Pagina 3 van 3

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 14 sep 2013, 19:43
door maRRRtinus
Gengar schreef:Ik ben benieuwd wat hij doet tegenover de megane RS en de astra OPC 8-)
Op de Nordschleife

167. VW Golf R (Mk7) 8:14.00 150 '13

135. Renault Megane RS 265 Trophy 8:07.97 152 '11

;)

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 18 sep 2013, 12:18
door wehoo
Nikkor27 schreef:Ik kijk ernaar uit :D
Afbeelding

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 21 sep 2013, 12:48
door Nikkor27
Thx Wehoo! Zien er best wel toppie uit!

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 21 sep 2013, 15:50
door bzb
zeker ja, lekker makkelijk schoon te houden

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 14 okt 2013, 09:00
door KeesJ
Prijzen van de nieuwe R- zijn bekend , vanaf 47.500 euries

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 16 okt 2013, 18:49
door mhoutman
KeesJ schreef:Prijzen van de nieuwe R- zijn bekend , vanaf 47.500 euries
En dat is dan neem ik aan voor de 3 deurs; zou mijn voorkeur toch uitgaan naar een Audi S3 :)

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 17 okt 2013, 10:19
door VroemTFSI
@mwoodman :D : Mee eens, vorige week nog in een S3 gezeten bij Pon en dat is toch wel een beauty! Maar op zich geen slechte prijs als je het vergelijkt met een aangeklede GTI. Daar moet je nog xenon met LED achter en 18" en nog wat dingen bij aanvinken.

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 27 okt 2013, 07:54
door bartvw

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 27 okt 2013, 08:59
door theo
61,5 k€???

Van mijn leven niet dat ik ooit zoveel geld ga uitgeven aan een 2e hands golf.

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 27 okt 2013, 09:38
door bartvw
@Theo,

Ik denk dat het om de nieuwe Golf VII R gaat.

Groetjes Bart

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 27 okt 2013, 09:44
door theo
Oké, ik dacht dat er zo'n 500 km op stond.

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 29 okt 2013, 19:10
door jeffos87
juist bij een R
horen de 2 uitlaten midden of als de mk 4 R

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 29 okt 2013, 23:31
door jeffos87
theo schreef:Oké, ik dacht dat er zo'n 500 km op stond.
ja test rit km's

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 30 okt 2013, 09:42
door Nikkor27
Waarom zo'n groot verschil met de GTi, hier stond er maar 10 km test km's op hoor.

Je zou zeggen vanwege het vermogenverschil, maar het is nu ook niet dat een R 700Pk(standaard) heeft ofzo...

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 29 jan 2014, 09:05
door Doohie
Kan iemand mij eens uitleggen hoe die DSP(driver profile select) in elkaar zit op de nieuwe Golf R ?
Tijdens mijn test rit (goeie 2uur) heb ik modus normaal en race geprobeerd.

NORMAAL: De motor draait merkelijk stiller binnenin, ook buiten de wagen want dan zouden blijkbaar enkel de binnenste 2 uitlaten openstaan (wordt beweerd),het geroffel in de uitlaat is ook niet aanwezig tijdens het lossen van het gas, ook de gasrespons is minder direct. Wat misschien het verhaal van 2 uitlaten kan vertalen.

RACE: Hoor je duidelijk dat er binnenin een soundgenerator actief is(geen fan) maar wel het typerende mooie geroffel uit de uitlaten bij het lossen van het gas,uitlaat achteraan klinkt ook iets ruwer. Dus naar alle waarschijnlijkheid alle 4 uitlaten actief.
De reactie op de gasrespons is deze keer directer.

Vraag mij nu af wat er gebeurd als men geen DSP kiest...krijg je naar mijn mening de modus normaal en enkel 2 actieve uitlaten ??? Dat zou een zonde zijn.

Re: Introductie Golf VII R

Geplaatst: 29 jan 2014, 17:08
door GTI_MaRsS-72
In het blauw lijkt het nog iets (vooral de achterkant). Geef mij toch maar liever de Golf 6R (10x mooier).
De Golf 7 GTI zou ik dan eerder kopen i.p.v. deze "R", daar zie je het er tenminste vanaf dat het geen standaard Golf betreft.

Ik hoop niet dat ze bij Volkswagen qua ontwerp/design dezelfde kant op gaan van BMW/Audi/Mini want dat ziet er tegenwoordig niet uit (BMW 1-serie, Audi A3 (facelift, veel van hetzelfde), nieuwe Mini Cooper modellen).