Schrale troost

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Tijger

Re: Schrale troost

Bericht door Tijger »

Met alle respect maar er zijn er meer in deze topic die sommige dingen op een andere manier mogen formuleren. ;)
Maar goed. Het is vaak een kwestie van dingen of niet goed lezen, of het is verkeerd geformuleerd, of onbewust de negatieve kant overal van inzien, of het altijd beter weten dan anderen, of alles maar van uit een kant benaderen en niet over de andere kant willen nadenken, etc etc etc.
Wat ik wil aangeven. Het is gewoon moeilijk om zonder elkaar in de ogen te kijken iets zonder emotie op papier te krijgen.
Overal op reageren geeft ook weer reactie vaak. (Doe ik nu ook ;) )

Wat ik wil aangeven dat ik fora enorm interessant vind en er heel vaak erg nuttige info op staat. Maar wat wordt er gekibbeld op zo'n forum zeg. M.i. nog erger als vrouwen hahahaha.
Niet reageren is vaak de beste oplossing denk ik.

Back on topic dan maar.
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Ralphd »

Nou ik wordt gelukkig niet vervolgd voor de klap die ik uitgedeeld heb, volgens de buren was het "zelfverdeding" en uit mijn verklaring bleek dat ook. Kennelijk is dat zo geconcludeerd naar aanleiding van alle verhoren. De agent die de zaak gehandelde vertelde mij ook dat je in dit soort gevallen vaak niet vervolgd wordt, want schijnt vaker te gebeuren dat wij denken. En een enkele keer haalt het de media en die enkele keer trekt vaak de burger aan het kortste eind.

De inbreker in dit geval, maakt deel uit van een groep van ongeveer 6 tot 8 man vermoeden ze, die grootschalig auto's en goederen bij bedrijven en particuleren steelden.
Volgens een recherche of onderzoeks team komt het niet of nauwelijks voor dat ze een forum uitspitten en bekijken, het schijnt vaak hoor en wederhoor te zijn, en eenmaal zo'n auto eens goed bekijken en dan volgas aan de gang te gaan. Een forum bekijken duurt te lang en is te theoretisch. Ook schrikt een alarm of licht vaak niet eens meer af, gaat zo snel en ze zijn er zo handig in. En het kan met alle geweld, want het is toch niet van hunzelf denken ze dan.
Wel heb ik begrepen dat het nog weleens voorkomt van VW binnenuit, sleutels die nagemaakt worden, danwel gegevens die doorgespeeld worden.

Dit was even kort wat ik vernomen heb.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Schrale troost

Bericht door bzb »

bekende verhalen, nou fijn dat er wat gepakt zijn, hopelijk blijven ze even op vakantie
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Ralphd »

Vince82 schreef:
Hagar schreef:
freduc schreef:we mogen het ook zo houden als jij het goed vind zo , hoop ik alleen niet dat ze eerdags aan jou auto beginnen
Dat hoop ik ook niet, maar mensen die voor eigen rechter spelen hebben net zo weinig respect voor de rechtstaat als degene die niet van andermans eigendom kan afblijven... Tis een hellend vlak waar je op terecht komt als je gevolg geeft aan wraakgevoelens.

Onderstaande link is wel interessant, dan kun je zelf een beeld vormen of de strafmaat in verhouding is.

http://jure.nl/auto-diefstal
Je kan wel een beetje schijnheilig lopen doen, maar als de adrenaline door je lijf heen giert als je net iemand achtervolgt hebt die 1 van je meest kostbare bezittingen probeerde te stelen, dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je dat persoon een paar corrigerende tikken geeft.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een paar corrigerende tikken of iemand het ziekenhuis in slaan.
Ik moet zeggen dat ik altijd de rust zelve ben, wordt echt niet snel kwaad. In dit geval was het ook geen woede eigenlijk, was meer ontsteltenis. Je begrijpt niet dat iemand je spullen sloopt/wil slopen waar je vreselijk zuinig op bent.
En ik snap wat je bedoeld met je mag niet voor eigen rechter spelen, maar als iemand voor je staat, je zegt geef op je portemonnee en hij geeft je een tik, dat jij je portemonnee afgeeft? En dan met de redenatie van, ja de politie haalt die portemonnee ooit weleens terug?? Dat snap ik niet hoor. Op een gegeven moment moet je ergens voor staan en je tegen de maatschappij toch een beetje verdedigen en een ruggegraat ontwikkelen, anders wordt t niks met je. Dan loopt iedereen en alles over je heen.

Nogmaals ik heb die kerel niet doodgeslagen, ik heb m een paar tikken gegeven met een tennisracket en ja hij bloedde wat, maar was gewoon bij bewustzijn en kermde wat. In een ander geval had mijn bankrekening gebloed en kermde ik wat. Ik vind achteraf misschien de tikken niet goed, maar die ene tik heeft hij gewoon verdiend. Je diend gewoon van andermans spullen af te blijven. Je gaat toch ook niet staan toekijken hoe iemand je kind of vrouw beroofd en zegt ja meneer gaat u gang, de agent pakt u wel?
En bij mij kwam er nog eens bij dat de laatste keer nog niet eens afgewikkeld is, dus daar ben ik ook nog steeds erg kwaad van. Wordt gewoon weer woest als ik dit typ, maarja.

Nogmaals ik snap dat je niet voor eigen rechter mag spelen, maar je moet wel voor jezelf kunnen instaan. En zoals Meneer Teeven zegt; je jezelf en je spullen verdedigen in bepaalde mate, en ik vind persoonlijk en de agent ook, dat ik niet buitenproportioneel gehandeld heb.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Gengar »

Ralphd schreef:Nou ik wordt gelukkig niet vervolgd voor de klap die ik uitgedeeld heb, volgens de buren was het "zelfverdeding" en uit mijn verklaring bleek dat ook. Kennelijk is dat zo geconcludeerd naar aanleiding van alle verhoren. De agent die de zaak gehandelde vertelde mij ook dat je in dit soort gevallen vaak niet vervolgd wordt, want schijnt vaker te gebeuren dat wij denken. En een enkele keer haalt het de media en die enkele keer trekt vaak de burger aan het kortste eind.

De inbreker in dit geval, maakt deel uit van een groep van ongeveer 6 tot 8 man vermoeden ze, die grootschalig auto's en goederen bij bedrijven en particuleren steelden.
Volgens een recherche of onderzoeks team komt het niet of nauwelijks voor dat ze een forum uitspitten en bekijken, het schijnt vaak hoor en wederhoor te zijn, en eenmaal zo'n auto eens goed bekijken en dan volgas aan de gang te gaan. Een forum bekijken duurt te lang en is te theoretisch. Ook schrikt een alarm of licht vaak niet eens meer af, gaat zo snel en ze zijn er zo handig in. En het kan met alle geweld, want het is toch niet van hunzelf denken ze dan.
Wel heb ik begrepen dat het nog weleens voorkomt van VW binnenuit, sleutels die nagemaakt worden, danwel gegevens die doorgespeeld worden.

Dit was even kort wat ik vernomen heb.
Kan het misschien niet zijn dat de recherche en/ of onderzoeks team deze gasten van ongeveer 6 tot 8 man in de gaten houden. De vermoedens van de politie klinkt of dat ze misschien bezig zijn met een onderzoek.
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Hagar »

Om te beginnen mooi dat ze gepakt zijn want daar gaat het uiteindelijk om. Over de manier waarop verschillen we van mening, moet kunnen.
Ralphd schreef:En ik snap wat je bedoeld met je mag niet voor eigen rechter spelen, maar als iemand voor je staat, je zegt geef op je portemonnee en hij geeft je een tik, dat jij je portemonnee afgeeft? En dan met de redenatie van, ja de politie haalt die portemonnee ooit weleens terug?? Dat snap ik niet hoor. Op een gegeven moment moet je ergens voor staan en je tegen de maatschappij toch een beetje verdedigen en een ruggegraat ontwikkelen, anders wordt t niks met je. Dan loopt iedereen en alles over je heen.
Ik zou mijn portemonnee zeker afgeven als ik denk dat het link is om verzet te plegen. Heb tegenwoordig zelden meer dan 20,- euro cash bij me. Pasjes zijn snel geblokkeerd. Geen reden om gevaar te lopen op letsel, maar het is niet zo dat ik bij het minste of geringste m'n portemonnee oid afgeef. Zeker niet!
Ralphd schreef:Nogmaals ik heb die kerel niet doodgeslagen, ik heb m een paar tikken gegeven met een tennisracket en ja hij bloedde wat, maar was gewoon bij bewustzijn en kermde wat.

Zonder die tikken was de afloop hetzelfde gebleven en had ik meer respect voor je actie. Iemand slaan met een racket die door een ander in bedwang wordt gehouden... Vind ik niet ok, dan maar schijnheilig / belerend gevonden worden of uitgemaakt worden voor een halve wout. Niet leuk maar heb er verder weinig last van :)
Ralphd schreef:Je gaat toch ook niet staan toekijken hoe iemand je kind of vrouw beroofd en zegt ja meneer gaat u gang, de agent pakt u wel?
Hangt af van het risico dat vrouw en/of kind loopt door verzet te plegen. Belangrijkste is dat ze save zijn, ze hebben er niets aan dat ik met een mes tussen me ribben de stoep lig te bevuilen. Zolang er geen fysiek geweld gebruikt wordt zal ik proberen de situatie niet te escaleren. Maar laat er geen misverstand over ontstaan dat als dit wel het geval is, ik er alles (!) aan zal doen om ze te beschermen!
Maar het ging in deze discussie om een auto-inbraak, kan gebeuren, ben er voor verzekerd, m.i. geen reden om te gaan slaan zonder geslagen te worden in een situatie die al is gede-escaleerd.
Ralphd schreef:En zoals Meneer Teeven zegt...
Wil je mijn mening horen over meneer Teeven? ;)

Ik hoop iig dat de afhandeling met de verzekering dit keer soepeler voor je verloopt.
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Ralphd »

Hagar schreef:Om te beginnen mooi dat ze gepakt zijn want daar gaat het uiteindelijk om. Over de manier waarop verschillen we van mening, moet kunnen.

Ja ik had het liever zonder geweld gedaan, dat meen ik oprecht, maar dat het zo gelopen is zoals het gelopen is heb ik geen berouw om. De inbreker wist welke risico's er komen kijken bij zijn actie, net als dat je weet dat je een blessure kan oplopen als je gaat sporten.
Ralphd schreef:En ik snap wat je bedoeld met je mag niet voor eigen rechter spelen, maar als iemand voor je staat, je zegt geef op je portemonnee en hij geeft je een tik, dat jij je portemonnee afgeeft? En dan met de redenatie van, ja de politie haalt die portemonnee ooit weleens terug?? Dat snap ik niet hoor. Op een gegeven moment moet je ergens voor staan en je tegen de maatschappij toch een beetje verdedigen en een ruggegraat ontwikkelen, anders wordt t niks met je. Dan loopt iedereen en alles over je heen.
Ik zou mijn portemonnee zeker afgeven als ik denk dat het link is om verzet te plegen. Heb tegenwoordig zelden meer dan 20,- euro cash bij me. Pasjes zijn snel geblokkeerd. Geen reden om gevaar te lopen op letsel, maar het is niet zo dat ik bij het minste of geringste m'n portemonnee oid afgeef. Zeker niet!
Ik snap dat je beter wil voorkomen dan genezen, maar als je maar 20 euro meeneemt en wat pasjes omdat je bang bent dat het gebeurd, dan kan je toch net zo goed thuis blijven en niks meer doen? Want dan kan er van alles gebeuren. Je hoort ook vaak dat mensen geen RNS meer willen na diefstal, en dat is niet meer dan logisch omdat je het gezeik er niet meer van wil hebben en dat snap ik opzich ook wel. Alleen dan zou je alle mooie dingen na moeten laten omdat er wat kan gebeuren... Mijn punt is meer van dat je dan dingen die je wel zou willen, zou laten uit angst voor anderen. Dat is toch best zonde? Ik was er goed ziek van dat die RNS bij mij gejat was, alleen heb er wel weer een voor teruggenomen omdat ik het een super systeem vindt en het erg makkelijk werkt. (mijn mening) Dan zou ik zoiets moois moeten laten omdat het misschien wel weer kan gebeuren. Dan zou ik toch iedere dag balen dat ik uit angst niet meer kan hebben wat ik mooi vindt
Ralphd schreef:Nogmaals ik heb die kerel niet doodgeslagen, ik heb m een paar tikken gegeven met een tennisracket en ja hij bloedde wat, maar was gewoon bij bewustzijn en kermde wat.
Zonder die tikken was de afloop hetzelfde gebleven en had ik meer respect voor je actie. Iemand slaan met een racket die door een ander in bedwang wordt gehouden... Vind ik niet ok, dan maar schijnheilig / belerend gevonden worden of uitgemaakt worden voor een halve wout. Niet leuk maar heb er verder weinig last van :)
Even duidelijk: ik heb niet de mening gegeven schijnheilig of belerend, maar ik vindt wel dat je erover oordeelt zonder zelf bij de situatie geweest te zijn. En wellicht blijf jij misschien wel heel rustig, is ook een talent opzich, ik normaal ook want heb nog nooit iets met een agent gehad of mee in aanraking geweest, maar als gevolg van alle omstandigheden en externe factoren (die niet bekend zijn hier) is het toch gebeurd. Ik keur geweld niet goed, zeker niet, ik vindt alleen wel dat je mag staan voor wie je bent.

Ralphd schreef:En zoals Meneer Teeven zegt...
Wil je mijn mening horen over meneer Teeven? ;)
Nou graag, misschien schept dat wat meer duidelijkheid naar elkander en andere forumleden.
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Hagar »

Ralphd schreef:Ik snap dat je beter wil voorkomen dan genezen, maar als je maar 20 euro meeneemt en wat pasjes omdat je bang bent dat het gebeurd, dan kan je toch net zo goed thuis blijven en niks meer doen?
Waaruit maak je op dat ik bang ben voor diefstal of een overval?
Ben bepaald geen bangerig type, dat ik weinig cash bij me heb is omdat tegenwoordig bijna alles gepind wordt.
Ralphd schreef:Want dan kan er van alles gebeuren. Je hoort ook vaak dat mensen geen RNS meer willen na diefstal, en dat is niet meer dan logisch omdat je het gezeik er niet meer van wil hebben en dat snap ik opzich ook wel. Alleen dan zou je alle mooie dingen na moeten laten omdat er wat kan gebeuren... Mijn punt is meer van dat je dan dingen die je wel zou willen, zou laten uit angst voor anderen. Dat is toch best zonde?
Daar heb je op zich natuurlijk wel een punt. Ik wil idd geen RNS510, ten 1ste (belangrijkste) omdat ik erg tevreden ben met m'n RNS310 en ten 2e dat de inbraakgevoeligheid toeneemt. Als ik wel behoefte zou hebben aan de functionaliteit van de RNS510 dan kies ik waarschijnlijk een alternatief die wat minder in het oog loopt. Zoals gezegd, je hebt daar zeker een punt. Tis ook een (risico) afweging, ik kom voor m'n werk regelmatig op plekken waar ik bij het parkeren hoop dat ze alles erin laten zitten... Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet echt over heb nagedacht (in relatie tot een 510 oid).
Ralphd schreef:Nou graag, misschien schept dat wat meer duidelijkheid naar elkander en andere forumleden.
Was bedoeld als retorische vraag ;) Als ik daar antwoord op geef wordt het een politieke discussie en dat stigmatiseert mijn bijdrage nog meer dan nu al het geval is.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Schrale troost

Bericht door wehoo »

Teeven: de man van de populistische uitspraken en visies. Zou dit realiteit zijn (of worden), zou dit topic een andere wending hebben. Maar bedenk dat ook aangereden en in elkaar geslagen dieven, slachtoffer zijn. De rechter heeft bij het tot stand komen van de uitspraak geen adrenalinestoot.

'Een consequente, stevige aanpak - dáár gaan we deze kabinetsperiode voor. Slachtoffers van criminaliteit worden beter beschermd en daders gestraft. Op het terrein van asiel- en immigratie maak ik mij sterk voor een restrictief maar rechtvaardig beleid, dat rekening houdt met de draagkracht van de samenleving.' (Teeven: als staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, 22 feb. 2013).

http://www.rijksoverheid.nl/regering/be ... eleid.html
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Schrale troost

Bericht door FGT »

@Ralph,

Goed gehandeld!!

Ik zou precies hetzelfde doen. Ik ben niet gewelddadig, maar van mn spullen blijven ze af. Ik heb standaard een knuppel bij mn bed en als ik wat hoor/zie schroom ik niet om m te gebruiken. Het zal effe lekker worden, als je op zo n moment: ja, nee en amen zegt.

En tuurlijk, het is niet de juiste manier, maar ik heb voor mn spullen hard gewerkt en dat zal ik ook hard verdedigen.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Schrale troost

Bericht door Girlzdad »

Laat je niet gek maken.
Zulke mensen in het openbaar aan een paal vastmaken en stenigen.
Oja ik ben normaal heel Vredelievend :D
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: Schrale troost

Bericht door gerben302JD »

Een echte kerel vecht voor zijn huis en haard!!
en GTI
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Schrale troost

Bericht door Eric H »

Ik kan me toch wel vinden in de opmerkingen van Hagar.

Tuurlijk snap ik dat "in the heat of the moment" iemand vanuit emotie even een paar tikken uitdeelt.
Maar iemand die al in bedwang gehouden wordt nog even een paar rossen geven.....tja.....

Verder moet ik eerlijkheidshalve ook opmerken dat een aantal personen zich hier uit op een manier die niet de schoonheidsprijs verdient. Iemand met een afwijkende mening wordt massaal aangepakt, zonder enige vorm van nuance.
( om nog maar te zwijgen over de vele taalfouten die gemaakt worden )

Oh, en zwaarder straffen maakt geen zak uit, of heeft America geen/minder criminelen..

Ik ben weer weg hier, stoor me al langer aan het tokkie en testosteron gehalte van sommige mensen hier.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Tijger

Re: Schrale troost

Bericht door Tijger »

+1
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Ralphd »

Eric H schreef:Ik kan me toch wel vinden in de opmerkingen van Hagar.

Tuurlijk snap ik dat "in the heat of the moment" iemand vanuit emotie even een paar tikken uitdeelt.
Maar iemand die al in bedwang gehouden wordt nog even een paar rossen geven.....tja.....

Verder moet ik eerlijkheidshalve ook opmerken dat een aantal personen zich hier uit op een manier die niet de schoonheidsprijs verdient. Iemand met een afwijkende mening wordt massaal aangepakt, zonder enige vorm van nuance.
( om nog maar te zwijgen over de vele taalfouten die gemaakt worden )

Oh, en zwaarder straffen maakt geen zak uit, of heeft America geen/minder criminelen..

Ik ben weer weg hier, stoor me al langer aan het tokkie en testosteron gehalte van sommige mensen hier.

Laat ik wederom voorop stellen dat ik het met de stelling geweld lost niets op het totaal eens ben. En dat als iedereen geweld gaat gebruiken de maatschappij met stappen achteruit gaat. Echter denk ik dat mensen die het zelf niet meegemaakt hebben, er toch niet helemaal over kunnen oordelen. En ik heb natuurlijk ook nog de gevolgen van de vorige inbraak dagelijks mee te maken helaas, dat speelt ook een rol.
Ik heb nog nooit iemand een tik verkocht, sterker nog nooit gevochten met iemand vrijwillig en nog nooit met politie in aanraking gekomen veroorzaakt door mijn toedoen. Ik heb de man niet totaal afgerost zoals dit zich misschien leek voor te doen. Het was wat geduw en getrek terwijl ik hevig geëmotioneerd was en telkens schreeuwde waarom ik? Toen de man uitriep dat ik n gore klootzak was en dat hij toch wel weer terug zou komen alleen dan niet voor alleen de auto en met meer mensen, sloeg bij mij kennelijk de stop door en heb ik hem een tik gegeven. Eerlijksheidshalve heb ik tegen de politie ook later verklaard wat en hoe en is mij toegezegd dat dit geen mishandeling of iets dergelijks is. (ik denk dat het heviger overgekomen is dan dat dit werkelijk zo is)
Maar laat ik daarbij wel opmerken dat ik wel van mening ben dat je het recht moet kunnen hebben je eigen spullen te verdedigen. Het kan niet zo zijn dat je niks kan maken en je gewoon te grazen moet laten nemen.

Op dit forum valt het tokkie gehalte wel mee vindt ik, soms gaan mensen te hard op discussie in, maar ik vind wel dat discussie moet kunnen, daar is immers een forum voor. Delen van je hobby, maar er ook over discussieren. En gelukkig zijn we het allemaal niet altijd met elkaar eens, anders zou het saai worden. En discussie brengt het onderwerp vaak ook naar een hoger niveau doordat er overna gedacht wordt. Soms vind ik wel dat sommige mensen wat te graag anderen de les willen laten lezen, en dat is af en toe wel irritant of vervelend. Ik snap dat je een andere mening kan hebben, maar respecteer de ander zijn mening dan ook en probeer dan ook elkaar op n goede manier te overtuigen in plaats van de confrontatie op te zoeken. Dit is een forum waar je vrijwillig lid van bent en juist lid bent voor je lol en hobby matig. En proberen we dat nou met z'n alle zo te houden, want het is juist hartstikke leuk! Lees: "samenwerken naar vooruitgang"
En taalfouten heeft niets te maken met de intentie van iemand, de één is misschien wat slimmer dan de ander, maar we zitten hier met z'n alle omdat we 1 ding gemeenschappelijk hebben, de GTI. Laten we dat nou zo houden. En mocht jij inderdaad redenen vinden het forum te verlaten, ben je daar ook geheel vrij in. Alleen om het zo te formuleren helpt nou ook niet echt...
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten