Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
de tandjes! wat een strakke dyno. dit loopt echt veel mooier dan je vorige setup. het begint een beetje op Jeroen dik zn oude golf 5 te lijken
Wat een beest!
Wat een beest!
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
@golddigger
jeetje wat super dik!
je mag wel een gold digger zijn met al die pk's
jeetje wat super dik!
je mag wel een gold digger zijn met al die pk's
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Prachtig!
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Wat een beest is het geworden, en onvoorstelbaar dat dit nog zo goed rijdbaar
is op de voorwielen.
Binnenkort even wat afspreken om de autobahn onveilig te maken met beide auto's...
is op de voorwielen.
Binnenkort even wat afspreken om de autobahn onveilig te maken met beide auto's...
SennaProducts
Golf6R25 Golf7GTD
Golf6R25 Golf7GTD
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Dat moet op film roka
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
en ik wil wel mee als bezem wagen
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Puur E85 en al 600nm vanaf 3000 rpm..... pffff. Waarom leveren de andere turbo's (Golddigger) zo laat pas echt het vermogen? DSG?KlouxOne schreef:de tandjes! wat een strakke dyno. dit loopt echt veel mooier dan je vorige setup. het begint een beetje op Jeroen dik zn oude golf 5 te lijken
Wat een beest!
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 18 nov 2012, 16:37
- Type auto: Golf GTI 6
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
@golddigger: on-ge-lo-fe-lijk ! wat een prestaties. Jij laat exclusieve sportwagen bezitters huilen.
Kunnen we nu dit forum topic sluiten ? alles wat hierna komt is ondergeschikt aan het laatste superflow plaatje
Ben gisteren bij JD geweest en zeer tevreden met de resultaten. Absolute vakmannen daar die zichzelf niet tevreden geven met eerste (ook al prima) performance boekingen, maar de tijd nemen om de afstelling echt optimaal proberen te krijgen.
Tip vd sluier rondom mijn gti cijfers ? : 406 / 567 (achter die sluier schuilt natuurlijk een addertje ... )
Kunnen we nu dit forum topic sluiten ? alles wat hierna komt is ondergeschikt aan het laatste superflow plaatje
Ben gisteren bij JD geweest en zeer tevreden met de resultaten. Absolute vakmannen daar die zichzelf niet tevreden geven met eerste (ook al prima) performance boekingen, maar de tijd nemen om de afstelling echt optimaal proberen te krijgen.
Tip vd sluier rondom mijn gti cijfers ? : 406 / 567 (achter die sluier schuilt natuurlijk een addertje ... )
GTI mk6 DSG 2009 | zwart | 2.0 295,8pk 426,8Nm | K&N inlegfilter | Katmod | JDstage 1 DSG | JDstage 2 motorsoftware | BPultimate 98 | 18" tam detroit
GTI mk1 1981 | zilvermetallic | 1.6 110pk 140Nm | origineel | 13" vial | familiebezit: '1e' eigenaar
Totaal 567pk 406Nm gti power
GTI mk1 1981 | zilvermetallic | 1.6 110pk 140Nm | origineel | 13" vial | familiebezit: '1e' eigenaar
Totaal 567pk 406Nm gti power
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Wow, dik 400 pk. Dat is ook enorm!
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- Golddigger
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 20:44
- Type auto: Passat R36
- Locatie: Limburg
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
thanks voor het responce... er zat nog meer potentie in de turbo en de wmi injectie.. maar ik heb besloten om bij 500pk te stoppen.. ivm de gedachte dat de zuigerpennen het niet zouden houden.
de turbodruk staat ook niet echt hoog.. 1.5bar
de turbodruk staat ook niet echt hoog.. 1.5bar
Golf 5 gti 2007 edition30 Stage VII 500pk/541nm * DSG Stage 3 650nm race clutch * Full Largebore Milltek * Highflow Largebore Intercooler
Passat R36 2009 335pk/400nm
Passat R36 2009 335pk/400nm
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Jeetje Golddigger wat een vermogen en dan ben ik straks blij met mijn GTI 7 performance met 230 pk
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 18 nov 2012, 16:37
- Type auto: Golf GTI 6
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Oké, nu het aangekondigde addertje rondom mijn GTI cijfers:sitechris schreef:Wow, dik 400 pk. Dat is ook enorm!
Golf GTI 7 : 406PK, 567NM .... ? Hoe ?
Nou, eh, ik heb een GTI mk1 1.6 en een GTI mk 6. Dus:
GTI 7 = GTI 1+6 = GTI 1 + GTI 6 = GTI 1 + standaard GTI 6 + updates JD GTI 6
Voor de PK's: 110 + 210 (origineel) + 86 (JD) = 406 PK
Voor het koppel: 140 + 280 (origineel) + 147 (JD) = 567 Nm
Zelfs met 2 GTI's nog minder dan golddigger's kanon
Rood: Vóór het chippen van motormanagement en DSG had de GTI (K&N inlegfilter, Katmod): 225pk, 305NM
Zwart: Na het onderhanden nemen door JD levert mijn GTI mk6 nu: 296 pk en 427Nm
Ik ben meer dan tevreden
GTI mk6 DSG 2009 | zwart | 2.0 295,8pk 426,8Nm | K&N inlegfilter | Katmod | JDstage 1 DSG | JDstage 2 motorsoftware | BPultimate 98 | 18" tam detroit
GTI mk1 1981 | zilvermetallic | 1.6 110pk 140Nm | origineel | 13" vial | familiebezit: '1e' eigenaar
Totaal 567pk 406Nm gti power
GTI mk1 1981 | zilvermetallic | 1.6 110pk 140Nm | origineel | 13" vial | familiebezit: '1e' eigenaar
Totaal 567pk 406Nm gti power
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
tevens hoogste score met inleg filter en katmod! chapea, je heb me nipt verslagen
(maar heb sinds vandaag een catback non resonated eronder dus hopelijk net weer erboven )
(maar heb sinds vandaag een catback non resonated eronder dus hopelijk net weer erboven )
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
@ rieshammer, wat hebben ze bij JD precies gedaan kwa tuning.
Prachtige cijfers.
Prachtige cijfers.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 18 nov 2012, 16:37
- Type auto: Golf GTI 6
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Tja ik denk wat JD altijd doet. In 1e instantie had ik rond de 291-292 pk. Volgens mij zijn de aanpassingen prima in overeenstemming met andere wagens met zelfde configuratie zoals bzb, verschillen in afronding zeg maar. Niet iedere motor is precies hetzelfde en het maakt uit welke benzine op welk moment en welje temperatuur etc. Mark heeft diverse runs gedraaid en ik begreep dat boven Jeroen bezig was om de dsg stage 1 te verzorgen. Moet zeggen dat het schakelen nu op sommige momenten geheel geruisloos gaat en snel.golfruud schreef:@ rieshammer, wat hebben ze bij JD precies gedaan kwa tuning.
Prachtige cijfers.
Misschien kan race eend nader toelichten wat allemaal precies is ingesteld?
GTI mk6 DSG 2009 | zwart | 2.0 295,8pk 426,8Nm | K&N inlegfilter | Katmod | JDstage 1 DSG | JDstage 2 motorsoftware | BPultimate 98 | 18" tam detroit
GTI mk1 1981 | zilvermetallic | 1.6 110pk 140Nm | origineel | 13" vial | familiebezit: '1e' eigenaar
Totaal 567pk 406Nm gti power
GTI mk1 1981 | zilvermetallic | 1.6 110pk 140Nm | origineel | 13" vial | familiebezit: '1e' eigenaar
Totaal 567pk 406Nm gti power
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Ik zie toch echt 500nm bij 3000 rpm...Renekesgti schreef:KlouxOne schreef:de tandjes! wat een strakke dyno. dit loopt echt veel mooier dan je vorige setup. het begint een beetje op Jeroen dik zn oude golf 5 te lijken
Wat een beest!
Puur E85 en al 600nm vanaf 3000 rpm..... pffff. Waarom leveren de andere turbo's (Golddigger) zo laat pas echt het vermogen? DSG?
De turbo die momenteel bij golddigger is gemonteerd spoelt inderdaad 500rpm later als een
Twinscroll turbo zoals op de auto van Jeroen zat maar dit is dan altijd nog bijna 2000rpm eerder als de oude turbo set-up van golddigger ( Garrett 3076) en dit is pas echt een enorm verschil.
De twinscroll heeft daar integen weer het nadeel om alles toch behoorlijk op te warmen en prijs technisch is een dikke hybride twinscroll ook veel duurder.
Teveel koppel bij lage toeren moet ook op de weg overgebracht kunnen omdat het koppel ( bewust) niet nog hoger is gezet is de set van golddigger nog heel goed rijdbaar.
Tevens is de verwachting dat deze set nog meer vermogen kan leveren mits we er meer brandstof in kunnen krijgen, met dit gezegd vind ik het opspoelen van de turbo absolute niet slecht voor een turbo die ( zonder E85) misschien wel 520/530 PK kan draaien.
SennaProducts
Golf6R25 Golf7GTD
Golf6R25 Golf7GTD
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Oke dat begrijp ik, maar ik bedoel heb je stage 1 of stage 2, met of zonder ander luchtfilter of carbonio airbox, aanpassingen dsg enz.rieshammer schreef:Tja ik denk wat JD altijd doet. In 1e instantie had ik rond de 291-292 pk. Volgens mij zijn de aanpassingen prima in overeenstemming met andere wagens met zelfde configuratie zoals bzb, verschillen in afronding zeg maar. Niet iedere motor is precies hetzelfde en het maakt uit welke benzine op welk moment en welje temperatuur etc. Mark heeft diverse runs gedraaid en ik begreep dat boven Jeroen bezig was om de dsg stage 1 te verzorgen. Moet zeggen dat het schakelen nu op sommige momenten geheel geruisloos gaat en snel.golfruud schreef:@ rieshammer, wat hebben ze bij JD precies gedaan kwa tuning.
Prachtige cijfers.
Misschien kan race eend nader toelichten wat allemaal precies is ingesteld?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
katmod, K&N inlegfilter, BPultimate 98
JDstage 1 dsg
JDstage 2 motorsoftware
JDstage 1 dsg
JDstage 2 motorsoftware
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Bedankt voor de uitleg Race Eend.Race Eend schreef:katmod, K&N inlegfilter, BPultimate 98
JDstage 1 dsg
JDstage 2 motorsoftware
Maar Stage 2 is toch met complete uitlaat of kan je naar stage 1 chiptuning ook nog een stage 2 chiptuning krijgen. ?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Alleen als je uitlaat is aangepast (dus de kat-mod), dan kan je er wel een stage 2 mapping van maken. Uiteraard doen alle wagens met een downpipe erop en een carbonio vaak wat meer (300+ is dan niet ongewoon). Maar ook daar zullen verschillen optreden, elke motor is uniek. Er zullen mensen zijn die met een iets mindere motor en een complete downpipe en carbonio toch lager uitkomen dan een top-motor met alleen een katmod en K&N filter.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
ja mijn koppel is net wat vlakker dan die van riesenhammer, mijne zit op 3250 rpm, op de 400nm, rienenhammer op 3500 rpm, maar ja waar hebben we het over
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Oke, al iets bekend voor de GTI 7?Race Eend schreef:Alleen als je uitlaat is aangepast (dus de kat-mod), dan kan je er wel een stage 2 mapping van maken. Uiteraard doen alle wagens met een downpipe erop en een carbonio vaak wat meer (300+ is dan niet ongewoon). Maar ook daar zullen verschillen optreden, elke motor is uniek. Er zullen mensen zijn die met een iets mindere motor en een complete downpipe en carbonio toch lager uitkomen dan een top-motor met alleen een katmod en K&N filter.
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
je bedoelt die ene die nog niet op de weg rijd?
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Klopt ,maar ik bedoel meer, wat we kunnen gaan verwachten.bzb schreef:je bedoelt die ene die nog niet op de weg rijd?
Gaat er 1 chip komen, gaat ervoor de performance GTI een andere chip komen enz. En misschien heeft JD wel connecties (vrienden) bij VW zitten die al een tipje van de sluier hebben gelicht Snap je.
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Rieshammer, lekker resultaat hoor!
Vind de stage 2's met kat-mod en inlegfilter het heel netjes doen in vergelijk met een downpipe en cold air intake.
Vraag mij alleen af of het verschil bijvoorbeeld groter zou kunnen worden bij langdurige belasting, bijvoorbeeld 70-250km/h sprint of langdurig 200+ rijden. Dit aangezien e.e.a. misschien iets warmer wordt in vergelijk met een 3 inch downpipe en airbox.
Vind de stage 2's met kat-mod en inlegfilter het heel netjes doen in vergelijk met een downpipe en cold air intake.
Vraag mij alleen af of het verschil bijvoorbeeld groter zou kunnen worden bij langdurige belasting, bijvoorbeeld 70-250km/h sprint of langdurig 200+ rijden. Dit aangezien e.e.a. misschien iets warmer wordt in vergelijk met een 3 inch downpipe en airbox.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten