Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door yal »

VTEC ( Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) , treed in werking juist bovenin het toerengebied.

Indien de DV valve niet goed is dan zou je minder vermogen moeten hebben en geen last hebben van tractie problemen.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door bzb »

maar zo superveel heb je toch niet? (tis best netjes hoor maar niks extreems) had je wel goed grip?
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Doohie »

De wijze waarop het vermogen wordt geserveerd blijft bij deze redelijk brut over de eerste 3 versnellingen.
In 3 versnelling beukt het koppel er ook redelijk brut in tussen de 3a4000 toeren waardoor het moeilijk is om onderscheidt te maken
of het de DSG is die soms wat zweeft of dat de wielen moeilijk tractie vinden, geleidelijk gas geven lijkt niet echt een optie,dan voel je oneffenheden of ruwe kantjes, blijf je het pedaal lichtjes indrukken dan breekt op bovenvermelde toeren alle vermogen los.
Plankgas vanaf 4de doet die het echt formidabel de machts ontplooiing is fenomenaal maar ook het verbruik,
tijdens een sportief ritje puur op koppel zit ik hou aan 16,7L volgens de boordcomputer.
Ook nog altijd tijdens het schakelen van alle versnellingen die kleine korte dip.

De souplesse zoals die standaard reed is weg en daar hield ik eigenlijk wel van alleen kwam ik dat tikkeltje power(koppel) te kort.
Morgen Nieuwe afspraak om een betere driveability en een soepeler vermogensopbouw te krijgen...less is more

@yal,
100% true, zo denk ik er ook over..het is alleen zoeken naar de oorzaak van dit,waarschijnlijk zal de softwaretuning erveel mee te maken hebben.

@iedereen, hoe zit het met jullie verbruik tijdens een sportief ritje ??
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door O2RS »

Als ik gewoon een ritje heb van bijvoorbeeld een uur, waarin ik een paar keer goed gas geef dan kom ik meestal nog gewoon zo uit op 1:10 a 1:11.
Ga je echter een tijdje knallen, eerst goed warmrijden en dan bijvoorbeeld uurtje autobahn e.d., dan kom ik ook gewoon uit op ongeveer 1:7.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door JimmyGTI »

Doohie schreef:De wijze waarop het vermogen wordt geserveerd blijft bij deze redelijk brut over de eerste 3 versnellingen.
In 3 versnelling beukt het koppel er ook redelijk brut in tussen de 3a4000 toeren waardoor het moeilijk is om onderscheidt te maken
of het de DSG is die soms wat zweeft of dat de wielen moeilijk tractie vinden, geleidelijk gas geven lijkt niet echt een optie,dan voel je oneffenheden of ruwe kantjes, blijf je het pedaal lichtjes indrukken dan breekt op bovenvermelde toeren alle vermogen los.
Plankgas vanaf 4de doet die het echt formidabel de machts ontplooiing is fenomenaal maar ook het verbruik,
tijdens een sportief ritje puur op koppel zit ik hou aan 16,7L volgens de boordcomputer.
Ook nog altijd tijdens het schakelen van alle versnellingen die kleine korte dip.

De souplesse zoals die standaard reed is weg en daar hield ik eigenlijk wel van alleen kwam ik dat tikkeltje power(koppel) te kort.
Morgen Nieuwe afspraak om een betere driveability en een soepeler vermogensopbouw te krijgen...less is more

@yal,
100% true, zo denk ik er ook over..het is alleen zoeken naar de oorzaak van dit,waarschijnlijk zal de softwaretuning erveel mee te maken hebben.

@iedereen, hoe zit het met jullie verbruik tijdens een sportief ritje ??

Als ik zo je uitdraai zie en je verhaal hoor, heb ik niet een heel goed gevoel bij de tuner!! Met dit vermogen in de 3de versnelling slippen is niet heel goed. En als ik naar je turbodruk kijkt met dit vermogen ligt die wel wat te hoog. Ik draai ong. 1.1 / 1.2 bar max, meer moet je ook niet verwachten van een K03. Ik heb meer vermogen en ik slip zelfs in de 2de versnelling nauwlijks. Met jou verhaal zou ik rustig aan rijden totdat het aangepast is of voor een andere tuner gaan!

P.s als je naar het verloop van je koppel kijkt, komt die er veel te hard in en vervolgens golft die als een gek!

Je bent altijd welkom om eens met mij mee te rijden! Het verbruik bij normaal rijgedrag is 1:12, bij af en toe gas erop 1:10/11 en bij flink gas 1:7!
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door KlouxOne »

JimmyGTI schreef: Als ik zo je uitdraai zie en je verhaal hoor, heb ik niet een heel goed gevoel bij de tuner!! Met dit vermogen in de 3de versnelling slippen is niet heel goed. En als ik naar je turbodruk kijkt met dit vermogen ligt die wel wat te hoog. Ik draai ong. 1.1 / 1.2 bar max, meer moet je ook niet verwachten van een K03. Ik heb meer vermogen en ik slip zelfs in de 2de versnelling nauwlijks. Met jou verhaal zou ik rustig aan rijden totdat het aangepast is of voor een andere tuner gaan!

P.s als je naar het verloop van je koppel kijkt, komt die er veel te hard in en vervolgens golft die als een gek!

Je bent altijd welkom om eens met mij mee te rijden! Het verbruik bij normaal rijgedrag is 1:12, bij af en toe gas erop 1:10/11 en bij flink gas 1:7!

@jim wat je zegt is natuurlijk niet helemaal waar. van een K03 kan je wel meer druk verwachten. mijn oude K03 haalde ook al 1.4 bar. het is natuurlijk wat de tuner er mee doet. JD laat de turbo mar 1.1 bar leveren omdat er simpelweg niet meer nodig is! turbo druk zegt dus zeker niet alles. Dat JD software in zn 2de versnelling niet slipt kan ook wel met de elektronische wastegate aansturing te maken hebben. in zn 2 draai je met JD software ook nooit volle druk waardoor je in lagere versnellingen ook minder koppel hebt (race eend kan dit vast wel bevestigen? :) ). hoe andere tuners het doen? geen idee. als ik kijk naar de Dyno plot komt het koppel er lekker hard in inderdaad. Dit geeft vaak wielspin tot gevolg. wielspin in zn 3 heb ik ook met nat weer. als het droog is niet. in zn 2de heb ik het lichtjes als het droog is.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door bzb »

Ik denk niet dat jd zin heeft andere tuners het vak te leren en te voorzien van tips :) en gelijk hebben ze
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Doohie »

@JimmyGTI,
Inderdaad je zal wel gelijk hebben het gaat hem zeker over hoe de tuner de zaak geprogrammeerd geeft maar ga hem daarom nog niet direct wantrouwen.
Wat jullie zien op de meeting voel ik.. en heb ik ook meteen na wat testen dit gemeld aan hem..Is zeker een goeie tuning zaak en service is er op en top.

wordt vervolg
Laatst gewijzigd door Doohie op 05 apr 2013, 06:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Doohie »

JimmyGTI schreef:Het verbruik bij normaal rijgedrag is 1:12, bij af en toe gas erop 1:10/11 en bij flink gas 1:7!
Hoe zet je deze waarden weer om naar liters :oops:
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door O2RS »

@ Kloux, die powercontroller in de software waar jij naar refereert is enkel mogelijk op de TFSI motoren volgesn mij,
De GTI 6 TSI motoren met JD software hebben dit dus ook niet niet.
@ Jimmy ik denk dat dat jouw GTI onderin echtwel meer turbodruk draait dan 1.1 bar.
Ik meen mij te herinneren dan mijn K03 bij stage 2 onderin makkelijk zon 1,3 bar doet, vrijwel zonder verdere aansturing gaf Mark aan.
Bovenin de toeren kan hij dit natuurlijk niet meer vasthouden.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Vince82 »

Doohie schreef:
JimmyGTI schreef:Het verbruik bij normaal rijgedrag is 1:12, bij af en toe gas erop 1:10/11 en bij flink gas 1:7!
Hoe zet je deze waarden weer om naar liters :oops:
Je bedoeld liters per 100km?
1 liter op de 12 kilometer, dus 100/12 = 8.3ltrs per 100km.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door KlouxOne »

O2RS schreef:@ Kloux, die powercontroller in de software waar jij naar refereert is enkel mogelijk op de TFSI motoren volgesn mij,
De GTI 6 TSI motoren met JD software hebben dit dus ook niet niet.
Kan best hoor wat je zegt. Als een 6 ook een elektronische wastegate heeft zal deze ook gewoon te regelen zijn lijkt mij. volgens mij heeft en 6 dit ook gewoon. maar goed het heeft geen zin om te speculeren uiteraard.
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door JimmyGTI »

Vince82 schreef:
Doohie schreef:
JimmyGTI schreef:Het verbruik bij normaal rijgedrag is 1:12, bij af en toe gas erop 1:10/11 en bij flink gas 1:7!
Hoe zet je deze waarden weer om naar liters :oops:
Je bedoeld liters per 100km?
1 liter op de 12 kilometer, dus 100/12 = 8.3ltrs per 100km.
;) zo idd. Je kunt dit ook veranderen in het display als je dat nog niet wist. Je kan kiezen om het aan te geven in liters per 100 km of in km per liter. Standaard staat hij op de eerste maar ik vindt het fijner om de km per liter te zien!

@02RS, Op de logs die ik gemaakt heb staat een gevraagde druk die op zijn hoogtepunt (ik meen) 1.1 bar is. Hij geeft wel vaak bij die gevraagde druk meer dan er gevraagd wordt (1.15 / 1.2). Is een kwestie wat de tuner insteld, hij zal makkelijk 1.3 / 1.4 bar kunnen leveren maar voor behoud ervan denk ik dat je niet verder moet willen gaan dan 1.2 bar!
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Renekesgti »

Volgens mij kan een K03 turbo dat wel leveren alleen dan in een korter RPM gebied, MAW een orustige auto, dan 1.1 bar constant over een breder gebied.
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Doohie »

Vince82 schreef:
Doohie schreef:
JimmyGTI schreef:Het verbruik bij normaal rijgedrag is 1:12, bij af en toe gas erop 1:10/11 en bij flink gas 1:7!
Hoe zet je deze waarden weer om naar liters :oops:
Je bedoeld liters per 100km?
1 liter op de 12 kilometer, dus 100/12 = 8.3ltrs per 100km.
Thx
vind de mijne echt wel veel verbruiken hoor bij stevig rijden 16,7L/100km,
bedoel dan een 30min ladelijke wegen waar enkel 2de 3de & 4de versnelling
gebruikt wordt op koppel.
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Doohie »

;) zo idd. Je kunt dit ook veranderen in het display als je dat nog niet wist. Je kan kiezen om het aan te geven in liters per 100 km of in km per liter. Standaard staat hij op de eerste maar ik vindt het fijner om de km per liter te zien!

@02RS, Op de logs die ik gemaakt heb staat een gevraagde druk die op zijn hoogtepunt (ik meen) 1.1 bar is. Hij geeft wel vaak bij die gevraagde druk meer dan er gevraagd wordt (1.15 / 1.2). Is een kwestie wat de tuner insteld, hij zal makkelijk 1.3 / 1.4 bar kunnen leveren maar voor behoud ervan denk ik dat je niet verder moet willen gaan dan 1.2 bar!
Bedankt voor de tip,
zal ik eens toepassen sé.
ivm mijn turbodruk..die 1,29 is een piekmoment dus zeker niet constant
tegen de rode zone geeft ie nog 1,05 bar over.
Laatst gewijzigd door Doohie op 05 apr 2013, 06:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door KlouxOne »

Doohie schreef:
Bedankt voor de tip,
zal ik eens toepassen sé.
ivm mijn turbodruk..die 1,29 is een piekmoment dus zeker niet constant
tegen de rode zone geeft ie nog 1,05 bar over.
Maar zoals eerder gemeld vandaag komt er een nieuwe tuning in die zal worden afgeregeld op mijn wensen.
Een lagere turbodruk is een must voor mij en zal het verbruik hierdoor ook wel verbeteren denk ik.

Ben benieuwd !!
Ik snap niet waarom er zoveel mensen zijn die turbo druk refereren aan meer vermogen en een hoger verbruik. Het is meer een combinatie van dan alleen van de turbo druk. ik zou de tuner lekker zn werk laten doen ipv van te zeggen dat je turbo druk lager moet zodat de auto beter gaat rijden.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Race Eend »

Precies, 95% van de tijd rijdt je niet vol gas, dus die 5% van de tijd dat je dit wel doet, merk je echt niet zo in het verbruik...

Als het verbruik bij normaal rijden ook heel slecht is, dan is er wat anders niet goed, dat ga je niet verhelpen door de druk lager te zetten.

Wel is het zo dat als een auto TE veel druk heeft, dat hij zeker niet beter zal presteren en inderdaad meer brandstof gebruikt (meer lucht = meer brandstof).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Doohie »

@KlouxOne,
Begrijp je wel..zal natuurlijk gewoon de tuner z'n werk laten doen kweet gewoon graag de details ervan.
@Race Eend,
Met deze configuratie bij gewoon rijden valt het nog mee hoor maar bij het minst ik op koppel begin te rijden,
laten we zeggen 1/4 het gas induwen dan valt mij op hoe snel het verbruik omhoog gaat.
En laat nu net het koppel rijden zijn die het zo leuk maakt.
Nu PK/Nm hebben nu eenmaal voeding
Laatst gewijzigd door Doohie op 05 apr 2013, 06:19, 1 keer totaal gewijzigd.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door yal »

@Doohie , wat is gemiddelde verbruik op een volle tank benzine?

Ik kan met mijn ED35 1:11 a 1:12 rijden (8-9 liter p/100km) maar zodra ik langere tijd boven de 3000rpm rijd gaat er na 500 km gewoon 50 liter 98 in de tank :shock:

Autobahn vliegen en het verbruik is zomaar 1:6 :mrgreen:

Je moet niet teveel naar het verbruik op je boordcomputer kijken , gewoon op olietemperatuur zetten :lol:

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Golddigger
Berichten: 166
Lid geworden op: 17 sep 2012, 20:44
Type auto: Passat R36
Locatie: Limburg

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Golddigger »

Hierbij mijn nieuwe turbokit met WMI Dual-nozzle injectie

Met dank aan Roy Koenen (Senna Products) en JD engineering hebben we het binnen een kleine 2 weken weten te realiseren met als resultaat dit vermogen

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Golddigger op 27 mar 2013, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf 5 gti 2007 edition30 Stage VII 500pk/541nm * DSG Stage 3 650nm race clutch * Full Largebore Milltek * Highflow Largebore Intercooler

Passat R36 2009 335pk/400nm
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door GolfL »

Dik hoor! Uitdraai ziet er ook prachtig uit!!

Ben echt benieuwd naar een filmpje van 0-600km/h :mrgreen:
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Stefz0r »

Belachelijk :mrgreen:
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door jwbakkenes »

Jezus, wat een waardes.
Zal wel lekker van zijn plaats gaan!!

Jan Willem
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door O2RS »

Wat een schitterende uitdraai zeg!!! Geniet ervan, maar dat komt wel goed.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten