik van een koppeling heel veel scheelt in de levensduur.
Voor dit geld had ik liever een complete uitlaatlijn en chip of een set velgen gekocht....
Maar ja dan doen we maar Detroits opknappen in de winter en daarna chippen, eerst maar weer sparen en eens met de auto rijden
Erg zuur om te horen dat je ook de 'lul' bent geweest, wel weer goed om te horen voor mij dat het dus niet aan mij heeft gelegen
@ Mackdennis
In mijn geval is het vermogen nog zo goed als standaard dus zou in mijn ogen daar de koppeling niet harder van mogen slijten, als dat wel zo is dan is er gewoon geen goed materiaal gebruikt.
Verder inderdaad helemaal met je eens dat gebruik van een koppeling heel veel scheelt in de levensduur.
Voor dit geld had ik liever een complete uitlaatlijn en chip of een set velgen gekocht....
Maar ja dan doen we maar Detroits opknappen in de winter en daarna chippen, eerst maar weer sparen en eens met de auto rijden
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
Knap balen dat het niet de koppelingscilinder is! De klachten die je had omschreven kwamen mij zó bekend voor. Dit wordt helaas wat duurder!
Overigens is het wel een onderdeel wat flink op zijn kl*ten krijt als je gechipt hebt bij een beun. De mijne had destijds last van een resonerend vliegwiel vanwege het brute inkomen van het koppel. Daarom heeft Race Eend (of eigenlijk Jeroen Dik) de software meteen aangepast zodat niet alle power er te lomp inkwam. Die software heeft Superdave er nu ook weer inzitten, mazzelp*k
Overigens is het wel een onderdeel wat flink op zijn kl*ten krijt als je gechipt hebt bij een beun. De mijne had destijds last van een resonerend vliegwiel vanwege het brute inkomen van het koppel. Daarom heeft Race Eend (of eigenlijk Jeroen Dik) de software meteen aangepast zodat niet alle power er te lomp inkwam. Die software heeft Superdave er nu ook weer inzitten, mazzelp*k
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
Dat ga ik zeker onthouden, de planning is toch om naar JD te gaan wanneer hij gechipt wordt dus dat moet goed komen!
Eerst deze wonden even likken
Eerst deze wonden even likken
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
Als het goed is heb ik de auto deze week weer terug.
Wat me afvroeg: moet zo'n nieuwe koppelingset ingereden worden tegenwoordig?
Met mijn vorige auto heb ik ook ooit een nieuwe koppelingset gehad en daarbij maakte dat niets uit
Wat me afvroeg: moet zo'n nieuwe koppelingset ingereden worden tegenwoordig?
Met mijn vorige auto heb ik ook ooit een nieuwe koppelingset gehad en daarbij maakte dat niets uit
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
ik zou je wel adviseren om de eerste 1000 kilometer een beetje rustig te rijden. kan zijn dat het nieuwe spul zich allemaal nog een beetje moet zetten. daarna kan je weer clutch dumpen bij het stoplight haha
Re: Drukgroep, Versnellingsbak kapot?
Nou de auto is gelukkig weer terug!
Ik merk nu dat de koppeling lichter aanvoelt dan voor dat de drukgroep kapot ging dus wellicht zat het er toch al wel een beetje aan te komen.
Het is uiteindelijk een rekening geworden van € 2041,- inclusief vervangen van remvloeistof daar deze ook aan de beurt was.
Wie het gespecificeerd wil hebben ter indicatie voor eigen problemen oid kan een PM sturen.
Volgens de garage hoeft hij niet speciaal in worden gereden nu trouwens maar ik ga toch even een paar 100 km wat voorzichter doen om het te laten wennen. En de korte woon - werk stukjes van mijn vriendin werken ook prima
We zijn blij dat hij weer terug is en bedank iedereen die mee heeft gedacht nogmaals via deze weg!
Ik merk nu dat de koppeling lichter aanvoelt dan voor dat de drukgroep kapot ging dus wellicht zat het er toch al wel een beetje aan te komen.
Het is uiteindelijk een rekening geworden van € 2041,- inclusief vervangen van remvloeistof daar deze ook aan de beurt was.
Wie het gespecificeerd wil hebben ter indicatie voor eigen problemen oid kan een PM sturen.
Volgens de garage hoeft hij niet speciaal in worden gereden nu trouwens maar ik ga toch even een paar 100 km wat voorzichter doen om het te laten wennen. En de korte woon - werk stukjes van mijn vriendin werken ook prima
We zijn blij dat hij weer terug is en bedank iedereen die mee heeft gedacht nogmaals via deze weg!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten