VAG heeft verzuimd om sinds de Golf V (2003!) en andere VAG auto's (Audi) vanaf die tijd, het zender/ontvanger signaal beter te coderen. Er zijn "kastjes" in omloop die dat afvangen. Inmiddels zijn we nu vele jaren verder bij de Golf VII en komen ze met een te duur extra pakket van een externe leverancier.KlouxOne schreef:Klopt Rens, maar zoals ed al zegt. je hebt ook nog pedaal sloten. Dan is het weer veilig voor je handbank. Maar hoe minder handelingen hoe beter.
De reden waarom het bij andere merken allemaal wel mee valt. is omdat die merken gewoon niet gewild zijn. Navi's worden ook bij Audi'd en BMW;s gestolen hoor. of de componenten nou verdeelt zijn of niet dat maakt geen zak uit. Het voordeel van andere merken is dat er minder handel is in 2de hands componenten. Bij VW is dat een heel ander verhaal. Het heeft dus niks met de beveiliging te maken. Ook dure RS4 modellen worden gestolen. maarja wie koopt er nou een gestolen rs4. Onderdelen zijn ook moeilijker te slijten voor dieven. Dat soort autos worden op bestelling gestolen.
- De snelle types (vooral Golf en Audi o.a. RS) zijn dusdanig makkelijk en snel te stelen dat deze om de haverklap uitgebrand of in het water worden "terug gevonden". Veelal na gebruik t.b.v. een criminele activiteit (ramkraken, liquidaties, overvallen, etc.) Hetzelfde geldt voor de Polo blue motion diesel, erg in trek bij de jongeren.
- Daarnaast is er een levendige handel in de led verlichting, xenon lampen met GTI neus, de lederen interieurs, etc. Bepaalde figuren vinden het prima om goedkoop, met gestolen onderdelen hun "basis" golfje te voorzien van luxe.
- Dan zijn er nog de (geïmporteerde) schade voertuigen welke tegen laag BPM tarief worden geïmporteerd en vervolgens met gestolen delen als nieuw worden opgebouwd (en met dikke winst verkocht).
Het heeft wel degelijk met beveiliging te maken wanneer VAG de diefstal preventie sinds 2003 niet innoveert, of de navigatie (RNS510) langdurig bleef gebruiken, terwijl VAG donders goed op de hoogte was van de belachelijk hoge hoeveelheid diefstallen en schades.
Uiteindelijk begint het "imago" van VAG nu langzaam negatief te kantelen na de vele publicaties over liquidaties, beschietingen en berovingen, met de zeer makkelijk te stelen VAG voertuigen, welke een volledig gekraakte encryptie hebben van het alarm systeem/ zender/ontvanger.
De VAG verkoper doet al jaren alsof de beveiliging top is (extra pakket: € omzet), terwijl het simpel te kopiëren zender/ontvanger signaal dit "alarm" dus uitschakelt. Dat zouden ze eens eerlijk moeten vertellen.